[FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jesicaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 15:21

Bedankt voor het feedback!

Hier bij mijn week 24

Afbeelding

Muronia

Re: [FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 17:04

ahh die is liefff!! "Kiekeboeh!!"

jesicaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 17:55

Murosch schreef:
ahh die is liefff!! "Kiekeboeh!!"

Vond ik ook al! Keertje wat anders gefotografeerd dan paarden of bloemen :))

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:36

Week 24
Afbeelding

Luckyy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:47

Week 24
Een artsy foto in de Botenic Garden in Belfast.
Afbeelding

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:18

Ik had een lijst met feedback vanaf week 21 getypt op mijn telefoon en toen klikte ik hem weg... Nog nooit zo gebaalt haha. Binnenkort maar weer opnieuw typen dan :(

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:07

Mijn telefoon heeft zich hersteld!! Paniek is weer voorbij :+ En ik heb wat goed te maken met de weken die ik gemist heb en het laat inleveren van foto's, dus om te beginnen even uitgebreid feedback :+ Het doel was week 21 tm 24, maar ik moet nu echt verder met leren voor de tentamens dus het is 22 tm 24 geworden. Sorry voor eventuele foutjes, autocorrect bemoeide zich er constant mee :')

Agossie Week 22: Wat een scheetje! Vind het wel een beetje jammer dat je de foto zo uitgesneden hebt, oogt niet helemaal fijn.
Week 23: Wat een gave hond zeg! Vind de foto heel mooi, niks op aan te merken!
Appelstroop Week 22: Deze foto vind ik wat saaitjes. Afgezien van dat de foto mooie scherpte en scherpte ondiepte heeft, gebeurt er weinig spannends. Het houdt mijn aandacht niet vast.
Week 23: Vind de foto wat chaotisch, kan niet helemaal volgen wat er gebeurt. Verder wel mooie scherpte en kleuren hoor!
Athelas Week 22: Super mooie foto, niks op aan te merken.
Week 23: Mooie compositie. Probeer alleen meer afstand met de achtergrond te vinden zodat je meer onscherpte op de achtergrond kunt maken. Dat maakt de foto wat rustiger
Bellatrix Week 22: Echt wauw...
Week 23: Erg gaaf! Vind het contrast heel mooi, een beetje duister maar het paard springt er wel heel mooi uit... Super!
Week 24: Oh stop dit kan mijn hart niet aan, dit is zo schattig! Echt een super foto, je hebt een heel fijn kleurgebruik!
Biebz Week 22: Ik vind het anders een mooie foto hoor! Niks op aan te merken.
Week 23: Op een mooi moment geschoten en erg mooie compositie. Op mijn telefoon lijkt hij alleen wat korrelig/onscherp, zal straks nog eens op de laptop kijken want bij andere foto's heb ik dit niet...
Bumblehorse Week 22: Mooie foto, wel wat ver weg. Nu heb je erg veel omgeving, terwijl van dichtbij je meer details mee kan pakken. Misschien leuk voor de volgende keer!
Week 23: Niks op aan te merken, super foto! Mag ik vragen wat je aan bewerking gedaan hebt? Vind het effect erover zo mooi!
Calice Week 22: Top foto!
Week 23: Ik hou van onscherpte, maar vind het bij deze foto wat te veel. Ik had toch iets meer scherp gepakt dan alleen het dier. Verder wel mooi kleurgebruik.
Caaramel Week 22: Mooie foto, je hebt alleen wel veel omgeving (en dus grijs) in je foto. Ik had toch meer ingezoomd op de bloem. Ik denk dat je dan ook meer regen erop had gehad.
Week 23: Prima foto!
Deetjeeuh Week 22: Wat een mooie spontane foto, spat er vanaf. Niks op aan te merken verder!
Week 23: Heeee is dit Burgers Zoo? Vorige week nog geweest, en volgensmij herken ik de pinguïn :D Erg mooi scherp. Vind dat je de pinguïn mooi geplaatst hebt in je foto en in deze achtergrond komt hij mooi naar voren. Kortom erg mooi!
Eefsel2109 Week 22: Mooie foto, mis alleen wat meer kleur en contrast in de foto. Verder prima!
Week 23: Erg gaaf! Mooi scherp op het oog en erg fijne kleuren om naar te kijken.
Fem Week 22: Ik vind deze heel erg mooi! Betekenisvol vooral
Week 23: Mooie foto's!
GerdjeHoran Week 22: Leuke foto!
Week 23: Qua kleuren en scherpte erg mooi, vind het alleen jammer dat de foto op een hoger standpunt gemaakt lijkt te zijn. Ik had er toch voor gekozen om op gelijke hoogte of lager te zitten.
Week 24: Groot gelijk dat je hier trots op bent! Erg mooie foto!
Gub Week 22: Deze is ook al zo gaaf! Wauw!
Week 23: Prachtig!
Fristilover Week 22: Oh gut wat kijkt ie boos :') Afgezien van je boze model vind ik de foto erg mooi, je speelt mooi met scherpte en onscherpte en de kleuren komen hierin erg mooi naar voren.
Week 23: Geen commentaar <3
Ingvild Week 23: Mooie compositie, vind alleen de foto wat donker helaas, de ogen vallen een beetje weg
Week 22: Ik stoor me er niet aan dat ze niet helemaal in de zon staat, is met witjes juist vaak wel fijn. Foto oogt wel een beetje groenig.
IsaCalixa Week 22: Erg mooi! Vind vooral de compositie heel erg fijn om.naar te kijken. Om het af te maken had ik het mooi gebonden als de achtergrond wat onscherper was, maar dat is meer een detail. Verder prima!
Week 23: Erg mooie kleuren en mooie scherpte. Misschien wel iets te veel verzadiging in dr foto. En vind het jammer dat de voor pluk zo wild
Laatst bijgewerkt door MxW op 15-06-16 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:09

