[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 23:10

Oh shoot! Zit de hele tijd achter mijn pc een beetje te wachten tot 22:00. Toch maar even thee gaan zetten en flop! het is al 22:00 geweest!!

Hierbij dus...

De samenvatting van week 9 - 2014:

Agossie verzamelt hier
Ash_
Asselruiter
Babel
Bellatrix
binky
Bumblehorse
calice
C_estmoi
chip
Deetjeeuh
faatxhorse
Fellow
Fennee
Fenneeee
Gub verzamelt hier
Hanna_94 verzamelt hier
HeavensLove verzamelt hier
Irene96 verzamelt hier
ismy
Jessica_1998 slaat een weekje over door omstandigheden.
JewEmm verzamelt hier
jilinda
Joey
kani_ejj
Kelszz_
_Kiki_ verzamelt hier
kimberley23 verzamelt hier
Kimmms_
laurajoy15
Lipydo
Lizaa01
manonnevot
marit
MarijeR
Marjoow verzamelt hier
Mb_foto
MichieldeM
monbyou
MyHu
NatassJa
Nayomie
Nefertarie
Racheel verzamelt hier
Revanches
Robin_Rikkie verzamelt hier
Samblabla
Sanne_com
showteam
Sodeletuut
Suuszels
tesseke verzamelt hier
Tinky12 verzamelt hier
XiiaaooNaa
Ylvy
Yvonne_V

Asselruiter

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:17

Wat gaat het toch snel zeg... We gaan al van start met week#10 :D

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:22

Asselruiter schreef:
Wat gaat het toch snel zeg... We gaan al van start met week#10 :D

Zitten we toch al bijna op 1/5e van het jaar :oo

laurajoy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:26

Jemig hee, nu ik er zo over na denk... het jaar gaat echt heel snel!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:38

Mijn week 10
http://img22.imageshack.us/img22/2351/lkia.jpg
Dit was de afbeelding als eerste. Opzich, niet veel mis mee, maar beetje dof. Dus dat hebben we even aangepast naar dit :D En eerlijk is eerlijk, ik vind hem goed gelukt!
Afbeelding

Edit: Na woensdag zal ik de rest van week 9 nog even beoordelen, maar qua tijd zit ik nu erg krap.

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:49

Nayomie: mooie close-up. ;) Lijkt niet helemaal scherp, maar kan natuurlijk door het uploaden komen.

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 08:28

Nayomie en dan roep jij dat jw wilt stoppen omdat je geen spiegelreflexcamera hebt? Niet meer doen dit is een prachtfoto!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:18

Hij is iets minder geworden bij het uploaden zag ik.:)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:09

Week #10

Afbeelding

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:35

Nayomie schreef:

Dat kan kloppen hoor heb ik ook vaak last van omdat ik ze via mijn fb naar hier opload en dat betekend scherpte verlies...... maar hoe dan ook het blijft een mooie foto en dat met je mobiel.

Kiki, heerlijk lente gevoel krijg ik van jou foto!

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:36

Week#10 - macro

Afbeelding

_Kiki_: wat een prachtig beeld! Die kleuren! <3 Doet me helemaal aan de lente denken +:)+

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:39

Overige week 8:

Sanne_com; wat een heerlijke foto en schattige pup!

Ylvy; wat een heerlijk koppie op die foto! Jammer van het draadje inderdaad.

Marit; mooie foto!

Racheel; leuke foto! Jammer dat het neusje niet helemaal scherp is.

Mb_foto; ondanks je tijdgebrek wel een leuke foto, maar je eerdere inzendingen zijn echt wel veel mooier ;)

Fenneee; leuke foto, jammer dat het meisje er net niet helemaal opstaat.

Calice; prachtig! Het enige wat ik op kan merken is het lichte plekje op het lieveheersbeestje.

Marjoow; leuke foto, inderdaad jammer van de schaduw.

Babel; heerlijke foto! Vind het echt prachtig gedaan.

Revanches; wat een super leuke foto! Heel creatief, erg leuk.

Robin_Rikkie; leuk idee!

Bellatrix; heerlijk koppie! Mooie scherpe neus, leuk gedaan.

Chip; wat een mooie omgeving, staat er nou een hondje in het midden van de foto? Ik kan het niet zo goed zien?

