Ik weet niet wat je vraag is, maar je kunt me een pb sturen. En vragen staat altijd vrij, als het fotografie gerelateerd is, kan het wat mij betreft ook hier.
Asselruiter
Geplaatst: 07-03-14 12:25
Feedback Week 10 - vervolg:
Fenneeee: wat een mooie portretfoto! Ik had misschien graag wat meer van het oog van het paard gezien, maar dit is maar iets kleins natuurlijk waar je zelf niet altijd zoveel over te zeggen hebt met zo'n mooie, lange manen
Marit: wat een sfeerplaat
Monbyou: hihi wat een leuke foto! Leuk moment dat je hebt vastgelegd. Probeer nog wat te oefenen met het scherpstellen, wat ik denk dat hij niet helemaal scherp is.
XiiaaooNaa: Mooie foto! meer kan ik eigenlijk niet zeggen...
Kelszz_: Leuk idee. Misschien een tipje voor de volgende keer: ik zou me focussen op een bloempje van de lavendel en niet op het groen (tenzij dit jou bedoeling was natuurlijk)
Racheel: Heel leuk Mooi scherp, focus op de persoon, leuk die toevoeging van de bellen. Ik zou het wel graag eens in kleur zien, omdat je vaak mooi lichtspel krijgt met de bellenblaas
Nog niet veel foto's zien voorbijkomen deze week, maarja het is natuurlijk nog maar vrijdag
Asselruiter Dank je wel! Scherpte kan kloppen, Ik heb eindelijk door hoe ik mijn camera zelf moet instellen En ben hier druk mee aan het oefenen.
Asselruiter
Geplaatst: 07-03-14 12:37
monbyou schreef:
Asselruiter Dank je wel! Scherpte kan kloppen, Ik heb eindelijk door hoe ik mijn camera zelf moet instellen En ben hier druk mee aan het oefenen.
Super, ben heel blij voor jou! Het is altijd leuk als je weer iets nieuws ontdekt op je camera, vind ik. Veel succes!
Suuszels
Geplaatst: 07-03-14 13:38
Zo, het is vakantie dus eindelijk weer eens tijd voor feedback, de rest komt later. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben, ben zelf ook niet erg ervaren.. Agossie verzamelt hier: De kleur van het paard komt er mooi uit, ik had het denk ik iets fijner kijken gevonden als de uitsnede net iets groter was. Ash_ Eenvoud is de troef, mooie aansprekende foto! Asselruiter: Goede scherpe foto, wel valt het rechteroor een beetje weg in de achtergrond Babel: Wow gaaf, die wolken maken het wel af Bellatrix: De achtergrond stoort mij een beetje, maar de zachtheid van de kat straalt er wel af! binky: deze foto maakt mij wel erg nieuwsgierig waar het kind naar kijkt! Mooi nog met die schittering in de ogen. BumblehorseL Leuk paardje! Wel denk ik dat er iets te veel deur op staat, bijvoorbeeld rechts, met dat gelige nog. calice Wat knap dat je zo'n foto kan maken! Erg mooi C_estmoi: Het blauw springt goed uit de foto! Zelf had ik liever het masker in zn geheel gezien chip: Oei, ik moest even 2x kijken wat het nou in het midden was Ik vind de hond te veel wegvallen Deetjeeuh: Wat een mooi paard en mooie manen. Ben wel benieuwd naar de foto in kleur faatxhorse: Hee nog een lieveheersbeestje, wat goed vastgelegd! Fellow: Het hoofd van het paard lijkt niet helemaal scherp, wel straalt het plezier van de foto af! Fennee: Deze foto spreekt mij zelf niet zo aan, misschien door de compositie ofzo.. Fenneeee: Mooie compositie, ook goed scherp Gub verzamelt hier: De achtergrond had voor het mooie iets onscherper gemogen, maar vind het een prima foto hoor! Hanna_94 verzamelt hier: De actie en spanning straalt er echt vanaf! ik had zelf liever wat meer paard gezien denk ik.. HeavensLove verzamelt hier: Mooie foto, ik vind de compositie ook wel een keer leuk zo schuin Irene96 verzamelt hier: Niks op aan te merken, vind het een goede krachtige foto! ismy: Ik vind de foto in zijn geheel iets te wit overkomen.. Jessica_1998 slaat een weekje over door omstandigheden. JewEmm verzamelt hier: De foto komt erg donker over, ik weet niet of dat aan mijn scherm ligt hoor! jilinda: Wat een lieve foto, de liefde straalt er wel vanaf! Joey: Bekend beeld, maar dit soort foot's blijven mij altijd wel aanspreken kani_ejj: Klopt het dat de foto net niet helemaal scherp is? Wel leuk dat hij echt zo begluurd wordt!
