[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 15:11

Merci :Y)

Je hebt het dan ivm de Canon over foto's denk ik? Volgens mij kan je daar met een Powershot ook héél erg mooie resultaten mee halen :j Maar ik ben meer van het filmtype tijdens concerten, kan ik gewoon aanzetten en voor de rest genieten ;)

Maar misschien is er iemand die er toch iets over weet te vertellen, of misschien gewoon na de situatie-schet mij zou kunnen zeggen wat hij/zij zou doen ofzo .. :)

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 23:51

Canon PowerShot G11 en Powershot SX200 oid zijn wel even verschilletje in niveau hoor :) Op het gebied van sensor/processor tenminste.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 06:11

juist... Na een enerverend maar vermoeiend dagje vol fotografie in amsterdam en de volgende dag een onverwachts retourtje brussel (vandaag, of ja.. 20-4) ligt mijn ritme er compleet vanaf: ik ben klaarwakker.
Gek genoeg ben ik op dit soort momenten extreem productief, want ik leg zojuist de laatste hand aan mijn concept voor een workshop basis fotograferen met een spiegelreflex!

Waarom? Een paar weken geleden had ik een klant over de vloer die me vertelde dat zijn omzet momenteel zo minimaal is dat hij foto's toch even door z'n eigen mensen wil laten doen. Hij vroeg of hij me hierbij om wat advies mbt apparatuur mocht vragen en dat mag natuurlijk. Al snel merkte hij op dat hij ook wat tips nodig had voor het fotograferen zelf, en eigenlijk was het zijn idee om dat eens wat beter aan te pakken.

Nu geef ik beroepsmatig al een paar jaar regelmatig cursussen en workshops, van 1 op 1 tot klassen van ca. 20 man, alleen dan in de ICT! Op gebied van fotografie heb ik op zich kennis genoeg. Ook hier op bokt probeer ik weinig technische cameravragen onbeantwoord te laten. Even nagedacht dus, en heer van Klanteren toen maar teruggebeld - over een paar weken geef ik een basiscursus spiegelreflex fotografie aan 7 makelaars!

Nu staat alles al op papier.. Alleen kom ik het liefst goed voorbereid ten tonele, vooral als een klant ergens voor gaat betalen.

wat nu?
Nu zoek ik 3 a 4 mensen die een spiegelreflexcamera gekocht hebben, maar eigenlijk nog op zoek zijn naar de technische basis voor fotografie. Weet jij wel welke paardenfoto's je mooi vindt, maar niet hoe je zo'n foto met je eigen camera maakt, en wil je daar in een paar uur meer over leren? Dan zoek ik jou!

Hoe ik dit wil aanpakken is - je raadt het al - met een stuk theorie, wat oefenfotograferen, hierbij ontstaan vast en zeker vragen, daarna weer wat theorie enz. Locatie, tijd en datum houd ik vooralsnog even afhankelijk van de geinteresseerden.
Vereisten zijn een functionerende spiegelreflexcamera (bij voorkeur Nikon of Canon) en voldoende kennis om 'm aan te zetten en een foto te maken. Belangrijk is wel ook de interesse om te weten hoe je met zo'n ding kan omgaan.

Waarschijnlijk blijft dit voor bokt een eenmalige actie, vandaar dat dit niet tussen de advertenties staat maar enkel in het topic waar veel verse fotografen langsbladeren. Proefkonijn zijn in mijn workshop heeft verder een groot voordeel: het is gratis! :)

Nou, ik ben benieuwd wie ik wat mag leren. Aanmeldingen/vragen gaarne per pb.

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 15:19

hall mensen,
is de canon 1000D geschikt voor actiefoto's van paarden,
zodat de benen er scherp op staan?
of zou ik beter de canon 50D kunnen bekijken

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 16:00

De Canon 1000D kan dat ook prima..

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 16:24

ik heb je en pb gestuurd over je proef cursus;) plus gelijk en vraag hahaha

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 16:25

Hahaha, jee wat een berg reacties :D Dit had ik niet verwacht, het staat er nog geen dag op en vooral ook: Het is nog geen avond!

Verdere aanmeldingen vooralsnog even on hold...

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 16:26

haha ja iedereen wil wel wat leren denk ik ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 16:32

Tof HLP, ik ben momenteel ook bezig met een testgroep voor mijn basiscursus. Doen ook een paar Bokkers aan mee :D

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 16:35

Hallo,
Ik wil graag de canon 1000D kopen, ik heb gehoord dat dat een goeie beginners camera is. Ik heb ook nog niet zoveel ervaring met fotograferen. Raden jullie mij deze camera aan of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 16:41

Twilight1 schreef:
hall mensen,
is de canon 1000D geschikt voor actiefoto's van paarden,
zodat de benen er scherp op staan?
of zou ik beter de canon 50D kunnen bekijken

Ja hoor, met zowel de 50D als de 1000D kun je paarden scherp fotograferen. Eén en ander hangt wel af van de lichtomstandigheden en de objectieven die je daarvoor gebruikt. De 50D biedt wel voordelen als je veel in donkere binnenbakken zou willen fotograferen, omdat je op de 50D je ISO aanzienlijk hoger kunt instellen. Gewoon overdag buiten zul je echter met allebei de camera's probleemloos beweging kunnen vastleggen, ongeacht de lens die je daarvoor gebruikt.

