[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:26

dilemma! Mijn camera is flink stuk.. Ik heb altijd gefotografeerd met de Nikon D3100, daarnaast heb ik de 18-55 en 55-200. Ik wil graag bij nikon blijven.

Ik heb altijd in mijn hoofd gehad om hierna voor de Nikon D7000 te gaan. Nog steeds denk ik daar aan, maarja hij is onderhand wel al wat verouderd. Prijs technisch is de D5300 zelfde prijs. Hoe doen deze het naast elkaar, de D5300 is wel 'segmentje lager', maar daar in tegen wel nieuwer.. Of is het wijsheid om door te sparen voor de D7100?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:00

mignonne2403 schreef:
Ik heb al best leuke foto's van mijn haflinger, en van de hamsters en katten en konijnen.
Ik heb de sluitertijd op heel kort gezet, dan is de beweging maar klein dus scherpe foto's van dieren, hielp erg bij mij

Oké, ik ben waarschijnlijk weer te voorzichtig, dan durf ik niet te veel zelf in te stellen.. :+
Heb wel deze gemaakt vandaag en bewerkt!
Roodkapje en de wolf. :D
https://farm8.staticflickr.com/7476/154 ... 1dd0_c.jpg

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:24

Leuk! Een van mijn probeersels:
http://nl.tinypic.com/r/167qmnl/8
Ik kan er trouwens echt super mn hamsters mee fotograferen! ze zijn supersnel, maar met deze camera kan ik hop klik en dan hebben ze geneens tijd te bewegen :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:28

Mooi! :j
Ja, wat klikt ie snel hè, haha, wel fijn!

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 00:05

Ik heb vandaag bij de mediamarkt de Nikon D5100 gehaald met een 18-55 mm lens. Hij was in de aanbieding en moest hem echt hebben :P. Nu ben ik nog een beetje aan het uitvinden waar alles voor is, wat de opties zijn etc.
Ik ben er iig enorm blij mee!!!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 12:51

Manonfleur, mooi!
Wat kostte dat ding?

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 12:54

MirandaFuego schreef:
Manonfleur, mooi!
Wat kostte dat ding?

Samen met een 18-55 mm lens in de aanbieding €377,-.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 16:54

Mooie deal! *D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 11:20

Ik kan voor zeer leuk prijsje de d7000 overnemen.. Ik wil hem ophalen om te testen.. Zijn er nog dingen die ik moet controleren? Hij is 2 jaar oud maar nog geen 7000 clicks

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:36

Ik wil nogmaals een vraag stellen. Mijn goede oude Nikon D60 begint het op te geven, dus wil ik graag een nieuwe body. Mijn voorkeur gaat uit naar Nikon.

Ik hoef niet te al veel poespas (heb ervaring met spiegelreflex, fotografie is vooral hobby)
Ik fotografeer vooral dieren en landschappen
Budget van 350-400 voor de body
Ik heb nog twee lenzen: een 18-55mm en een 55-200 mm (ik geloof deze: http://www.camerashop.nl/product/56579/ ... tAodFVUA5Q). Deze doen het nog prima, dus ik hoop wil dat deze op de nieuwe body passen. Ik zal nog even uitzoeken wat de kitlens is.

Mijn oog viel op de Nikon D3200 en de Nikon D5100. Wat zou een betere keuze voor mij zijn, of nog andere suggesties?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:19

judithh schreef:
MichieldeM schreef:
Het nut van een extra geheuge slot is mij trouwens altijd ontgaan.

Het nut? Tis toch wel verdomd fijn dat als ik een bruiloft sta te fotograferen ik er zeker van ben dat ik geen foto's kwijt ben als mijn geheugenkaart corrupt raakt tijdens een reportage :) ;)

Inderdaad, ik snapte het nut eerst ook niet, maar bij echt belangrijke reportages heeft mijn tweede kaart nu een back-up functie en anders een overschrijf functie (als de eerste vol is, gaat ie automatisch naar de tweede).

Gianti schreef:
dilemma! Mijn camera is flink stuk.. Ik heb altijd gefotografeerd met de Nikon D3100, daarnaast heb ik de 18-55 en 55-200. Ik wil graag bij nikon blijven.

