[INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 12:08

Bij mijn oma in de stad (Duitsland) zitten geen fotozaken en dan zou ik hem mee moeten nemen, dat zou niet mogen. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 10:41

Hai,

Ik wil graag sparen voor een lens waarmee ik ook binnen mooie foto's (zonder veel ruis) kan maken.
Het zal dan gaan om (actie)foto's van paarden, bijvoorbeeld op indoor evenementen.
Het heeft geen haast en ik moet er sowieso eerst voor sparen.

Ik heb zelf een canon 600D en wil er liever niet meer aan uitgeven dan om en nabij de 300 euro.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 11:27

KoudbloedKim schreef:
Hai,

Ik wil graag sparen voor een lens waarmee ik ook binnen mooie foto's (zonder veel ruis) kan maken.
Het zal dan gaan om (actie)foto's van paarden, bijvoorbeeld op indoor evenementen.

Ik heb zelf een canon 600D en wil er liever niet meer aan uitgeven dan om en nabij de 300 euro.

indoor actie? Dan heb je iets nodig ergens nabij f2.0 en dat is een groot gat en grote gaten hebben veel glas nodig en glas is wat een lens duur maakt, zeker als je ook nog eisen stelt aan de kwaliteit.

Twee opties:
1) je eisen bijstellen
2) je budget verdubbelen of zelfs verdrievoudigen en dan nog zul je goed moeten zoeken en occasions niet uitsluiten.

In een gewone binnenbak voldoet een lens tot ongeveer 80mm prima op een crop-body.

http://www.cameratools.nl/shop/product/ ... il=OCC0034
Dit valt binnen je budget en zal voor binnenbakfoto's prima voldoen qua lichtsterkte, echter geef ik geen enkele garantie op kwaliteit.

Nogmaals: Tamron heeft verschillende groepen lenzen waarbij de professionele series prima voldoen maar in prijs vervolgens niet onderdoen voor andere goede spelers in de markt. Let daar goed op en loop niet gelijk achter de lage prijzen aan!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 12:09

Tweedehands is ook zeker niet uitgesloten hoor. :)
Bedankt voor de tip!

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 12:20

Zoomen is wel handig voor actiefoto's, maar anders zou je kunnen kijken naar de 50mm f/1.8 van Canon, ik vind het zelf een fijne lens voor binnen, alleen dat hij niet kan zoomen is een nadeel. Hij valt wel binnen je budget, ik had hem nieuw voor 100 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 12:33

Zoomen is eigenlijk wel een eis. :j

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 12:38

Ik ga morgen ook voor de 50 mm :)
Voor een telelens ga ik nog even sparen, wil één van ongeveer 1000 euro (misschien tweedehands) en een diafragma van 2.8.
Die 50 mm leek me wel heel leuk voor zo weinig, ga hem denk ik vooral in de sportschool gebruiken voor mijn badmintonnende broeder :)
En natuurlijk portret foto's! Ben er heel benieuwd naar, ga hem morgen bestellen denk ik :)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 13:41

Ik heb de 50mm ook gekocht, heel fijn lensje!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 17:22

Ik ben toch ineens vandaag voor de 50 mm gegaan, mijn canon tegoed was al binnen!
Dinsdag komt mijn lensje, een afstandsbediening, een camera tas én printer inkt binnen, allemaal van Canon en voor het tegoed :P
Ik ben er heel benieuwd naar, helemaal omdat hij zo goedkoop was. Het lijkt me ook leuk om te oefenen met bokeh, want het diafragma is zoo groot :D

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 21:59

Indoorfotografie blijft lastig....
Dan kan je zoals Ikke zegt een flinke smak geld voor neerleggen.
Je moet dan toch al een 2.8 lens hebben en ook tweedehands heb je daar een groter budget voor nodig.

Een 50 mm zou ik niet aanraden. Wil je het paard een beetje beeldvullend hebben, kom je al snel op 70-200. Is mijn ervaring tenminste.

Deze foto is indoor gemaakt met 2.8 70-200 lens.
En dan nog iso 800 en was het ook nog een vrij heldere bak:
http://www.photo-artist.nl/wp-content/u ... /12-14.jpg

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:02

KoudbloedKim schreef:
Hai,

Deze eisen gaan niet samen met dit budget, zelfs niet tweedehands. Ik heb 4 dagen gefotografeerd bij Indoor Jumping in Franeker en zonder mijn lichtgevoelige zoomlens was dit, vooral in het donker, nooit gelukt.

Binnenband, weinig licht en paarden scherp krijgen vergt veel van je apparatuur.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 02:06

Na vandaag weer binnen puppy's op de foto gezet te hebben met zeer weinig licht (donker weer) en dus vrij hoge ISO e.d. ben ik me gaan afvragen of er niet een leuk lensje tot bijv. 70mm zoom is, lichtsterk en niet te duur. Ik gebruik nu altijd de 50mm (die van 100 euro), maar ik kan het diafragma wel op 1.8 zetten, maar dan is de helft van de puppy's niet scherp. Dan liever op minimaal (of eigenlijk moet ik zeggen maximaal xD) 2.8 :+ Overigens vind ik de AF ook niet zo geweldig van de 50mm, maarja mag ook niet klagen voor die prijs :P Vind het verder ook een heerlijk lensje, maar met pups met een zwart hoofd is het soms lastig. Ik merk dat de AF met mn 70-200 F4 veel makkelijker gaat, maar dan sta ik al gauw weer te dichtbij, en F4 is niet echt geschikt voor situaties met zo weinig licht. Als ik dan een extra lens er bij zou willen kopen, zou ik die ook willen gebruiken voor op hondenshows. Klein beetje zoom tot 70mm ofzo is dan ook prettig en lichtsterkte een pré.

