[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 16:48

Mijn eerste.. pff ik ben zo onzeker!
Mijn week 7

Afbeelding

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 16:51

Ik ga vanaf nu proberen om regelmatig feedback te geven als ik tijd heb. Hopelijk zijn jullie er iets mee.

Feedback vanaf p 104

Iejoorr
Week 6: ik vind de foto vrij grauw overkomen. Het is momenteel wel zo in de natuur, maar persoonlijk ben ik meer voor de warmere kleur. Deze kleuren lijken me ook erg blauw. Wel een mooie compositie.
Week 7: Dit vind ik dan al veel mooiere kleuren  wel heb ik de indruk dat hij scherpte mist.
Sodeletuut: heel erg mooie foto. Ook mooie omzetting in zwart wit. Het witte lijntje dat rechts naast het hoofd erg opvalt, zou ik nog wel wegwerken.
HeavensLove: Erg mooie foto. Leuke scherptediepte!
Ingvild: Ik zou de foto nog rechttrekken en de kleuren iets versterken. Hij komt nu een beetje flets over.
SternPhoto: Ik heb de indruk dat de foto al lager is genomen dan een gewoon gezichtspunt (dus rechtstaand), maar ik denk dat, als je nog iets meer zakt, de foto mooier gaat zijn. Dan zit je echt op het niveau van de hond. Ik weet uit eigen ervaring dat je soms ook geen tijd hebt om dat nog te doen bij zo’n actiefoto. Heel erg leuk moment van de actie!
Murthul: Heel erg mooie foto. Als ik dan toch een minpuntje zou moeten zeggen: de achtergrond. Deze is wel dezelfde kleur, maar ik denk doordat de zon op de muur valt en op de achtergrond een hoek is, dat je zo’n lijn krijgt. Kat heeft wel een héle mooie kleur ogen. Ik wou dat ik die van mij ook zo op foto kreeg
It_is_me: Je foto is goed scherp. Het is ook leuk dat je de schaduw van de bloem nog op de muur terugziet. Wat ik wel spijtig vind is dat de bloem rechts is afgesneden. En het blaadje in de rechteronderhoek zou ik zelf wegwerken.
Kimmetjee04: Waauw! Zo’n foto staat bij mij ook nog op de planning (ooit). Heel erg mooi gedaan! De 2 foto’s passen heel erg leuk samen. Het ‘dromerige’ hoe ze kijkt, en dan samen met die zonsondergang en mooie wolken. Echt een topfoto! Heb je hiervoor een bepaalde tutorial gevolgd ofzo?
Dandy200: Ik vind de foto vrij ‘krap’. Het onderste deel van de benen is nu afgehakt. Probeer volgende keer iets meer achteruit te gaan, en wat door je knieën te gaan. Het is wel goed dat je ruimte hebt gelaten aan de kant waar het paard naar kijkt.
Horserider22: Puntje van scherpte geef je zelf al aan. Voor de rest een nette foto. Maar misschien had je iets meer met compositie kunnen spelen?
Crazymel: Laagjes zijn mooi scherp. Kleuren zou ik persoonlijk een beetje oplichten.
Marijepagter: Mooie scherptediepte. Ik heb de indruk dat de foto een beetje overbelicht is.
NESCAFE: wauw, een hele mooie foto! Ook erg mooi hoe het takje precies in de mist ‘verdwijnt’ bovenaan.
Wendy1987: Persoonlijk ben ik niet van die half-scheve foto’s. Ook zou ik het hondje volgende keer verder van de boom zetten, zodat je meer scherptediepte kan creëren.
KimdeGroot94: Erg leuke foto! Niets op aan te merken.
Magda_90: mooie silhouet van de actie!
Crazy_horses: Mooie foto! Kan zo in een reclameboekje 
Kanzi: Superleuke foto! De foto vertelt ook wel een verhaal.
MyHu: Leuk idee, maar ik vind de foto vrij donker.
Sanne_com: Mooie doorkijk. Ik vind de foto aan de linkerkant wel krap.
Marjoow: Wat een tedere foto. Persoonlijk zou ik nog wel de teugels wegwerken.
IsaCalixa: Mooie foto. Ook heel erg goed gebruik gemaakt van het natuurlijke licht!
EskeGirl: Persoonlijk vind ik deze foto niets. Ik denk dat, als je de foto meer van voor zou nemen en daarna wat oplichten, je al een heel ander beeld zou krijgen.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 17:39

week 7

Afbeelding

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 17:53

Mijn week 7:
Afbeelding
Ik verzamel hier.
Het is de bloem uit het grafstuk van mijn overleden opa, daarom is hij zo stoffig. Heb ook wat meer gespeeld met koeler maken, ipv warmer.
Ik zal proberen vanavond feedback te geven.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 17:56

