[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cleo_

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:56

Ik ga vanavond even feedback geven.

Voor nu, jullie bedankt voor de reacties. Heb inderdaad gemerkt dat ik hier en daar wat scherpte mis. Waarschijnlijk omdat ik een klein diafragma heb gewerkt. Heb nu al weer wat geleerd! :)

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 12:57

Mijn feedback voor week 7.
Heb het even zo gedaan. Weet zelf nog niet wat ik makkelijker vindt :=

Mooie foto's waar ik niks op aan te merken heb:
glenstorm, Gracezella, GerdjeHoran, quartel, Sicayes, taarss, Eline91, verosjaak, Mellanca, Marbri, Lipydo, Soduletuut, Heavenslove, Ingvild, Murthul, It_is_me, Kimmetje04, horserider22, Crazymel, marijepragter, NESCAFE, wendy1987, KimdeGroot94, magda_90, crazy_horses, MyHu, Sanne_com, IsaCalixa, Eskegirl, tesseke, manonfleur, Bellatrix, Irene96, showteam, monbyou, calice, Brechtjee, Racheel, Xiiaaoonaa, Ash_, Gub,

binky
Mooie foto! Ik had hem iets ruimer genomen.

cleo_
Ik vind het een leuke foto, jammer dat hij niet helemaal scherp is.

Dandy200
Ik vind het een mooie foto, maar mis wel wat kleur in de foto.

elle108030
Ik weet niet of ik dat donkere nou wel of niet echt storend vindt. De foto heeft wel 'iets'. Ik vind deze lastig te beoordelen hihi. :=

hilly200
Ik weet niet wat je weg wou werken, maar ik zie het niet hoor. Leuke foto!

Iejoor;
Beide foto's zijn mooi, maar ik vind ze allebei iets te overbelicht.

Joysiee;
Leuke foto. Inderdaad jammer van de deken. Ik had het paard nog een stapje naar voren laten doen. Nu valt er net schaduw op een deel van zijn hoofd. Vind het wel heel knap dat je dit kunt :)

Jolijnn;
Ik vind het een mooie foto, maar wel een beetje aan de donkere kant. Weet niet wat voor opdracht het precies was. Vooral de lippen zijn niet echt zichtbaar.

Kanzi
Hahaha, geweldige foto! :') :=

Marjoow
Mooie foto, maar stoor mij een klein beetje aan de teugels die voor het paard langs lopen.

Marit
Leuke gedaan! Jammer dat de hond niet even had gewacht haha. Jongetje in het midden en meisje rechts zijn ook niet helemaal scherp. Het is ook niet makkelijk om zo'n bewegende foto te nemen.

Mariett
Mooie foto. Haar rechter oog licht een beetje in de schaduw van haar haar. Dat viel me op. Het stoort mij echter niet.

Mallow;
Leuke foto! Ik vind hem zo ook wel iets hebben. Vind hem wel een beetje aan de donkere kant.

PenS
Ik vind het paard een beetje in een gekke pose staan := Ik had hem ook iets ruimer genomen, hij is nu van voor en van achter afgesneden zeg maar.

rosslover
Leuke foto. Ik mis alleen wat scherpte in de foto.

SternPhoto;
Ik vind hem wat onscherp. Wel een leuk plaatje.

xface
Leuke foto. Hij is inderdaad niet helemaal scherp.

Wat balen van je gekneusde rib Agossie! Beterschap!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 14:31

Helaas van mij een oude foto omdat ik deze week niet aan fotograferen ben toegekomen.
Wilde graag foto's maken bij een groot kitesurf toernooi, maar dat werd door de wind steeds uitgesteld waardoor ik niet kon gaan.
Hopen dat ik deze week meer geluk heb!

Afbeelding

Edit; Mijn naam is dus sinds deze week ook veranderd, van Babel naar Iriscope :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 14:55

Mooi!!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 15:15

Week 7:
Afbeelding

Ik weet dat het halster wat opzichtig is, maar het paard is jong en moeilijk te handhaven en met dit halster doet hij het geweldig en kan de eigenaresse geweldig met hem omgaan.

Leliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:58

Foto week 7
Ben er niet echt tevreden mee qua scherpte etc. maar heb geen tijd ivb met toetsweek :)
AfbeeldingSpring

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:59

Even snel mijn week 7.

Afbeelding

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 16:03

Week 7 - innocence kills
Afbeelding

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 16:06

_Kiki_ schreef:
Ik heb Agossie al een berichtje gestuurd maar ben waarschijnlijk week 3, 4, 5, 6 niet in staat om op tijd in te leveren dus die foto's zal ik later inleveren.

