Ash_: Erg mooi! Heel sprekend. Mooie belichting, kleur en compsitie. Als toch iets “te zeuren” zou moeten hebben, dan zou ik dat hele kleine witte puntje op de balk even weggeshopt hebben. Op de een of andere manier wordt mijn blik daar ook naartoe getrokken.
Asselruiter: Goeie timing! Wat ik van deze foto jammer vind is dat ik hem graag iets meer naar links genomen/gecropt had zien worden, zodat de ruiter wat meer rechts op de foto staat. Ik zou hem zeker niet zwart/wit gemaakt en ben dan ook erg benieuwd naar de foto in kleur. Verder is hij scherp, perfecte timing, paard zit boven de hindernis en uit een goede hoek genomen.
Babel: Fototechnisch vind ik hem iets te veel contrast hebben voor mijn smaak. De donkere delen zijn onderbelicht en de lichte delen overbelicht. Daarnaast vind ik hem bij mij rommelig overkomen. Positieve is dat hij helemaal scherp is. Alles. Voor en achtergrond en onderwerp(en). En dat is verrekte moeilijk, dus petje af!
Bellatrix: Ja, ik vind die achtergrond echt niet kunnen hoor…

binky: Wat een mooie dromerige blik…

Bumblehorse: Wat een lieve blik heeft dit paard! De foto had ik wat lichter (frisser) willen zien. De compositie… Jammer van dat lichte vlak achter het paard net boven de deur en dat het kader niet helemaal op de foto valt. Misschien volgende keer zelf iets meer naar rechts gaan zodat je wat meer van voren staat en de foto niet van onderaf nemen, maar wat meer recht. Wat ik ook wel jammer vind is dat er niet meer van het paard te zien is. Hij kijkt leuk uit het deurtje, maar ik heb het idee dat het net te hoog is voor hem om lekker uit te kunnen kijken, wat voor mij de foto wat minder interessant maakt.
calice: Wat?? Niet Jesse???

C_estmoi: Goede compositie, mooi scherp, mooie belichting. Gewoon goed. Volgende keer misschien opletten dat je het blauw niet laat doorlopen in de andere druppels (linksboven), maar het echt bij die ene bloem houdt. Misschien had ik de foto in kleur mooier gevonden, omdat een dergelijk masker heel kleurrijk is, maar ik weet niet hoe dit masker is en hoe de achtergrond is qua kleur.
chip: De foto lijkt niet helemaal scherp te zijn. Verder vind ik het een prachtig bos en heide. Misschien kun je volgende keer een doorkijk vinden om te fotograferen, dat geeft meer “ruimte” aan de foto. Nu kijk je opgesloten, ook al is het een groot open veld, het lijkt opgesloten. Snap je? Wat ik ook wel jammer vind is dat het hondje bijna niet opvalt. Wat je volgende keer zou kunnen doen is op de grond gaan liggen en dan hondje meer in beeld (maar niet in het midden).

Deetjeeuh: Wat een prachtig aansprekend paard! Belichting is geweldig, compositie ook. Het enige dat ik jammer vind is dat de foto in mijn ogen te krap gekaderd is. Je mist net het randje van de billen en het puntje van de maantoppluk. Ik gok dat deze foto zo genomen is en niet is gecropt, dus is zoiets moeilijk te corrigeren… Wat je zelf al zei is dat dit niet de enige is en dat je de rest van de shoot nog aan het bewerken bent, dus ik ga ervan uit dat je nog veel meer foto’s hebt van Meneer Fries, die beter gekaderd zijn.

faatxhorse: Och wat jammer van dat ene grassprietje voor de tak langs!!! Op dat ene sprietje na, vind ik de foto nagenoeg perfect!! Prachtige bokeh, mooie belichting, kleur en compositie. Top!
Fellow: Ik kijk even niet naar de achtergrond. Ik weet zelf namelijk dat het gewoon soms niet anders is en te veel is om weg te werken. Prachtige scherpte, goed licht, mooi beeld! Ja, dit is in mijn ogen een goed gelukte foto. Het énige wat ik anders zou doen is dat ik het paard iets meer naar rechts zou zetten, zodat hij niet in het midden staat. Maar dat is dan ook echt het énige!
Fennee: Had je niet al eens een dergelijke foto geplaatst?? Staat me iets van bij. Ik vind de foto niet zoveel zeggen… Jammer. Hij is wel scherp, maar had iets helderder gemogen. De foto zelf vertelt niet zo veel. Nu begrijp ik dat je even weinig tijd hebt, dus het wordt zeker gewaardeerd dat je toch iets hebt geplaatst!!

