[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Agossie

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 22:47

Graag, Marit!

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:18

Feedback week 10: ik kan toch nog niet slapen, dus geef ik alvast ook al wat feedback :o

Irene96: Een apart beeld vind ik. De tekeningen op het gezicht zijn prachtig, je foto heeft iets artistieks. Anderszijds vind ik het witte misschien net wat te fel...

Laurajoy15: Leuke blackfoto :)

JewEmm: Wat schattig, dat musje :o Inderdaad een beetje jammer van die ene tak, maar zeker geen misse foto hoor :)

Bellatrix: Mooie foto! Het linker oog (rechts voor het paard) springt er uit met de zon en je ziet mooi de kleur. :o

Fellow: wat heb je die hond mooi op foto gezet! Mooi scherp op de ogen +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:25

Dankjewel voor je feedback! Ik heb meerdere foto's uit dezelfde serie op www.irenevanderspoel.com/eline staan, daar staan ook wat minder witte bij. Ben het met je eens overigens, weet nog niet helemaal wat ik van de foto's moet vinden... But anyways, thanks! :D

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:38

Agossie: Buiten helderheid aangepast is er niks bewerkt aan de foto :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:48

Dan is hier mijn feedback van week 9! :D

Agossie: Technisch goed foto! Mooi kleur en goed scherp. Hij is wel wat krap gekaderd, het paard past er eigenlijk aan 3 kanten maar net op. Daardoor krijg je een wat opgesloten gevoel. Dit is aan de onderkant niet zo erg, en aan de achterkant valt het ook mee. Maar als je de voorkant wat meer ruimte geeft krijg je meteen een logischer en fijner beeld.

Ash_: Hij lijkt mooi scherp! Ik had hem qua compositie net andersom gezet! Het is vaak het mooist als je ruimte geeft aan de kant waar het onderwerp heen gericht is. Nu kijkt hij naar een ‚muur’ terwijl er aan zijn andere kant loze ruimte zit.

Asselruiter: Lastige omstandigheden! Maar hij is gaaf scherp en mooie scherptediepte. Hij had naar mijn smaak iets meer ruimte aan de voorkant mogen hebben, maar dat is detail.

Babel: Gave foto! Mooie kleuren, zeker de standbeelden. Ik stoor me wel een beetje aan de grote grijze wolk bovenin, maar over de weersomstandigheden heb je niet zoveel te zeggen natuurlijk :+ Je had hem eventueel weg kunnen werken of blurren maar dat is persoonlijk!

Bellatrix: Ook ik vind de achtergrond niet zo storend! Hij is prachtig scherp zeg. Alleen lijkt de bovenkant van haar(?) kop een blauwe zweem te hebben. Deze zou je eventueel wat weg kunnen werken.

binky: Lieve foto! Ik vind zelf de kleur niet zo fijn om naar te kijken, het is een beetje net-niet. Ik zou zelf kiezen voor een zachte zwart wit omzetting waarbij je de ogen er echt mooi uit laat knallen. Compostie vind ik wel erg fijn.

Bunblehorse; Gaaf paard! Prachtig die donkere manen. Jammer dat de wangen vies zijn, maar waarschijnlijk is het niet je eigen paard geweest. Ik had persoonlijk ietsjes hoger gaan staan, zodat je iets meer op oog hoogte staat.

calice: Gave scherptediepte en prachtig scherp het lieveheersbeestje. Ik vind alleen dat er iets te weinig nog gebeurd in de achtergrond. Misschien had je een stukje kunnen draaien zodat je een plant oid op de achtergrond had?

C_estmoi: De compositie vind ik net niet. Ik scrollde naar links omdat ik dacht dat daar nog een stukje foto zat :+ Hij is net niet op het midden zeg maar. Ik ben persoonlijk geen fan van gedeeltelijk zwart-wit omzetting, maar je hebt het wel gaaf gedaan.

chip: Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee had wat ik op de foto zag, tot ik echt inzoomde en een hondje (?) zag. Ik denk dat dat je onderwerp was. Probeer dan ook echt daaor te focussen, en zorg dat je ogen daar op een of andere manier meteen heen gaan.

