Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Julia schreef:HLPhoto schreef:leuk lensje idd, maar "mooi" bokeh heeft de 50 1.8 niet. Je ziet al gauw de vijf bladen in het diafragma terug in de beelden die je schiet. Erg ver open of juist erg gesloten valt dat niet direct op, maar vooral lantaarns ed in de achtergrond zijn met een 50 niet supermooi.
Toch is de 50 voor foto's wel degelijk een aanrader, grijp zelf de iets duurdere variant ook vaak beet. Alleen voor video zou ik 'm - om bovenstaande reden - echt afraden, dan zijn er weer andere betaalbare objectieven (die voor foto's onhandig zijn ivm manual focus/belichting enz)
Geen mooie bokeh? Apart.. De mijne wel hoor.
Julia schreef:Zal bij andere, interessantere beelden vast wel een vet effect kunnen geven. Wat vind je hiervan dan, ook te harde randjes?
Sem_ schreef:En wat zeggen jullie van de Sigma 70-210 2.8 Apo Canon?
Ik zit me een beetje te oriënteren, ik dus zoek een lens die snel scherp stelt,
maar wel aardig lichtsterk is. Deze heeft geen HSM dus is hij dan ongeveer
even snel als de Canon EF 75-300 f/4-5.6 III die ik nu heb?
Julia schreef:Geldt ook voor de oudere variantDie heb ik. Fijne lens, mits je een goede hebt.
Alwiene schreef:@ HLPhoto, heb jij met al je ervaring ook een advies mbt mijn vraag hierboven dan?
HLPhoto schreef:Dat biedt mogelijkheden. Wat wil je uitgeven? Als "betere body" hetzelfde betekent als "fullframe" heb je ineens een heel andere bereik.
Alwiene schreef:Vanaf een 350D.. is het een ferme stap. Nevermind the commentHad in het andere topic al even gereageerd omdat dat over camera's ipv lenzen gaatMaar ik heb nog geen vast budget in mijn hoofd. Ik weet niet waar fullframe begint? Ik heb in principe geen budget voor een 1D of 5D, maar als ik overtuigd raak van de voordelen ben ik wellicht bereid om daarvoor door te sparen
Veirl schreef:Ik kan helaas mijn laatste bericht niet aanpassen, ik vroeg mij alleen nog iets af. Ik zat net mezelf een beetje in te lezen over bokeh en ik vind het altijd erg mooi als de achtergrond een goede bokeh heeft. Klopt het dat dit ook mogelijk is met deze 50mm f/1.8 lens?