de 24-105 = lekker allround en lekker licht!
Nouks schreef:Whahaha, HLP PM't me net dat 'ie een koffer heeft gekocht voor z'n gear... En HIJ IS ORANJE! Lekker in stijl

Hell yeah! (8) #voeltzichcool
JolandaS schreef:HLPhoto schreef:@ honeybee: schiet eens een dagje portretten, dan begrijp je direct waarom. Je camera dwars zonder grip = klote! Bij mij is ie er bij evenementen vaak onder weg.
Eh, ik snap het nut van een grip. Heb zelf de 1D met dubbele bediening. Maar waarom is hij er bij evenementen vaak onder weg dan?
Puur gewicht. Schiet veel meer landscape bij evenementen. Gebruik de D2h graag voor portretjes (snel te verwerken met 4mp) en D90 voor belangrijke podiumfoto's. Die balanceert prima zonder grip met lichte teles, met grip ligt ie vervelend in de hand op de momenten dat ik 'm niet gebruik. Voor studioshoots heb ik - op 1 klant na - m'n 12 megapixel en vrij ruime dynamisch bereik dan weer nodig.
Nouks schreef:Weet je zeker de het aan de accu ligt?
Vind 6 accu's wel wat overdreven trouwens... Heb er bij mijn 20D op de één of andere manier 4 bij elkaar gesprokkeld maar 2 of 3 was achteraf altijd meer dan genoeg geweest.
met een xxD kan je bijna eeuwig schieten op 2 of zelfs maar 1 BP511. Een 5D zuipt aanzienlijk meer stroom, heb er al ooit 8 (acht!) volle 511A's doorheen gejaagd in één shoot :p