[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dabbo19

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:10

yeey eindelijk mij eigen spiegelreflex camera toch voor de canon 100d gegaan bevald supper

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:36

Marit schreef:
Ja de 6D is goed te doen voor mij, dat moet voor IJsland nog kunnen, technisch gezien, haha.

Ik heb sinds een paar maanden de 6D en ben er erg tevreden over.

Bij al die Mediamarkt acties zijn er altijd allerlei uitsluitingen, de 6D heeft de laatste paar keer in ieder geval niet meegedaan. Ik heb hem bij camera.nl in Utrecht gekocht en heb daar gewoon goede ervaringen mee (ze zijn sowieso met alles erg goedkoop).

Edit: De autofocus is misschien niet de allerbeste ooit, maar actiefoto's zijn echt wel te doen!

Afbeelding

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:44

Ja, als ik met mijn 650D gewoon haarscherpe actie foto's kan maken kan het met de 6D zeker, erop achteruit ga ik sowieso niet :D

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 14:22

https://www.youtube.com/watch?v=fAmo3UP3mcM

Na deze review ben ik toch wat minder positief over de 6D :') Je betaald minder, dus je krijgt minder. Jammer. Vind vooral dat achterscherm zo raar opgebouwd, de 1D, 5D en 7D hebben allemaal 'n knoppen rij nog links en de 6D niet. Allemaal een extra geheugen slot en de 6D niet.

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 14:30

Leverage schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=fAmo3UP3mcM

Na deze review ben ik toch wat minder positief over de 6D :') Je betaald minder, dus je krijgt minder. Jammer. Vind vooral dat achterscherm zo raar opgebouwd, de 1D, 5D en 7D hebben allemaal 'n knoppen rij nog links en de 6D niet. Allemaal een extra geheugen slot en de 6D niet.

Ja, hallo, de 5D mk3 is wel even 1000,- duurder, nogal logisch dat je minder krijgt. Het nut van een extra geheuge slot is mij trouwens altijd ontgaan.

Maar een camera moet je ook liggen, ik had een 60D en op een een of andere manier ging dat nooit echt lekker. Nu heb ik dus de 6D en ben er uitermate tevreden mee.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 14:42

Mijn post was nog niet helemaal compleet, moest nog erbij zetten dat het niet helemaal 'n eerlijke vergelijking is ;) Maar imo zijn er gewoon "basis" dingen (die je op elk 1 cijferig toestel van Canon ziet) weggelaten. Zoals die extra rij aan de linkerkant. Overal die je die behalve bij de 6D. Ook al de toestellen met 1 cijfer lezen CF kaarten, de 6D niet. Ze hebben allemaal +50 AF punten, de 6D 11 :') En dat pik ik er dan zo snel uit. De specs van de 6D vallen me een beetje tegen vergeleken met andere body's.

2 sloten zijn handig, op de ene kaart sla je je JPG's op en op de ander je RAW bestanden (als je in beide schiet) :) Ideaal.

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 14:49

Ik zit er al een tijdje aan te denken om een spiegelreflex te kopen, maar wat veel verschillende soorten zijn er en wat veel namen/woorden e.d.

Nu heb ik al even op marktplaats rondgekeken, daar staan wel een aantal spiegelreflexcamera's op (met lens(en)) voor niet al te hoge prijzen (100-150 euro).

Maar wat raden jullie nu aan voor iemand die nog nooit een spiegelreflex heeft vastgehouden? Ik wil er gewoon leuk mee gaan prutsen, dus van alles wat (mensen, paarden, katten, insecten, enz.).

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 14:53

Mocht je iets 2e hands willen kopen, let er dan goed mee op! Neem bij voorkeur dan ook iemand mee met verstand van DSLR's en iemand die weet waar die op moet letten bij aanschaf van een 2e hands toestel.

Wat is je budget? Ik heb -eventueel- nog een 550D van Canon staan die over te nemen is voor 'n aardig prijsje.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 15:01

Leverage schreef:
Mijn post was nog niet helemaal compleet, moest nog erbij zetten dat het niet helemaal 'n eerlijke vergelijking is ;) Maar imo zijn er gewoon "basis" dingen (die je op elk 1 cijferig toestel van Canon ziet) weggelaten. Zoals die extra rij aan de linkerkant. Overal die je die behalve bij de 6D. Ook al de toestellen met 1 cijfer lezen CF kaarten, de 6D niet. Ze hebben allemaal +50 AF punten, de 6D 11 :') En dat pik ik er dan zo snel uit. De specs van de 6D vallen me een beetje tegen vergeleken met andere body's.