Ik heb altijd in mijn hoofd gehad om hierna voor de Nikon D7000 te gaan. Nog steeds denk ik daar aan, maarja hij is onderhand wel al wat verouderd. Prijs technisch is de D5300 zelfde prijs. Hoe doen deze het naast elkaar, de D5300 is wel 'segmentje lager', maar daar in tegen wel nieuwer.. Of is het wijsheid om door te sparen voor de D7100?

Had je die D7000 overgenomen die je had gezien? Zo nee, ik heb nu zelf de D7100 en ben daar absoluut tevreden over. Een hele verbetering tov mijn D90. :j

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 13:52

EskeGirl schreef:
Ik wil nogmaals een vraag stellen. Mijn goede oude Nikon D60 begint het op te geven, dus wil ik graag een nieuwe body. Mijn voorkeur gaat uit naar Nikon.

Ik hoef niet te al veel poespas (heb ervaring met spiegelreflex, fotografie is vooral hobby)
Ik fotografeer vooral dieren en landschappen
Budget van 350-400 voor de body
Ik heb nog twee lenzen: een 18-55mm en een 55-200 mm (ik geloof deze: http://www.camerashop.nl/product/56579/ ... tAodFVUA5Q). Deze doen het nog prima, dus ik hoop wil dat deze op de nieuwe body passen. Ik zal nog even uitzoeken wat de kitlens is.

Mijn oog viel op de Nikon D3200 en de Nikon D5100. Wat zou een betere keuze voor mij zijn, of nog andere suggesties?

Zelf heb net de d3200 gekocht en die bevalt super! :j
Heb al toffe rijfoto's gemaakt en foto's van mijn dieren.
Verder weet ik niet of dat voor jou de juiste keuze is...maar er zijn wel veel testen te vinden en vergelijken dus daar kun je vinden wat voor jou belangrijk is.

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:30

Hallo allemaal!

Inmiddels heb ik mijn nieuwste camera, de Canon 7D, weer terug verdient met klusjes e.d en nu wil ik gaan sparen voor een nóg betere camera, een Full Frame.

Welke camera raden jullie aan of met welke hebben jullie goede ervaringen?

Ik merk dat de 7D veel last heeft van ruis. Dat vind ik echt zijn grootste nadeel.
Ik ben zelfs terug gegaan naar de winkel. Ze hebben mij toen veel informatie gegeven om dit zo goed mogelijk te voorkomen, maar op dagen met slecht weer baal ik enorm. Ik ben gewoon ontzettend kritisch op mijn foto's.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:33

@magda: nee uiteindelijk niet gedaan! heb gevoel dat ik toch beetje achter blijf lopen dan :P aangezien de techniek wel flink ontwikkeld is sinds die D7000 is uitgebracht.. Ik zag je topic! echt onwijs mooi die foto's!!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:38

Nefertarie schreef:
Hallo allemaal!

Inmiddels heb ik mijn nieuwste camera, de Canon 7D, weer terug verdient met klusjes e.d en nu wil ik gaan sparen voor een nóg betere camera, een Full Frame.

Ik merk dat de 7D veel last heeft van ruis. Dat vind ik echt zijn grootste nadeel.
Ik ben zelfs terug gegaan naar de winkel. Ze hebben mij toen veel informatie gegeven om dit zo goed mogelijk te voorkomen, maar op dagen met slecht weer baal ik enorm. Ik ben gewoon ontzettend kritisch op mijn foto's.

Dit is een veelgehoorde klacht over de 7D.. vind het best dom dat de ruis zo duidelijk is voor een camera van dusdanige prijs.

Ik wil zelf binnenkort overstappen en ik twijfel tussen de 5DMark3 en de 6D. Heb wat vergeleken en de 6D komt er heel netjes uit. Wel een stuk minder opties qua scherpstellen en daarom minder geschikt voor sport, maar dat is toch een tak die ik niet zoveel meer beoefen.
En zeker vanwege de prijs is de 6D toch wel aantrekkelijk :D :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:45

Nefertarie schreef:
Hallo allemaal!