Deetjeeuh: Wat je nu ziet is dat het paard (wat zwart is) helemaal weg valt in de groene achterrond. Dat is gek, want het zijn 2 compleet verschillende kleuren, ook in zwart wit zijn het hele andere kleurtinten. Je kunt na je zwart-wit omzetting proberen te spelen met de kleuren, om te kijken hoe je ook in zwart wit het paard er nog meer kan laten uitknallen.

faatxhorse: Ik vind hem onwijs gaaf! Prachtige achtergrond, perfect scherpgesteld en mooi verloop van scherptediepte. Hij staat misschien ietsjes centraal maar ik vind de achtergrond echt het onderwerp complimenteren, dus het stoort niet.

Fellow: Je bent mooi laag gaan zitten! Mooi standpunt. Hij lijkt alleen niet helemaal scherp, een iets snellere sluitertijd had je kunnen kiezen. Ik stoor me een beetje aan de draden, je kan een keer proberen om te oefenen met weg werken? :)

Fennee: Ik vind hem ietsjes fles. Hij kan iets meer verzadiging en contrast gebruiken. Probeer eens te spelen met nabewerking, zo kun je nog veel meer uit je foto’s halen!

Fenneeee: Het is een mooi plaatje, en mooi scherp. Alleen de compositie is heel erg krap aan beiden kanten. Het haar van het meisje staat er net niet helemaal op, en de manen van de haflinger passen er ook maar net aan op. Voor een beter in balans beeld kun je wat meer ruimte overlaten, in het speciaal aan de linkerkant (daar kijken ze naartoe).

Gub: Mooi scherp! Jammer van de grauwe kleuren, maar dat heb je met deze tijd van het jaar. Om wat mooiere scherptediepte gekregen, kun je volgend keer proberen wat lager te gaan zitten qua standpunt. Je zit nu volgens mij ook al op je knien, maar probeer eens te gaan liggen :D

Hanna_94: Lastige omstandgheden1 In de snelheid vind ik je compositie niet helemaal optimaal, maar dat is volgens mij ontzettend lastig. Naar omstandigheden heb je volgens mij een hele goede plaat afgeleverd!

Heavenslove: Mooie plaat! Ik vind het leuk dat je hem gekanteld hebt, geeft een mooie hoek icm de hals van het paard!

Irene96: Ik vind hem heel erg koud ogen. Je ziet dat het model het koud heeft, ze kijkt een beetje verbeten. Haar handen zijn geklauwd en een beetje blauw. Daardoor krijgt de hele foto een beetje stijve en gespannen sfeer. Ik vind hem technisch goed, maar het model minder.

ismy: gaaf effect, hoe ze zo die jas aangeeft! Of ben jij het zelf? :+ Vind je zwart-wit omzetting ook geslaagd :j

JewEmm: Mooi idee! De blik heb je ook echt gaaf te pakken. Alleen in de nabewerking/sfeer mist voor mij nog wat.. De sfeer en kleuren versterken het beeld nog niet echt. Het staat nog een beetje los van elkaar.

jilinda: Wat een lieve foto! Interessante compositie, allebei de onderwperen in de hoek. Erg mooi dat wit!

Joey: Oeeh Rotterdam! Toch? :+ Gaaf altijd die brug! Mooi scherp ook overal. Ik had persoonlijk gekozen voor een andere bewerking, maar ik hou gewoon niet van sepia effecten :+ Persoonlijke smaak!

kani_ejj: Mooi verloop van scherpte! Ook leuke compositie met nog een stukje gras, en een stuk water. Ik vind er alleen ietsjes teveel contrast aan toegevoegd. Mooie vignettering!

Kelszz_; Deze foto is denk ik met een mobiel gemaakt? Daardoor zie je meteen dat je niets te zeggen hebt over het diafragma, alles is even scherp. Daardoor verdwijnt het focus punt uit de foto. Ik had zelf minder van de ondergrond meegepakt in de foto.

_Kiki_: Schattige foto! Mooi scherp en mooie scherptediepte. Wat had het leuk gweest als het echte konijntjes waren :D

kimberly23: Hele aardige foto! Compositie is iets krap aan de onderkant, er zijn nou net stukken been afgesneden. Probeer ook altijd ruimte te laten aan de kant waar ze heen kijken, in dit geval dus links. Die ruimte is dan belangrijker dan rechts.