C_estmoi; mooi gedaan met dat blauw & zwart-wit!

Gub; heerlijke foto! Hij lijkt alleen niet helemaal scherp?

Tinky12; wat een lieve foto! Ik denk dat hij van een lager standpunt nog sprekender was geweest.

Asselruiter; ik vind het erg goed gelukt voor een eerste keer! Hij lijkt alleen wat scheef door die schuin weglopende hindernis en ‘tafels’ op de achtergrond.

Ismy; mooie foto, niks op aan te merken.

MarijeR; prachtige foto, wat heb je dat mooi vastgelegd zeg!

Hanna_94; leuke foto, hij had van mij net iets meer ruimte aan de onderkant mogen hebben.

Deetjeeuh; leuke en mooie foto zeg! Jammer dat zijn/haar billen er net niet helemaal opstaan

Nefertarie; heerlijke sfeer in de foto!

Kimmms_; welkom :wave: wat een leuke foto, hihi! Jammer dat het bekje niet helemaal scherp is, dan was mijn aandacht nog meer daar naartoe gegaan.

Bumblehorse; leuk logo zeg! Hoe/waarmee heb je dat gemaakt?

HeavensLove; heel leuk moment vastgelegd! Mooie foto.

MyHu; hee, een Muts (onze kat) maar dan met groene ogen! Leuke foto, inderdaad jammer van de muur.

Kimberly23; leuke foto en compositie, alleen jammer van de schaduw.

Sodeletuut; ik vind het een hele mooie foto, erg leuk gedaan.

Suuszels; wat heb je een leuk standpunt aangenomen, erg mooi.

Lipydo; wat leuk met die schaduw zo! Ik vind het jammer dat er nog een licht stukje op de muur zit.

MichieldeM; prachtig! Wat een geweldige foto.

Fennee; leuke foto, ik vind hem alleen niet helemaal fijn scherp gesteld.

NatassJa; even wisselen maar je hebt wel een super gave foto ingestuurd nu! Wauw.

Agossie; mooie foto, heel correct :j Leuk paard ook.

Faatxhorse; wauw, geweldige foto!

Tesseke; ik vind het jammer dat het beestje niet zo scherp is.

@Asselruiter; dankjewel! Ik ben er zelf ook erg blij mee. Jou foto is ook prachtig zeg! Kunnen we samen aan de lente denken als we naar elkaars foto kijken!

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:46

Dank je voor je feedback Kiki! Ik kan er mij in vinden; de schuine balk stoorde mij niet, maar ik had inderdaad naar de tafeltjes moeten kijken. Haha, goed idee dat doen we! (Dat de lente hier ook maar snel in gang schiet - deze foto was binnen genomen, buiten is het nog maar kaal en 'saai')

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:48

_Kiki_ schreef:
Overige week 8:

Bumblehorse; leuk logo zeg! Hoe/waarmee heb je dat gemaakt?

Een vriend van mij heeft dat gemaakt :D ben er zelf echt tevreden mee :D

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:45

Ja ik was met de hondjes aan het wandelen _Kiki_ het is hier idd heel mooi, dank je !

Wat een mooie foto's zijn er geplaatst, je krijgt er echt een lentegevoel van 8-)

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:50

Noo vergeten door carnaval!! Ik had wel een foto gemaakt, die ga ik nog wel posten ook al telt hij dan voor het topic niet.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:52

binky schreef:
Nayomie schreef:

Dat kan kloppen hoor heb ik ook vaak last van omdat ik ze via mijn fb naar hier opload en dat betekend scherpte verlies...... maar hoe dan ook het blijft een mooie foto en dat met je mobiel.

Kiki, heerlijk lente gevoel krijg ik van jou foto!

