Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
imd schreef:Dat zou voor mij ook qua prijs een prima uitkomst zijn. Bedankt allemaal
Edit: Ik heb nog even een vraagje: Weet iemand hier toevallig wat er bij een lens wordt geleverd door Konijnenberg? Dan bedoel ik lensdop etc.
Emmaa_ schreef:Ik ben sterk van plan om een 50mm 1.8 van Canon te gaan kopen.
Is dit een goede aankoop voor paardenfotografie?.
Vooral voor portret en foto's in de binnenbak.
Wel vervelend dat hij geen zoom heeft
[***] schreef:Ik heb even een vraagje voor mijn vader, hoop dat iemand ons kan helpen. Hij is van plan een Canon 450D te kopen, daar zit een kitlens (18-55) bij. Nu wil hij er nog een extra lens bijkopen, maar wat is het beste?
Er is de mogelijkheid een Canon-lens van 55 - 250.
Of een Tamron-lens van 70 - 200/300.
Wat zijn de verschillen en welke is het beste?
Waarvoor de lens gebruikt gaat worden weet ik nog niet precies, ik wil die camera wel eens lenen voor de paarden en hij zal waarschijnlijk ook wel paarden gaan fotograferen (moet ie dan wel van mij met zo'n camera), maar wat kan je er nog meer mee? Hij heeft ook interesse in natuurfotografie en insecten en dat soort dingen .. moet je daar nog een aparte lens voor hebben? Of red je het ook wel met de kitlens & 1 van bovenstaande?
Emmaa_ schreef:Ik ben sterk van plan om een 50mm 1.8 van Canon te gaan kopen.
Is dit een goede aankoop voor paardenfotografie?.
Vooral voor portret en foto's in de binnenbak.
Wel vervelend dat hij geen zoom heeft
imd schreef:Een vriendin van mij heeft voor haar NIkon een 55-300mm lens, die kan ik alleen niet vinden voor de canon. Kan het zijn dat die gewoon niet bestaat?
En welke is uit dit rijtje nou de beste keuze volgens jullie?
Canon EF 75-300mm F 4.0-5.6 III Ø 58mm
€ 151,00
Canon EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC 58mm
€ 175,00
Canon EF 90-300mm F 4,5-5,6 USM 58mm
€ 199,00
Edit: Passen deze eigenlijk wel op een EOS 400D? Hoe kun je dat zien?
Marjolein schreef:[***] schreef:Ik heb even een vraagje voor mijn vader, hoop dat iemand ons kan helpen. Hij is van plan een Canon 450D te kopen, daar zit een kitlens (18-55) bij. Nu wil hij er nog een extra lens bijkopen, maar wat is het beste?
Er is de mogelijkheid een Canon-lens van 55 - 250.
Of een Tamron-lens van 70 - 200/300.
Wat zijn de verschillen en welke is het beste?
Waarvoor de lens gebruikt gaat worden weet ik nog niet precies, ik wil die camera wel eens lenen voor de paarden en hij zal waarschijnlijk ook wel paarden gaan fotograferen (moet ie dan wel van mij met zo'n camera), maar wat kan je er nog meer mee? Hij heeft ook interesse in natuurfotografie en insecten en dat soort dingen .. moet je daar nog een aparte lens voor hebben? Of red je het ook wel met de kitlens & 1 van bovenstaande?
Je zal toch een gebruiksdoel moeten hebben voordat je een advies kan krijgen. Voor paarden heb je vaak toch een grotere afstand nodig om ze mooi in beeld te krijgen. Voor insecten moet je er juist vrij dicht op zitten met een macrolens. Zijn 2 totaal verschillende dingen en niet te combineren in een lens. Waarom nemen jullie niet eerst gewoon de kitlens omdaar mee te spelen. Dan kan je vrij snel zien wat je gebruiksdoel is en wat voor lens je erbij wil. Bij camera tools is op dit moment een leuke aanbieding van de Kit (18-55) voor €599,- met de canon 55/250 erbij betaal je €839,- dat is maar €10,- meer dan als je m apart koopt. Ik vond dit niet echt de moeite waard.
Emmaa_ schreef:Waar ik zelf momenteel voor aan het kijken ben; een 50mm 1.8.
Erg groot diafragma, dus je hebt een mooie scherptediepte, en daardoor zeer geschikt voor portretten.
En hij kost maar 83 euro op dit moment bij Kamera Express, dus voor dat geld