[INFO] Welk objectief moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Re: [INFO] Welk objectief moet ik kopen? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 21:15

Ik heb een nepgrip, alleen dáár krijg ik alle ellende van!

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 21:25

Da's gek, wat voor merk heb je?

Ik heb een Phottix en een euhm... Yongnuo geloof ik gehad. Met beide nul problemen met nepaccu's.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 21:30

Apature heb ik, maar hij geeft sinds die eronder zit error 99 aan en ik word er GEK van. Ik baal zo hard, want zonder grip wil ik nu niet meer, vind het veel te fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 23:49

HLP, onzin. Ik heb alleen maar originele grips in mijn bezit gehad, in totaal 5 stuks en bezit er nu 3. Heb ook altijd al originele accu's en B-merken naast elkaar gebruikt en heb nog nooit problemen gehad met mijn grips. Onzin dat originele grips op tilt slaan met B-merken.

Edit: wat ik me wel afvraag, waarom 3 extra en hoeveel heb je er nu?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-09-10 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 23:50

Hey dat is een handige website. Heb je niet ook zoiets voor SD kaarten? 8-)

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 23:58

Nouks schreef:
HLP, onzin. Ik heb alleen maar originele grips in mijn bezit gehad, in totaal 5 stuks en bezit er nu 3. Heb ook altijd al originele accu's en B-merken naast elkaar gebruikt en heb nog nooit problemen gehad met mijn grips. Onzin dat originele grips op tilt slaan met B-merken.

Tuurlijk. Net zoals de originele bodies (5DII, 550D, 60D, 7D en 1D MkIV) voor de lol registreren wat voor type accu erin zit, met serienummer en al.

Zou de kans groter zijn dat een accu van dezelfde (neppe) fabrikant als de grip werkt met de grip OF de accu van een neppe fabrikant in een echte grip?

Common sense... en praktijkervaring. De enige grips die ik tot nu toe ooit heb ZIEN weigeren met een nepaccu waren van Canon en van Nikon. Phottix werkt eigenlijk altijd. Just checked, heb er 72 verkocht via marktplaats waarvan 35 voor xxD's.

PS: Heb trouwens niet gezegd dat het altijd zo is dat originele grips conflicteren met nep-accu's, heb zelf ook een BG-E5 gehad zonder problemen. Ik zei dat het problemen kán geven bij bepaalde types en merken.
Laatst bijgewerkt door Apostrof op 21-09-10 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 00:13

Zelf ook 2 originele BG's gehad (350D en 50D), waarvan de 50D nog steeds.
Ook hier zonder problemen met originele en niet originele accu's gebruikt. En dan ook nog eens verschillende merken accu's naast elkaar.

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 08:25

Ik heb met mijn 450D, neppe grip en neppe accu's ook nog nooit last gehad, en heb verschillende soorten neppe accu's... Raar verhaal Thirsa.

Kevin, dat is bagger, dus als ik wil overstappen op een 7D zal ik bijvoorbeeld alles origineel moeten kopen, omdat ze het registreren en je garantie dan vervalt? Stom. _O- Maar zal wel een reden hebben idd. :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 08:31

Ik heb nu 3 accu's, 2 neppe en 1 van Canon. 3 accu's erbij maakt 2 setjes, 1 set erin en 1 set mee opgeladen als reserve.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 08:39

Carlijn schreef:
Ik heb met mijn 450D, neppe grip en neppe accu's ook nog nooit last gehad, en heb verschillende soorten neppe accu's... Raar verhaal Thirsa.

Kevin, dat is bagger, dus als ik wil overstappen op een 7D zal ik bijvoorbeeld alles origineel moeten kopen, omdat ze het registreren en je garantie dan vervalt? Stom. _O- Maar zal wel een reden hebben idd. :D
not sure wat er precies gebeurt, maar het is wel erg eenvoudig om de accu de schuld te geven van bv. een kortsluiting. 5dII registreert ook gebruikte objectieven en serienummers.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 10:07

Mhm, apart. Tot nu toe geen problemen meer gehad met m'n grip, dus ga het vandaag even aankijken.