Deze was niet met mijn telefoon gemaakt hoor hihi. Met een camera van 3 mp. :)

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:08

week 10
en voor een keer een vroege inzending van mij :D anders is het meestal op het laatste moment ^^

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:40

Hopelijk hebben jullie wat aan mijn commentaar. :D Vat het niet vervelend op! De lijst wordt korter, al heb ik daar niet echt iets van gemerkt. Ben nog best lang bezig geweest. :Y)

Agossie Ik vind dit, als ik heel eerlijk mag zijn, niet zo'n geslaagde foto. Hij is té gecropt, van mij zou er iets meer ruimte overal omheen mogen. Net dat een stukje, vooral bij het hoofd. Ook vind ik de houding van de nek van het paard niet spetterend, maar voor de rest is ie opzich wel prima. Welke dijk is dat? :P
Ash_ Mooie foto! Al had ik liever gehad dat er méér ruimte was aan de kant waar het vogeltje naar kijkt. Dat is iets waar ik eigenlijk zelf altijd op let, zorgen dat je meer ruimte hebt aan de kant waar het dier heen kijkt/loopt.
Asselruiter Mooie foto! Inderdaad jammer van de ruis zoals je zelf al had gezegd, maar goed. Dat kan nauwelijks anders. Misschien de volgende keer wat meer kantelen? Dat lijkt me eigenlijk wel wat mooier, vooral bij deze foto.
Babel Hele mooie sfeervolle foto! Toch vind ik hem te druk, ik heb geen idee waar ik moet kijken.
Bellatrix Die ogen, wauwie! Die springen er wel echt mooi uit. Beetje jammer van de achtergrond en dat de linkerkant donkerder is dan de rechterkant, maar daar kan je helaas op zo'n moment niet echt veel aan doen. Ook een beetje jammer dat de snorharen er niet helemaal opstaan. ;)
binky Wat een mooie foto! Hij spreekt je echt aan en die ogen, je blijft er maar naar kijken. Mooi hoor!
Bumblehorse Leuke foto, maar ik vind hem niet zo geslaagd. Het paard stat er namelijk niet op zijn voordeligst op door de houding.
calice Dit vind ik echt een hele gave en mooie foto! Beetje jammer van de lichtvlek op het lieveheersbeestje, maar dat is dan ook alles eigenlijk. :P
C_estmoi Dit vind ik echt een hele gave foto! Mooie dat je alleen die 'bloem' in kleur hebt gehouden. Hij loopt ook mooi over van zwart-wit naar kleur. :)
chip Leuke foto, maar ook hier weet ik niet waar ik moet kijken. Vind hem ook niet zo heel interessant, mede daardoor, en kijk er dus ook niet heel lang naar. Sorry. :=
faatxhorse Wauwie! Hele gave foto, prachtig sfeertje! Ik stoor me een klein beetje aan het takje dat voor het lieveheersbeestje is, maar verder, nee. Heel gaaf! :D
Fellow Leuke foto, mooi moment! Jammer van de achtergrond en ik vind je logo ook niet heel geslaagd als ik eerlijk ben. Hij is zo groot.
Fennee Mooie foto en mooie scherptediepte. Al moet ik hier ook wel een beetje bekennen dat ik niet weet waar te kijken, maar dat kan ook aan mij liggen hoor. :Y)
Fenneeee Hele mooie foto! Hij had iets breder gemogen, vooral eigenlijk aan de kant waar het paard naartoe kijkt. Voorderest vind ik hem echt heel leuk!
Gub Mooie foto! De hond had van mij alleen iets oplettender mogen kijken, hij spreekt mij (!) nu niet echt aan.. Verder had ik ook graag wat meer scherptediepte willen zien omdat de takjes mij toch nog best wel storen.
Hanna_94 Mooi moment van de foto! Wel had ik graag gezien dat er meer ruimte was bij de neuzen van het paard. Nu gaat mijn focus eigenlijk meer naar de ruiters.
HeavensLove Mooie foto! Hij had van mij nog iets anders nabewerkt gemogen, wat lichter. En ik vind hem nét iets té scheef.
Irene96 Wauwie! Dit vind ik echt een hele gave foto. Mooie compositie, haar gezicht spreekt aan. (Ben jij het zelf?)
ismy Mooie foto! Al had ik hem liever gezien zonder de jas in de uithoek. Voor de rest vind ik hem wel mooi geslaagd.
JewEmm Je foto is erg origineel! Qua dat opzicht springt hij er wel erg uit. Zelf vind ik hem alleen, ik weet niet, voor mij hadden de ogen er meer mogen uitspringen. Op dit moment staat je neus eigenlijk een beetje in de weg.
jilinda Dit vind ik echt een hele mooie geslaagde foto! Je hebt een prachtig moment vastgelegd en ik krijg er echt een glimlach van. :P :D Vooral het feit dat jongens dan opeens heel lief worden :+
Joey Mooie sfeervolle foto! Vind hem toch alleen nog wat te druk, er komen heel veel drukke dingen in voor, niets staat echt centraal als het ware, waardoor ik niet weet waar ik moet kijken.
