[FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 21:04

Mijn week 37 (kwam toevallig een bruid tegen :+ )

AfbeeldingIMG_8167 by [naam], on Flickr

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 22:33

Week 37

Afbeelding

De nieuwe flitsset en een nieuwe achtergrond uitgetest. Resultaat is nog niet helemaal zoals ik wil. Binnenkort staat er nog een workshop studiofotografie gepland!

Annetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 13:21

week 37
Afbeelding

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 15:02

Mijn week 37
Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:14

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:38

Weer een rondje feedback. :)

BernetteO: Leuke herinnering van een evenement. Wel zou ik de horizon even rechtzetten.

Annetjuuh: Mooie en intense blik. Sterk portret.

tesseke: Erg leuk gedaan! Niets op aan te merken.

MarjanB: Hoewel het niet 'jouw' bruid was, wel een leuke foto voor zo'n reportage. :j

Bellatrix: De hond had imo wel wat minder gecentreerd in het beeld gemogen en iets oplettender op de foto. Verder mooie kleuren.

Marjoow: Mooie actie/evenementen foto.

NESCAFE: Prachtig portret weer. <3

Quir: Ook erg mooi met het tegenlicht en de kleuren zo. <3

Athelas: Imo is hij te donker, de details zoals het oog vallen nu helemaal weg. Wellicht kun je daar nog winst uithalen?

Murosch: Hele mooie kleuren en leuk met die actie door het water heen. Jammer dat hij niet scherp is en best wat ruis heeft. Hij lijkt ook wat CA te hebben?

LoveUggs: Fototechnisch mooie foto, hoewel wat overbelicht waardoor je details verliest. Rijtechnisch... sorry ik krijg er pijn van in mijn nek en mond.

Fris: Ook een mooie sfeervolle actie/evenementen foto.

Tigress: Blijft prachtig!

horses_m: Mooi portret met mooie kleuren en scherpte. Ik had hem denk ik nog ietsjes minder centraal geplaatst.

rosslover: Mooi zo in het tegenlicht.

MarijeR: Awesome plaat weer. <3

Mariett : Dito, heel mooi zo met die dreigende lucht.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 20:00

Dank je wel Magda! Dit was op HE dus qua rijden niks over te zeggen, had ook nog even geen goede foto klaar :+ ik moet nog ontzettend wennen aan mijn nieuwe lens, dus of het detail verlies komt door wat overbelichting, of door hoe ik gefotografeerd heb durf ik niet te zeggen :+ verder hou ik zelf wel van wat spelen in de nabewerking, wat extremer of juist heel zacht, hier dus voor wat harder gegaan waardoor de details wss ook niet helemaal zouden kunnen zijn wat ze moeten zijn.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 20:01

Bedankt voor de feedback!

Oplettender wilde ik ook maar dat was niet makkelijk. :')

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 20:23

Week 37:
Afbeelding

Geen nieuwe foto, afgelopen woensdag is mijn galblaas er uit gehaald dus lig nog een beetje in de kreukels.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 20:42

Week 37

Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 21:03

Dank je Magda!

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 21:23

Dank voor je feedback Magda :)

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 21:31

Dankjewel voor de feedback :)

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 21:36

Waarschijnlijk niet de allermooiste foto, maar niet echt tijd gehad om fatsoenlijk uit te zoeken. Gisteren was ik 1 van de 2 fotografen op de nationale Shire Show (keuring). En dit is de dagkampioen. Mijn week 37 dus.

Afbeelding

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 21:44

Woaaah wat een bakbeest! Gaaf zeg! :oo <3

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 21:49

week 37
Afbeelding

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 22:02

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 22:36

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 23:03

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 23:07

Kort lijstje zo, zal van de week wel weer een rondje feedback geven :=

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 06:17

Neeeeee.... ik ben voor het eerst vergeten.... oliebol! :(
Nouja... stuur straks wel...

[Edit] Mijn week #37 nog maar even dan:
Afbeelding

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 09:52

En de lijst!

