[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:22

Eline91 schreef:
JewEmm Ontzettend gave foto, ik vind hem heel goed gelukt! Welk programma heb je gebruikt om je HDR te mergen?

Photoshop Elements. 13 volgens mij.

Ik liep wat achter met commentaar geven. Ben nu voor week 4-6 bezig. Ik ga het plaatsen als ik week 7 ook erbij heb. Het gaat een stuk sneller dan ik dacht! Het is een heel werk, maar het is ook zo leuk om van een paar weken na elkaar de foto's bij elkaar te zien!

Suuszels

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:24

Wow thanks Eline91, wat een fijne feedback! Kon zoiets wel even gebruiken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:26

Eline91 schreef:
Deetjeeuh Knap gedaan, heel leuke kleuren en mooie details! Welke vloeistof heb je hiervoor gebruikt?

Bedankt voor je feedback! :D
Ik heb gewoon water gemengd met kleurstof. Wij maken namelijk vrij vaak cakejes/glazuur/fondant/etc. dat we dan dmv van deze kleurstof een kleur geven. Deze was over datum en dus over, kon ik mooi gebruiken. :))
Je zou het ook met bijv. verf kunnen doen. ;)

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:30

Poeh, iedereen levert ineens massaal in, duurt ineens toch zoveel langer om feedback te geven :')
Morgen doe ik de rest :)