Zo, het is hier al weer aardig druk geweest de afgelopen weken zie ik! Ik lees vaak bij maar geloof dat ik nu even afhaak :+

Hierbij mijn foto's van de afgelopen weken

Week #03
Afbeelding

Week #04
Afbeelding

Week #05
Afbeelding

Week #06
Afbeelding

Week #07
Afbeelding

Allemaal gemaakt tijdens mijn vakantie afgelopen maand in Nieuw-Zeeland, dus misschien zit er iets van 'vakantie-kiekje' gloed overheen maar dat was mijn mood de afgelopen maand nogal :D
Bedankt dat ik later in kon leveren Agossie!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 16:23

Voor week 7 ga ik dit keer voor een zelfportret.
Afbeelding

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 16:25

Week #7

Afbeelding

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 16:43

Dank voor alle fb weer.

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 16:44

Mijn laatste feedback van week 6:

WiancaR: Vind het een erg mooie foto, niks op aan te merken
Robin_rikkie: Foto is mooi scherp, vind hem alleen wel een beetje 'saai' van kleur. Had misschien met nabewerking wat meegedaan kunnen worden
Asselruiter: Mooie foto, leuke compositie!
LinSa: Geen interessant onderwerp maar vind de foto wel wat hebben! Knap gedaan!
KimdeGroot94: Prachtige foto, niks op aan te merken!
cathyenbeau: Interessante foto zeg! De bokeh is echt prachtig!
bumblehorse: Opzich een leuke compositie maar ik vind de foto wat te grauw ogen!
ilvy: Mooie foto! Misschien wel net wat te overbelicht op de neus en de voorhoofd van de hond