Samenvatting week 37 – 2017

Annetjuuh ++ Toffe foto, het verwilderde in combi met de matte bewerking komt goed over. Vind'm alleen nog iets te veel in het midden geplaatst.
Athelas verzamelt hier+ Koe oogt wat scheef. En ook het wit komt wat geel/groenig over. Tevens zijn de ogen "dicht geschoten" ofwel te donker. Probeer ook hier te wisselen met standpunten. Want deze staat ook voor mijn gevoel iets te veel in midden van de foto.
Bellatrix verzamelt hier ++ Mooie foto, wel veel lucht tov hond in beeld. Ook hier lekker standaard in het midden van de foto. Probeer er mee te wisselen. Wel een fijne scherptediepte!
BernetteO + Om eerlijk te zijn, geen technisch hoogstandje. Vind de uitsnede niet optimaal, en horizon loopt scheef. Mensen op achtergrond leiden af. En ogen van paard zijn ' dichtgeschoten' ofwel te donker. Scherpte is wel goed, maar een extreme scherptediepte is niet aanwezig.
Calice + Leuke foto. Wat mij opvalt is de chromatische aberratie, de blauwe lijn rondom je zwarte fries. Ook hier weer vrij in het midden geplaatst. Probeer er mee af te wisselen. Je onderwerp hoeft niet standaard in het midden van je foto te zijn. Verder wel een fijn 'open oog. Lekker!
Fris ++ Een fijne drukke foto. Wel iets te veel verzadiging/contrast. Met name het gezicht van Eva is vrij oranje. Kleuren ogen wat hard. Zeer fijn scherpgesteld!
horserider22 + Ik had hiermee een ander standpunt gekozen of meer vrijheid aan de rechterkant laten zien. De foto komt een beetje dof over. En het bit oogt groen. Wel een mooie scherptediepte erin. Het oog mocht nog iets sprekender, maar is in ieder geval niet dichtgeschoten.
horses_m verzamelt hier + Hebben jullie een Herdermeeting gehad? Alweer een herder zie ik voorbijkomen. Fijn sprekende ogen. Jammer dat de tong overbelicht is. Goede scherpte diepte.
Ook voor jou, probeer te spelen met je scherpte diepte en ook eens de hond uit het midden te plaatsen van je foto.
JewEmm verzamelt hier +++Gave stoere foto. Ik hamer hier veel op het standaard in het midden/uit het midden plaatsen. Bij deze foto past het gewoon zoals die gepost is! Komt krachtig over, mooie scherptediepte. En fijn kleurgebruik!
LoveUggs ++ Hier heb ik even wat langer naar moeten kijken om te denken wat ik er van vond. Vind het wel een mooie plaat, maar ik mis wat contrast en er zijn een paar kleine deeltjes wat overbelicht is. Ook zou ik iets meer ruimte aan de onderkant nemen en evt van de bovenkant eraf halen. Nu kijk ik meer op de hals van boven...
magda_90 verzamelt hier ++++Echt een magnifieke foto! Wauw wauw! Hele fijne scherptediepte. Zeer sprekend. En gewoonweg superfijn om naar te kijken. Dit is een foto die spreekt! Keep on going!
Mariett verzamelt hier +++Een gave foto! Lekker sterk bewerkt! Komt stoer en krachtig over. En jawel, je compositie is mooi. Niet standaard in het midden maar uit het midden! Alleen jammer dat het oog is dichtgeschoten(te donker)
MarijeR +++ Het beeld zelf is super sterk, mooi hoe de wolf recht in je lens kijkt! Zat je er zo dicht bij? En hoe lang heb je voor deze plaat gezeten! Erg mooi! Fijne scherptediepte ook. Misschien de kleuren iets krachtiger op de achtergrond. En het onderwerp zelf heel ietsje uitlichten.
MarjanB verzamelt hier ++(+) Mooi shot, precies een mooi moment. Alleen jammer dat gezicht van bruid net wat aan donkere kant is. Ogen zijn als het ware dichtgeschoten(te donker). Fijne scherptediepte en een leuke compositie.
Marjoow +++Mooie foto. Fijne scherpte, vooral leuk om te zien hoe de deelnemers steeds verder vervagen in de rook!
Murosch + Het is een leuke speelse plaat. Ondanks de rijke kleuren oogt die wat dof. Ook had ik persoonlijk gekozen voor een beenzetting net op een ander moment. Tevens is het water net wat overbelicht, waardoor het net niet voldoende het opspattende watereffect kan tonen. Je hebt een prachtige fototijd uitgekozen! Hier kun je meer uit halen! Probeer er eens vaker rond die tijd mee te experimenteren.
NESCAFE +++ Een hele gave sterke plaat. Mooie bewerking, fijne scherptediepte. Fijn om naar te kijken.
Niobe verzamelt hier ++(+) Mooie sprekende ogen van de kat. Vallen mooi op in het zwartwit. Fijne scherptediepte. Foto is wel redelijk standaard door het feit dat het in midden geplaatst is. Al valt bijna het zwarte deel aan de linkerkant van het koppie wat weg in de achtergrond. Kun je dat nog iets oplichten? Dan komt je kat echt uit het beeld.
Quir ++ Oeh een spanningsmoment mooi in beeld gebracht zo die kat die op de loer licht. Prachtig gekozen lichtmoment. Ook scherptediepte is aanwezig. Maar wat mij wel opvalt is de hoeveelheid korreligheid op de achtergrond. Had mooier geweest als dat iets 'smoother' was. Kat is wel mooi scherp in beeld!
Revanches Ik zelf :D Ook ik heb nog wel verbeterpuntjes...
rosslover ++ Krachtige foto. Al valt mij je logo wel extreem op door de grootte. Paard is mooi scherpgesteld, en ook gefotografeerd op een fijn tijdsmoment qua licht! Ik had evt geprobeerd de dame nog weg te shoppen om de plaat nog meer te laten spreken. Qua compositie is die dan ook mooi omdat het paard in verhouding tot de foto lekker uit het midden staat, en toch heel krachtig aanwezig is.
tesseke ++(+) Fijne foto! Krachtig qua scherpte, mooi sprekende ogen. Is een studioshot? Evt volgende keer iets bij lichten aan linkerkant zodat er geen schaduw over de linkerzijde van koppie valt. Qua kleurgebruik in combi met de achtergrond komt het mooi over. Hond komt uit de plaat naar je toe als het ware. Enige jammere is ook dat deze vrij in het midden geplaatst is. Speel er mee. :D
Tigress verzamelt hier
++++ Last but not least! lest best! Jeetje wat ben jij enorm vooruit gegaan in je bewerkingstijl. Prachtig! Ik hou er van! Een krachtig, scherp moment. Fijne scherptediepte! Geen ruis! Top! Mooie kleuren, enige twijfel is even het hoogste achterpootje of die niet ietsje groen/gelig oogt. Keep on going!