Kimmms: Hij lijkt niet scherp! Het hoofdje lijkt een beetje bewogen, jammer1 Met een snellere sluitertijd kun je dat volgende keer voorkomen :D

laurajoy15: Heeeel erg gaaf. Haarscherp zeg, jeetje, knap! Mooi kleurverloop in de achtergrond, prachtig detail.

Lipydo: Het enige wat ik kan zeggen is dat ik de donkere stukken zelf íetjes lichter had gemaakt zodat het contrast iets minder groot is. Maar ik stoor me er nu niet aan. Ik weet niet wat ik van het lichtvlekje rechts vind :+

Lizaa01: Gave compositie! Ik denk dat een krachtige zwart-wit bewerking hier heel gaaf bij had gestaan. Als je zwart-wit omzet, contrast best wat verhoogt en wat helderheid toevoegt krijg je volgens mij een heel gaaf effect! Voor het nog meer groothoek effect kun je volgende keer proberen nog lager te gaan zitten, bijvoorbeeld op je knie of zelfs liggen.

manonnevot: Ik zie net te weinig om het interessant te maken. Ik denk dat als je 1 seconde eerder had geklikt je net een perfectt moment had gehad! Nu zie ik net geen gezichten. Bij het paard niet, en bij het meisje niet.

MarijeR: Heeel mooi lenteplaatje! Prachtig scherp :D Ik had persoonlijk de achtergrond ietsjes frisser gemaakt, denk ik. Ietsjes meer licht toevoegen.

Marjoow: Zoals ik al zei, fijne foto, en dat schaduw stukje kun je gewoon in Lightroom oplossen :D

Zo, nu ben ik even klaar _O- Morgen de rest!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:49

Agossie, mijn naam staat trouwens in het overzicht altijd zonder hoofdletter :D Detail, maar toch :Y) Ik vind het zo lelijk zonder hoofdletter _O-

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:56

Bedankt voor de feedback, het was niet de bedoeling om het hondje te fotograferen maar het uitzicht.

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:58

Dank je wel Marit voor je feedback :o

Irene96: wow, daar zitten wel echt mooie foto's tussen hoor! :o

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 00:03

Mijn week 10:

Afbeelding

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 00:10

Wat een mooi paard Mb_foto! Mooie foto (die staart geeft er wel wat aan :o )

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 00:10

Dankje ! Ja hij is echt wel een show'er :D

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 00:27

Ik lees een paar keer dat de foto wat krap gekaderd is en daar hebben jullie helemaal gelijk in! Met name de voorkant. Ik had het kleine "probleempje" dat daar een hand stak en als ik die weg zou shoppen, zou ik de teugels helemaal weg moeten shoppen. Dat vond ik nu even teveel werk, omdat het om verkoopfoto's ging. Maar jullie hebben dus helemaal gelijk en ik ben het ook roerend met jullie eens!

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 00:39

Afbeelding
Mijn week 10

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 07:46

Die blauwe zweem zie ik vaker op mijn foto's. Altijd als ik bos fotografeer....met nabewerken kreeg ik het ook niet echt mooi...suggesties?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 10:14

In RAW fotograferen zorgt er voor dat je het in de nabewerking wat makkelijker kan corrigeren.
Met welke witbalans fotografeer je meestal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 10:20

Marit schreef:
Deetjeeuh: Wat je nu ziet is dat het paard (wat zwart is) helemaal weg valt in de groene achterrond. Dat is gek, want het zijn 2 compleet verschillende kleuren, ook in zwart wit zijn het hele andere kleurtinten. Je kunt na je zwart-wit omzetting proberen te spelen met de kleuren, om te kijken hoe je ook in zwart wit het paard er nog meer kan laten uitknallen.

Super leuk dat je ook wat Feedback hebt gegeven! :D
Ik ben het inderdaad wel met je eens ja. Het waren niet de meest makkelijke omstandigheden, maar ik kan er inderdaad nog weleens naar kijken. :)

Want het groene was ook wel echt donker groen/bruinig. :Y)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 10:44

Marit schreef:
In RAW fotograferen zorgt er voor dat je het in de nabewerking wat makkelijker kan corrigeren.
Met welke witbalans fotografeer je meestal?