Dus, alles bij elkaar opgeteld:
- Goed mogelijk om van dichtbij foto's te maken. 50mm canon lens kan net, maar moet ik al vrij ver weg staan binnen.
- Beetje zoom zou prettig zijn, tot 70mm bijv.
- Lichtsterk

Ik zit al op CameraNU te neuzen maar kan door de bomen het bos niet meer zien. Wat een keuze zeg...

Wat komt er in jullie op? Budget mag niet te gek, is 300 of 400 euro realistisch?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 08:52

Thesserd schreef:
Dus, alles bij elkaar opgeteld:
- Goed mogelijk om van dichtbij foto's te maken. 50mm canon lens kan net, maar moet ik al vrij ver weg staan binnen.
- Beetje zoom zou prettig zijn, tot 70mm bijv.
- Lichtsterk

Ik zit al op CameraNU te neuzen maar kan door de bomen het bos niet meer zien. Wat een keuze zeg...

Wat komt er in jullie op? Budget mag niet te gek, is 300 of 400 euro realistisch?

Yep, die bestaan, alleen, eh........
http://www.cameratools.nl/lenzen-object ... 8l-ii-usm/

Nog steeds boven budget maar een stuk betaalbaarder:
http://www.cameratools.nl/lenzen-object ... -8-is-usm/
en deze is MET IS......

Sigma en Tamron hebben wel wat lenzen in de richting van jouw budget maar check terdege de kwaliteit.......

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 21:07

Oeh die 2e lijkt me wel wat! Misschien dat ik daar eens een occasion van moet gaan zoeken. Vind het wel prettig dat het ook meteen een goeie groothoek is, beter dan mijn kitlens 18-55 denk ik :D

Thanks voor de suggesties.

Qua sigma en tamron weet ik helemaal niet waar ik naar moet kijken. Ik vind het lastig te bepalen of de kwaliteit goed is of niet want op reviews kan je dan vaak niet af gaan...

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 21:42

Die Canon 17-55mm was echt een van mijn favo lensje voor op mijn cropje! <3

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 22:17

puppy1128 schreef:
Handig :+
Net als dat ik nog 50 euro moet voor mijn nieuwe lens.. Dat geld krijg ik niet binnen 2 dagen ben ik bang en ben pas in januari jarig.. En in de vakantie heb ik natuurlijk een paar shoots.. Nouja, dichtbij staan dan maar..

Iemand ervaring met Macro ringen?
En enig idee of alle nikon-macro ringen ook op alle nikon-body's kunnen? (Of alle macro-ringen op de nikon D3200, kan uiteraard ook :'))

Ik heb macroringen voor mijn nikon D3100. De macroringen zijn niet van Nikon. Ik heb er wel waarmee ik mijn diafragma nog kan aanpassen.
Ik gebruik deze eigenlijk alleen in de zomer. Het instellen is wel lastig (of ik heb nog niet genoeg geoefend :+ ).

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 00:49

Bagheera_206 schreef:

Ja? Vertel :D heb je em nu niet meer?
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 23-12-14 00:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 00:50

Thesserd schreef:
Bagheera_206 schreef:

Ja? Vertel :D heb je em nu niet meer?

Dit is een EF-S objectief en past helaas niet op mijn voelvreempje. :( Dus heb hem verkocht aan een Bokker en een ander kitlensje gekocht. :=

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 00:57

Ohja, tuurlijk :P haha kitlensje. Ik geloof het meteen :D

Heb net bij cameranu een occasion gevonden: klik

Staat bij dat er wel stof in objectief zit maar niet zichtbaar op de foto. Dan ga ik me alweer meteen zorgen maken :') lens is op marktplaats niet goedkoper tweedehands te krijgen overigens.

Maarja, ik ben weer lekker bezig. Ik wilde eigenlijk sparen voor een nieuwe body (van 550D naar 70D) en nu weer dit... :+

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 01:20

Ik had hem ook op mijn 550D. <3

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 08:33

Thesserd schreef:
Ohja, tuurlijk :P haha kitlensje. Ik geloof het meteen :D

Heb net bij cameranu een occasion gevonden: klik

Staat bij dat er wel stof in objectief zit maar niet zichtbaar op de foto. Dan ga ik me alweer meteen zorgen maken :') lens is op marktplaats niet goedkoper tweedehands te krijgen overigens.

Maarja, ik ben weer lekker bezig. Ik wilde eigenlijk sparen voor een nieuwe body (van 550D naar 70D) en nu weer dit... :+

Nah, dan ga je voor ietsje meer toch voor deze:
http://www.cameratools.nl/shop/product/ ... il=OCC0099

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 10:13

Bagheera_206, haha prima body hè :D Ik heb em nu al 5 jaar geloof ik. Maar o.a. i.v.m. de ISO en klapbaar schermpje wil ik over naar de 70D.

ikke, da's waar maar ik ga graag naar CameraNU toe, met de auto, zodat ik de boel ook meteen kan testen enzo :D Op zich is die van cameratools wel het overwegen waard inderdaad.

Ik moet nu gaan bedenken wat ik eerst doe. Een nieuwe body of een nieuwe lens. Ik denk eerst een nieuwe body, en later (wel voor de zomervakantie) een nieuwe lens. Bedankt iig weer voor alle tips en hulp hier <3

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 11:03

Ja, een erg fijne body. <3 Ik heb hem eigenlijk maar twee jaar gehad toen ik wilde upgraden. :=

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 11:42

Hahaha ik dacht dat ik erg was maar jij... :')

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 11:46

Laten we het op een uit de hand gelopen hobby houden. :=