Magda_90 = Leuke foto! Prima moment heb je te pakken! Ik vind nu alleen het hoofd net een tikkeltje te donker, zeker in vergelijking met zijn poep.
Crazy_horses = Hele leuke foto! Leuk concept, mooi scherp. Kan der verder niets op zeggen :)
Kanzi = Om deze foto heb ik echt smakelijk gelachen! Geweldig!
MyHu = Hele leuke foto, kan er verder niets op zeggen :)
Sanne_Com = Mooi licht dat op de bovenste takken valt, maar vind het verder een beetje een ‘saaie’ foto. Maar fototechnisch zeker wel in orde
Marjoow = Leuk moment heb je te pakken, maar hier had het wel een meerwaarde gehad moesten de teugels weggeshopt worden. Ik vind persoonlijk de kleuren ook wel te paars/roos. Ik had de paarden hier liever écht zwart gezien :)
IsaCalixa = Hele mooie oogfoto, ik krijg er een zomers gevoel bij! Volgende keer misschien eerst de prutjes uit het oog halen ;)
EskeGirl = De foto is scherp, maar ik vind het oog niet zo ‘sprekend’. Misschien dat de ogen van een konijn altijd zo zwart zijn? (Dat weet ik niet, haha) Maar nu zeggen ze niet zoveel, waardoor ik ook niet geneigd ben lang naar de foto te kijken
Cleo_ = Leuk en spontaan moment heb je vastgelegd, maar ik mis helaas de scherpte hier. Ik vind het dan wel weer knap dat ik jou niet zie staan in de weerspiegeling in het raam, mooi!
Tesseke = Ik houdt persoonlijk niet zo van die compositie, ik zie liever gans de hond of alleen het hoofd/nek. De lichtinval is dan wel weer leuk, en kleuren zijn mij er prima uit. Misschien had je de ogen van de hond nog even een beetje kunnen oplichten?
Manonfleur = Ik vind het een hele mooie foto, ze straat ook verdriet uit maar dit dan op een rustige manier. Ik vind het prima zo!
Bellatrix = Héle leuke/mooie foto! Ik kan er niets aan toevoegen :)
Irene96 = Ik twijfel hier wat ik er van vind :P Fototechnisch zeker in orde, maar ik denk dat ik toch liever de neus ook nog op de foto had willen zien. Zo afgekapt vind ik niet zo fijn, anderzijds wordt de aandacht meteen getrokken naar de oogstreek. Hier zou ik dan weer zeggen dat ik het spijtig vind dat de ogen dicht zijn, maar anderzijds straalt dit weer een soort rust uit. Een foto om over na te denken :P
Showteam = Wauw! Gewoon niets op aan te merken, super!
Monbyou = Mooie foto, ik kan er verder niets over zeggen
Calice= Wauw, waar is die zomer?! Oh, dit geeft mij echt een heel warm gevoel, super!
Brechtjee = Leuke foto, maar vind hem nu een beetje ‘saai’, ik blijf er niet naar kijken zeg maar. Misschien had je er wat meer kleur in kunnen brengen?
Racheel = Hele mooie blackfoto! Mooie paard ook :)
Xiiaaoonaa = Hele mooie foto, fijne kleuren! Was het toen aan het regenen? Geeft hier wel een leuk extra effectje!
Ash_ = Leuk dat je die foto hebt kunnen nemen als ze zoveel emotionele waarde voor je heeft. Ik vind het hier wel spijtig dat het rechterstuk naast het oog overbelicht is en bovendien heel wazig. Dit had ik graag toch een tikkeltje scherper gezien
Gub = Wauw, niets op aan te merken! Super foto!
Iriscope = Ook hier een hele mooie foto! Dat tongetje eruit is gewoon super schattig! Leuke sfeer met die lichtinval, super!
Agossie = Zoals je zelf aangeeft, is het halster inderdaad wat opzichtig. Verder had ik liever gehad dat je de foto van iétsje hoger af had genomen. Nu kijkt het paard zo op mij neer, hier vind ik dat om één of andere reden niet zo fijn :P
LauraBloem = Ik vind het nog wel een fijne foto! Vooral de kleuren vind ik super. Prima!
Jespri = Ik vind het een beetje een saaie foto, maar tegelijk roept hij bij mij ook nog een “eng” gevoel op. Ik twijfel nog of ik het een goede foto vind of niet
k_m = Ik vind de foto op zich goed (fototechnisch zeker), maar hier vind ik hem te “fake”. Nou ja, ik heb moeten lachen toen ik deze foto zag, maar misschien was het net de bedoeling om een triest beeld te scheppen? Ik vind het eerder een grappig beeld, omdat de beer er zo mooi uitziet, en de geweer lijkt ook niet echt.
_Kiki_ (week 7 ) = Hélé mooie foto, ik kan er niets over zeggen!
Carolaaxxx = Fijn dat je een zelfportret hebt! Je ogen lijken heel mooi scherp, maar ik mis nog wat scherpte ter hoogte van de kin/mond. Vind het verder wel een mooie foto!
Asselruiter = Mooie foto, ik kan er verder niets over zeggen
Astor (week 6) = Hele mooie foto, de hoefsporen die je ziet vind ik hier zeker een meerwaarde hebben, heel leuk!
Joeluna = Mooie foto van het carnaval, mooi scherp en leuk moment!
Billionache = Zoals je zelf al aangeeft is hij hier niet meer scherp, maar ik kan me voorstellen dat als je hem al van facebook af hebt dat je daardoor veel hebt moeten inboeten. Ik vind het wel een leuke uitsnede en heel leuk moment!
SuperLiesje = Leuke foto met fijne kleuren, maar spijtig dat de hond zijn ogen niet open heeft hier. De horizon lijkt ook een beetje scheef, die kan je misschien nog wel even rechttrekken?
Caaramel = Hele leuke foto! Kan er verder niets op zeggen
Suuszels = Leuke foto! Ik had misschien graag nog iets meer ruimte willen zien bovenaan de foto. Hond staat er wel mooi op, en fijne kleuren
Rianne_ = Leuke foto, maar misschien had je wat kunnen spelen met compositie door de boom niet zo in het midden te plaatsen, maar wat meer ruimte te laten rechts of links. Je zou ook wat kunnen spelen in nabewerking met contrast toevoegen etc om het wat spannnender te maken :)
Teszz = Hele mooie foto! Fijne kleuren en compositie! De ogen van de hond springen er ook uit, super!
LOVESUSHI = Leuke foto, maar ik mis toch wat scherpte. Uitsnede/compositie vind ik wel fijn!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:33

Bedankt voor de feedback! Heel handig, vooral de tutorial! :j

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:33

@Hanna, dat geweer wil je toch écht niet over je hebben :') maar ik snap je wel :)

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:43

Mijn week 7, pony van vriendin vandaag :)

Afbeelding

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:59

Week 7
Ik weet dat ik technisch gezien te laat ben, maar hier in Glasgow is het 2 voor 8 en ik was helemaal vergeten dat het in NL een uur later is :=
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Killyenn op 16-02-15 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:00

Foutje :=
Laatst bijgewerkt door Killyenn op 16-02-15 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:00

En nog een... Geen idee wat hier gebeurd is :+
Laatst bijgewerkt door Killyenn op 16-02-15 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:01

Je bent niet te laat hoor!
Het is hier nu 9 uur :)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:03

Oooh super, ik dacht dat het 8 uur was := Zoveel stress voor niets :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:03

Mooie foto Bibi!! <3
Mooie belichting, fijne kleuren...beetje mysterieuze foto. :D