Dankjewel! :)

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:10

Heeee ik zie nu dat ik een deel mis na de laatste wijziging, dus dan hier maar deel 2. Wat een chaos :')

Ismy Week 22: Erg mooie foto! Ik had alleen wel geprobeerd om de teugels weg te weken. Maar verder prima.
Jespri Week 22: Erg mooie compositie zo, heel interessant om naar te kijken. Vind deze zeer geslaagd!
Week 23: Erg mooie compositie en scherptediepte. Kijk alleen uit met de overbelichting. Ik hou altijd wel van foto's die iets overbelicht zijn, maar vind deze toch iets te. Er gaan nu wat details verloren en dat is zonde.
Jesicaa Week 22: Fijne foto om naar te kijken, rustige kleuren. Komt mooi tot zijn recht zo.
Week 23: Deze vind ik echt heel gaaf. Probeer de foto's te verkleinen voor het uploaden, dan gebeurt er niks met je scherpte.
Week 24: Mooie compositie. Lijkt alleen wat veel contrast in te zitten. Daarnaast is de foto bij mij wat groenig.
JewEmm Week 22: Erg mooie foto, blijf het knap vinden om zulke foto's te maken tijdens een concert.
Week 23: Erg mooi, niks op aan te merken, alles klopt!
Joysie Week 22: Super scherp zeg! Eerst verkleinen en dan uploaden kan het overschreden van flickr voorkomen. Verder heb je erg mooie kleuren in je foto, heel gaaf.
Week 23: Wauw <3 Mooi model heb je! Vind verder de compositie erg mooi en je kleurgebruik is ook erg goed. zijn ogen springen er heel mooi uit!
Joelunaa Week 22: Mooie compositie. Probeer alleen meer afstand te pakken can de achtergrond km een rustigere onscherpte te krijgen. Nu zie je de blaadjes nog helemaal en dat vind ik persoonlijk minder mooi.
Week 23: Aaaah hele lieve foto! Lijkt alleen wat donker van kleur. Verder prima.
Hamsterfan Week 23: Vind het een hele mooie foto! Lekker veel kleur en haarscherp! Probeer je foto eerst te verkleinen en dan uploaden, dan verscherpt flickr niet.
Horserider22 Week 22: Erg leuke foto! Misschien iets te sprieterig naar mijn smaak, maar wel erg mooie kleuren, scherpte en scherptediepte.
Week 23: Mooie scherpe foto! Had de foto misschien wel van iets dichterbij gepakt. Maar prima foto, mooi moment gekozen ook!
Week 24: Ik vind hem leuk! Leuke composities en scherp, maakt het een mooie collage.
LoveSenna Week 22: Ik mis hier net een beetje contrast en nog wat meer scherpte. Verder wel een erg mooie collage!
Week 23: Lieve foto! Mooie scherptediepte vooral
Kirsten4 Week 22: Mooie foto, pas alleen op met je verzadiging. Pony is nu een beetje onnatuurlijk Vn kleur.
Week 23: Erg centraal geschoten, dit maakt dat de foto minder spannend is. Wel mooie zachte kleuren, misschien een tikkeltje aan de rode kant.
Week 24: Mooie foto, komt in zwart wit erg mooi uit!
Lindatjuhh Week 22: Erg mooie foto! Had het zelf mooi gevonden als ze het paard een kus had gegeven bijvoorbeeld, net wat waardevoller. znu is er zo'n afstand tussen de ywee. Maar verder prima hoor!
Week 23: Erg mooie foto, super qua scherpte en scherptediepte en vind je kleurgebruik ook erg mooi.
Lisaguus Week 22: Foto heeft wat harde schaduwen. Verder mag de foto wel iets meer helderheid, dan springt het paard er meer uit.
Week 23: Leuke foto, mis alleen hier wat spanning in de foto. Wat meer kleur en een andere compositie zouden meer tot hun recht komen.
Lynn85 Week 22: Super mooie foto <3
Week 23: Super mooie scherptediepte en mooie kleuren. Vind alleen de hond zo zielig kijken haha. Maar verder een hele mooie foto!
Lucky80 Week 22: Erg mooi zo met de bloemen op de achtergrond!
Week 23: Gave foto joh! Vind de zon bovenin erg mooi, brengt een hele mooie sfeer over je foto vind ik.
Week 24: Deze vind ik nog gaver, deze zou zo een tijdschrift in kunnen. Erg gaaf!
Magda_90 Week 22: Vind de foto wat aan de blauwe kant. Verder vind ik hem wel erg mooi!
Week 23: Super gaaf!
Mariett Week 22: Niks op aan te merken, haarscherp en prachtig kleurgebruik. Compositie is misschien wat minder, maar niet storend.
