HLPhoto schreef:leuk lensje idd, maar "mooi" bokeh heeft de 50 1.8 niet. Je ziet al gauw de vijf bladen in het diafragma terug in de beelden die je schiet. Erg ver open of juist erg gesloten valt dat niet direct op, maar vooral lantaarns ed in de achtergrond zijn met een 50 niet supermooi.
Toch is de 50 voor foto's wel degelijk een aanrader, grijp zelf de iets duurdere variant ook vaak beet. Alleen voor video zou ik 'm - om bovenstaande reden - echt afraden, dan zijn er weer andere betaalbare objectieven (die voor foto's onhandig zijn ivm manual focus/belichting enz)
Geen mooie bokeh? Apart.. De mijne wel hoor. 
Sem_ schreef:Mijn vader denkt dat de 70-300mm f/4-5.6 IS USM niet echt een vooruitgang
is ten opzichte van de Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III. Hoe denken jullie hierover?
Wat maakt de 70-300 beter? Ik heb begrepen dat hij sneller scherpstelt. (Het is
met name om honden/paarden te fotograferen en die zijn nogal bewegelijk).
Ik weet het niet goed.. Ik zoek een voor mij goed betaalbare lens, zoveel verstand
heb ik niet van de lenzen, maar het wordt algauw te duur voor mij.
Wat versta je onder een goed betaalbare lens? Canon EF 70-200 F4L (IS of non-IS) niks voor je? Fantastische lens, optisch gezien echt één van de beste, al dan niet de beste.
Je kunt trouwens ook Occasions van bijvoorbeeld Konijnenberg in de gaten houden.