Ik voel me vet banketstaaf, heb nog maar 1 of 2x feedback kunnen geven... Zal kijken of het voor wek 10 gaat lukken
Suuszels
Geplaatst: 07-03-14 13:46
en hierbij alvast mijn foto van de week #10 Ik weet dat mijn logo nogal pixelerig is, ik moet nog even zoeken hoe ik dit goed kan maken (of iemand zoeken die dat kan). Had het nu als patroonstempel in photoshop maar dan krijg ik dus dit of ik doe wat fout tips zijn altijd welkom hihi
Hanna_94
Geplaatst: 07-03-14 14:17
Het is zo een héérlijk zonnig weer, en dat vraagt om zonnige foto's! Week 10. Ik baal van de scherpte, hij is scherper op zijn staart dan op zijn snoet. Maar over het totaalplaatje ben ik wel tevreden, éindelijk een mooie foto van onze hond kunnen nemen
C_estmoi
Geplaatst: 07-03-14 15:15
Woesh, mega-bijleespost vanaf p100 ofzo.. Week 9 kani_ejj leuke foto, mooie scherptediepte. Ik vind de eend wel erg centraal, en de foto lijkt wat korrelig, maar dat komt waarschijnlijk door het uploaden. Joey nice! Architectonisch plaatje, maar er gebeurt op de een of andere manier genoeg om ervoor te zorgen dat t niet saai wordt. Ik zou m misschien links nét iets ruimer willen zien zodat de volledige kabel erop had gestaan, maar dat is niet altijd mogelijk. _Kiki_ nette scherpe plaat, en mooie kleuren. Ik vind m wel een beetje saai Ash_ leuk, maar wat mij betreft nét iets te licht. Is vaak moeilijk fotograferen met zo’n groot zwart vlak, maar ik vind het er nu een beetje uit zien alsof de helderheid kunstmatig net wat ver omhoog is gehaald. Showteam tof! Het lijkt alleen wel of de foto bij de kam net wat onscherp is (al begrijp ik dat kippen over het algemeen niet braaf blijven zitten tot je foto gemaakt is.. ) Samblabla De foto is netjes scherp, maar er ligt wel een beetje een blauw/grijze zweem overheen. Daarnaast vind ik m een beetje saai, er is niet echt een ‘onderwerp’. Sanne_com liev! Geweldige foto, eigenlijk niet zoveel op aan te merken. (oke misschien vind ik ‘m aan de linkerkant net wat donker. Maar dan ben ik echt aan het zeuren) Ylvy nette foto, leuke compositie. Ik vind ‘m alleen wel een beetje grauw. Dat houd je natuurlijk sowieso met dit weer, maar misschien was er in de nabewerking iets meer uit te halen geweest. Marit Wauw, onwijs gaaf! Niks meer over te zeggen, mijn complimenten. Racheel keurige blackphoto, zwart is ook echt zwart. Wel vind ik m net een beetje krap, had graag wat meer ruimte gezien zowel links als rechts. Mb_foto inderdaad geen heel bijzonder plaatje, maar wel een leuke foto. Wel lijkt t alsof de foto wat scheef staat (draden/bomen op de achtergrond). Fenneeee Mooie foto, maar vraag me wel af of de z/w omzetting echt toegevoegde waarde heeft, denk dat hij in kleur ook leuk was geweest. Wel jammer dat het haar van het meisje (rechts) er niet helemaal op staat. Calice heel leuk! Deze foto geeft wel echt een lente-gevoel al. Vind t ook heel sterk dat je gekozen hebt voor een heel klein scherptegebied. Marjoow leuke foto, inderdaad jammer dat het koppie net in de schaduw valt. Verder lijkt het linker voorpootje net wat overbelicht. Babel hele sterke plaat! Ik weet niet precies waar het aan ligt (waarschijnlijk aan mij) maar hij lijkt wel nét een beetje scheef. Revanches wel lief, maar ik vind het geen hele bijzondere foto. Ik denk dat de pose ook beter tot z’n recht zou komen op een achtergrond zonder bomen. Robin_Rikkie ik ben vooral echt heel benieuwd wat dat ding op de spiegel is.. xD Bellatrix Ik vind de achtergrond eigenlijk helemaal niet storen (althans qua kleur. Hij is wel scheef). Meh ik wil ook een kat! Chip Ik vind m eerlijk gezegd een beetje saai, wat te leeg of zo. Voor mijn gevoel mist er een onderwerp, voor een landschapsfoto vind ik m juist weer wat te gesloten aan de zijkanten. Gub Hele mooie foto! Fijne kleuren, netjes