Ik vind het eigenlijk wel mee vallen voor een body die uit 2009 komt. Heb je mijn foto's van de Orchideeenhoeve gezien? Alle foto's zijn gemaakt met mijn 7D en zelfs een paar op ISO1600. Vind je die ruis/detailverhouding echt zo slecht voor zo een oude body? := Alleen de vogelfoto's met mijn andere body gemaakt.

--- edit

Dit zijn allemaal ISO1600 foto's met mijn oude trouwe 7D.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:58

Ja, als ik heel erg inzoom (daar komt mijn kritische deel) dan valt het mij zoveel tegen!
Waarschijnlijk heb ik soms ook niet goed scherpgesteld, dat zijn ook punten waar ik nog aan moet werken, maar dan nog vind ik de ruis soms gewoon zo tegenvallen.

ISO1600? Ik heb foto's op 250 die mij al verschrikkelijk tegenvallen.
Misschien verschilt het wel per camera, dat zou kunnen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 21:00

wat voor lens heb je erop? dat kan er ook flink mee te maken hebben

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 21:04

Ik gebruik of een 50mm 1.8 of een 70-200 4.0, beide van Canon

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 21:15

Gianti schreef:
@magda: nee uiteindelijk niet gedaan! heb gevoel dat ik toch beetje achter blijf lopen dan :P aangezien de techniek wel flink ontwikkeld is sinds die D7000 is uitgebracht.. Ik zag je topic! echt onwijs mooi die foto's!!

Bedankt! Als je vragen hebt, stel ze gerust. :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 23:15

Wat wel heel erg helpt voor ruis is belichting wat hoger instellen en die dan later corrigeren. Maar dat weet je waarschijnlijk al wel

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 11:24

Nefertarie schreef:
Ja, als ik heel erg inzoom (daar komt mijn kritische deel) dan valt het mij zoveel tegen!
Waarschijnlijk heb ik soms ook niet goed scherpgesteld, dat zijn ook punten waar ik nog aan moet werken, maar dan nog vind ik de ruis soms gewoon zo tegenvallen.

ISO1600? Ik heb foto's op 250 die mij al verschrikkelijk tegenvallen.
Misschien verschilt het wel per camera, dat zou kunnen.

Als je inzoomt kun je wel een en ander zien, maar met 18MP van 7D hoef je niet altijd in te zoomen om er uitsnede voor je klant voor te maken.

Ik zal kijken of ik je 29 december bij mijn Lr workshop nog paar kleine tips mee kan geven zodat je mss net iets meer uit jouw RAW foto's kunt halen en mss durft een stopje verder in ISO te gaan.

Irisx94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 01:37

Kom ik even binnen vallen :o
Volgend jaar wil ik graag een overstap maken naar een andere body. Heb op dit moment de Canon 1000D(heb ik nu 4/5 jaar maar sinds dit jaar pas aan het handmatig instellen := ) met de 18-55mm kitlens. De 55-200mm voor de paardjes en portret/gezinnen/kinderen gebruik ik vooral mijn 50mm 1.8 .Het is een beetje lastig want ik wil graag zowel actiefotos maken als portret. Wat raden jullie mij aan? Of heeft iemand een goede site met de specificaties / filmpjes , reviews? Mijn oog valt op meerdere body's maar de prijzen lopen zoooo uiteen. :')

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 06:46

Waarin schiet je 1000D nu te kort? Wat is jouw budget? Je zou een upgrade kunnen doen naar 700D. Als je upgrade naar 70D wilt doen is het mss verstandig om eerst je lenzen te upgraden als daar je huidige combinatie nu tekort schiet.

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 00:24

En ook ik zie door de bomen het bos niet meer :o Ik heb een beetje gegoogled, maar er komt steeds meer keuze bij in plaats van dat het minder wordt. Dus laat ik jullie maar om hulp vragen :D
Momenteel heb ik een canon 1100D body, maar ik merk dat ik steeds kritischer wordt op mijn foto's en de body gewoon niet meer aan mijn eisen voldoet.
Handig om te weten is dat ik een aantal objectieven heb ( Sigma 17-70mm 2.8, Canon 70-200mm 2.8 en een 50mm 1.8) en voornamelijk paarden fotografeer, zowel portret als actie. Wat zou voor mij een goede upgrade zijn?