2 sloten zijn handig, op de ene kaart sla je je JPG's op en op de ander je RAW bestanden (als je in beide schiet) :) Ideaal.

Maar als je nou veel studio, fashion, landschappen doet is het echt een perfecte body. En je hebt de ruis/detailverhouding van een voelvreempje. :)

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 15:13

Leverage schreef:
Mocht je iets 2e hands willen kopen, let er dan goed mee op! Neem bij voorkeur dan ook iemand mee met verstand van DSLR's en iemand die weet waar die op moet letten bij aanschaf van een 2e hands toestel.

Wat is je budget? Ik heb -eventueel- nog een 550D van Canon staan die over te nemen is voor 'n aardig prijsje.

Goed dat je het zegt, ik heb zelf namelijk helemaal geen verstand van camera's :)

Budget, camera + lens bij elkaar maximaal 400 euro ongeveer, maar dit is eigenlijk voor het eerst dat ik serieus op zoek ben, ik moet me nog helemaal inlezen in alles, geen idee of je voor dat bedrag wel een redelijke camera kan kopen. (Anders spaar ik eerst nog even door, ik moet sowieso nog even doorsparem voordat mijn budget 400 euro is, maar ik ben over 2 maanden jarig :') ).

Ik heb wel eens wat over een Canon 550D gehoord (en net even opgezocht op google), het lijkt me een veelzijdige camera. Dus eventueel heb ik wel interesse, maar dat ligt natuurlijk ook aan de vraagprijs.
Laatst bijgewerkt door Nienke15 op 25-10-14 15:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 15:15

Dat is ook weer waar :) Zou graag die 2 body's eens echt willen proberen. Kijken hoe ze presteren naast elkaar voor mijn dingen die ik wil fotograferen. Iemand 'n idee waar dat echt kan?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 15:18

Leverage schreef:
Dat is ook weer waar :) Zou graag die 2 body's eens echt willen proberen. Kijken hoe ze presteren naast elkaar voor mijn dingen die ik wil fotograferen. Iemand 'n idee waar dat echt kan?

Geloof o.a. bij CameraNu. Daar ben ik laatst ook heen geweest, want wilde een paar statieven naast elkaar uitproberen. :)

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 15:22

Daar ben ik nog nooit geweest. Ben tot nu toe alleen bij KA geweest in Rotterdam mar dat vind ik niet zo'n fijne winkel. Er valt niets te zien, niks uit te proberen. Je trekt 'n nummertje en wacht tot je word omgeroepen :+

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 17:07

Je kan bij verschillende winkels camera's huren! Ik ga hem ook zeker een dagje huren voor ik tot aankoop over ga :j

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 17:10

Huren is inderdaad ook nog een optie! Maar, langer doorsparen voor een 5D3 is ook 'n optie :)*

Vind 't toch moeilijk om 'n nieuwe body te kiezen. Zou toch 't liefste die overstap naar FF maken maar dat betekend dat d'r ook weer een nieuwe standaard L lens bij moet komen :\

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 17:22

Jep, daar zit ik ook mee.. Maar ja, ik ga toch OOIT over. Het is niet echt te vermijden :')
De 5D3 vind ik wel heel erg duur en ik vraag me dus af hoeveel voordeel ik daarmee ga hebben tegenover de 6D. Ik heb al talloze videos gekeken waarin ze vergeleken worden etc en ik denk toch dat ik het wel een fijn toestel vind voor mij. En het scheelt toch echt 1000 euro en daar kan ik leuk van op vakantie :D

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 17:24

Nienke15 schreef:
Leverage schreef:

Goed dat je het zegt, ik heb zelf namelijk helemaal geen verstand van camera's :)

Budget, camera + lens bij elkaar maximaal 400 euro ongeveer, maar dit is eigenlijk voor het eerst dat ik serieus op zoek ben, ik moet me nog helemaal inlezen in alles, geen idee of je voor dat bedrag wel een redelijke camera kan kopen. (Anders spaar ik eerst nog even door, ik moet sowieso nog even doorsparem voordat mijn budget 400 euro is, maar ik ben over 2 maanden jarig :') ).