kani_ejj Mooie foto! Al had ik hem iets anders nabewerkt. De kleuren zijn niet zo, en je ziet dat je dingen in het water en op de rug van de vogel hebt weggewerkt.
Kelszz_ Ontzettend lief paardje en een mooi moment! Het enige wat ik had gedaan is veel verder inzoomen of dichterbij gaan staan. Zo dat je nog wel een stukje van de berg zag, maar dat die onscherp(er) is en de achtergrond ook. Nu stoort de voorgrond, en achtergrond, mij heel erg. En volgens mij is hij een tikkeltje onscherp?
_Kiki_ Dit vind ik een mooie foto! Mooie compositie, mooie scherptediepte, leuk. :D
kimberley23 Het is een geslaagde foto, al moet ik wel bekennen dat hij met niet aanspreekt. Misschien vooral door de schaduw die valt op de buik en een deel van de staart. Volgende keer aan de andere kant van het paard staan, met de zon in je rug. :)
Kimmms_ Leuk moment en leuke achtergrond. Maar volgens mij is het hoofd van de kat totaal niet scherp?
laurajoy15 Onzettend mooie, en vooral hele gave, foto! :D Wauw! Het enige wat ik had gedaan, al weet ik natuurlijk niet of dat echt zo is, hem verticaal uitsnijden ipv horizontaal.
Lipydo Hele gave foto! Heb er eigenlijk niet heel veel op te zeggen. :D Ja misschien dat je die witte vlek op de achtergrond had mogen wegwerken. Dan valt de focus nog wat meer op de ogen.
Lizaa01 Mooie foto! Vind hem echt goed gelukt. Van mij had er net wat meer scherptediepte in mogen zitten, misschien ook wel van wat lager genomen. Maar voor de rest vind ik hem wel erg mooi. Het straalt een bepaalde sfeer uit. :)
manonnevot Hele mooie foto, mooi moment ook. Jammer van de houding van het paard, maar dat kan op zo'n moment niet anders. Wel had ik hem anders nabewerkt, dat vind ik nu niet zo geslaagd. Te kleurrijk eigenlijk. Te rood.
marit Héle gave foto! Wel erg jammer van de ruis, maar goed. Hij is wel gaaf joh. :D
MarijeR Ook dit vind ik een hele gave foto. Heel mooi scherpgesteld! Vind hem prachtig zo, de bloem springt er echt uit en ik krijg meteen zin in de lente. :D
Marjoow Jammer dat de kat met zijn hoofd in de schaduw ligt. Anders wat ie toch eigenlijk een stuk geslaagder. Hetzelfde met het touwtje van het speeltje, die ligt nog zo in beeld. Die had ik of weggeshopt of ik had hem uit beeld gelegd.
Mb_foto Ook hier vind ik het jammer van de lijntjes, de donkerheid. Hij had véél lichter gemogen. Ook had ik hem wat meer naar links gekanteld. Zo staat het paard er niet op zijn voordeligst op.
MichieldeM Wauwie! Ik heb hier geen andere woorden voor! ONtzettend gave foto! :D Enige dat je misschien weg had mogen werken is de 'streep' door de zon heen.
monbyou Jammer dat er nog een stuk bank op staat. Hij had vanuit een andere positie echt leuker kunnen zijn. Nu stoor ik me erg aan heel veel factoren van storende dingen in de omgeving als het ware.
MyHu Je zei zelf dat je je ook stoorde aan de niet egale achtergrond. Dat had je allemaal kunnen wegwerken. :) Ook de snorharen had je wat meer ruimte mogen geven, zelfde als de kat. Hij staat er niet op zijn voordeligst op qua houding. Jammer...
NatassJa Dit vind ik echt een hele mooie foto! Beetje jammer van de mascara, maar so be it. Zo'n foto wil ik ook wel van mezelf, gaaf zeg. :D
Nayomie Je wilde tips over de compositie toch? Omdat je camera niet scherpstelde of iets in die richting. Nou ja, dan ga ik over je compositie. Ik had hem in de breedte genomen. Ik vind het zó zonder dat de bood er niet helemaal op staat. Dit soort foto's zijn vele malen beter horizontaal. Ook vind ik dit effect niets.
Nefertarie Mooie foto! Lekker sfeertje geeft het. Van mij had je eigenlijk wel wat meer door je knieen mogen gaan en oor wat meer scherptediepte mogen zorgen. :)
Racheel Wat een schatje! Ik vind het een leuke foto, ik weet natuurlijk niet hoe het paardje er in het echt uitziet. Mar ik vind hem nu erg breed ogen.
Revanches Leuke foto, leuk idee. Maar misschien volgende keer meer met de curves spelen? Dat je echt alleen zwarte stukken ziet, geen mensen en bladeren etc. Want daar stoor ik me eigenlijk wel aan. Denk dat het anders leuker was geweest.
Robin_Rikkie Dit vind ik echt zó'n gave foto. Echt, ik ben heel benieuwd hoe je dat hebt gedaan? Heel vet. :D