Week 7.

Afbeelding

Anoniem

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 18:06

Week 7

Afbeelding

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 18:15

Feedback week 7, vanaf pagina 97, ik zal mijn best doen :+.

Hilly200: leuke foto, ik had hem misschien liever iets warmer gezien, met iets meer kleur. Maar dat is puur smaak.
taarss: lieve foto!
rosslover: Ik had hem wat leuker gevonden als de hond iets scherper was geweest.
Sicayes: Superleuke foto!
xFace: Leuk gedaan met die sneeuwvlokken!
elle108030: Ik vind het niet zo'n speciale foto.
Eline91: Ik vind het een goed gelukte foto! :)
Verosjaak: <3 <3
Jolijnn: Ik had hem liever iets lichter gezien.
MarBri: Superleuk gedaan!
Sodeluut: Erg mooie foto! :j
Ingvild: Ik zou de molen liever wat scherper hebben gezien.
Murthul: Mooie foto!
Kimmetjee04: Heel gaaf gedaan!
Dandy200: Ik vind deze foto persoonlijk niet heel boeiend, ik denk dat als je wat meer met scherpte-diepte had gespeeld dat het dan al wat leuker was :).
horserider22: Leuk gedaan!
NESCAFE: Erg mooi! Vooral de kleuren op de achtergrond.
KimdeGroot94: Erg tof gedaan!
Kanzi: Erg leuk!
Marjoow: Erg leuk! Maar de teugels storen een klein beetje.
Cleo_: Leuke foto, maar ik mis de scherpte.
Tesseke: Leuke foto!
Bellatrix: Mooie foto! Maar ik had hem liever iets minder roze gezien (vooral aan de onderkant) :).

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:42

Week 7:

Afbeelding

Niet zo heel interessant maar er is deze week niks anders uit m'n camera gekomen :D

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:50

magda_90, ja, ik snap wat je erover denkt, dat heb ik namelijk ook, ik wist alleen niet zo goed wat, dus daar iets op bedenken een andere keer :)

tesseke, ja, daar was ik het wel mee eens, maar hem oplichten in het bewerken maakte hem zo vaag, dus toen maar zo gelaten.

monbyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 21:04

Mijn week 7
Afbeelding

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 21:06

Een stukje feedback alvast.
Mijn POTW volgt nog. :=
monbyou: Leuk! Het paard lijkt alleen wat scheef gewaaid te zijn...

Showteam:
Leuk moment! Jammer dat de oogjes net wat dicht lijken te zakken! Wel fijne scherpte.

Irene96: Wat zonde van het dichte oog. Mooie plaat, mooie belichting

Bellatrix: Zonnetje van Marit?? Of een eigen zonnetje? Leuke kleuring, alleen oogt de lucht wel paarsig...

Manonfleur, mooi!

Tesseke, leuk! Alleen kijk je beetje raar tegen het iets gebogen voorpootje.

Cleo: Opzich een spontane foto alleen is er niets scherp...dat is zonde!

Eskegirl: Oh dat is een rood oog...Vind het niet zo sprekend...

Isacalixa: Mooi! Fijne belichting en lekker scherp! Top!

Marjoow: Leuk moment! Alleen jammer van het 'lelijke hoofdstel"(sorry houdt niet van lage neusriemen := ) En de zichtbare teugels.

Sanne_Com: Nice. Wel is de lucht iets te fel belicht.

Myhu: Leuk gedaan! Met valentijndsdag geplaatst?

Kanzi: Super leuke foto!! Geweldig gedaan!

