centraal foto-thema / opdracht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny_CT

Re: centraal foto-thema / opdracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 19:54

Gave foto's zie ik weer dames!

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 20:38

Foto's zijn gemaakt! Nu even wat aanpassingen maken in Photoshop :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 20:43

Hup hup!!! Ik wil gaan stemmen! :D

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:22

Ik kan niet kiezennnnnnn :')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:23

Opschieten of wij beginnen al te kiezen }:)

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:34

Oke ik ga toch voor de eerste. Heb ik meeste emotie bij :)

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:35

Welke zend je in? :+

Edit: die had ik idd ook gedaan. :j

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:38

Ik hou wel van de 3e, al had ik die geHDR't. Mooi plekje!
Heb je hem tilt shift- bewerkt of?

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:41

Is bekant mijn achtertuin :D Ik dacht ook aan HDR, maar had al gelijk dit effect in mijn hoofd dus uiteindelijk ook alleen dit gedaan.
Jup, tilt-shift :j

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:51

Als achtertuin lijkt het me dan weer minder :') maar wel leuk als urbex locatie.
De schoen aan het prikkeldraad doet een beetje concentratiekamp achtig aan... wel luguber.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 22:01

Citaat:
Onderwerp : Vervoer
Uiterste datum inzending : 07-05-2013, 20:00uur
Stemmen na sluiting inzendingen t/m : 09-05-2013 20:00uur

Bellatrix - Foto1
Agossie - Foto
pinky87 - Foto
Lara - Foto
XxLiEsJuHhxX - Foto
Nefertarie - Foto
Forumster - Foto
Lipydo - Foto

De foto Bellatrix vind ik intrigerend, door alle vervormingen door het glas waarbij de andere kant van de auto nog enigszins nog herkenbaar is. Leuk! Agossie, niet zo'n hedendaags onderwerp dus daarom boeiend. Echter vind ik de halo rondom de helicopter wat storen. De lucht had van mij minder donker (blauw) gehoeven. Daarnaast mis ik meer beweging van de wieken, hij lijkt nu te zweven. Pinky87: wat een gave klompen hihi. Leuk zo, 'schuiten' in het water, dubbelzinnig. De vignet had van mij niet gehoeven: stoort het beeld omdat die vraagt om zachte kleuren. Hele fijne sfeer Lara! De groene boom brengt het geheel wat in onbelans. XxLiEsJuHhxX: leuk gevonden zo, vervoeren per lucht. Vind het beeld wat te hard overkomen. Contrast had wat minder gemogen. De bellen komen wel goed naar voren! De foto van Nefertarie geeft een mooie tegenstelling weer van iets wat vergaat (de metalen bel en de rubberen handvat). Verder vind ik hem niet zo spannend, compositie niet helemaal fijn (onderin te krap). Forumster heeft mijn commentaar al gehad.

Ik stem voor Bellatrix! Gewoon omdat die vervormingen mij niet verlaten hihi :+

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 22:02

F_Orumster schreef:
Als achtertuin lijkt het me dan weer minder :') maar wel leuk als urbex locatie.
De schoen aan het prikkeldraad doet een beetje concentratiekamp achtig aan... wel luguber.

Lol. Valt wel mee hoor! Het is een volkstuin, maar dat zie je dan weer net niet :') Maar het is wel een deel van de wijk waar kunstenaars zitten met hun ateliers :j

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 22:30

Bellatrix - Foto1
Agossie - Foto
pinky87 - Foto
Lara - Foto
XxLiEsJuHhxX - Foto
Nefertarie - Foto
Forumster - Foto
Lipydo - Foto1

Bedankt voor je commentaar! Krap gekaderd... Dat hoor ik wel vaker. Moet ik toch beter op gaan letten....