Overigens zit tussen de 1000D en 50D ook nog de 500D en 550D, deze zijn ook het overwegen waard als je veel in donkere binnenbakken wil gaan fotograferen.

Gina schreef:
Hallo,
Ik wil graag de canon 1000D kopen, ik heb gehoord dat dat een goeie beginners camera is. Ik heb ook nog niet zoveel ervaring met fotograferen. Raden jullie mij deze camera aan of niet?

De 1000D is een prima beginnerscamera hoor!

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 16:45

Nouks schreef:
Tof HLP, ik ben momenteel ook bezig met een testgroep voor mijn basiscursus. Doen ook een paar Bokkers aan mee :D

Gezellig! Misschien kunnen we een regioverdeling maken? :P Of elkaars hulp gebruiken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:02

Niet van plan een regioverdeling te gaan maken hoor, mijns inziens moet iedereen zelf een cursus uitzoeken waar hij/zij zich prettig bij voelt. Iedere cursus is weer anders en iedere cursusleider gebruikt weer een andere aanpak. Ben er erg voor mensen zelf te laten kiezen en geen mensen door te sturen.

Sowieso is me nog niet helemaal duidelijk hoe jij je cursus aan gaat pakken? Duur van de cursus, inhoud, locatie, etc?

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:08

Hoii :)
Ik ga er ook aan geloven een spiegelreflex te kopen eindelijk :D
Ik ben druk aan het kijken welke ik wil, en waar ik hem wil gaan kopen :)
Ik zoek een Leuke camera niet duurder dan 400€ :+
Zo rijk ben ik nou ook weer niet ;)
Dus vandaar..
Ik heb al een leuke gezien namelijk de Canon EOS 1000D. Die is nu bij Bol.com 379,99 :)

Heeft er iemand ervaring met deze camera, of heeft iemand een andere leuke?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:10

Kijk eens 3 posts boven je? :)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:17

Canon 1000D is een hele fijne beginnerscamera, ik spreek uit ervaring. :j
En zie onderschrift. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:30

Jeetje Marleen, wel oliebol zeg van je 1000D. Welke camera heb je nu zelf nieuw gekocht? Toevallig binnenkort nog eens in de buurt van [***]? Ben wel benieuwd of (en hoe veel) schade er is, mocht je binnenkort nog in de buurt zijn wil ik dat best eens voor je testen, dan kun je 'm misschien ook beter verkopen.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:30

Vriendinnetje van mij heeft problemen met haar canon 300D, zwarte strepen of halve foto zwart, met elke lens en tevens op de computer. Nu heb ik zoiets al eerder voorbij zien komen ergens maar ben vergeten wat de oorzaak kan zijn. Iemand een idee? En hoe het is te verhelpen, en hoeveel dat geintje eventueel gaat kosten? :)

Edit; het betreft een 300D ipv 350D. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:05

Klinkt alsof haar sluiter het op heeft gegeven na jaren van intensief gebruik... Dan blijft één (of meerdere) van de lamellen hangen waardoor je een zwarte balk krijgt. Dat kun je laten repareren (lees: je kunt er een nieuwe sluiter in laten bouwen), alleen is dat behoorlijk prijzig vergeleken met de waarde van een 300D. Het zal voor haar dus de keuze worden tussen een dure reparatie of een nieuwe camera.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:14

Afbeelding

Ik dacht ook aan de sluiter..

Fizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:30

Welke canon lens is aan te raden voor mij.

(heb hier al vaker gereageerd, wil graag de 50d gaan kopen.)

Nu wil ik er paarden actie/sport foto's meegaan maken.
Ik wil een fijne lens die niet meteen te ingewikkeld is maar wel mooie foto's kan maken.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:35

HLPhoto schreef:
Nouks schreef:

Gezellig! Misschien kunnen we een regioverdeling maken? :P Of elkaars hulp gebruiken :)

kakanox is homolumens geworded op bokt ;)

Grappig, wist niet eens dat er een foto topic bestond op bokt.

Nou 'HL' :P doe ons eens leren hoe we mooie foto's maken :p

overigens vind ik mijn Nikon D40 ook nog wel meevallen in een binnenbak met een sigma 70-300/4.0-5.6 lens... Had erger verwacht:

Afbeelding
(testen/oefenen bij de connemara hengstenkeuring, was voor mij de eerste keer fotos maken in binnenbak..)

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:39

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 23:09

heb weer een vraag :o
ik heb een maand geleden de canon powershot SX200 IS gekocht. hele fijne camera maar ik kan niet overweg met de diafragma en sluitertijd.
nu wil ik eigenlijk een canon 1000d spiegelreflex kopen. werkt deze makkelijker met de diafragma of ligt het gewoon toch echt aan mezelf?
en zit er op de spiegelreflex veel meer op als op die ik nu heb?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 23:11

Femke: duidelijk de sluiter. Krijg je een mooi zwart gordijn van. :+