Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Feedback week 21/22/23: schreef:Agossie
Week 21: Mooie foto, blik in de ogen vind ik erg mooi en de kat kijkt je ook echt aan! Waardoor de foto heel sprekend wordt. Misschien iets meer details in de zwarte vacht? Al heb ik geen idee of dat überhaupt kan hoor, haha.
Week 22: Hele mooie aansprekende ogen, mis wel wat details in het “zwarte” vlak en de ogen zouden er nog nét iets meer uit kunnen springen. De kat kijkt je wel weer echt aan, heel leuk!
Week 23: Mooie foto! Hond is heel mooi scherp en de achtergrond mooi onscherp. Hier zie je wel veel details in de zwarte vacht, dat is eigenlijk wat ik bij de vorige twee foto’s een beetje mis. Jammer alleen dat de ogen van de hond wat weg lijken te vallen, maar hele mooie aansprekende foto! Uitsnede vind ik ook erg mooi.
Appelstroop
Week 21: Heel mooi moment, de kracht van het paard springt ervan af. De achtergrond had wat rustiger of lichter gemogen, zodat het paard er meer uitspringt. Of juist wat meer onscherpte op de achtergrond? Nu valt het paard iets weg in de achtergrond.
Week 22: Goede scherpte en scherptediepte, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee waar ik naar aan het kijken ben. Vind t dan ook lastig om er wat zinnigs over te zeggen.
Week 23: Foto doet mij eerlijk gezegd niet zoveel, belichting is niet zo goed, de foto is niet scherp (de hand, bewegingsonscherpte), achtergrond is niet aansprekend en wat zijn ze eigenlijk in vredesnaam aan t doen?![]()
Athelas
Week 21: Vrolijke lente foto, de tak met de bloesem is mooi scherp en de rest heeft een mooie onscherpte. Misschien een iets rustigere achtergrond dat de tak met bloesem er nog wat meer eruit springt. Nu vind ik m wat wegvallen in de achtergrond, waarschijnlijk ook door de vooral donkere dikke takken.
Week 22: Hele mooie foto, de druppels op t blad en stuk van het blad zijn mooi scherp. Achtergrond is juist weer mooi onscherp en ook interessante foto!
Week 23: Leuke foto, maar niet heel bijzonder. Het (touw)halster stoort mij, harde schaduwen op het paard en denk dat als het paard meer alert gestaan had het ook al een hele andere foto zou zijn geworden. Verder wel mooi scherp.
Bellatrix
Week 21: Hele mooie western plaatjes! Zo mooi die geconcentreerde hoofdjes te zien. Vooral de eerste twee uitsneden vind ik erg mooi, de rechtse eigenlijk net wat te kort “voor” het paard. Jammer dat de derde net de andere kant uit kijkt, haha. Vind hier het zwart-witte trouwens wel erg mooi!
Week 22: Wauw, hele gave foto! Ook prachtig dat het paard zo “vervaagd” in de achtergrond en de vrouw overigens ook. Hele lichte heldere plaat, maar wel met veel contrast. Niets op aan te merken!
Week 23: Ook zo’n mooie foto, maar deze spreekt me net iets minder aan dan de vorige. Verder eigenlijk ook niets op aan te merken!
Biebz
Week 21: Hele mooie foto, echt een vintage sfeer. Geeft rust en objecten passen ook echt bij de sfeer, sorry kan niets bedenken.![]()
Week 22: Best harde foto, al hou ik daar meestal wel van. Fototechnisch goede foto, maar spreekt mij niet zo aan. Contrast is ook erg groot (wit van de ruiter overheerst het bruine (vos) van het paard)
Week 23: Gave foto! Paard kijkt ook echt recht de camera in, mooi moment en rustige achtergrond. Goede belichting. Mooi plaatje.
Bumblehorse
Week 22: Vind de foto erg licht, tegen overbelicht aan. Ook net niet t goede moment van het paard. Wel mooi scherp en de beweging is goed bevroren.
Week 23: Hele mooie foto, maar zonde dat ie zo scheef staat. Dat breekt de foto af vind ik. Scherpte diepte is wel heel goed, misschien dat de bles tegen overbelicht aan zit. De foto recht zetten en misschien de twee draadjes weg werken, maakt t echt een hele mooi foto.
