Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marit schreef:Ja de 6D is goed te doen voor mij, dat moet voor IJsland nog kunnen, technisch gezien, haha.
Leverage schreef:https://www.youtube.com/watch?v=fAmo3UP3mcM
Na deze review ben ik toch wat minder positief over de 6DJe betaald minder, dus je krijgt minder. Jammer. Vind vooral dat achterscherm zo raar opgebouwd, de 1D, 5D en 7D hebben allemaal 'n knoppen rij nog links en de 6D niet. Allemaal een extra geheugen slot en de 6D niet.
Leverage schreef:Mijn post was nog niet helemaal compleet, moest nog erbij zetten dat het niet helemaal 'n eerlijke vergelijking isMaar imo zijn er gewoon "basis" dingen (die je op elk 1 cijferig toestel van Canon ziet) weggelaten. Zoals die extra rij aan de linkerkant. Overal die je die behalve bij de 6D. Ook al de toestellen met 1 cijfer lezen CF kaarten, de 6D niet. Ze hebben allemaal +50 AF punten, de 6D 11
En dat pik ik er dan zo snel uit. De specs van de 6D vallen me een beetje tegen vergeleken met andere body's.
2 sloten zijn handig, op de ene kaart sla je je JPG's op en op de ander je RAW bestanden (als je in beide schiet)Ideaal.
Leverage schreef:Mocht je iets 2e hands willen kopen, let er dan goed mee op! Neem bij voorkeur dan ook iemand mee met verstand van DSLR's en iemand die weet waar die op moet letten bij aanschaf van een 2e hands toestel.
Wat is je budget? Ik heb -eventueel- nog een 550D van Canon staan die over te nemen is voor 'n aardig prijsje.
Leverage schreef:Dat is ook weer waarZou graag die 2 body's eens echt willen proberen. Kijken hoe ze presteren naast elkaar voor mijn dingen die ik wil fotograferen. Iemand 'n idee waar dat echt kan?
Nienke15 schreef:Leverage schreef:Mocht je iets 2e hands willen kopen, let er dan goed mee op! Neem bij voorkeur dan ook iemand mee met verstand van DSLR's en iemand die weet waar die op moet letten bij aanschaf van een 2e hands toestel.
Wat is je budget? Ik heb -eventueel- nog een 550D van Canon staan die over te nemen is voor 'n aardig prijsje.
Goed dat je het zegt, ik heb zelf namelijk helemaal geen verstand van camera's
Budget, camera + lens bij elkaar maximaal 400 euro ongeveer, maar dit is eigenlijk voor het eerst dat ik serieus op zoek ben, ik moet me nog helemaal inlezen in alles, geen idee of je voor dat bedrag wel een redelijke camera kan kopen. (Anders spaar ik eerst nog even door, ik moet sowieso nog even doorsparem voordat mijn budget 400 euro is, maar ik ben over 2 maanden jarig).
Ik heb wel eens wat over een Canon 550D gehoord (en net even opgezocht op google), het lijkt me een veelzijdige camera. Dus eventueel heb ik wel interesse, maar dat ligt natuurlijk ook aan de vraagprijs.
Marit schreef:Jep, daar zit ik ook mee.. Maar ja, ik ga toch OOIT over. Het is niet echt te vermijden
De 5D3 vind ik wel heel erg duur en ik vraag me dus af hoeveel voordeel ik daarmee ga hebben tegenover de 6D. Ik heb al talloze videos gekeken waarin ze vergeleken worden etc en ik denk toch dat ik het wel een fijn toestel vind voor mij. En het scheelt toch echt 1000 euro en daar kan ik leuk van op vakantie
Leverage schreef:Jammer dat er niet echt een middenweg is tussen de 7D2, 6D en de 5D3. Of je kiest voor sport of voor studio (bij wijze van). Hoorde wel van een oud klasgenoot dat er ook een 5D4 aan zit te komen maar meer gericht op sportfotografen. Geen idee of 't waar is nog niet uit kunnen zoeken.
Denk dat ik een body nog maar even uit stel. Een FF body zonder standaard objectief is ook niet praktisch