Feedback week 7:
hilly200: De blik van de hond en de compositie vind ik echt prachtig! Maar ik heb de foto ook in kleur gezien en die vind ik dan wel wat krachtiger dan deze versie!
glenstorm: Grappig gedaan! Niet echt mijn smaak maar vin de kleuren wel mooi
rosslover: Jammer dat de foto niet scherp is. Heb je andere foto's van de shoot gezien en daar zaten naar mijn mening echt veel betere foto's tussen dan deze!
Joysiee: Mooie scherpe foto! Ik zou het alleen wel wat mooier vinden als je ook nog een gedeelte van het lichaam van het paard zou zien in de foto
Sicayes: Prachtige foto! Kleuren zijn echt mooi!
Gracezela: Wat een mooie foto zeg! Kleuren zijn heel fijn!
Mallow: Ik vind de compositie van de foto zo met de vlechtjes erg leuk gedaan. Wel is het zoals je zelf al aangeeft jammer dat je niet wat meer van het oog meekrijgt, ook is het oog naar mijn mening wat onscherp! Ook had je misschien wat meer op kunnen lichten met nabewerken, dan springt het oog er misschien ook wat meer uit
quartel[b]: Mooie heldere kleuren en mooi scherp!
[b]Gerdjehoran
: Wauw, wat een mooie oogfoto!
Mariett: Mooie foto! Niks op aan te merken
binky: Vind de foto mooi helder van kleur en de scherpte is prima. Wel vind ik de compositie wat minder en de achtergrond vind ik ook wat te druk
Marit: Prachtige foto zeg! Kleuren zijn echt heel fijn om naar te kijken. Het enige minpuntje wat ik kan bedenken is de scherpe op het jongetje vooran, had misschien wat mooier geweest als de scherpte wat meer op hem lag.
xFace: Leuke sneeuwfoto! Hij oogt wat onscherp en jammer van de paarden in de achtergrond.
elle108030: Qua kleuren is de foto best interessant. Vind de foto alleen niet 'spannend' genoeg, een andere pose van de hond had misschien mooier geweest
PenS: Foto is mooi helder, jammer dat de scherpte niet helemaal op het oog ligt. Ook vind ik de pose van het paard niet zo mooi. Het was misschien mooier geweest om met het paard mee te kijken zodat je ziet wat het paard ziet of juist aan de kant van de kont van het paard staan, zo vind ik de foto niet echt bijzonder
Eline91: Mooi foto, goed gelukt zo voor je eerste keer!
Verosjaak: Prachtige foto zeg! Kleuren in deze foto zijn echt zo mooi!
Mellanca: Mooie foto, had met nabewerking misschien wat opgelicht kunnen worden. Nu vind ik de foto wat te donker
Jolijnn: Mooie foto! Niks op aan te merken
Marbri: Mooie foto! Erg leuk gedaan ook!
Lypido: Wat een nieuwsgierige blik heeft dat paard zeg! Prachtige kleuren en mooi scherp!
Iejoorr: Mooie foto's zowel week 6 als 7. Wel vind ik de contrast bij de week 7 wat te hoog, de kleuren zijn net to much
Sodeletuut: Prachtige zwartwit omzetting zeg! Mooi die witte waas om het paard heen en het oogje is echt mooi zo! Wel had ik misschien de witte draad weggewerkt
HeavensLove: Prachtige foto! NIks op aan te merken
Ingvild: Leuke compositie! Foto oogt alleen wel wat onscherp
Sternphoto: Leuke foto. Compositie had ik wat anders gedaan, had sowieso de hond wat meer ingezoomd, dan komt de compositie ook wat beter uit denk ik. Jammer ook van de scherpte die mist
Murthul: Mooie foto, niks op aan te mekren
It_is_me: Prachtige foto! KLeuren zijn erg mooi, ook leuk die schaduw op de achtergrond
Kimmetjee04: Wauw, gave foto zeg!
Dandy200: Vind de foto niet echt bijzonder. Het paard lijkt omdat je de foto van achter hebt genomen erg smalletjes. Achtergrond is wel mooi
horserider22: Leuke foto! NIks op aan te merken
crazymel: MOoie kleuren zeg! Vind de scherpte op de voorste bladeren alleen niet zo mooi, maar dat is een kwestie van smaak
Marijepagter: Prachtige foto! Mooie heldere kleuren!
Nescafe: Wauw, prachtige foto!
wendy1987: OOgje lijkt wat onscherp, verder wel leuke compositie uitgekozen. Vind de foto wel wat te oranje tonen
KimDegroot94: Hele leuke en orginele foto! Niks mis mee!
magda_90: Leuke compositie! Vind de foto wel wat te donker
Crazy_horses: Leuk concept zeg! NIks op aan te merken
Kanzi: Geweldige foto zeg!
Myhu: Mooie foto! Niks op aan te merken
Sanne_com: Erg mooie foto! KLeuren zijn echt prachtig!
Marjoow: Schattige foto! Foto lijkt alleen wat onscherp
IsaCalixa: Wauw, echt één van de mooiste oogfoto's die ik heb gezien! Kleuren van het oog zijn echt prachtig
EskeGirl: Vind het niet echt een bijzondere foto, vind het contrast tussen het witte en het rode wat te groot en hij mist wat scherpte
Cleo_: Wat een leuke spontane foto zeg! Het idee is erg leuk, jammer dat de foto onscherp is
Tesseke: Leuke compositie! Foto oogt wat onscherp en ik had de ogen wat meer opgelicht
manonfleur: Mooie foto! Die twinkeling aan de rechterkant is ook erg mooi
Bellatrix: Opzich een leuke compositie. Wel vind ik het warme echt to much en het zonnetje linksboven vind ik ook niks toevoegen
Irene96: De foto vind ik niet erg sterk. Dat komt mede door het oog dat dicht is en doordat de kin van het paard afgesneden is. Wel vind ik de belichting erg mooi!
showteam: Erg lieve foto zeg! Niks op aan te merken
monbyou: Schattige foto met die voorpluk! Oogt wat onscherp en jammer van het andere paard op de achtergrond en de deken
Calice: PRachtige foto zeg! Niks op aan te merken
Brechtje: Leuk idee! Vind de foto alleen net wat te donker
racheel: MOoie foto! Inderdaad jammer van het strootje maar niet heel erg storend
Xiiaanoo: Mooie foto! Vind de kleuren erg mooi!
Ash_: Mooie foto! NIks op aan te merken
Gub: Leuk concept zeg! Mooie heldere kleuren en scherpte!
Iriscope: Mooie foto! Kleuren zijn ech theel mooi!
Agossie: Mooie foto ! Halster is inderdaad wat te opzichtig maar als het niet anders kan dan moe thet maar.
LauraBloem: Mooie heldere kleuren! Wel vind ik het wazige takje links wat storend
Jespri: Mooie foto! Mist voegt echt wat toe aan de foto!
K_m: Grappige foto! Niks mis mee
_Kiki_: Stuk voor stuk prachtige natuurfoto's! Niks aan op te merken
[b]Carolaaxxx
: MOoie foto! Ogen zijn mooi scherp, wel vind ik de foto wat te overbelicht
Asselruiter: Wauw, wat een prachtige kleuren zeg! Erg mooie foto!

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 16:59

Week 6.

Afbeelding

Week 7.

Afbeelding

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:10

Picture of the Week #7 Carnaval!! *\o/*
Afbeelding

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:10

Ondanks problemen met de laptop die ik nu voor 2-4 weken kwijt ben :=
heb nu wel een vervanglaptop maar thuis geen wifi meer... nu snel even een gaatje op school!

WEEK 7
Van Facebook afgehaald omdat ik hem dus niet op de vervanglaptop heb, waardoor hij helaas niet meer scherp is...