Fenneeee: Mooi. Gewoon mooi. Hij zou voor mij iets helderder mogen, iets lichter, als je dan hooglichten lager doet, dan heb je ook geen overbelichting in de manen. Overigens is dit heel moeilijk fotograferen, hoor, een licht paard met donkere ruiter. Probeer dan het contrast maar eens goed te krijgen. Dat is jou uitstekend gelukt en hij is ook nog eens mooie compositie en haarscherp. Hij had misschien iets minder krap gekaderd mogen worden.
Gub: Gewoon mooi. Ik heb het idee dat er iets scherpteverlies is door het uploaden. Ook zou ik hem graag iets lichter/helderder zien en ik zou hem toch iets anders hebben uitgesneden en geprobeerd hebben de hond meer in jouw richting te laten kijken. Prachtige hond!
Hanna_94: Zo moeilijk om dit soort actie in een binnenruimte te fotograferen! Het is je goed gelukt! Ondanks de ruis en de gelige zweem die over deze foto hangt (waar je bijna niet aan ontkomt in een binnenruimte als deze) is de actie geweldig vastgelegd en heb je de expressie prachtig weten te pakken.
HeavensLove: Wat ik altijd zo jammer vind, je ziet het veel vaker namelijk, is dat de foto zo scheef is. Dat kijkt voor mij dus helemaal niet lekker. De foto is, op het scheve na, perfect. Timing, compositie, belichting en scherpte kloppen allemaal, maar ik zou hem graag recht zien.
Irene96: persoonlijk had ik de bekadering iets anders gedaan. Ik zou het model in deze houding iets meer rechts onderin gezet hebben. Wat ik ook jammer vind is dat de kleur van de broek, schoenen en achtergrond bijna hetzelfde is, waardoor de broek en schoenen bijna niet opvallen. Ook zou ik iets rechter voor de trap gaan staan, zodat dit niet de horizon vertekent. Nu lijkt hij scheef, maar dat is dus niet zo. Verder vind ik de belichting goed en scherpte en bokeh ook mooi.

ismy: Wat een mooie kunstige foto, Froukje! Het énige dat voor de volgende keer misschien een idee is, is je haar niet te veel in je gezicht te laten waaien. Het lijkt nu of je een heel onregelmatige huid hebt, maar dat is niet zo, dat is je haar. Prachtige belichting en mooi gekaderd. Goed hoor!!!
JewEmm: Hmmm… Deze foto spreekt me niet zo aan. Ik weet dat je prachtig kan fotograferen en ik bewonder je moed om het eens anders te proberen. Technisch is hij goed. Scherp, goede belichting en compositie, mooie bokeh. Ook heb je de emotie in de ogen weten vast te leggen. Toch mis ik iets in de foto, maar ik weet even n iet wat.
jilinda: Ja…

Joey: Het enige dat ik zou kunnen zeggen over deze foto is dat het gebouw achter de brug scheef staat, wat mij doet vermoeden dat hij niet horizontaal is. Maar dat is dan ook het enige.
kani_ejj: Prachtig! Niets op aan te merken!
Kelszz_: Wat een leuk kiekje! Grappig dat hij zo op de hoop zand is geklommen. Fototechnisch… hij is scherp en mooie belicht en mooie kleuren. Wat mij opvalt aan de foto is de schaduw van het hoofd op het lijfje! Volgende keer de modder niet op de foto zetten hoor…

