Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
HLPhoto schreef:Uitgaande van dat je een spiegelreflex wil zou ik zeggen Canon EOS 1000D met EF 50mm 1.8 objectief, en misschien de 18-55IS erbij als "allround"-lens, of het equivalent van Nikon (de D3000 met Nikkor 50 1.8, en evt. een 18-55VR erbij).
Kost je met beide lenzen denk ik rond de 400,-, daarnaast heb je wat tijd nodig (leren en oefenen) voor je er lekker mee kan schieten, maar als je het eenmaal werkend hebt.. krijg je hele strakke plaatjes en als je pech hebt is het nog verslavend ook
SuusKiiss schreef:Ohja, en verder wil ik nog hier mensen wat mee geven, als tip:
Koop een fotografie boek over dingen die je met je camera kan.
In zo'n boek kan je dingen leren over diafragma, sluitertijd, ISO-waarde enz.
Ik heb daar persoonlijk echt heel veel van geleerd.
SuusKiiss schreef:Hallo,
Ik ben opzoek naar een SLR camera.
Ik heb altijd al met de Nikon D70s gefotografeerd maar die hebben we helaas weg moeten doen.
Thuis hebben we ook nog de Nikon D70(gescheiden ouders) dus daar fotografeer ik veel mee.
Nu ben ik hard aan het sparen voor een nieuwe camera en ik ben niet geïnteresseerd in een instap camera want ik ken vrijwel elk knopje op de camera.
Toch kan het niet een té dure camera zijn, max. 800 voor body + lens.
Mijn keuze gaat uit naar Nikon omdat ik volgend jaar een opleiding fotografie ga doen en die school met Nikon werkt en ik ook Nikon lenzen kan huren daar, gratis.
Welke camera raden jullie mij aan?
Alvast bedankt!