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:07

Thanks! Heb hem erg snel geëdit omdat ik dacht dat ik te laat was, dus zo nog maar eens naar kijken := Het zijn de cloisters in mijn universiteit, erg mooie plek voor foto's :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:10

Bellatrix
Een mooi lijnenspel in de boom en de takken. Persoonlijk vind ik de zon alleen afbreuk doen aan deze foto, het licht klopt nu niet namelijk met de schaduwen en dat vind ik veelal storend met deze "PS zonnetjes". Ook vind ik hem te veel aanwezig. Jammer, zo zonder zon had ik de foto veel mooier gevonden want het lijnenspel van de takken houdt mijn aandacht al vast namelijk. :j

Irene96
Dit had een hele mooie blackphoto kunnen zijn, een mooie compositie en mooi strak en scherp met een mooie lichtinval. Maar wat ontzettend jammer dat het oog dicht is en je een deel van zijn neus afgeknipt heb. Bewust gedaan?

showteam
Niet interessant zegt ze. :roll:
Ik vind het een prachtige foto! Een heel mooi moment van zo'n bolletje wol. :j
Dat de achtergrond wat minder is, neem ik met zo'n foto voor lief.

monbyou
Wat een mooie pony. :j
Wellicht kun je de volgende keer een stapje naar rechts doen opdat er meer licht te zien is op de pony? Nu is het links zo donker van de schaduw namelijk. Dan zou je eventueel zijn/haar hoofdje iets naar rechts kunnen vragen opdat het andere oogje ook mooi in de zon valt.

calice
Prachtig! Niets op aan te merken! <3

Brechtjee
Vier paar klompen op rij, leuk onderwerp in ieder geval. :j Jammer dat je links wat te krap bent geweest in kadering. Wellicht kun je er ook meer uithalen qua compositie ook? Dat het meer wordt dan 4 paar klompen op een rij snap je?

Racheel
Qua compositie, kleuren, scherpte en bewerking heel netjes gedaan echt een mooie foto! Mooie lichtinval en mooi warm. :j
Werk je met PS? Want dan zou je met dat 'pleistertje' (snel retoucheren heet dat geloof ik) daar overheen kunnen gaan en dan werkt hij het zelf weg.

Eline91
Bedankt en graag gedaan. Ik doe mijn best voor jullie. :)

XiiaaooNaa
Regen, heerlijk. :+
Desondanks een mooie warme foto, mooie kleuren en goed scherp. Ik twijfel zelf nog iets over de houding, hoewel wel attent, helaas met een onderhals. Sommige paarden hebben dat echter snel en is het lastig om het hoofdje iets lager te vragen zodat de hals wat op bolt. Wellicht de volgende keer toch eens proberen?

manonfleur
Nogmaals een dikke knuffel, ik lees nu dat het morgen 4 jaar geleden is. :(:)

Ash_
Wat een verhaal erbij zeg. Heel mooi gedaan met de weerspiegeling in zijn oog. De foto straalt ook heel veel warmte uit, dat heb je goed gedaan.
Wellicht dat zwarte rechtsonder nog eventjes weghalen (croppen/klonen oid) en ietwat jammer dat het oog/de spiegeling zelf niet geheel scherp is. De focus ligt net op de ooghoek/ooglid namelijk.
Ik hoop dat je nog lang van hem mag genieten. :j

wendy1987
Bedankt! Hij is sowieso gemaakt met tegenlicht waardoor het paard al donker was. Ik heb enkel de accenten wat benadrukt door het contrast te verhogen. Vind jij het paard dan donker of de achtergrond of in zijn geheel?

Gub
Ik heb smakelijk gelachen om je foto, wat retegoed/gaaf uitgevoerd! _O_
Er schieten meteen 101 ideeën te binnen, maar ik ga niet met jouw eer er vandoor. :)

S_imonee
Bedankt!