Week 23: Mooie foto, fijne kleuren en haarscherp. Vind alleen dat ene plukje voor het oog wat vervelend. Daarnaast had ik de foto misschien toch wat ruimer geschoten, de pony oogt nu nog kleiner dan die waarschijnlijk al is.
MarijeR Week 22: Super foto! Echt perfect! Die kleur, heerlijk!
Week 23: Wauw, super mooi! Vind het altijd zo knap als je vogeltjes zo scherp erop weet te zetten! En dan ook nog die mooie achtergrond, super!
Marjoow Week 22: Mooie actie foto, alleen had wat meer kleur hier niet misstaan. Al licht dat ook aan de locatie en het weer natuurlijk. Vind hem nu wat grijs en grauw.
Week 23: Gave foto! Er zit veel actie in, dit maakt het een spannende foto om naar te kijken. Heb echt even zitten zoeken naar wat er nou allemaal gebeurde in de foto haha. Erg mooi!
Week 24: Hele lieve en mooie foto, eigenlijk niets op aan te merken.
Moirin Week 22: Prachtig!
Week 23: Ook deze is erg mooi!
Murosch Week 22: Mooie foto! De jongste kijkt alleen wel heel on enthousiast haha :')
Week 23: Wat heb je een heerlijke kleuren in deze foto zitten zeg, krijg er helemaal een zomers gevoel van! En lekker scherp, mooie foto!
Week 24: Probeer het oog vanaf de voorkant te fotograferen, nu zitten de wimpers ervoor en zie ik weinig van de mooie oogkleur helaas. Verder wel mooie scherpte en kleuren.
NESCAFE Week 22: Vind deze foto heel erg abstract, maar toch herkende ik er een flamingo in nog voor ik je tekst gelezen had :') Vind het wel een leuk experiment qua stijl, ga er straks wat meer over opzoeken.
Week 23: Wauw. Inderdaad met meer helderheid komt hij misschien meer tot zijn recht, maar nu al wauw.
Niobe Week 22: Prachtig!
Week 23: Erg mooie compositie en scherpte! Vind de foto alleen wat groen ogen, maar dat kan ook aan mijn telefoon liggen hoor!
Neverland Week 22: Inderdaad erg hard, maar vind hem daardoor juist wel erg gaaf. Vind alleen wel dr ruiter en het paard wat stil vallen in de foto, alsof ze zo stil stonden zegmaar.
Week 23: Zoals altijd erg mooi, ik kijk altijd uit naar jouw foto's!
Pradadaan Week 22: Prachtig!
Week 23: Ach wat schattig! Kittens fotograferen lijkt me wel lastig haha, dus goed gedaan!
Quir Week 22: Erg mooie foto! Vind vooral de compositie erg mooi gelukt zo, genoeg dingen die mijn aandacht vast pakken.
Week 23: Mooie foto, vind hem heel sfeervol! En ook mooi scherp!
Revanches Week 22: Erg mooi! Let er alleen op dat je niet teveel verzadiging gebruikt, het paard is bijna onnatuurlijk bruin rood en de wangen van de dame zijn ook erg rood.
Week 23: Erg lieve foto, niks op aan te merken.
Sanne_com Week 22: Mooie foto!
Week 23: Gaaf! Niks op aan te merken!
S_imonee Week 22: Hele mooie foto. Vind alleen je bewerking te veel. Het paard en de achtergrond zijn nu erg rood, dat vind ik een beetje zonde.
Week 23: Mooie compositie. Vind alleen de foto wat donker, en er zijn wat storende schaduwen op de achtergrond. Probeer met de zon mee te fotograferen en niet van opzij, dan voorkom je deze schaduwen.
Shiloh Week 22: Inderdaad de horizon niet recht, maar de rest van de foto vind ik erg mooi. Als je het niet gezegd had had ik er waarschijnlijk niet eens wat van gezegd haha.
Tigress Week 22: Aaaah wat lief! Mooie foto, vind de compositie wel fijn om naar te kijken en zoals altijd haar scherp.
Week 23: Mooie foto hoor! Vind juist de kleuren wat warmer zo laat op de avond, zo krijg je meer sfeer in de foto. Overdag was het licht waarschijnlijk te hard geweest. Mag je zeker wel tevreden mee zijn!
Tivara Week 22: Leuk idee en super uitvoering! Misschien was het interessanter geweest met een mooiere voorgrond (dus geen wild gras maar een bloem bijvoorbeeld) maar dat heb je natuurlijk niet altijd voor het uitzoeken. Verder vind ik dat je een fijn kleurgebruik hebt en mooie scherpte(diepte)
Week 23: Erg mooie foto, niets op aan te merken!

