[INFO] Welk objectief moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Re: [INFO] Welk objectief moet ik kopen? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:23

Bewaren gewoon in de kast, meenemen in de tas :j.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:03

Veirl schreef:
Ik bedacht me net ineens dat het me wel handig leek om eerst een cameratas te kopen zodat ik m'n lenzen wel goed kan opbergen. Mijn camera staat nu ook altijd 'zo' in de kast, zonder tas oid. Wordt wel tijd voor een tas.
Hoe bewaren jullie je lenzen? Neem nl. aan dat er maar een bepaald aantal past in een cameratas.

Mijn 'basis-uitrusting' zit in een rugzak en staat eigenlijk altijd klaar voor gebruik. De rest van mijn apparatuur zit verspreid over verschillende tassen.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 14:05

JolandaS schreef:
Veirl schreef:
Ik bedacht me net ineens dat het me wel handig leek om eerst een cameratas te kopen zodat ik m'n lenzen wel goed kan opbergen. Mijn camera staat nu ook altijd 'zo' in de kast, zonder tas oid. Wordt wel tijd voor een tas.
Hoe bewaren jullie je lenzen? Neem nl. aan dat er maar een bepaald aantal past in een cameratas.

Mijn 'basis-uitrusting' zit in een rugzak en staat eigenlijk altijd klaar voor gebruik. De rest van mijn apparatuur zit verspreid over verschillende tassen.

In een kast en in 2 rugzakken :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 14:39

Ik heb een rechthoekige fototas die ik nog had van mijn analoge spiegelreflex, daar kan ik nog nét mijn body en al mijn lenzen in kwijt. Zodra er meer bij komt moet ik aan een grotere, of kiezen wat ik meesleep natuurlijk, haha :D
Ben wel geschrokken van de prijzen van die tassen en rugzakken, dus voorlopig probeer ik het maar zo te doen, ook al loop ik nu met een tas waar Minolta opstaat, hihi :=

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 15:08

Ik heb een tas van Lowepro, daar kan een body met lens erop en 2 afzonderlijke lenzen in: http://www.overstock.com/Electronics/Lo ... oduct.html

Las trouwens dat je ook de 50mm 1.8 wil kopen, Veirl? Sinds eergisteren ben ik ook een trotse bezitter van die lens en ik ben er ontzettend blij mee. Het is echt een hele fijne lens en zeker voor die prijs zou ik echt niet aarzelen om hem te kopen :)

Ik heb een vraag. Ik heb een Canon 500D met kitlens (18-55mm IS), 55-250mm en 50mm 1.8. Binnenkort begint het concertseizoen weer en ik heb een paar concerten op het programma staan waarvoor ik fototoestemming kan regelen. Maar welke van die lenzen kan ik daarvoor gebruiken? 50mm heeft als nadeel dat hij niet kan zoomen maar is natuurlijk wel heel lichtsterk, terwijl die 55-250 veel meer moeite gaat hebben met het donker. ISO kan bij mijn 500D tot 3200, als ik me niet vergis. Tips?

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:44

ISO kan bij je 500D tot 12800, maar dat zou ik niet doen :+

50mm f/1.8 gebruiken en niet groter schieten dan f/2.8, ISO voldoende aanpassen (1600 oid). Krijg je goeie scherpe plaatjes.

Met IS en een klein diafragma gaan rommelen is not worth the hassle.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:27

Veirl schreef:

Tip: niet op internet bestellen, maar gewoon even een winkel opzoeken met een redelijk tot groot aanbod. Op internet lees je vaak dingen als "passen 4 camera's en 8 objectieven in!", maar vaak is dat in de praktijk niet mogelijk (zonder te stapelen, ontzettend te moeten proppen, of noem maar op). Ook grotendeels afhankelijk van welke camera's en objectieven je hebt, misschien passen er best 4 1000D's met kitlens in, maar als je een grotere body, een battery grip of telelens hebt wordt 't plotseling al lastiger.

Dus: gewoon in de winkel bekijken wat groot/klein genoeg voor je is.

Verder wat tips:

http://www.[***].nl/weblog/2010/06/een-cameratas-kopen/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:29

JolandaS schreef:

Hier ook. Had altijd een geweldige schoudertas, maar dat ding sloopte m'n rug met de hoeveelheid spullen die ik meesjouw, dus heb recent een goeie rugzak aangeschaft. Nu staat de Billingham met een groot deel van de overige gear in de kast, de Domke zit leeg in het voorvak van de Billingham en ik heb nog een plastic bak met losse spulletjes (filters, kabeltjes, laders, etc etc).

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:26

Billingham over Nouks? Kom een tasje te kort :)

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:27

Nouks schreef:
misschien passen er best 4 1000D's met kitlens in, maar als je een grotere body, een battery grip of telelens hebt wordt 't plotseling al lastiger.