Kreeg al dingen naar m'n hoofd dat m'n camera zo 'lomp' eruit zag. Lol.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 10:24

Een vraagje uit nieuwsgierigheid :)
Waarom gebruiken jullie een grip? Maken jullie zoveel foto's dat jullie het echt nodig hebben, of gaat het jullie meer om het beter in de hand liggen van de camera?
Ik gebruik zelf geen grip omdat ik het niet fijn in de hand vind liggen, het maakt het voor mij te 'lomp', ik vind het niet fijn werken. Ik heb trouwens ook niet perse een grip nodig omdat ik zo 2.500 foto's kan schieten op 1 Canon-accu. Als ik nog meer foto's wil maken dan heb ik altijd wel een momentje vrij om even van accu te wisselen, da's een kleine moeite omdat ik altijd wel wat rustpunten heb tijdens de motorraces (bijv. in de pauzes of net voor de start).

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 10:29

@ Oscar: Ik gebruik een grip om beide redenen.
Vooral met een grotere en zwaardere lens is het fijn om een wat grotere/zwaardere body te hebben.
En inderdaad ook vanwege de accu's. Ik fotografeer soms evenementen waarbij ik geen tijd heb om een accu te verwisselen, dan is het toch wel erg handig. Maar verder kan ik ook vaak wel toe met 1 accu.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 12:18

@ honeybee: schiet eens een dagje portretten, dan begrijp je direct waarom. Je camera dwars zonder grip = klote! Bij mij is ie er bij evenementen vaak onder weg.

_Linnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 12:35

Ik heb een Canon EOS 1000D met een 18-55mm IS

Maar nu wil ik er een andere lens bij, zodat ik ook van een wat grotere afstand kan fotograferen en niet de hele bak door hoef te rennen als ik iemand een beetje knap op de foto wil hebben.

Welke kan ik nu het beste kopen en moet dit een Canon zijn of zijn er ook nog andere (goedkopere..) opties.

Ik doe het gewoon voor de lol, beetje paarden en vakantiefoto's, dus het hoeft niet 'top of the bill' te zijn.

Tnx :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 12:48

@ _Linnie_ Wat voor budget zit je aan te denken? Wellicht dat de Canon 55-250 wat voor jou is? In mijn ogen een betaalbare lens, maar voor jou wellicht al prijzig vandaar de budgetvraag ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 12:48

Ik heb laatst voor de fun weer eens zonder grip gefotografeerd. Kwam thuis met 95% liggende foto's. Wist direct weer waarom ik een grip gebruik...

_Linnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:01

Ik dacht zelf zo rond de € 200 als dat enigszins kan :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:05

Dan denk ík dat de Canon 55-250 wel eens geen gekke keuze zou zijn, en afhankelijk van waar je hem koopt aardig in je budget :)
http://www.foka.nl/site/canon-efs-55250 ... -4134.html

Ik heb nog naar deze lens gekeken, maar ben uiteindelijk voor een snellere maar ook veel duurdere lens gegaan (70-300 IS USM).
De 55-250 begint dus waar jouw kitlens ophoudt, je moet je even afvragen of je daar mee uit de voeten kunt :j

En verder ben ik benieuwd wat de anderen hier zeggen want die hebben er een stuk meer verstand van dan ik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:17

Voor dat budget zou ik ook de genoemde 55-250 aanraden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:22

Whahaha, HLP PM't me net dat 'ie een koffer heeft gekocht voor z'n gear... En HIJ IS ORANJE! Lekker in stijl :D

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:38

HLPhoto schreef:
@ honeybee: schiet eens een dagje portretten, dan begrijp je direct waarom. Je camera dwars zonder grip = klote! Bij mij is ie er bij evenementen vaak onder weg.

Eh, ik snap het nut van een grip. Heb zelf de 1D met dubbele bediening. Maar waarom is hij er bij evenementen vaak onder weg dan?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 14:01

Bah, net alweer een error 99 op m'n scherm gehad. Hopelijk rijd m'n trein optijd, dat ik zo snel thuis ben en dan mag mijn Canon meteen naar de fotowinkel! Ik baal hier echt heeeeeeeeeel erg van zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 15:09

Weet je zeker dat het aan de accu ligt?

Vind 6 accu's wel wat overdreven trouwens... Heb er bij mijn 20D op de één of andere manier 4 bij elkaar gesprokkeld maar 2 of 3 was achteraf altijd meer dan genoeg geweest.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 16:31

Ik heb net een Sigma 18-200mm F3.5-5.6 DC gehad :D Vanavond tijdens de voetbaltraining maar een kijken wat ik ermee kan.