Afbeelding

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:54

Het lukt me helaas niet meer om het origineel via de computer te uploaden vandaag dus daarom foto met mobiel van Facebook gehaald en ge-upload via bokt. Excuses dus voor de slechte kwaliteit!

Week 7:
Afbeelding

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:56

Ik zie nu dat ik mijn week 6 ben vergeten insturen... ;(
Hoop dat het ok is als ik dat nu nog doe, anders, sorry!

Deze foto is voor mij een mijlpaal(tje)
De ontdekking van het diafragma!
Ik zal er nog veel mee moeten oefenen, maar het begin is er ;)

Dus week 6:

Afbeelding

En week 7:
Een experimentje met wat heftiger bewerken.
Het is de bedoeling een beetje een ongemakkelijk gevoel over te brengen,
ik was een beetje depri van de veel te lange examenperiode :p
Daarom, mijn studeerspullen op de foto.

Afbeelding

Upload via bokt

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:59

Mijn week 7, nog van de fotomeeting van vorige week.
Afbeelding

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:59

Weinig inspiratie deze week dus hier moet ik het deze keer maar mee doen.. :+

Mijn week 7:

Afbeelding
Upload via bokt

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:05

Dank je wel voor je feedback Taarss :D

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:42

Mijn week 7 :)
Afbeelding

Bedankt voor alle feedback en de beterschapswensen van vorige week!

xFace schreef:
TeszZz: Hmm, ik ben er nog niet echt over uit wat ik van deze foto vind :p Hij is zeker mooi, maar ik mis een beetje een soort van 'zachte bloemensfeer' :+
Kan je die verder uitleggen? :) Ik ben wel heel benieuwd waar dat m in zit, contrast of kleuren bijv?

Kimmetjee04 schreef:
TeSzZz
Prima gelukt voor een uitprobeersel hoor! Ik mis nog wel net iets scherpte op het midden en er lijkt enige ruis, wat was je iso? Hopelijk ben je nu weer beter!
Scherpte mis ik idd ook, autofocus werkt niet met dat opzetstuk en beter kreeg ik m handmatig niet. Heb er een hoop gemaakt en dit was een van de scherpste. Dus dat wordt nog even verder oefenen :) Ruis had ik ook gezien maar geen idee waar die vandaan komt, iso was 400.

Sicayes schreef:
TeSzZz: Hij lijkt niet helemaal ragscherp maar ik vind hem qua kleur en compositie echt heel fijn.
Dankjewel!

quartel schreef:
TeSzZz Ik vind hem erg leuk....prima foto! Ik vraag me af waar jij zelf niet tevreden over bent.
Dankje :) Ik ben zelf niet helemaal tevreden over de scherpte en zoals hierboven genoemd het beetje ruis. Verder vind ik m wel leuk geworden hoor!

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:47

Week 7 - na deze foto hebben we het storende kaartje eraf gehaald, alleen toen begon het te stortregenen en was ze het zat(3) dus helaas geen poging 2 gehad. Baal wel dat de lucht zo raar is.
Afbeelding

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:53

week 7
Afbeelding

alleen ik zag dat er een vlieg op mn hond zit haha maar nu even geen tijd om er wat aan te doen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:54

Marjoow
Wat een leuk moment van die twee paarden. Ook hele mooie kleuren heb je daar. Wellicht nog eventjes de teugels wegwerken, die storen ietwat namelijk. :)

KimdeGroot94
Wellicht kun je hem iets verplaatsen naar links toe? Ik weet niet hoe handig je bent met PS?

IsaCalixa
Prachtig! Niets op aan te merken. <3

EskeGirl
Ik vind deze foto helaas niets vanwege de compositie en toch wel donkere oog/reflectie. Wellicht kun je nog wat meer oefenen met oogfoto's en compositie bij konijnen?

Cleo_
Heel leuk spontaan moment en mooi van compositie. Maar helaas niet scherp. Ik denk dat het bewegingsonscherpte is, wat waren je instellingen?

tesseke
Mooie compositie, de hond staat er geconcentreerd op. De kleuren zijn mooi warm en ook een mooie DOF. Wellicht had je met een reflectiescherm toch wat licht op zijn koppie kunnen krijgen? Die valt nu wat weg namelijk. En wellicht iets meer levendigheid qua kleuren?

manonfleur
Een heftig onderwerp heb je gekozen. :(:)
Als enig puntje merk ik op dat het jammer is dat het spiegelbeeld niet geheel erbij op is gekomen, dan had je mooi het dubbele gevoel gehad. Voor de rest heel "warm", mooi gedaan.

*even eten en dan verder bijlezen*