Da's ook lollig, bekende van me heeft zo'n Crumpler besteld via internet. Hij moet nu voortaan de grip onder z'n 5D's vandaan halen voor ie ze op kan slaan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:32

HLPhoto schreef:
Da's ook lollig, bekende van me heeft zo'n Crumpler besteld via internet. Hij moet nu voortaan de grip onder z'n 5D's vandaan halen voor ie ze op kan slaan :+

Ja kijk, dat soort dingen wil je dus niet :+

VWB de Billingham: tis een Billingham 445, ik twijfel heel erg wat ik ermee wil, doe als je serieus interesse hebt maar eens een leuk bod dan ga ik dan wel nadenken :D

Nieuwprijs 350-400 euro...

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:49

Wow, ik dacht dat ik al geschrokken wás van prijzen, maar 350-400 euro voor een tás? OMG :=

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:03

Ik heb een Crumpler rugtas. Een messenger half photo ben er super blij mee :j.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:04

Alwiene schreef:
Wow, ik dacht dat ik al geschrokken wás van prijzen, maar 350-400 euro voor een tás? OMG :=
Tsja... kijk eens wat professionele objectieven kosten. Twee pro-bodies en vijf-zes objectieven ga je al ruim over de 10.000 euro heen als je flinke eisen stelt. Wat is 350-400 euro voor een tas nog als wat je erin stopt meer kost dan je auto? :) Als je fotograaf bent beschermt die tas namelijk wel je gereedschap.

Hier Tenba en Tamrac trouwens, maar de Tenba neem ik alleen mee als ik enorme objectieven mee moet nemen (de tas is namelijk ook huge en onhandig. Zou op je rug moeten kunnen, maar hij rolt liever :+ ). Flitskoppen bewaar ik in een oude Konijnenberg huismerk rugzak die ik al eens van nieuwe ritsen heb moeten voorzien (juist, deze jongen kan met een naaimachine omgaan tegenwoordig := )

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:10

Ja oke, binnen die verhoudingen is het weer een heel ander verhaal natuurlijk :j Vraag me alleen toch echt af of het dat nou móet kosten, of dat het toch ook merk is wat je weer vooral betaald :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:28

HLPhoto schreef:
ISO kan bij je 500D tot 12800, maar dat zou ik niet doen :+

50mm f/1.8 gebruiken en niet groter schieten dan f/2.8, ISO voldoende aanpassen (1600 oid). Krijg je goeie scherpe plaatjes.

Met IS en een klein diafragma gaan rommelen is not worth the hassle.

Dat laatste dacht ik dus ook. Dan ga ik licht reizen en enkel mijn 50mm meenemen, bedankt voor de tip!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:40

Alwiene schreef:
Ja oke, binnen die verhoudingen is het weer een heel ander verhaal natuurlijk :j Vraag me alleen toch echt af of het dat nou móet kosten, of dat het toch ook merk is wat je weer vooral betaald :)

In dit geval: allebei. Het merk is high-end, de tas is Engelse degelijkheid en met een beetje goede zorgen gaat 'ie zo 20-30 jaar mee. En dat meen ik. Mijn vriend heeft een exemplaar dat een kleine 20 jaar oud is, nog lang niet aan vervanging toe. Ooit op internet eens iemand tegen gekomen die een exemplaar van een jaar of 10 oud was: als nieuw. Maar Billingham heeft inderdaad ook een bepaalde status (maar volledig terecht).

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 22:59

Ben zelf goed te spreken over Lowepro. Die hebben een enorm uitgebreid assortiment. Op hun website kun je veel info terugvinden over de mogelijke camera's en lenzen die erin passen, en of de tas in een vliegtuig als handbagage mee mag (vind ik zelf errug belangrijke info).
Het merk bestaan al heel lang en de tassen wordt steeds verder ontwikkeld en aangepast naar aanleiding van de ervaringen van fotografen.

Als je met professionele apparatuur werkt, heb je niet alleen voor een flink bedrag in je tas, vaak weegt het spul ook nogal wat. Dan is het fijn als je een rugzak hebt, die je spullen goed beschermt en het gewicht goed verdeelt.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 19:41

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 20:23

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 20:35

Goedkoop mits met garantie! :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 20:39

Hij spreekt me wel aan, maar ik moet ook nog 3 accu's + iMac kopen, en dat gaat me momenteel eigenlijk even voor :o

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 20:50

Wat voor body heb jij? tenzij het een 550D, 60D, 7D of 1DMk4 is >> www.aq4u.nl

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 21:02

Ik heb een 40D :) Maar ik moet orginele hebben, anders slaat dus blijkbaar mijn grip op tilt?!

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 21:10

ah, jij bent zo slim geweest om een originele grip te kopen.
Tip: verkopen en koop een nepgrip :+