Voorlopig zal ik ook nog wel even bij die prutsers horen denk ik maar hoop op den duur toch wel mooie foto's te kunnen maken.
Wil volgende maand pas een lens gaan kopen dus heb nog de tijd om me wat meer erin te verdiepen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elessar schreef:Ik ken iemand met EF-S 55-250 IS lens, en ik moet zeggen dat de foto's vind tegenvallen, maar dat kan uiteraard ook aan diegene zelf liggen. Ben wel benieuwd naar die lens eigenlijk.
MonicaG schreef:Heeft iemand nog een aanrader voor de Canon 400D?
Die goed bewegingsfoto's kan scherpstellen, en onder de 500 euro.
patsur schreef:Beetje zoeken doet wonderen:Citaat:Let op! Voor de compatibiliteit van de D60 met diverse lenzen dient u rekening te houden met het volgende:
Nikon F-vatting met AF-koppeling en AF-contacten, G- of D-type AF Nikkor
1. AF-S, AF-I: alle functies worden ondersteund
2. Andere G- of D-type AF Nikkor: alle functies worden ondersteund, behalve autofocus
3. PC-Micro Nikkor 85 mm f/2.8D: kan alleen worden gebruikt in de stand M; alle andere functies worden ondersteund, behalve autofocus
4. Andere AF Nikkors (behalve objectieven voor de F3AF)/AI-P Nikkors: alle functies worden ondersteund, behalve autofocus en 3D-kleurenmatrixmeting II
5. Niet-CPU: kunnen worden gebruikt in stand M, maar de lichtmeter werkt niet; elektronische afstandsmeter kan worden gebruikt als het maximale diafragma f/5.6 of groter is
(IX Nikkor-objectieven kunnen niet worden gebruikt).
MonicaG schreef:Heeft iemand nog een aanrader voor de Canon 400D?
Die goed bewegingsfoto's kan scherpstellen, en onder de 500 euro.
_Marjon_ schreef:Even voor een vriend van me. Welke objectieven passen zowieso op een Nikon D60. Hij heeft nu alleen een 18-55mm.
Mijn 80-200 F2.8 van Nikkor, 18-200mm van Sigma, 50mm van Nikkor en 12-24 van Tokina passen er iig niet op. Nou ja passen wel maar de AF werkt niet.
imd schreef:Ik heb helemaaal geen verstand van lezen
Maar ik heb de EOS 400D, met kitlens. Nu wil ik er nog een of meerdere lenzen bijkopen
voor het zoomen (ik had hiervoor een fuji met een vaste 28-300mm lens waarmee ik dus
veel verder kon zoomen) en een lens voor macro-foto's. Wat zijn hier goede lenzen voor?
imd schreef:Bedankt, Amanda. Kun je daar ook goede macro-foto's mee maken of moet je daar persé een macrolens voor kopen?