Bellatrix:
Prachtige foto, je blijft er echt naar kijken! Vast ook een mooie auto.... *jaloers*
Mooie kleuren en scherpte
Agossie:
bijna een 'eng' perfecte foto. De kleuren springen van het beeld. Maar daarom vind ik hem juist ook wat minder spannend.
Pinky87:
leuk idee, ik mis nog net het zeiltje in de klomp! De kleuren vind ik prettig, behalve de zwarte waas om de foto.
Lara:
ons aller favoriete onderwerp, maar toch wel erg voor de hand liggend!
De kleuren vind ik erg mooi van deze foto. De fel groene boom en de zachte kleur van de dorre hei.
Aan de ene kant vind ik het interessant en toch stoor ik me aan het wazige stuk voor de tweede ruiter.
Liesjuh:
ik snap hem toch nog niet helemaal, zal wel aan mij liggen. De kleuren en de achtergrond doen me denken aan mijn vakanties in Zweden en Noorwegen <3
De bellen vind ik mooi scherp en duidelijk, geen twijfel over waar je oog naar toe word getrokken.
Forumster:
grappige foto! Ik vind de scherpte/diepte heel prettig om naar te kijken. Lag je op de grond??
Misschien als je het autootje met de punt naar links had gedraaid, dat hij dan mooi het licht had gepakt.
Lipydo:
Brrr, lugubere foto! Doet me echt denken aan Auschwitz, concentratiekampen e.d. Wel toepasselijk in deze week ;)
Maar ik vind idd dat er veel emotie in de foto zit, vergane glorie, iemand die over het hek is geklommen en zijn schoenen is verloren o.i.d.....
Ik vind de laatste van jouw drie foto's ook een mooi beeld geven, van een achterbuurt, een ghetto ergens, waar mensen lakbij en op het spoor wonen, haha. Ik neem toch aan dat dit niet in Hoogkarspel is?? Ik stem op de jouwe

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 22:32

Ik lag inderdaad op de grond en alle voorbij fietsende studenten vonden het erg apart dat ik een stuk speelgoed met een broccolibos aan het fotograferen was :')

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 22:36

Nefertarie schreef:

Bellatrix - Foto2
Agossie - Foto
pinky87 - Foto
Lara - Foto
XxLiEsJuHhxX - Foto
Nefertarie - Foto
Forumster - Foto
Lipydo - Foto1

Bedankt voor je commentaar! Krap gekaderd... Dat hoor ik wel vaker. Moet ik toch beter op gaan letten....

Bellatrix:
Prachtige foto, je blijft er echt naar kijken! Vast ook een mooie auto.... *jaloers*
Mooie kleuren en scherpte
Agossie:
bijna een 'eng' perfecte foto. De kleuren springen van het beeld. Maar daarom vind ik hem juist ook wat minder spannend.
Pinky87:
leuk idee, ik mis nog net het zeiltje in de klomp! De kleuren vind ik prettig, behalve de zwarte waas om de foto.
Lara:
ons aller favoriete onderwerp, maar toch wel erg voor de hand liggend!
De kleuren vind ik erg mooi van deze foto. De fel groene boom en de zachte kleur van de dorre hei.
Aan de ene kant vind ik het interessant en toch stoor ik me aan het wazige stuk voor de tweede ruiter.
Liesjuh:
ik snap hem toch nog niet helemaal, zal wel aan mij liggen. De kleuren en de achtergrond doen me denken aan mijn vakanties in Zweden en Noorwegen <3
De bellen vind ik mooi scherp en duidelijk, geen twijfel over waar je oog naar toe word getrokken.
Forumster:
grappige foto! Ik vind de scherpte/diepte heel prettig om naar te kijken. Lag je op de grond??
Misschien als je het autootje met de punt naar links had gedraaid, dat hij dan mooi het licht had gepakt.
Lipydo:
Brrr, lugubere foto! Doet me echt denken aan Auschwitz, concentratiekampen e.d. Wel toepasselijk in deze week ;)
Maar ik vind idd dat er veel emotie in de foto zit, vergane glorie, iemand die over het hek is geklommen en zijn schoenen is verloren o.i.d.....
Ik vind de laatste van jouw drie foto's ook een mooi beeld geven, van een achterbuurt, een ghetto ergens, waar mensen lakbij en op het spoor wonen, haha. Ik neem toch aan dat dit niet in Hoogkarspel is?? Ik stem op de jouwe

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 22:37

Nefertarie: nee dat is zeker geen Hoogkarspel :') Doordeweeks woon ik in Den Bosch. Niet dat dit zo'n heftige stad is maargoed :+