Caaramel
Week 21: Hele goede scherptediepte, ene kant vind ik het jammer dat de pizza deels onscherp is, aan de andere kant trekt daardoor de aandacht wel echt naar de handen.
Week 22: Gaaf dat je de regen zo kunt zien, maar ik heb t idee dat de plant/bloem niet helemaal scherp is? Wel een mooi idee en de bloem trekt echt de aandacht. Achtergrond had misschien wat rustigere gekund? Helemaal grijs bijvoorbeeld of juist zwart.
Week 23: Gave foto! Hele goede scherptediepte, mooi dat de ene toets goed scherp is en de andere niet.
Calice
Week 21: Heb het idee dat er een waas overheen zit, waardoor het somber toont (terwijl je wel de zon ziet en de blauwe lucht). Wel veel kleur, maar door de waas wat fletser? Ik weet t niet zo goed, wel een foto waar ik naar blijf kijken.
Week 22: Jammer dat niet de hele papegaai scherp is en zo echt uit de achtergrond springt. Mooie kleuren, maar wat kijken ze toch altijd eng. Haha.
Week 23: Heel erg leuk idee! De uitwerking mag nog iets bijgeschaafd worden naar mijn idee. Het dier (wat is t eigenlijk? Marmot?) zit deels in de zon en deels in de schaduw, zou mooier zijn als hij of helemaal in de zon zit of helemaal in de schaduw. Ook vind ik de rotsen waar je door heen kijkt, nu net te groot deel van de foto in nemen. Andere kant, dieren zijn vaak zo vlug dat je deze momenten niet zo vaak hebt, laat staan dat je ze zelf in de juist pose kunt duwen haha.
Deetjeeuh
Week 21: Aansprekende foto! Alsof je tussen de bosjes door aan het gluren bent naar de flamingo’s, heel leuk. Heb wel t idee dat blaadjes soms wat overbelicht zijn en de kleuren van de flamingo’s wat intenser zou mogen, ze vallen nu wat weg tussen het opvallende en intense groen! Ook een foto waar je naar blijft kijken!
Week 22: Vrolijke en lieve foto tegelijkertijd! Het plezier dat het meisje uitstraalt en de rust en vertrouwen die de pony uitstraalt. Heel mooi vastgelegd. Alleen zou ik de foto iets verder bijgesneden hebben, omdat je nu iets links op de foto ziet voor de pony. Ook lijkt de pony op het lichaam wat overbelicht.
Week 23: Hele gave foto!! Eigenlijk helemaal niets op aan te merken.
Eefsel2109
Week 21: Geweldig, ik keek en er kwam een big smile! Hele goede scherptediepte, hond is heel mooi scherp, mooi licht, opspattende zand is mooi scherp en geeft actie. De hond is echt geweldig met de oren en dat tongetje, heel leuk!
Week 22: Mooie foto! Heeeel scherp, super moment, goede belichting en scherptediepte. Kan niets bedenken.
Week 23: Wauw, de blik die je hebt weten vast te leggen is heel gaaf! Ook weer een perfect plaatje!
Fem
Week 21: Mooie foto, heb t idee dat het paard wat scheef staat? Of de foto wat scheef is? Kan ook door het gras komen, ik zie het niet goed wat ik zie… Paard is heel mooi scherp en de belichting is goed, maar mis toch wel wat “warmte” in de foto.
Week 22: Foto die je aan het denken zet. Vind m erg goed. Jammer dat de vrouw niet helemaal scherp is en de bank bijvoorbeeld wel. Toch wel een goed plaatje met een goede boodschap!
Week 23: Mooi drieluik! Vooral de eerste foto vind ik erg mooi en sprekend, de twee onderste missen iets. Weet niet zo goed uit te leggen wat ik mis. Fototechnisch wel hele goede foto’s!
FristiLover
Week 21: Leuke timing, jammer van de harde schaduwen van onder andere zijn oor. Wel heel mooi scherp, goede scherptediepte. Hele leuke foto!
Week 22: Mooi foto! Goed scherp gesteld op de ogen van de kat, uitsnede is erg mooi.
