Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
manzano schreef:Ik heb de 50mm en ik gebruik hem echt nooit
Tis dat hij 2e hands niets meer opbrengt anders had ik hem weggedaan.
manzano schreef:Wat betreft "zware" lenzen.........
Ik heb een hele tijd een 70-200 2.8 IS op mijn 350D gehad en dat ging meer dan prima. Dus het is echt onzin dat dat niet zou kunnen.
+
[***] schreef:Hmmmmm... Boeieh. Met een 400D kun je prima met zware lenzen fotograferen. Er is gewoon altijd een punt waarop je beter de lens kunt dragen dan de camera. Sowieso tijdens het fotograferen dient het grootste gewicht op je linkerhand (lens) te steunen en niet op de rechterhand (body). Ik ondersteun met m'n 1D mark II net zo goed zware lenzen in plaats van de body.
In verticale positie zou je overigens prima de body moeten kunnen dragen en niet de lens.
Er is geen enkele reden om met een 400D geen zware lenzen te gebruiken.
gabyfedde schreef:@ [***]: Ik ken geen voorbeelden. Maar het is mij toen met klem aangeraden om geen zware lens op mijn 350D te zetten omdat het een te zware belasting voor de body zou zijn. Vandaar dat ik nu een 20D heb voor mijn Canon EF 70-200mm F/2.8 L IS USM.
Maar als ik jullie reacties zo zie is dat dus niet waar.
Nouks schreef:Dus je hebt 't van horen zeggen.... En je informeert niet even naar voorbeelden of bewijs... Laat dat een les zijn, niet alleen voor deze situatie, maar gewoon altijd: niet zomaar standaard alles aannemen wat anderen zeggen.
Ik snap 't idee achter "plastic body = zwakker", maar óók met jouw 20D hoor je gewoon netjes het meeste gewicht te dragen op de 70-200 en niet op de lens en dat is bij een 400D oid niet anders.
Nouks schreef:gabyfedde schreef:@ Nouks: Ik ken geen voorbeelden. Maar het is mij toen met klem aangeraden om geen zware lens op mijn 350D te zetten omdat het een te zware belasting voor de body zou zijn. Vandaar dat ik nu een 20D heb voor mijn Canon EF 70-200mm F/2.8 L IS USM.
Maar als ik jullie reacties zo zie is dat dus niet waar.
Dus je hebt 't van horen zeggen.... En je informeert niet even naar voorbeelden of bewijs... Laat dat een les zijn, niet alleen voor deze situatie, maar gewoon altijd: niet zomaar standaard alles aannemen wat anderen zeggen.
gabyfedde schreef:Geloof niet dat ik op dit forum zit om me door jou de les te laten lezen.
Tuurlijk neem ik niet standaard alles aan wat anderen zeggen, maar van deze persoon neem ik toevallig wel wat aan. In dit geval was het een prof die al langer met fotografie bezig is dan dat jij op deze aarde rondloopt.
robincera schreef:Ik ben aan het kijken voor een 300 lens bij mn nikon D40
Er waren toch Sigma lenzen die erop konden?
Kan die alleen even niet vinden..
Budget is 400
Nouks schreef:gabyfedde schreef:Geloof niet dat ik op dit forum zit om me door jou de les te laten lezen.
Tuurlijk neem ik niet standaard alles aan wat anderen zeggen, maar van deze persoon neem ik toevallig wel wat aan. In dit geval was het een prof die al langer met fotografie bezig is dan dat jij op deze aarde rondloopt.
Ben ik wel nieuwsgierig hoe jij weet hoe lang ik al op deze aarde rondloop.
gabyfedde schreef:3 Jaar geleden was je 17.
manzano schreef:Ik zou echt voor de Canon gaan