Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mignonne2403 schreef:Ik heb al best leuke foto's van mijn haflinger, en van de hamsters en katten en konijnen.
Ik heb de sluitertijd op heel kort gezet, dan is de beweging maar klein dus scherpe foto's van dieren, hielp erg bij mij
judithh schreef:MichieldeM schreef:Het nut van een extra geheuge slot is mij trouwens altijd ontgaan.
Het nut? Tis toch wel verdomd fijn dat als ik een bruiloft sta te fotograferen ik er zeker van ben dat ik geen foto's kwijt ben als mijn geheugenkaart corrupt raakt tijdens een reportage![]()
Gianti schreef:dilemma! Mijn camera is flink stuk.. Ik heb altijd gefotografeerd met de Nikon D3100, daarnaast heb ik de 18-55 en 55-200. Ik wil graag bij nikon blijven.
Ik heb altijd in mijn hoofd gehad om hierna voor de Nikon D7000 te gaan. Nog steeds denk ik daar aan, maarja hij is onderhand wel al wat verouderd. Prijs technisch is de D5300 zelfde prijs. Hoe doen deze het naast elkaar, de D5300 is wel 'segmentje lager', maar daar in tegen wel nieuwer.. Of is het wijsheid om door te sparen voor de D7100?
EskeGirl schreef:Ik wil nogmaals een vraag stellen. Mijn goede oude Nikon D60 begint het op te geven, dus wil ik graag een nieuwe body. Mijn voorkeur gaat uit naar Nikon.
Ik hoef niet te al veel poespas (heb ervaring met spiegelreflex, fotografie is vooral hobby)
Ik fotografeer vooral dieren en landschappen
Budget van 350-400 voor de body
Ik heb nog twee lenzen: een 18-55mm en een 55-200 mm (ik geloof deze: http://www.camerashop.nl/product/56579/ ... tAodFVUA5Q). Deze doen het nog prima, dus ik hoop wil dat deze op de nieuwe body passen. Ik zal nog even uitzoeken wat de kitlens is.
Mijn oog viel op de Nikon D3200 en de Nikon D5100. Wat zou een betere keuze voor mij zijn, of nog andere suggesties?
Nefertarie schreef:Hallo allemaal!
Inmiddels heb ik mijn nieuwste camera, de Canon 7D, weer terug verdient met klusjes e.d en nu wil ik gaan sparen voor een nóg betere camera, een Full Frame.
Welke camera raden jullie aan of met welke hebben jullie goede ervaringen?
Ik merk dat de 7D veel last heeft van ruis. Dat vind ik echt zijn grootste nadeel.
Ik ben zelfs terug gegaan naar de winkel. Ze hebben mij toen veel informatie gegeven om dit zo goed mogelijk te voorkomen, maar op dagen met slecht weer baal ik enorm. Ik ben gewoon ontzettend kritisch op mijn foto's.
Nefertarie schreef:Hallo allemaal!
Inmiddels heb ik mijn nieuwste camera, de Canon 7D, weer terug verdient met klusjes e.d en nu wil ik gaan sparen voor een nóg betere camera, een Full Frame.
Welke camera raden jullie aan of met welke hebben jullie goede ervaringen?
Ik merk dat de 7D veel last heeft van ruis. Dat vind ik echt zijn grootste nadeel.
Ik ben zelfs terug gegaan naar de winkel. Ze hebben mij toen veel informatie gegeven om dit zo goed mogelijk te voorkomen, maar op dagen met slecht weer baal ik enorm. Ik ben gewoon ontzettend kritisch op mijn foto's.
Nefertarie schreef:Ja, als ik heel erg inzoom (daar komt mijn kritische deel) dan valt het mij zoveel tegen!
Waarschijnlijk heb ik soms ook niet goed scherpgesteld, dat zijn ook punten waar ik nog aan moet werken, maar dan nog vind ik de ruis soms gewoon zo tegenvallen.
ISO1600? Ik heb foto's op 250 die mij al verschrikkelijk tegenvallen.
Misschien verschilt het wel per camera, dat zou kunnen.