Week 23: Ook al zo’n leuk plaatje! Veulen nog helemaal in de kreukels. Goede scherptediepte, goede belichting, gewoon weer een heel goed plaatje!
GerdjeHoran
Week 21: Mooie vrolijke foto, hele mooie achtergrond alleen zonde van de dakpannen. Bloemen zijn zo wel echt prachtig.
Week 22: Wauw, hele mooie foto met hele mooie kleuren! Leuk met de kuikens zo en mama eend die over ze “waakt”. Hele mooie foto.
Week 23: Ook alweer een hele mooie foto! Hond springt er echt uit, goed scherp gesteld met onscherpe achtergrond, belichting is mooi.
Gub
Week 21: Mooie kleuren zeg! Is dit een foto met een langere sluitertijd? Lijkt net ijs zo! Horizon lijkt iets scheef, maar t is ook net naar welke lijn je kijkt.
Week 22: Mooie doorkijk tussen de bladeren door naar de fontein! Mooi dat sommige bladeren onscherp zijn en andere toch ook weer wel scherp en de fontein ook scherp is! Hele mooie kleuren ook weer.
Week 23: Wauw, dit vind ik altijd zo’n prachtige plaatjes! Veel onscherpte, maar wat scherp is, is ook echt haarscherp.
Hamsterfan
Week 21: Mooie (iets harde) foto!! Uitsnede zou ik iets anders gedaan hebben, meer ruimte aan de bovenkant en wat minder aan de onderkant. Verder hele mooie kleuren, goede scherptediepte, mooi scherpt, mooi licht zonder harde schaduwen. Heel mooi.
Week 23: Niet helemaal mijn steil, maar daarom niet minder mooi. Hele mooie kleuren, goede scherpte, alleen vind ik m wat krap boven het hoofd.
Horserider22
Week 21: Hele mooie scherptediepte! Kop van kip is heel mooi scherp, mooie foto en kan niets bedenken eigenlijk.
Week 22: Mooie lichte en heldere foto, mooie kleuren en goed scherp gesteld op de hond! Jammer van het ene grassprietje bij het oog en ook jammer dat de staart er niet helemaal op staat.
Week 23: Fototechnisch best een goede foto, maar toch mis ik iets in de foto. De hand stoort me iets, misschien wat verder croppen? Ik weet het niet zo goed.
Ingvild
Week 21: Mooie foto en sprekende houding van het paard! Ook hele leuke originele achtergrond zo. Jammer dat het wit wat overbelicht lijkt? Geen idee hoe je dat oplost, heb dat met mijn schimmel ook altijd.. Verder eigenlijk een heel mooi plaatje!
Week 22: Ook een heel mooi plaatje! Ook hier lijken sommige stukjes wit overbelicht, vooral de manen tussen de oren en onder het linker (voor ons rechter) oor.
Week 23: Mooie foto met mooie houding van de twee paarden! Jammer dat ze zo in de schaduw staan en daardoor zo donker worden.
IsaCalixa
Week 21: Hele mooie aansprekende foto!! Weet hier eigenlijk niets te bedenken aan feedback.
Week 22: Mooie foto en ook mooie houding van het paard, jammer dat de ogen (half) dicht zijn. Mooi ook dat het gras deels voor de pony zo mooi scherp is!
Week 23: Ook een mooie foto, maar hier vind ik de houding van de pony wat minder aansprekend. Komt denk ik vooral door het rechterachterbeen wat naar voren staat, als die naar achter staat krijg je al gelijk een heel ander beeld.
Ismy
Week 21: Mooie foto, mooi dat het roze ook bij alle drie terug komt! Heb er eigenlijk niet zoveel op aan te merken.
Week 22: Ook een mooie foto, maar ik had het paard wat meer naar links geplaatst of in ieder geval dat de meeste ruimte “voor” het paard zit, dus waar het paard naar kijkt.
Jesicaaaa
Week 21: Hele mooie foto, blijf er naar kijken! Ook eens wat anders dan de oren recht naar voren, nu is t echt zo of het paard je in de gaten houdt. De “vlekken” weet ik nog niet zo goed wat ik er van vind, ene kant vind ik het er wel echt bij passen en aan de andere kant vind ik t juist wat storend. Verder ook een hele mooie uitsnede!