scherp en ik vind dat de hond er onwijs lief op staat. Echt zo’n goedzak Tinky12 leuk moment, maar ik vind m wel wat krap uitgesneden. Hij lijkt wel wat overbewerkt (nét een tikje teveel verzadiging/contrast). Asselruiter Ik vind m heel gaaf! Keurig scherp ook, en niet opvallend veel ruis. Volgens mij een verstandige keuze om hem in z/w te zetten, anders was de achtergrond te druk geweest denk ik. Hij is wel wat scheef, maar ik vind t niet heel storend. Ismy Fototechnisch een hele mooie foto, ik vind alleen je gezichtsuitdrukking een beetje vreemd, maar ik weet niet zo goed waar dat precies aan ligt. MarijeR Hele mooie kleuren! En keurig scherp ook. Fijne lente-foto. Hanna_94 vind het nog steeds jammer dat ik nog nooit live horseball heb gezien, lijkt me heel gaaf. Ik vind de foto aan de onderkant net wat krap, en er is vrij veel ruis. Maar mijn complimenten voor het maken van zo’n keurig scherpe foto in een binnenbak van rennende paarden xD Deetjeeuh Gaaf peerd! Ik zou ook graag de kleurenversie van deze foto zien eigenlijk Hij is volgens mij net niet helemaal recht trouwens, als je kijkt naar de bomen op de achtergrond. Nefertarie Fijn zacht lenteplaatje. Heb er eigenlijk niet echt iets op aan te merken. Kimmms_ hahaha wat een topfoto! Geweldig moment, en ook een nette foto. Zeurpuntje: hij was misschien mooier geweest als er geen bloembak precies achter de kat had gestaan, maar daar kan je natuurlijk niet zoveel aan doen. Bumblehorse qua kleur en scherpte een hele mooie foto. Ik vind het wel jammer dat het paard zo lijkt te ‘hangen’ op het kozijn. Heavenslove Mooie plaat, maar zoals eerder gezegd: ook naar mijn smaak net wat te scheef. Ik snap het idee, maar had m liever een stuk rechter gezien. Myhu wat een hoop kattenfoto’s deze week! Ik vind de achtergrond eigenlijk helemaal niet storen. Ik had zelf graag net wat meer contrast gezien, maar daar heb je inderdaad niet altijd tijd voor, volgende keer beter. Vind de ongecropte versie trouwens wel veel sterker dan de gecropte! Kimberley23 wat een leuke foto! Heel leuk moment, wel zonde dat je logo vol over de staart heelvalt. Sodeletuut Vind het idee leuk, maar ik vind het stukje voorpoot dat onscherp onderin beeld is wel wat storend, m.n. net links van het donkere stuk neus, waar het naadloos over lijkt te gaan in de neus oogt het een beetje vreemd. Suuszels Fijn plaatje om naar te kijken, vind het een hele prettige sfeer hebben. Wel vind ik het jammer dat dit bit erin hangt, vind dat op ‘losse’ foto’s, dus niet onder het zadel, nooit zo heel mooi. Lipydo Mooi! M’n aandacht gaat direct naar je oog toe, dat gelukkig heel fijn op de foto staat. Ik vind m links bovenin wel net wat donker, je hoofd valt daar weg in de schaduw. MichieldeM Heel mooi, beetje sprookjesachtig zelfs! Niet alleen door de compositie btw, ook de warme kleuren vind ik tof. Fennee ik vind m een beetje rommelig ofzo. Wel leuk, een sneeuwfoto, maar bij deze is het niet zo duidelijk wat het nu precies is. Als je kiest voor een detail van de manen zou ik zorgen dat er verder helemaal geen achtergrond in beeld is. NatassJa Ik ben niet altijd fan van een rood-achtige waas, maar bij deze foto vind ik het wel mooi. Prettig zacht licht en netjes scherp op het oog, maar ik stoor me er wel een beetje aan dat voor het andere oog een pluk haar hangt, die niet helemaal scherp lijkt. Agossie nette plaat, maar zoals gezegd net wat krap gekaderd. Mooi paard btw. Faatxhorse wauwie! Mooie sprookjesfoto. Vind ook de nabewerking – met nergens écht zwart, behalve in het lieveheersbeestje – errug tof. Niks meer aan doen zou ik zeggen. Tesseke Het idee is leuk, maar voor mij had de scherpte op de wesp moeten liggen, en niet op de bloem. Nu blijf ik me hieraan storen, maar de compositie vind ik wel mooi.