Jaja, ik ben er bijna. :D

Samblabla Ook hier mis ik de focus. Waar moet ik naar kijken? Wat is er zo bijzonder om te blijven kijken? Met andere composities had het stukken interessanter kunnen zijn. Dit kan ik in principe ook in mijn tuin vinden mocht ik ernaar willen kijken. Dat is niet vervelend bedoeld, echt niet, maar dat is hoe ik ernaar kijk. :=
Sanne_com Je weet wat ik ervan vind, maar ik zeg het nog maar een keer. :P Ontzettend gave foto! Echt heel sprekend, en zo ontzettend schattig!
showteam Leuke foto! Jammer dat de snavel, en sowieso de hele kip/haan(?), niet helemaal scherp is.
Sodeletuut Mooie foto! Eigenlijk vind ik deze wel echt heel leuk, juist door het dichte oogje. :)
Suuszels Jammer dat ie nite scherp is en veel ruis geeft. Dit is weer te veel van onder genomen. Op ooghoogte was ie waarschijnlijk al een stuk leuker geweest.
tesseke Je brengt me in de war! :') Waar moet ik kijken! Mijn blik focuste zich op de wesp, maar die war niet scherp. Jammer, want anders was het een hele geslaagde foto geweest. De kleuren zijn mooi. Al heb je een bol (?) op de knop ernaast wel een beetje té verscherpt, dat is gewoon duidelijk dat je dat zelf hebt gedaan.
Tinky12 Leuk moment, maar had meer van ooghoogte af mogen worden genomen. Veder vind ik hem ook niet heel geslaagd, de manen worden ook afgesneden..
XiiaaooNaa Hele gave foto Xi! Echt, schitterend. Jij hebt altijd van die hele gave sferen in je foto. :D
Ylvy Heel leuk paardje en mooie compositie! Met net wat meer nabewerking was het echt een hele gave foto geweest. Nu mis ik wat en valt de ruis toch best wel op.
Yvonne_V Deze foto doet het bij mij helaas niet. :(

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:47

Deetjeeuh, bedankt :o
Ik heb een klein piramide vormig glaswerkje, met maan en sterretjes op t glas aan de onderkant, door de vorm komen er met licht kleuren tevoorschijn, op een spiegel gezet, voor blauwe muur en verder maar gewoon proberen haha :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:47

Is echt heel gaaf, heb je goed bedacht. :D

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:53

Bedankt :o

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:53

Bedankt voor commentaar :)
Heb niks weggewerkt btw ;) ze zijn bezig met de kade en ligt vanalles daar.

Dit is ook de eerste keer dat ik in deze vorm heb nabewekt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:55

kani_ejj schreef:
Bedankt voor commentaar :)
Heb niks weggewerkt btw ;) ze zijn bezig met de kade en ligt vanalles daar.

Dit is ook de eerste keer dat ik in deze vorm heb nabewekt

De vogel heeft wel een beetje een rare vorm op de rug? Inhammetjes? :Y)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:10

Was daarvoor wel met der snavel aan t doen opnder rug Miss daarvan haha niks bewerkt vondt m wel leuk zo