Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
KoudbloedKim schreef:Hai,
Ik wil graag sparen voor een lens waarmee ik ook binnen mooie foto's (zonder veel ruis) kan maken.
Het zal dan gaan om (actie)foto's van paarden, bijvoorbeeld op indoor evenementen.
Het heeft geen haast en ik moet er sowieso eerst voor sparen.
Ik heb zelf een canon 600D en wil er liever niet meer aan uitgeven dan om en nabij de 300 euro.
KoudbloedKim schreef:Hai,
Ik wil graag sparen voor een lens waarmee ik ook binnen mooie foto's (zonder veel ruis) kan maken.
Het zal dan gaan om (actie)foto's van paarden, bijvoorbeeld op indoor evenementen.
Het heeft geen haast en ik moet er sowieso eerst voor sparen.
Ik heb zelf een canon 600D en wil er liever niet meer aan uitgeven dan om en nabij de 300 euro.
Thesserd schreef:Dus, alles bij elkaar opgeteld:
- Goed mogelijk om van dichtbij foto's te maken. 50mm canon lens kan net, maar moet ik al vrij ver weg staan binnen.
- Beetje zoom zou prettig zijn, tot 70mm bijv.
- Lichtsterk
Ik zit al op CameraNU te neuzen maar kan door de bomen het bos niet meer zien. Wat een keuze zeg...
Wat komt er in jullie op? Budget mag niet te gek, is 300 of 400 euro realistisch?
puppy1128 schreef:Handig![]()
Net als dat ik nog 50 euro moet voor mijn nieuwe lens.. Dat geld krijg ik niet binnen 2 dagen ben ik bang en ben pas in januari jarig.. En in de vakantie heb ik natuurlijk een paar shoots.. Nouja, dichtbij staan dan maar..
Iemand ervaring met Macro ringen?
En enig idee of alle nikon-macro ringen ook op alle nikon-body's kunnen? (Of alle macro-ringen op de nikon D3200, kan uiteraard ook)
Thesserd schreef:Ohja, tuurlijkhaha kitlensje. Ik geloof het meteen
Heb net bij cameranu een occasion gevonden: klik
Staat bij dat er wel stof in objectief zit maar niet zichtbaar op de foto. Dan ga ik me alweer meteen zorgen makenlens is op marktplaats niet goedkoper tweedehands te krijgen overigens.
Maarja, ik ben weer lekker bezig. Ik wilde eigenlijk sparen voor een nieuwe body (van 550D naar 70D) en nu weer dit...