Week 23: Mooie foto, maar jammer dat er zo’n waas overheen lijkt te liggen. Hierdoor lijkt de vogel ook niet meer scherp en komen de kleuren er niet meer zo mooi uit.
Jespri
Week 21: Gave foto, de aandacht gaat ook direct naar de kikken, maar dan naar iets voor de steen…? Ik heb geen idee wat het is, lijkt wel een plastic zakje daar de weerspiegeling van of zo. Ook lijkt de echte scherpte links bij de plantjes te liggen? Verder wel een plaatje waar ik naar blijf kijken!
Week 22: Hele mooie foto!! Perfect scherp en zelfs het water is helemaal in druppels scherp, mooie uitsnede ook.
Week 23: Op zich wel een erg mooie foto, maar vind m erg hard overkomen en vooral op sommige stukken erg overbelicht.
JewEmm
Week 22: Lijkt me onwijs moeilijk om in deze omstandigheden goede scherpe foto’s te maken, dus bij deze petje af! Heel mooi scherp, gaaf licht ook.
Week 23: Bijzonder plaatje, wel één waar ik naar blijf kijken. Mooi zo met een “doorkijk” tussen de bladeren door, enige wat ik beetje jammer vind is dat de pootjes van de vogel in een groene waas van een blaadje of iets dergelijks zit.
Joeluna
Week 22: Mooie foto! Perfecte foto ook voor als je de pony/paard wilt verkopen. Goede, rustige achtergrond waardoor het paard er uit springt.
Week 23: Hele lieve foto, mooi scherp gesteld, niet heel bijzonder plaatje.
Joysieee
Week 21: Hele mooie compositie en super uitgesnede! Mooie kleuren, enige is dat het wit wel echt heel wit is, maar verder hele mooie foto!!
Week 22: Mooie lichte en heldere foto, redelijk op het goede moment, misschien nét een tikje later mooier was geweest.
Week 23: Hele mooie aansprekende foto! Jammer dat er een waas over heen lijkt te zetten, denk dat anders de ogen er nog meer uitspringen. Mooie uitsnede en mooie compositie!
Kimmie1995
Week 21: Leuke foto, scherpte punt lijkt meer op de neus/mond te liggen dan op de ogen, maar jammer van de achtergrond en eigenlijk ook jammer dat de tong aan de zijkant eruit valt (maar daar kan je niets aan doen natuurlijk).
Kirsten4
Week 21: Fototechnisch een hele mooie foto, maar vind het wat geforceerd overkomen.
Week 22: Wat een super lieve pony!! Goed scherp gesteld, mooie heldere kleuren en fijne rustige achtergrond.
Week 23: Jammer dat het paard zo in het midden staat in een wat “sullige/brave” houding, fototechnisch wel mooi scherp, al vind ik de kleuren wat flets overkomen en daardoor alles wat groenig.
Lindatjuhhh
Week 22: Hele mooie scherpe foto!! Zwart-wit past hier ook heel goed. Weinig op aan te merken.
Week 23: Nog zo’n mooie foto! Weer hele goede scherpte, hele mooie kleuren en hele sprekende foto. Ook weinig op aan te merken.
Lisaguus
Week 22: Mooi hoe je de schimmel er zo op gekregen hebt! Blijft heel moeilijk vind ik zonder overbelichting of hele donkere foto. Mooi plaatje, hij lijkt wel niet helemaal scherp? Maar kan t niet echt goed plaatsen, als ik goed ga kijken is ie wel scherp.
Week 23: Beetje een “gewone” foto, niet heel bijzonder, maar wel gezellig. Denk dat als de Haflinger geen halster/graasmasker op had en de Fries geen vliegendeken, dat het er al zoveel anders uit gezien had.
LoveSenna
Week 21: De koe lijkt niet helemaal scherp? Ook jammer van de koe op de achtergrond en de lens flares (of hoe noem je t?). Kleuren spreken me dan wel weer aan.
Week 22: Zelfde als de vorige foto (de grote koe/foto), de close-ups vind ik wel beter gelukt al vind ik bij de neus de uitsnede niet helemaal fijn.