Ik geloof dat ie op auto staat...maar nu ik het mij bedenk ben ik vergeten om de witbalans in LR5 aan te passen... :') Normaal doe ik dat maar dat ben ik nu vergeten...

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 11:51

Ooh nee, ik ben helemaal vergeten een foto te paatsen :(
Sorry, heb niet veel tijd gehad vorige week :(

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:11

Oké. Ik stel feedbacks geven uit. Vrijdag weer een grote toets, dus aankomend weekend zal ik jullie blij maken :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 16:04

En de rest van mijn feedback :)

MichieldeM: Mooie foto! Mooi rustgevend, mooie zomerse sfeer. Vind alleen het overbelichte deel ietsjes te groot naar mijn smaak.

monbyou: De achtergrond stoort me een beetje, met name het overbelichte deel. Hij is wel mooi scherp.

MyHu: Mooi hoe de kat er niet helemaal centraal op staat. Hij kan nog wel iets aan contrast gebruiken, de bovenkant de kop is net iets te grijs voor een zwarte kat, vind ik.

NatassJa: Oeeeh gaaf! Prachtige kleuren, prachtige sfeer. De huid is me wel eitjes te geblurred en ik vind haar wang iets te weinig diepte hebben. Met de burn tool had je iets kunnen shapen, dat geeft een heel gaaf effect. Ogen prachtig scherp en mooi verloop ook van scherpte.

Nayomie: Deze foto doet het niet voor mij.. Kwaliteit is niet denderend, onderwerp had ik persoonlijk in landscape modus erop gezet, en ik ben geen fan van de bewerking.

Nefertarie: Heel fijn, die lensflare in de foto. Dat geeft het een prachtige sfeer. Mooie, rustige foto. Heel mooi!

Racheel: Mooie blackfoto! Goed gelukt.

Revanches: Ik ben er niet zo’n fan van. Ik vind de bomen ontzettend afleiden op de foto, ze trekken de aandacht. Ook lijkt vooral de linker persoon niet helemaal scherp.

Robin_Rikkie: Ik moest heel lang kijken voor ik zag wat het was :+ Ik vind het een grappige foto.

Samblabla: Ik vind de foto iets missen. Ik had verwacht dat er onder de bladeren iets zou liggen ofzo. Ik weet nu niet zo goed waar ik naar moet kijken. Je bewerking is wel mooi sfeervol.

Sanne_com: Lieve foto! Hij lijkt nog wel iets te missen naar mijn mening. Iets qua sfeer denk ik..

showteam: Typische showteam foto weer :D Leuk! Staat er prachtig op.

Sodeletuut: Aawh, lieve foto! Mis wel wat sfeer er nog in. Misschien had je zwart-wit bewerking wat zachter kunnen maken.

Suuszels: Let op je logo, die staat er onscherp/korrelig op. Ik vind het minder mooi dat de foto van onderaf is gemaakt. Probeer zoveel mogelijk op ooghoogte te fotograferen bij dieren en mensen, dat is vaak het voordeligst.

tesseke: De wesp is niet scherp, en ik neem aan dat de wesp je onderwerp is? Dan moet die wel echt scherp zijn.

Tinky12: Het zand is heel erg overbelicht, ik dacht dat het sneeuw was :+ De pony staat er erg krap op. Iets meer ruimte aan de bovenkant had voor een fijner beeld gezorgd.

XiiaNoaa: Vond je andere bewerking veeeel mooier! Ben geen fan van delen in kleur en de rest zwart wit :+ Wel mooie foto :D

Ylvy: Hij mist iets aan kleur, hij zou wat meer contrast en verzadiging kunnen gebruiken. Wel leuke pose!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 16:10

En mijn week 10 :)

Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:21

Dank je wel voor je feedback Marit. Maar, zoals ik al vermeld had, de foto is met een telefoon gemaakt en kon hem helaas niet op landschapsfoto zetten :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:27

Je kunt je telefoon dan toch draaien? Dan gaat hij automatisch naar landschap :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:28

Oh, zo bedoel je! Hmm, dat had gekund maar dat had in principe niet heel veel uitgemaakt. :P Maar, thanks voor de tip ^^

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:38

as zaterdag heb ik een workshop van Nikki de Kerf. Super veel zin in!! As Vrijdag een experriment doen op stal qua fotografie.