Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
CrazyIris schreef:Ik ga een nieuwe laptop kopen, iemand die weet welke merken wel een goed kwaliteit van beeldscherm hebben, zodat ik natuurlijk deftig mijn foto's kan bewerken? En kan eender welk scherm gekalibreerd worden (is nog iets voor in de toekomst)? Iemand voorkeuren? Zelf was ik aan het denken aan een Macbook, omdat ik daar nogal veel goeds over lees, wat vinden jullie?
Bagheera_206 schreef:Ik zou inderdaad vooral voor een laptop gaan met een hoop rekenkracht aan boord. De i7's van Intel zijn wel erg fijn om als processor te hebben. Flink wat geheugen. Liefst 8GB, maar 16GB is nog fijner. En wat ook erg scheelt qua snelheid is ipv normale harde schijf er eentje met een SDD te nemen. Deze zijn een stuk sneller en scheelt enorm met opstarten van laptop/PC en het importeren/nabewerken van foto's. Ik werk zelf het liefst met een vaste PC zodat ik iets meer specs heb voor hetzelfde geld.
k_m schreef:Hallo! Ik heb ook zowat het probleem dat mijn foto's uiteindelijk toch niet scherp zijn! Heb bijvoorbeeld vandaag deze foto gemaakt:
[ Afbeelding ]
En nu blijkt ie toch weer totaal niet scherp te zijn! Ik wil de exif wel even opzoeken, maar ik zet de foto's altijd gewoon over, niet via canon. Dus hoe/waar kan je dit zien?
Edit: canon 600d, 70-200 f4 non IS