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 22:48

Bellatrix - Foto2
Agossie - Foto
pinky87 - Foto
Lara - Foto
XxLiEsJuHhxX - Foto
Nefertarie - Foto
Forumster - Foto
Lipydo - Foto2

Vorige keer heb ik niet gestemd omdat er niks bij zat wat me echt aansprak (ik weet het ik maak nooit fotos lees alleen mee dus ik mag geen commentaar geven :D)

Nu twijfel ik heel erg tussen Pinky en Lipydo. De doorslag geeft voor mij een foto die niet is ingezonden, foto 3 van Lipydo vind ik ook echt schitterend. Daarom deze keer mijn stem voor Lipydo

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 23:04

Lipydo schreef:
Agossie, niet zo'n hedendaags onderwerp dus daarom boeiend. Echter vind ik de halo rondom de helicopter wat storen. De lucht had van mij minder donker (blauw) gehoeven. Daarnaast mis ik meer beweging van de wieken, hij lijkt nu te zweven.

En ik heb dus niets bewerkt aan de kleuren! :D Ook geen polar filter erop. De lucht was gewoon echt heel blauw. Die halo weet ik niet hoe dat komt... Andere foto's hebben het niet. De wieken zjin wel onscherp, maar inderdaad niet voldoende om hem te laten "vliegen". Ik had ook wel een enorme shutterspeed... (1/1250, f/5.6, ISO100)

Nefertarie schreef:
Agossie:

Ik snap je en ik begrijp het ook. Ik heb hetzelfde. Overigens, dank je dat het een "eng perfecte" foto is! :D

Ik ga voor Bellatrix. Ik vind hem wat hebben... Glim!! :D

Citaat:

Bellatrix - Foto 3
Agossie - Foto
pinky87 - Foto
Lara - Foto
XxLiEsJuHhxX - Foto
Nefertarie - Foto
Forumster - Foto
Lipydo - Foto 2

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 23:36

Citaat:

Bellatrix - Foto 3
Agossie - Foto
pinky87 - Foto
Lara - Foto
XxLiEsJuHhxX - Foto
Nefertarie - Foto
Forumster - Foto
Lipydo - Foto 3

lipydo krijgt mijn stem omdat ik echt opzoek was naar een foto waar je wat meer moet na denken

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 23:50

Apart, ik zou dus gegaan zijn voor die spoorlijn met de tilt-shift. Die vind ik dan persoonlijk meer zeggen dan de foto met de schoen!
Erg leuk om te zien hoe iedereen anders naar foto's kijkt en er iets anders in ziet. Dat vind ik de Kunst van fotograferen. (ja, met een hoofdletter!)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 06:11

Citaat:

Bellatrix - Foto 3
Agossie - Foto
pinky87 - Foto
Lara - Foto
XxLiEsJuHhxX - Foto 1
Nefertarie - Foto
Forumster - Foto
Lipydo - Foto 3

De linkjes zijn weer aanklikbaar, was bij vorige quotes niet het geval. Alleen de foto van Forumster doet het niet.
Mijn stem gaat naar XxLiEsJuHhxX

Captain_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 08:05

Citaat:

Bellatrix - Foto 3
Agossie - Foto
pinky87 - Foto 1
Lara - Foto
XxLiEsJuHhxX - Foto 1
Nefertarie - Foto
Forumster - Foto
Lipydo - Foto 3

Gestemd op pinky

De foto van forumster is ook weer aanklikbaar :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 08:39

Thanks!

Ik wil ook zo'n desolaat achterbuurtje als Lipydo... Hou van zulke foto's maar weet het zelf niet te vinden.

Ik stem op bellatrix. Knap om zoiets saais zo spannend neer te zetten.
Een moeilijke keuze, want ik vind de sferen die lipydo neerzet erg fijn. Maarrrr, ik vind de schoen aan het hek iets minder ''vervoer'' dan de koplamp. Als je het spoor als foto had ingestuurd, had ik daarop gestemd.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 08-05-13 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 09:00

Goed zoeken het hoef maar klein te zijn :)