Ik heb wel eens wat over een Canon 550D gehoord (en net even opgezocht op google), het lijkt me een veelzijdige camera. Dus eventueel heb ik wel interesse, maar dat ligt natuurlijk ook aan de vraagprijs.

Ik heb vandaag voor het eerst een 550 vastgehouden, die doet het best leuk! Ik heb trouwens nog een 5d Mk1 en een 60D te koop, beiden vallen zeker binnen je budget :j

Let er goed op dat je soms voor dezelfde camera (zelfde senor in ieder geval) fors veel meer betaald om een klapschermpje, groter schermpje of dat soort niet essentiële zaken te hebben.

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 17:28

Marit schreef:
Jep, daar zit ik ook mee.. Maar ja, ik ga toch OOIT over. Het is niet echt te vermijden :')
De 5D3 vind ik wel heel erg duur en ik vraag me dus af hoeveel voordeel ik daarmee ga hebben tegenover de 6D. Ik heb al talloze videos gekeken waarin ze vergeleken worden etc en ik denk toch dat ik het wel een fijn toestel vind voor mij. En het scheelt toch echt 1000 euro en daar kan ik leuk van op vakantie :D

Het hangt ook wel af van hoe je de camera gebruikt en wat je er mee doet. Ik gebruik in 95% van de gevallen bijvoorbeeld het middelste scherpstelpunt. Dus mij maakt het niet uit of daar 10, 50 of 100 scherpstelpunten omheen staan. Goed presteren met slecht licht vind ik dan wel weer heel belangrijk. Voor mij zou een mk3 dus eigenlijk geen toegevogde waarde hebben zijn en voldoet een 6D uitstekend.

Ik moet zeggen dat ik wel echt blij ben met de overstap naar full frame!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 17:34

Ik gebruik wel vaak andere scherpstelpunten, maar bij portretten. En ik heb bij mijn 650D nog zelden heb gedacht 'goh had ie maar meer scherpstelpunten'.
Alleen bij de zeldzame actie foto's van paarden is het even een gemis.. Maar om daar nou 1000 euro voor te betalen :+

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 17:36

Jammer dat er niet echt een middenweg is tussen de 7D2, 6D en de 5D3. Of je kiest voor sport of voor studio (bij wijze van). Hoorde wel van een oud klasgenoot dat er ook een 5D4 aan zit te komen maar meer gericht op sportfotografen. Geen idee of 't waar is nog niet uit kunnen zoeken.

Denk dat ik een body nog maar even uit stel. Een FF body zonder standaard objectief is ook niet praktisch :\

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 17:37

Ik heb zo ontzettend vaak bij mijn 550D dat ik AF punten mis, voor mij zijn die extra AF punten dan weer onmisbaar :P

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 19:49

Ik heb inmiddels een nieuwe vriend erbij. M'n Nikon 1 AW1 is binnen! *D
Ik durf hem alleen nog niet onder water te houden. :')

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:39

Leverage schreef:
Jammer dat er niet echt een middenweg is tussen de 7D2, 6D en de 5D3. Of je kiest voor sport of voor studio (bij wijze van). Hoorde wel van een oud klasgenoot dat er ook een 5D4 aan zit te komen maar meer gericht op sportfotografen. Geen idee of 't waar is nog niet uit kunnen zoeken.

Denk dat ik een body nog maar even uit stel. Een FF body zonder standaard objectief is ook niet praktisch :\

De 5D3 is eigenlijk de crossover van de 7D2 en 6D. :) Dus je kiest voor of het een of het ander of voor beide. :=

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 13:14

Jeeeej! Eind deze maand ligt de 7D2 eindelijk in de winkel. Kom maar op met de prijsverlagingen. :+

Hoor ik nu het gerucht dat de 6D gediscontinued wordt? :=

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:18

Ik heb zoveel over die body opgezocht maar dat ben ik niet tegen gekomen :P waar vond je dat?