Week 23: Leuke foto met de twee hertjes/reetjes zo! Leuke compositie, mooie kleuren en ze lijken ook goed scherp.
Luckyy80
Week 21: Wauw, heeeel creatief! Echt ongelooflijk gaaf gedaan!
Week 22: Mooie foto zo voor de bloemen! Halster past er ook mooi bij qua kleuren! Niet zoveel op aan te merken ook.
Week 23: Mooie foto, aandacht wordt direct naar t standbeeld (?) in t midden getrokken met t licht aan t eind. Wel vind ik de foto wat somber ogen verder.
Lynn85
Week 21: Mooi licht en heldere foto, mooi scherp ook. De tekst vind ik wat jammer, stoort nu eerder dan t wat toevoegt, omdat het niet in het midden staat.
Week 22: Prachtige foto!!
Week 23: Wat een leuke hond! Je hebt zijn/haar blik goed vastgelegd, verder heel mooi plaatje.
Magda_90
Week 21: Foto waar het plezier vanaf straalt!! Niet zoveel op aan te merken.
Week 22: Foto spreekt mij niet zoveel aan, erg blauw. Wel heel mooi scherp en veel te zien.
Week 23: Hele gave foto! Precies t juiste moment dat ze terug vliegen met de rook nog achter zicht, heel mooi!
Marriett
Week 21: Mooie foto met hele mooie kleuren! Vaak vind ik van alles om t paard afbreuk doen aan de foto, maar hier vind ik t ook echt wel iets toevoegen en is t ook niet te opvallend. Mooie compositie, rustige achtergrond, kan eigenlijk niets bedenken.
Week 22: Intrigerende foto, alsof het paard iets ziet (wat vast ook zo is overigens haha), wat wij niet zien. Mooie, spannende houding. Wel wat harde kleuren, vond de kleuren van je vorige foto mooier dan bij deze. Wel een plaatje waar ik naar blijf kijken.
Week 23: Mooie foto weer! Mooie kleuren, hele mooie achtergrond met dat groen/roze samen met de kleur van de pony. Mooie compositie, kan weer niets bedenken…
MarijeR
Week 21: Hele scherpe en aansprekende foto! Super mooie kleuren, van het hondje maar ook van de omgeving, hele goede scherptediepte, niets op aan te merken.
Week 22: Weer zo’n mooi plaatje, meestal hou ik niet van sepia kleuren, maar eerlijk gezegd vind ik het hier wel echt goed passen. Wederom super scherp!
Week 23: Wow, hoe krijg je t toch voor elkaar! Zo’n enorm scherpe foto’s, prachtig. Hele mooie vogel ook!
Quir schreef:Fem
Week 21: Mooie foto, heb t idee dat het paard wat scheef staat? Of de foto wat scheef is? Kan ook door het gras komen, ik zie het niet goed wat ik zie… Paard is heel mooi scherp en de belichting is goed, maar mis toch wel wat “warmte” in de foto.
Week 22: Foto die je aan het denken zet. Vind m erg goed. Jammer dat de vrouw niet helemaal scherp is en de bank bijvoorbeeld wel. Toch wel een goed plaatje met een goede boodschap!
Week 23: Mooi drieluik! Vooral de eerste foto vind ik erg mooi en sprekend, de twee onderste missen iets. Weet niet zo goed uit te leggen wat ik mis. Fototechnisch wel hele goede foto’s!
Agossie schreef:Mijn feedback voor week 23 - 2016:
Fem – Lef en klasse! Toch wel iets wat ik kwijt wil. Ik vind de bovenste en grootste van de drie het best. Dit omdat hier schaduwen zichtbaar zijn. Waren de foto’s in kleur, dan zouden de andere twee net zo mooi zijn. Omdat in deze twee geen schaduwen zichtbaar zijn, zijn ze voor mij minder krachtig in z/w. Ze komen wat vlak over nu en vallen je uitdrukkingen (met name van rechtsonder) een beetje in het niet. Snap je?
Sowieso vond ik je foto van vorige week echt helemaal geweldig! Eigenlijk blijven heel veel foto’s niet hangen, maar die wel. Ik zie hem nog zo voor me, zonder dat ik de foto erbij hoef te zoeken.