Iriscope
Prachtige foto! Ietwat jammer van het overbelichte gedeelte achterin, maar het onderwerp maakt dat zeker goed. :j

Agossie
Soms kan het even niet anders voor de foto toch? Maakt niet uit dus. :j
Ik had wat meer borst willen zien bij deze foto, hierdoor lijkt het paard meer compleet en imposanter. Qua houding, kleuren en scherpte is de foto goed. :)

LauraBloem
Succes met je toetsweek!
Mooi lijnenspel, het dode blaadje past er leuk bij. De foto blijft mijn aandacht trekken dus ondanks je eigen mening, vind ik hem leuk gedaan. :j

Jespri
Ook hier een mooi (ingewikkeld) lijnenspel en mooie zachte kleuren. Echt een beginnend voorjaar gevoel op de een of andere manier. Mooi gedaan!

k_m
Euh ja... maatschappelijk wellicht een sterke foto en hoewel hij technisch goed is, vind ik het onderwerp niets, sorry. :o

_Kiki_
Welkom terug ben zo jaloers, heerlijk Nieuw-Zeeland!
Stuk voor stuk heb ik lang gekeken naar de foto's, wat ontzettend prachtig en ik kan er niets op aan merken. Plaats vooral meer. <3
Die van week 5 is overigens mijn favoriet met die mooie wolken erbij. :j

Carolaaxxxx
Een heel netjes, neutraal en zacht zelfportret. Mooi gedaan. :j
Als kleine tip, wellicht de volgende keer verder van de meur staan zodat de scheurtjes/deukjes in het behang niet meer zo opvallen?

Asselruiter
Niets op aan te merken, prachtig! _O_

taarss
Bedankt! Met tegenlicht (silhouet) heb je dat eenmaal. :)

Astor
Bekende foto's! De eerste (week 6) blijft prachtig, niets op aan te merken en week 7 is gewoon een prachtige sfeerfoto van IJmuiden die dag. :j

joeluna
Ik vroeg mij al af waar de carnaval foto's bleven!
Heel leuk en sfeervol. :j

billionache
Wat een geniale foto. :') Daar heb ik niets tegen in te brengen. _O-

SuperLiesje
Jammer dat de oogjes dicht zijn. Verder is het een mooi portret, rustig en warm. Qua achtergrond stoort het rechts wat, wellicht had je een rustiger plekje kunnen zoeken? I.i.g. een erg lieve uitstraling die je goed hebt vastgelegd. :j

caaramel
Week 6: Goed dat je oefent, vooral door gaan! Vergeet je sluitertijd alleen niet gezien deze foto net te donker is geworden.
Week 7: :(:) is het enige wat ik als respons kan geven. De foto lokt gewoon even een knuffel uit, succes nog even! Denk wel aan je achtergrond hierbij, gezien er links nog een dingetje te zien is die er niet helemaal hoort denk ik?

Suuszels
Prachtig qua compositie, kleuren en zachte blik! Wellicht een iets groter diafragma opdat de neus ook scherp is, maar verder _O_ .

Rianne_
Bekende boom, waar heb je die gemaakt? :)
Wellicht een spelen met zwart/wit en hoge contrasten? Dat maakt deze foto vast 'spannender'. En een inpsiratiedipje hoort er af en toe bij. :j

TeSzZz
Wederom weer een prachtige foto van Gizmo! _O_ Je gaat echt vooruit. :j

LOVESUSHI
Wat een leuke spontane foto! Er lijkt alleen een roze zweem over te hangen?

Jessica_1998
Een leuk "kiekje" maar qua fototechniek en vooral compositie is er veel ruimte voor verbetering. Ten eerste de hondenriem, of wegshoppen of op de grond leggen en achterlangs heen lijden, zo valt hij minder op. Verder heb je de hond iets links van het midden geplaatst, omdat hij naar links kijkt zou ik hem rechts van het midden geplaatst hebben. Sowieso op ooghoogte gaan zitten. De achtergrond is ook erg aanwezig, dit kun je oplossen door de hond zeker een meter of 2 voor de struiken te zetten zo vervagen de takken al. Denk ten slot ook op de schaduw van de begeleider.
Het vliegje zag je zelf al.
Niet rot bedoeld dit commentaar, maar hopelijk heb je er wel wat aan. :)

_Elke
Dit is zeker een prachtige en imposante foto, heel mooi gedaan. Ook heel 'niet vaak voorkomend' (andere woord even kwijt...). De hoge ISO valt nog niet eens heel erg op met dit formaat. :)

femmelz
Ergens spreekt je foto niet echt aan, maar hoe langer ik er naar kijk hoe langer mijn ogen wel blijven hangen. Hier ga ik even over na denken. :j

S_imonee
De emotie is zeker mooi vast gelegd. :j Hij is alleen wat donker hier, wellicht wat meer licht?

