[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 19:07

Bagheera_206 schreef:
De Canon 75-300mm zou ik overslaan. }>

Waarom? Doe maar eens een bijleesje in het objectieven topic. ;)

Ik heb/wil hem ook niet hoor maar is een van de vele zoomlenzen en kwam in mij op en om het uit te leggen leek het mij niet zo'n probleem ;)

Sicayes

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 00:58

Met de 18-55 kan je ook niet zo ver inzoomen wat soms best vervelend is. Prima lensje om vanalles mee te leren maar denk dat je al snel de limieten van je objectief gaat merken. De 55-250 is niet zo bizar duur meer.. Ik dacht rond de 160€?

Je hoeft hem natuurlijk niet gelijk te kopen. Maar het is een goeie om in je achterhoofd te houden.

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:48

Hallo iedereen!
Ik ben op zoek naar een eerste spiegelreflexcamera...
Ik heb de laatste 10 pagina's gelezen en daarvoor wordt vooral de Canon D1200 aangeraden.
Ik trek momenteel foto's met een compactcamera van Canon, en dat bevalt me goed, maar ik zou nu ook graag met de instellingen kunnen spelen...
En ook als het iets donkerder is nog foto's kunnen maken.
Maar zoals waarschijnlijk zoveel beginners loop ik helemaal verloren in al de terminologie...
Is er ergens een samenvatting ofzo te vinden van wat al die specificaties betekenen? Ik zou graag toch weten wat ik koop...
En over de D1200 wordt er hier gezegd dat je niet verdwaalt in de instellingen...
Kan je er dan wel genoeg mee? Of bots je snel tegen de grenzen? Want als je voor 100 of 200 euro veel langer door kan, heb ik er dat wel voor over...

Wat denken jullie? :)

Edit: En wat is eigenlijk een kitlens?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:54

Je bedoelt vast de Canon EOS 1200D. ;)

Een kitlens is een lens die samen met body in 1 doos wordt verkocht als kit. Vaak is dat een 18-55mm, maar sommige bodies kunnen ook in kit worden verkocht samen met de 18-135mm, 24-105mm of 24-70mm.

De 18-55mm is een standaardzoomobjectief en erg fijn om je body mee te leren ontdekken en gewoon van alles en nog niets mee te fotograferen. Wil je later ook specifiek paardjes gaan fotograferen dan is een telezoom (paardenlensje) ook wel fijn.

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:01

Oh oliebol... :P
Dat was wat ik bedoelde natuurlijk...

En bedankt! Maar wat betekend dat dan eigenlijk juist; 18-55mm?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:06

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:14

Met dat rondkijken ben ik dus nu bezig :D
Maar idd... Erg veel weet ik nog niet... :o

Heel erg bedankt voor de link; daar heb ik echt wat aan! :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:21

Haha mooi! Het is natuurlijk best wat geld wat je in een keer uitgeeft en het is zonde om dat te doen terwijl je nog niet weet hoe je het maximale uit je kitje kan halen. Dan ben je met een compact cameraatje namelijk beter uit :D Maar super!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 17:54

mignonne2403 schreef:
Tsja, ik heb nu dus de D3200, hij ligt te laden. Daarbij is de lens 18-55 V II gekomen. zat er al bij.
Ik ben niet bereid nog honderden euro uit te geven aan allemaal lenzen etc, is voor mij redelijk veel.

Deze heb ik vandaag ook gekocht, komt morgen! *\o/*
Kwam iig als beste uit de test dus vast geen miskoop. :P

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:02

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:11

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:46

Bagheera_206 schreef:
Jeej! Vanaf morgen ligt de Canon EOS 7D2 in de winkels. :)
http://www.kamera-express.nl/product/12 ... k-ii-body/

Lanceerprijs van 1699 euro. :) Als ik nog even een halfjaartje wacht tot na IJsland is hij vast wel een paar honderd euro gedaald. :)

Daar begon de 7D ook ongeveer. Het is dus te verwachten dat die prijs over enige tijd gedaald is naar hetzelfde niveau......
Ik ben nog altijd niet overtuigd van de noodzaak om m'n 7D in te ruilen.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:36

MichieldeM schreef:
Het nut van een extra geheuge slot is mij trouwens altijd ontgaan.

Het nut? Tis toch wel verdomd fijn dat als ik een bruiloft sta te fotograferen ik er zeker van ben dat ik geen foto's kwijt ben als mijn geheugenkaart corrupt raakt tijdens een reportage :) ;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:06

Ik had ergens in dit topic geschreven dat ik mijn camera had leren zwemmen en bezig was met de verzekering, ik wil even laten weten dat zowel de body als de lens compleet vergoed worden! *\%/* *\%/*
Ben ik even blij! Dus nu kan ik meteen een nieuwe kopen. :D :D

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:08

KimD schreef:
Ik had ergens in dit topic geschreven dat ik mijn camera had leren zwemmen en bezig was met de verzekering, ik wil even laten weten dat zowel de body als de lens compleet vergoed worden! *\%/* *\%/*
Ben ik even blij! Dus nu kan ik meteen een nieuwe kopen. :D :D

Wat fijn!!!