Crazy_Horses: Mooi!!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 21:07

Ik ben keislecht in wegwerken helaas. Hoofdstel ben ik ook geen fan van, maar ze had alleen maar 2 lage neusriemen en vod het niet mooi om ze met verschillende hoofdstellen te pakken :)

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 21:17

Bedankt voor alle Feedback :D .
En voor de beterschapjes :) , gelukkig ben ik weer pijnvrij :D .

Agossie, wat balen van je gekneusde ribben zeg :oo , beterschap!

Mijn week 7 :) , vanavond bij de paarden gemaakt.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Calice op 15-02-15 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 21:18

Marit zonnetje ja. :') Of een PS zonnetje zeg maar. := En hij is misschien wat te roze maar ik vind hem nog wel okee...kwestie van smaak. :')

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 21:43

Week 7

Afbeelding

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 21:43

Week 7
Afbeelding

Erger mezelf mateloos aan dat strootje maar ik krijg het niet goed weggewerkt _O- moet er nog even mee gaan oefenen :')

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 21:53

Ik heb vandaag weer fotos gemaakt, maar zal morgen even kijken of er wat tussen zit :)

Komen weer mooie fotos voorbij hier!!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 22:37

HeavensLove Leuke foto :)

Ingvild Best leuk, alleen jammer van de lelijke gebouwen op de achtergrond :=

SternPhoto Wat een gave foto, knappe timing hoor! :D

Murthul Gaaf gedaan hoor, heel knap hoe je dat licht in die ogen hebt vastgelegd :D

it_is_me Leuk sfeertje :) Ik mis wel een beetje scherpte. Als je het onderwerp moeilijk scherp krijgt kan je het eventueel proberen via LiveView?

Kimmetjee04 Gaaf gedaan, knap effect! De natuurfoto is ook heel leuk! :D

Dandy200 Leuke foto, maar ik mis ook een beetje de onderkant van het paard :)

Crazymel Knap gedaan, leuke foto! Ik denk alleen dat ik persoonlijk net iets verder van het onderwerp af was gaan staan.

marijepagter Hij is toch best gaaf hoor, leuk gedaan!

NESCAFE Heel gaaf, leuk gedaan met die kleuren in de achtergrond :D De andere foto's in het album zijn trouwens ook heel leuk!

wendy1987 Leuk gedaan, dat het hondje niet in het midden zit vind ik persoonlijk echt niet verkeerd :)

KimdeGroot94 Wat een gaaf idee! Knap dat het paard zo mooi bleef stilstaan := Leuk gedaan!

magda_90 Ontzettend gaaf gedaan! De foto straalt zoveel kracht uit :D

crazy_horses Leuk gedaan, helemaal mijn smaak :)

Kanzi Ik vind je foto vooral heel erg grappig, leuk gedaan zeg!

MyHu Gaaf idee, het korrelige stoort helemaal niet, het geeft je foto een beetje een 'oude' look :)

Sanne_com Wat een bijzondere plek, de kleuren komen ook heel mooi uit! Het was alleen nog leuker geweest als je in deze locatie een model (mens of dier) had kunnen fotograferen :)

Marjoow Leuk gedaan, ik mis alleen een beetje scherpte/detail in je foto.

IsaCalixa Gaaf hoe dat licht in het oog valt, ik vind het alleen jammer dat je foto zo frontaal genomen is waardoor het oog er maar voor een klein deeltje op staat.

Cleo_ Leuke sfeer, gaaf gedaan :) Ik mis wel echt scherpte in je foto, vooral in de gezichten. Het lijkt wel of je de grond voor hun voeten scherper hebt dan de mensen zelf, dus ik denk dat je wat meer aandacht moet besteden aan scherpstellen :)

tesseke Knap gedaan zeg! :D Ik vind het alleen een beetje jammer dat het hoofd van de hond wat donker uitvalt, er zitten ook niet echt lichtjes in de ogen van de hond.

manonfleur Leuk gedaan :) Het lijkt me wel heel emotioneel zoiets, vond je dat niet moeilijk?

