Wat voor camera heb jij dat juweeltje eigenlijk op zitten?

Goed om te horen over de genoemde lenzen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zonnetje81 schreef:Kan iemand mij helpen!! Ik heb een Canon 350D ik heb nu een lens Tamron 70/200. (zo'n goedkopere omdat ikt oen niet meer geld te besteden had). Ik had voorheen op mijn oude camera een canon 70-300. Ik vond dat qua afstanden beter bij wat ik ermee wil. Ik wil hobbymatig foto's maken van mijn paarden en soms van vrienden met rijden. Wie kan mij tippen wat ik moet nemen? Een lichtgevoeliger is duurder dat weet ik maar welke is ook goed geschikt voor binnen?
Zonnetje81 schreef:JolandaS schreef:Voor binnen heb je minimaal een f/2.8 lens nodig, in combinatie met een camera die op hoge ISO nog acceptabel presteert.
En dan nog kom je soms in donkere binnenbakken licht tekort.....
Ik neem aan dat mijn camera daar niet geschikt voor is?
Zonnetje81 schreef:Kan iemand mij helpen!! Ik heb een Canon 350D ik heb nu een lens Tamron 70/200. (zo'n goedkopere omdat ikt oen niet meer geld te besteden had). Ik had voorheen op mijn oude camera een canon 70-300. Ik vond dat qua afstanden beter bij wat ik ermee wil. Ik wil hobbymatig foto's maken van mijn paarden en soms van vrienden met rijden. Wie kan mij tippen wat ik moet nemen? Een lichtgevoeliger is duurder dat weet ik maar welke is ook goed geschikt voor binnen?
Nouks schreef:VWB het bereik en je wensen: houd er rekening mee dat je binnen minder ruimte hebt om te fotograferen dan je buiten vaak zult benutten. Je staat binnen in of direct aan de rand van de bak en mijn ervaring is dat je met 70mm soms verder uit zou willen zoomen dan mogelijk is met de lens. Buiten daarentegen zul je het bereik beter benutten.
Mocht je nu niet over een F2.8-lens beschikken, zal het waarschijnlijk een F4.0-5.6 lens zijn? In dat geval ga je er met een overstap op een F2.8 lens 1 tot 2 stops op vooruit qua hoeveelheid licht, dat betekent toch dat de kans op scherpe foto's in een binnenbak verdubbeld tot verviervoudigd zal worden. Onderschat die kans niet, ook met een 350D is dat een boel. Maar je zult er wel rekening mee moeten houden dat het niet altijd mogelijk is om in een binnenbak mooie foto's te maken. Op heldere dagen in heldere binnenbakken moet 't misschien best lukken, maar er zullen situaties zijn waar je ondanks een F2.8 lens niet weg zult komen.
Julia schreef:Voor paarden is die 50mm F1.8 niet echt ideaal. Misschien kun je dan beter kijken naar de 85mm F1.8. Al kan het zijn dat die buiten je budget valt.