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:23

Dankjewel weer voor je feedback Maxime! :D

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:46

Bedankt :D
Ik verklein mijn foto's al tot 1000x1500 (en andersom), welk formaat kan ik het beste kiezen voor flickr denk jij? :)

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:17

hamsterfan schreef:
Bedankt :D
Ik verklein mijn foto's al tot 1000x1500 (en andersom), welk formaat kan ik het beste kiezen voor flickr denk jij? :)

Het formaat die je uiteindelijk op bokt terug wil zien! Ik wil bijvoorbeeld mijn foto's in 800x533 op bokt hebben, dus verklein ik ze ook tot 800x533 in photoshop. Dan krijg ik geen last van de naverscherping van Flickr :)

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:11

Precies wat Mariett zegt :D Hier hadden we een tijd terug in het topic ook een discussie over, ik verkleinde eerst ook namelijk met Flickr. Maar nu inderdaad nergens meer last van!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:28

Bedankt voor de feedback iedereen. :*
Die blauwe zweem bij mijn analoge foto is het gevolg van een rolletje die de kleuren extra accentueert, het linkje met meer informatie staat erbij. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:02

Maxieee, bedankt voor je feedback! Ben ook erg blij met het spontane moment. :D

En nee, is niet in burgers zoo haha. :P Is in de dierentuin in Londen. :)

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:49

@ Magda_90 oh dan heb ik daar overheen gelezen, ga dat artikel nog wel even lezen. Lijkt me wel interessant!

@ Deetjeeuh Ohh dat is ook super gaaf! Lijkt wel op burgers haha

LoveSenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 18:45

Week 24:

Afbeelding

@Jespri bedankt voor de tips, ga ik voor de volgende keer onthouden!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:16

Week 24:
Afbeelding

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:48

Heel erg bedankt voor alle feedback! Supertof!

Lynn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:16

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:35

Wow Lynn85! Die vind ik heel erg mooi! <3

Lynn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:48

Dank je wel caaramel.
Ook de anderen bedankt voor de feedback. Ik hoop mijn lijstje ook eens af te kunnen maken.

Lynn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:00

Alvast mijn feedback voor week 24.

Marjoow : van dit soort foto's word ik altijd zo blij. Je ziet een connectie tussen mens en dier. Jammer van het harde licht op haar witte vestje, maar de sfeer is mooi!
Bellatrix : wat lief <3 Deze is vooral uberschattig!
horserider22 : wat een grappig beeldje :) Ik vind vooral die rechtsonder leuk!
GerdjeHoran : ik vind vooral de omzetting naar het Z/W echt super gedaan! Beetje vintage/filmachtig. Mooi scherp op het oog.
Murosch : ik heb het idee dat het idee niet scherp is. Verder wel een mooi detail.
jessicaaa : Hihi, dat zou zomaar een kiekeboe foto kunnen zijn :) Heel leuk! Ook het effect erop is leuk.
kirsten4 : mooi relaxt beeld, ik vind het mooi om naar te kijken. Van wat ik hier kan zien zou de scherpte nog iets beter kunnen
Luckyy80 : heel leuk beeld, ook met het licht achteraan. Misschien had een andere compositie wel net iets fijner gekeken. Meer kijkruimte naar waar de bloem 'vliegt'
LoveSenna : 1 van de mooiste momenten op een dag. Leuk!
Quir : mooie scherptediepte! En ook een aangename compositie, uitsnede.

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:01

Week 24
Wegens festival weekend maar een oudje

Afbeelding

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 14:25

Dankjewel Lynn voor je feedback! :)