Bellatrix Gaaf hoe dat licht in die boom valt, geeft een heel speciaal effect aan je foto :)

Irene96 Knap gedaan hoor, leuk! Alleen jammer dat het paard zijn oog niet helemaal open had.

showteam Ik vind het best een leuke foto hoor, en hij is ook mooi scherp :) Gave kitten trouwens!

monbyou Grappige foto, de pony lijkt me een leuk dier := Ik mis alleen een beetje 'licht' in de ogen van de pony.

calice Gaaf gedaan, mooi scherp ook :D Ik vind het echt een goeie foto!

Brechtjee Knap gedaan, en leuk onderwerp heb je gekozen :D

Racheel Heel leuke foto! En laat dat strootje toch zitten joh, het maakt de foto net realistischer ;)

--------

Sodeletuut Heel fijn hoe je dat gedaan hebt, alleen heb je misschien net iets te veel opgelicht rond hem?

magda_90 Bedankt voor de opbouwende feedback, hier kan ik echt wat mee :)

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 22:38

Eline91 schreef:
Racheel Heel leuke foto! En laat dat strootje toch zitten joh, het maakt de foto net realistischer ;)

Daar heb je gelijk in haha :D

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 22:40

Afbeelding

Ik moet mijn camera weer eens pakken ...

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 22:53

Dat stilstaan viel niet mee hoor Eline haha! De roos is wel 50x in het zand gevallen!

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 22:55

Eline91 schreef:
manonfleur Leuk gedaan :) Het lijkt me wel heel emotioneel zoiets, vond je dat niet moeilijk?

Ja, een beetje wel. vooral omdat het dinsdag 4 jaar geleden is. Maar daarom vond ik het juist mooi om hem even vast te leggen.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 01:24

Week 7, erg speciale foto voor mij, paard met een lang medisch verleden. Soms verbaas ik mij er nog over dat hij nog bij mij is. Dikke ogen omdat hij Cushing heeft en daar heel gevoelig voor is helaas. Vind het ook speciaal dat ik mijzelf maar ook zijn grote vriend in weerspiegeling van zijn oog kan zien.
Afbeelding

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 10:38

Kimdegroot94: Hele fijne plaat, geen op of aanmerkingen eigenlijk :)

Magda_90, bedankt voor de fijne feedback :) En wat een gave plaat!! Hij lijkt op dit beeldscherm iets donker, maar dat vind ik eigenlijk wel erg gaaf, weet niet of dit je bedoeling was?

carzy_horses: Leuke foto! Mooie kleuren bij elkaar zo

Kanzi: Heerlijke foto! Echt geweldig!! Haha!

MyHu: Idd iets korrelig, maar zeker een leuke foto!!

Sanna_com : Ook een mooie foto, geen aanmerkingen..

Marjoow: Mooie zachte foto. Ik had denk ik alleen liever paarden er meer opgezien, of juist meer alleen de hoofden. Maar dat is denk ik ook persoonlijk..

IsaCalixa: Wauw, mooi zo dat oog :)

EskeGirl: Mooi scherp, maar ik vind de foto niet zo fijn kijken, weet eigenlijk niet waarom..

Cleo_: Ik vind het een mooie foto! Iets onscherp misschien, maar zeker mooi!

tesseke: Leuk dat de hond niet in het midden staat.. Had alleen iets lichter gemogen op de hond. Nu is de achtergrond heel licht, en de hond donkerder..

manonfleur: Ik vind dat koude zo juist wel wat toevoegen. Mooi zo..

Bellatrix: Niets op aan te merken, mooie foto!!

Irene96: Jammer dat de neus er net niet opstaat, verder wel mooi gedaan!

showteam: Awwhhh, leuke foto!!

monbyou: Ook niet veel op aan te merken, leuke foto

calice: Wat een fijne kleuren in de foto zeg!! Heel mooi! :)

Brechtjee: Ook niet zoveel op aan te merken, grappige setting zo!

Racheel: Mooi belicht zo :)

XiiaaooNaa: Ook een fijne foto om naar te kijken :)

Ash_ Mooi zo die weerspiegeling idd.. Mooi scherp ook :)

Eigenlijk dus niet zoveel aan te merken op de meeste foto's.. Komen fijne platen voorbij :))

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 10:51

Week 7
Afbeelding