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:09

Heb je waterschade vergoed gekregen? :wow: Dacht ddat dat bij de meeste verzekeringen uitgesloten was.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:16

Leverage schreef:
Heb je waterschade vergoed gekregen? :wow: Dacht ddat dat bij de meeste verzekeringen uitgesloten was.

Deze verzekering is speciaal voor 'ongelukken buitenshuis' van waardevolle spullen. Vorige maand hebben ze mijn mobiel uitgekeerd die op de grond getikt was. En de camera is nog bij de expert, maar die heb ik 5 dagen nadat het gebeurt was gebracht en die was al aan het schimmelen. De verzekering deed er absoluut niet moeilijk over, ik had zelfs de aankoopbon niet meer van de body, maar een afschrift was voldoende.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:18

Oh, nou super dan! Dacht dat waterschade bij de meeste uitgesloten was. Zou eens uit moeten zoeken of dat bij die van mij ook is. Geloof dat ik overal voor verzekerd ben, maar nu twijfel ik :P

Fijn dat het ook snel geregeld is! Ga je 'n andere body halen als die je had?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:22

Leverage schreef:
Oh, nou super dan! Dacht dat waterschade bij de meeste uitgesloten was. Zou eens uit moeten zoeken of dat bij die van mij ook is. Geloof dat ik overal voor verzekerd ben, maar nu twijfel ik :P

Fijn dat het ook snel geregeld is! Ga je 'n andere body halen als die je had?

Ik had het beginnerstoestel van Nikon, de D3100. En eigenlijk, voor het geen waar ik hem voor gebruik, dus puur hobbymatig, was die gewoon perfect. Ik twijfel of ik nu de D3300 zou pakken, maar zou er veel verschil inzitten?

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:09

Bij mij bevalt de D3200 erg goed! Van Nikon. Ik heb mooie scherpe foto's en het is ook niet zo moeilijk, ben nu nog wel allemaal dingen aan het uitproberen :D

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:06

Misschien geen vraagje betreft welke camera, maar wel welk statief. :o
Voor mijn keuzevak fotografie heb ik een statief nodig waar mijn Olympus E-450 op past. Nu zie ik op internet door de bomen het bos niet meer. Prijzen van 25 tot wel 200 euro komen er voorbij. Nu ben ik gewoon opzoek naar een simpel statief (mono of 3 poot) waar ik zeker van weet dat ik als beginner mee overweg kan en als belangrijkste mijn camera op past. Mijn budget is +- 50 euro, maar ik sta zeker open voor meer en betere informatie en does and don'ts en als het mij echt word aangeraden om die van bijv. 80 euro te komen zal ik dat ook zeker in overweging nemen.

Sorry als ik het topic kom bevuilen, maar gezien de kennis die hier is ben ik zeker benieuwd wat deze kenners mij aanbevelen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:16

miss_lizje schreef:
Misschien geen vraagje betreft welke camera, maar wel welk statief. :o
Voor mijn keuzevak fotografie heb ik een statief nodig waar mijn Olympus E-450 op past. Nu zie ik op internet door de bomen het bos niet meer. Prijzen van 25 tot wel 200 euro komen er voorbij. Nu ben ik gewoon opzoek naar een simpel statief (mono of 3 poot) waar ik zeker van weet dat ik als beginner mee overweg kan en als belangrijkste mijn camera op past. Mijn budget is +- 50 euro, maar ik sta zeker open voor meer en betere informatie en does and don'ts en als het mij echt word aangeraden om die van bijv. 80 euro te komen zal ik dat ook zeker in overweging nemen.

Sorry als ik het topic kom bevuilen, maar gezien de kennis die hier is ben ik zeker benieuwd wat deze kenners mij aanbevelen.

[FK] [FK] wat voor statief kopen

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:18

ow excuses, die had ik niet gevonden. Ik zal daar mijn vraag opnieuw stellen.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 00:54

mignonne2403 schreef:
Bij mij bevalt de D3200 erg goed! Van Nikon. Ik heb mooie scherpe foto's en het is ook niet zo moeilijk, ben nu nog wel allemaal dingen aan het uitproberen :D

Ja ik ook!
Gaat het een beetje?
Stilstaande dingen willen aardig lukken bij mij, maar de honden die ik mee naar buiten had kreeg ik er niet makkelijk op. :P

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 13:09

Ik heb al best leuke foto's van mijn haflinger, en van de hamsters en katten en konijnen.
Ik heb de sluitertijd op heel kort gezet, dan is de beweging maar klein dus scherpe foto's van dieren, hielp erg bij mij