_Kiki_: Prachtig! Niets op aan te merken!
kimberley23: Mooie belichting, mooi scherp, mooie bokeh, maar wat ontzettend jammer dat de pony net staat te mesten!!! Timing is dus wat “off”, maar verder is het je goed gelukt!! Heb je meer foto’s in deze serie? Ik ben wel benieuwd naar de rest.
Kimmms_: Heerlijke foto! Ik ga er zelf van gapen! Wel jammer dat door het gapen er wat bewegingsonscherpte is ontstaan. Maar verder niets op aan te merken!
laurajoy15: Prachtig!!! Het enige wat jammer is, is de streep van de reflectie van de lamp op het glas. Ik weet hoe moeilijk dat is en kreeg van mijn instructeur op mijn donder dat het niet goed was, maar ow, hoe dan op te lossen. Goed hoe het licht op de gekleurde druppels valt in het water. Mooi gedaan.
Lipydo: Sja… gewoon weer stikjaloers.
Lizaa01: Heel mooi gevonden! Belichting is goed, idee is prachtig, compositie ook. Ja, goed gedaan. Wat wel jammer is, is dat je niet door kunt kijken. Nu “loop je tegen de muur”, als het ware. Maar vind in Nederland maar eens een viaduct dat doorloopt. Dus. Goed gevonden!
manonnevot: Jammer van het boompje voor het model, maar verder helemaal niets op aan te merken! Mooi!
marit: (Ik laat hem even open staan. Kan hier naar blijven kijken. Zucht… ) Ik heb sneeuw gemist en dan kom jij met deze foto. Dank. Technisch is dit een hoogstandje. Echt, helemaal top.
MarijeR: Prachtig! Niets op aan te merken!
Marjoow: Je zegt het zelf al… wat jammer dat net dat koppie in de schaduw valt!! Je zou het kunnen proberen op te lossen in PS, maar weet niet of dat helemaal mooi uitvalt. Wat ik jammer vind is dat gekleurde speeltje voor de poes. Doordat de rest van de foto wat rustig is van kleur, valt die speeltje heel erg op en omdat ook nog eens het koppie minder is verlicht, trekt het speeltje alle aandacht… verder hele mooie scherpte en mooie compositie. Wat een mooie kat!!
Mb_foto: Ik vind de compositie mooi, maar de foto te veel bewerkt. Hij is voor mijn smaak te donker (helemaal met een donkere pony) en het contrast is teveel omhoog gegooid. Ik ben benieuwd naar het origineel, want ik vind de compositie echt mooi!
MichieldeM: Prachtig… Jammer dat hij net niet scherp is, maar ik weet hoe ontzettend moeilijk dat is met dit tegenlicht.
monbyou: Kijk, bij deze foto had een flitser de oplossing kunnen bieden! Door de lichte achtergrond valt het gezicht van de hond niet voldoende op. Als je dan flitst, krijg je een mooi(er) belicht koppie, met een lichte achtergrond. Wat een schattig koppie… Je hebt hem goed weten te pakken hoor! Compositie is mooi, en scherpte had voor mij op het voorste oog gemogen, maar stoort mij hier niet. Mooi!
MyHu: Hij lijkt iets bewegingsonscherpte te hebben. Compositie is mooi. Volgende keer even het gat en de vlek op de muur wegwerken en het vuil in de ogen van Poes.
NatassJa: Geweldig. Echt geweldig.
Nayomie: Dat noem ik “uit de oude doos”.

Nefertarie: Ja, mooi!! Schitterend natuurplaatje! En ik vind je watermerk prachtig! Subtiel in het hoekje. Heel mooi.
Racheel: Mooie blackfoto! Wel jammer dat zijn oortjes net wegvallen. Volgende keer ook even de plekjes waar het scheren niet mooi is gegaan wegwerken. Nu zie je hier en daar een plukje vacht zitten…

Revanches: Prachtig!! Mooi licht, prachtige compositie, prachtige scherpte, alleen jammer dat hij net niet horizontaal is…

Robin_Rikkie: Gewoon mooi!! Heel mooi gevonden, mooi gefotografeerd. Wel jammer dat het onderwerp er niet helemaal op staat. Ik denk dat ik dat net wat mooier had gevonden. Verder vind ik de kleuren in de foto erg aansprekend en ik zou hem iets meer horizontaal gezet hebben.
Samblabla: Ik vind deze foto niet interessant. Ik kijk naar dode bladeren en wat gras. Probeer volgende keer wat meer op de foto te zetten.
Sanne_com:

showteam: Ik heb het idee dat er iets bewegingsonscherpte in zit. Verder vind ik de compositie en de belichting erg mooi.
Sodeletuut: Als je nèt dat randje onder de neus had gecropt, dan zou hij voor mij helemaal top zijn. Wat een prachtige zachte foto. Ik ben benieuwd hoe hij in kleur is, omdat de warmte door het zwart/wit wat onderdrukt wordt. Prachtige compositie, scherpte en belichting. Erg mooi!
Suuszels: Tegenlicht is heel mooi gedaan. Ik had het paard iets donkerder gelaten. Compositie is netjes, al is hij voor mijn gevoel net niet horizontaal. Door het tegenlicht lijkt hij niet scherp, maar als je goed kijkt, is hij het wel. Mooi hoor!
tesseke: Och wat jammer dat de zweefvlieg niet scherp is. Verder erg mooie compositie en belichting. Mooie bokeh en kleuren zijn ook prachtig!
Tinky12: Slaaaaap…. Mooie compositie, mooie belichting en fijn dat je de hele schaduw erop hebt laten staan!
XiiaaooNaa: Op één puntje na perfect. Wat ontzettend jammer dat je rechts net een stukje hebt afgesneden. Maar dat is dan ook echt mijn enige puntje! Verder gewoon prachtig! Mooie kleur, mooie scherpte, mooie belichting. Top!
Ylvy: Mooie compositie en wat een mooie pony! Jammer dat de foto wat flets is. Je zou het met bewerken wat kunnen oplossen. Ook zou ik het draadje rechtsonder weggewerkt hebben. Verder weinig op aan te merken!
Yvonne_V: Ik kan je foto niet zien, Yvonne… Hij wordt door Google geblockt. Ik herinner me een foto van de honden van Jesda, maar ik kan hem niet meer zien.