Hanna_94
Dat gevoel herken ik. :')
Ik vind het een prachtige en rustige foto. Heel mooi scherp, mooi van kleur, rustig en eenvoudig en een prachtige bokeh. <3
Persoonlijk had ik hem nog iets lichter gezien. :o

JewEmm
Netjes gedaan voor de eerste keer. Ook heel interessant qua onderwerp. Ik denk dat zwart/wit + hoge contrasten ook erg leuk is hier. :j

CrazyIris
Als eerste heel veel beterschap gewenst! Hopelijk knap je snel op. :(:)
Dit is een prachtige foto, ik ben zelf erg fan van vuurfoto's en kan er ook urenlang naar blijven kijken. Heel mooi gedaan. :j

Kimmetjee04
Fotografie is zeker subjectief, ook heel persoonlijk. Want als ik mijn vingers zo aan mijn mond zet, pieker ik juist of denk ik veel na. Met dromen doe ik net wat anders, mer hangen zeg maar. Je blijft het toch op jezelf betrekken ondanks dat de foto van iemand anders is. :j
Dat maakt het zeker erg interessant en leuk!

Revanches
Prachtig, niets op aan te merken! <3

LinSa
Prachtig! _O_
De vogel in de verte maakt het ook af. :j

Ylvy
Juist omdat het paard wat wegvalt in de achtergrond, vind ik hem leuk gedaan. Persoonlijk ben ik alleen fan van het idee dat als het paard naar rechts kijkt, je hem daar ook ruimte geeft. Nu heb je links wat loze ruimte namelijk.

_Patriciaa
Voor een binnenbak heb je een mooie heldere foto gemaakt. Het moment straalt ook "actie" uit en ik vind hem daardoor leuk gedaan. :j
Wellicht nog iets croppen aangezien je zei er nog mee bezig te gaan?

MZorro
Qua compositie eens wat anders, leuk gedaan. Het is een "white" foto, ook eens leuk! Ik mis alleen wat scherpte op het oog. Verder een leuke foto. :j

Leonyr
Wat toevallig zeg, die heb ik vandaag namelijk ook besteld, de Holga 60mm F/8.0! Zowel voor mijn digitale als analoge Nikon, kan niet wachten als ik jouw foto al zie. :):)
Erg leuk gedaan!

Deetjeeuh
Prachtig! _O_

sorsie
Bedankt!
Ietwat jammer van de achtergrond, maar zeker een lief portret van de hond.

SharonPlugge
Prachtige stadsfoto zon met de zonsopkomst! <3

jilinda
Jammer van de ruis! Wat was je ISO hier?
Verder een foto met zachte kleuren, mooi om naar te kijken. :j

Hanna_94
Met zijn poep. :')
Ik snap je! Even verder puzzelen dus. :j

Robin_Rikkie
Mooi van kleur, mag ietsje lichter, en scherpte. Een mooie attente blik, wellicht kan ook hier het hoofdje iets naar beneden worden gevraagd opdat de onderhals weg blijft?

Killyenn
Prachtig! Prachtig! <3 Heel mooi. :j
*en mazzel hebben met de tijdzone _O- *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:11

Dankjewel Magda! :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:14

Thanks Magda...zie dat veel mensen het zonnetje niets vinden. :') Zal een keer zo'n foto schieten en dan geen zonnetje shoppen. _O-

Leliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:14

Bedankt voor de feedback weer iedereen :D
En bedankt magda_90 :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:18

Graag gedaan hoor. :)

Marlies, het is niet verkeerd natuurlijk om te experimenteren met dit soort dingen, maar niet alle foto's lenen zich er voor vind ik. Sinds die turtorial online staat zie ik ze te pas en onpas te voorschijn komen terwijl het technisch gewoon helemaal niet klopt. :j
Dit soort bewerkingen moeten imo ietwat accent geven en niet te er opvallen. Wellicht helpt het bij jouw foto al door hem minder opvallend te maken, meer als een verlichte hoek?

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:19

magda_90 schreef:
Gub
Er schieten meteen 101 ideeën te binnen, maar ik ga niet met jouw eer er vandoor. :)

Haha, dankjewel. Enne... ga gerust je gang hoor. Heb er geen moeite mee :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:20

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:20

Gub schreef:
magda_90 schreef:
Gub

Haha, dankjewel. Enne... ga gerust je gang hoor. Heb er geen moeite mee :)

Wellicht over een tijdje, gewoon om mee te experimenteren. :)

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:22

@Magda: Was niet m'n eerste keer. Heb er met de stadsfotografie meeting in Utrecht ook mee gespeeld.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:26

Nu je het zegt, vast even in de war met een andere deelnemer. :o

cathyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:33

Week 7!
Helaas een foto uit de kerstvakantie, wel vandaag pas bewerkt!
Afbeelding