Week 10
Nayomie Fijne foto. Netjes scherp, en precies genoeg contrast. Zie je wel dat helemaal geen superdeluxe camera nodig hebt om hele fijne plaatjes te schieten! _Kiki_ lente! Naar mijn smaak zijn de kleuren wat te hard, maar ik vind m qua compositie wel heel sterk. Asselruiter Wauwie! Fijne kleuren, haarscherp, helemaal goed. Heavenslove Mooie kleuren, leuke stijl, maar ik vind m net een beetje saai. Irene96 Ik vind het idee heel gaaf, en de uitvoering eigenlijk ook xD maar wel een beetje jammer dat er een stuk van je(/haar?) neus wegvalt, het wordt nu een soort voldemort-style.. Laurajoy15 Ik vind het hoofd heel mooi op de foto staan, en knap dat je met zo’n groot contrast geen overbelichte stukken krijgt! Wel vind ik de hoek waaruit de foto is genomen niet zo sterk, het was denk ik voordeliger geweest als het hoofd wat minder voor de hals zou vallen. JewEmm Ik vind m wel heel tof eigenlijk! Knap gedaan qua scherpte, en ik vind de kleuren ook erg prettig kijken. Bellatrix Gewoon een heel fijn plaatje, heb er niet echt iets op aan te merken, behalve dat t hoofd wat overbelicht is aan de linkerkant, maar dat vind ik niet echt storen in dit geval. Fellow Leuke foto Knappe hond en hij/zij staat er netjes op. Wel is de foto behoorlijk scheef, waardoor de hond een beetje raar lijkt te zitten. Mb_foto Nette foto, paardje staat er ook mooi op. Ik vind m verder niet heel bijzonder. Misschien omdat het paard zo goed als beeldvullend midden in de foto staat. Wat meer ruimte rechts en boven had het beeld sterker gemaakt denk ik. Fenneeee Leuk haflingertje, en nette foto. Denk dat de eigenaar van de pony blij is met deze foto, gewoon zoals je een portret wil zien: niet heel origineel, wel heel goed. Marit Hele gave foto! Mooie kleuren, fijn licht. Alleen kan ik er nooit zo goed tegen als je een panorama maakt dat dan de voorgrond (in dit geval het balkon) helemaal rond gaat lopen.. Monbyou leuk plaatje, maar t lijkt niet helemaal scherp, en ik vind m aan de bovenkant wat krap. XiiaaooNaa Heel fijn om naar te kijken! Mooie kleuren, en het model kijkt ook oprecht vrolijk. Ik vind het altijd zo knap hoe jij foto’s kan maken waarin het zwart niet echt pikzwart is, maar die toch niet dof worden! Kelszz_ Ik vind de scherpte netjes, maar de foto is wel een beetje dof. Verder zou ik misschien in dit geval wel een bloem in het midden van het beeld hebben gezet, zodat er een wat duidelijker onderwerp is. Racheel leuke foto! Ik vind bellen altijd mooi op de foto. Het enige nadeel is dat het model automatisch een beetje raar kijkt omdat ze bellen moet blazen Suuszels het is bijna een soort van wild-west landschap qua kleur, mooi! Wel vind ik de hele foto eigenlijk wat korrelig, maar ik denk dat dit door het uploaden komt. Ook lijkt de pony wat op de achtergrond geplakt, maar hoe dat precies komt weet ik niet. Hanna_94 Ik word zo blij van alle foto's die gemaakt zijn met ZON! inderdaad zonde dat de scherpte meer op de staart ligt, maar verder een fijne plaat.
Suuszels
Geplaatst: 07-03-14 15:19
C_estmoi wat een goede bijleespost! Bedankt voor de feedback. Word ik blij van
De foto is inderdaad wat korrelig, maar ik upload via FB en heb hem daarvoor al verkleind in PS dan is hij ook al wat korreliger.. En ik heb hem niet op de achtergrond geplakt hoor haha, ik weet niet hoe het komt. Wel stond de achtergrond nog 3/4 meter naar achteren, misschien daardoor?
@C_estmoi; dankjewel. Hoe zou jij hem minder saai vinden?
C_estmoi
Geplaatst: 07-03-14 15:54
_Kiki_ schreef:
@C_estmoi; dankjewel. Hoe zou jij hem minder saai vinden?
Ik denk dat het onderwerp mij gewoon niet zo aanspreekt, zelf zou ik namelijk ook niet weten hoe ik dit beter in beeld gebracht zou hebben..
Anoniem
Geplaatst: 07-03-14 15:56
C'est_moi en Suuszels bedankt voor jullie commentaar! Ik zal de foto in kleur ook een keer posten. Hij staat inderdaad een beetje gekanteld, maar dat heb ik expres gedaan. Zo komt het paard toch net wat beter uit.
Suuszels: dank je voor je feedback - Wat een mooi paardje heb je daar. Je foto lijkt niet helemaal scherp, maar dat kan misschien door het verkleinen. Mooie lichtinval vind ik.
Hanna_94: Wat een leuk beeld Het gezicht is misschien een tikkeltje overbelicht, maar niet erg storend vind ik...
C_estmoi: wow, hartelijk dank voor je feedback!
Eviii_x: eerst en vooral WELKOM! Wat ene mooie foto heb je daar! Mooi scherp op de ogen, compo zit goed; mooi!
Manonnevot: oh wat leuk Mooi scherp. Was de achtergrond donker of heb je hem zwart gemaakt?