Ik zal jou even toevoegen in mijn feedbacklijstje Fem:
+++ Sterke plaat. Mooi uitgevoerd in zwart wit. Het vertelt wel iets. Geen standaard. Fijne uitsnede. Schouder is iets aan overbelicht. En misschien iets meer nog uit midden plaatsen. Maar goed dat misstaat niet in deze 'journalistieke' foto.

Misschien wat streng. Maar ik hoop dat je er wat aan hebt! Probeer ook naar andermans foto's te kijken en wat over te nemen van het commentaar. Je leert er ontzettend veel van! Succes en bij vragen of opmerkingen, stel ze gerust! :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 10:17

Bedankt voor je lieve woorden. :)

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 10:17

Dankjewel voor de feedback Revanches.
Het is inderdaad een studiofoto. Dit was eigenlijk om de flitsers eens te testen. Heb ze een tijdje geleden tweedehands gekocht, opgesteld en getest met de instellingen waarmee ik ze gekocht heb (en de verkoper mijn camera instelde :+ ).
Dus dit weekend de flitsers toch nog maar eens geprobeerd en gekeken naar een aantal verschillende opstellingen. Wil graag iets meer ervaring hebben met de flitsers voor ik in oktober een workshop hierover ga volgen.
Hond niet in het midden is wel iets waar ik op moet letten! Dank je voor de tips. Hier kan ik deze week al mee aan de slag :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 10:20

Revanches; dank je wel. De foto is zo genomen dus qua ruimte kan ik er niks meer aan doen. Ik heb werkelijk geen idee hoe het komt dat het lijkt alsof ik de foto wat van boven genomen heb (was mij ook opgevallen) aangezien ik deze clinic gewoon langs de piste stond :+

Waardeer de feedback heel erg! :D