Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 16:12

Shauniraquel schreef:
Ik wil deze bewerking toch even delen. Ben zelf toch echt trots en blij op het resultaat! Even wat geëxperimenteerd met luchtsoorten en daar is dit uitgekomen.

VOOR
[ Afbeelding ]

NA
[ Afbeelding ]

Although hij fantastisch is, denk ik dat hij nóg realistischer is als je de lucht ook nog wat vager zou maken! :))

Prachtig Marit! _O_

Teugels netjes weggewerkt KittyDylan!

Ook weer even een paar uur bezig geweest.. Weet nog niet welke versie ik het mooiste vind. Welke vinden jullie het leukste?

Origineel:
Afbeelding

Versie 1:
Afbeelding

Versie 2:
Afbeelding

Versie 3:
Afbeelding

Alvast bedankt! :)

Anoniem

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 16:31

Versie 1 en 2. 2 ziet er het meest realistisch uit :j

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 16:53

Gaaf! Versie 1 en 2 vind ik ook het mooiste :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 17:07

@Captain: zeker weten versie 1. Versie 2 vind ik wat te donker en het paard valt er naar mijn mening wat in weg door de gelijke tinten. De derde is op mijn scherm wat teveel blauw erin.

@Marit Wauw hele gave bewerking, ook hier benieud hoe je dat hebt gedaan. Zonnetje toegevoged ook of niet?

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:37

Ik zal straks es een voor en na posten van een van mijn portretten, ben benieuwd of mensen hier tips hebben omdat ik portretfotografie altijd lastig na te bewerken vind!
Laatst bijgewerkt door Warboel op 07-05-17 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op verwijderd bericht uit de post gehaald

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:51

d4rkhorse schreef:
Marit schreef:
Tja, van alles :+ Belichting omhoog, schaduwen omhoog, lucht bewerkt, temperatuur wat warmer, gras meer ingekleurd, kleuren feller, split toning toegepast, contrast.. Oh en wat vignettering!

Wat bedoel je met gras mee ingekleurd? En wat is splittoning

Gras heb ik met HSL/kleuren wat feller geel gemaakt en iets meer groen toe gevoegd. Splittoning kun je vinden in Lightroom!

@darkadia; ja ook een zonnetje idd!

@Captain, ik vind versie 3 het gaafst! *\o/*

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:25

Wauw prachtige nabewerkingen hier zeg! lees al een tijdje stilletjes mee.
@Captain, vind het zo gaaf al die surrealistische bewerkingen!
@Mhilarius, ik ben echt fan van je stijl :)
Die strandfoto en roofvogel zijn ook heel gaaf.

Ik deel hier dan ook maar eens een foto, heb alleen lightroom, en hij is misschien wat extreem :o
Voor:
Afbeelding
Na:
Afbeelding

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:47

Gaaf topic! Dat ik hem nu pas vindt :+

@Captain heel gaaf gedaan zeg, wauw! Versie 2 en 3 vind ik het beste gelukt :D

@mignonne mooi gedaan! Persoonlijk zal ik proberen de hooglichten wat naar beneden te halen in de tulpen. De overbelichting leidt wat af

Hier ook 1 van mijn kant, niet de meest extreme wat ik heb gedaan, maar toch wel een verschil :)

Afbeelding
Afbeelding

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 15:36

Annebet_ schreef:
Hoi, iemand nieuw hier! :D

Ik volg dit topic al een hele tijd, maar heb nooit iets durven posten, hier worden zulke mooie bewerkingen gedeeld, en ik ben zelf een totale beginner, zowel op vlak van fotografie als het photoshop gedeelte. Ik vind het wel ontzettend leuk om te doen en ik wil heel erg graag bijleren.

Vandaag ga ik mij er dus toch maar eens aan wagen. Ik kan tegen heel wat tegen dus laat die commentaar mar komen :+

voor:

[ [url=m/rY2XcI.jpg]Afbeelding[/url] ]

na:

[ [url=m/2MDXbH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor het paard ( mijn eigen oudje ) was het de eerste keer op de foto, voor de handler ook. Zo kwamen we er achteraf pas achter dat het paard met zijn "slechte manenkant" naar mij toe stond. :Y)
Wat betreft het reflectiescherm, laat ons zeggen dat we daar mee gevochten hebben en dat we daar eerst meer info moeten over opzoeken over het correct gebruik ervan :+
Ik moet er ook wel bijzeggen dat dit een snel probeersel was. Paard uit de weide gevist, snel met een vochtige doek er over, hoofdstel aan en in de tuin voor de bloemen gezet :)

Mooi gedaan! Zeker voor iemand die nog niet zo ervaren is! Je bent alleen vergeten het haakje van het touw weg te werken...

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 15:38

Heb vandaag even lekker zitten prutsen op deze plaatjes van een hele knappe beeb <3

Afbeelding
Afbeelding

Edit: Vinden jullie het weidepaaltje erg hinderlijk? Ik twijfel.. het hoort er wel een beetje bij natuurlijk.

Spoiler:
Oorspronkelijke foto KLIK

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 15:42

Ik vind het een beetje jammer dat de achtergrond zo licht is. Doordat de bles ook licht is lijkt het alsof hij een heel raar hoofd heeft...

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 15:48

@S_en_Z Ik zou de hooglichten op de bles even naar benden schroeven. Wat een lief veulentje (L)

@WildDreams de bewerking zelf vind ik wel mooi, heb alleen het idee dat de foto niet scherp is? (wel een stuk scherper dan de onbewerkte)
Laatst bijgewerkt door Elodie1 op 08-05-17 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 15:48

Ik zou de weidepaaltjes en de achtergrond (huizen) weghalen. En dan andere lucht er in werken zodat de bles niet zo wegvalt. :j

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 16:22

Thnx voor de feedback!

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 16:26

Mij storen de paaltjes niet eigenlijk. Het is een nette omheining, dus het kan gerust. Maar dat is kwestie van smaak denk ik!

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 16:31

@S_en_Z mooie bewerking! Ik zou verder inderdaad de lucht vervangen en de paaltjes weghalen, die leiden nu wat af, de huizen vind ik juist wel mooi!

Elodie1 schreef:
@S_en_Z Ik zou de hooglichten op de bles even naar benden schroeven. Wat een lief veulentje (L)

@WildDreams de bewerking zelf vind ik wel mooi, heb alleen het idee dat de foto niet scherp is? (wel een stuk scherper dan de onbewerkte)

Dankjewel! :)
Ze zijn in het echt haarscherp gelukkig. Ik heb ze op mijn telefoon gescreend van instagram, en daarna hier geüpload, dat was een beetje funest voor de kwaliteit :')

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 22:53

@S_enZ Mooie bewerking met de zon. Zoals de rest ook zegt is het jammer dat de bles wegvalt.

@WildDreams, misschien niet extreem, maar wel een mooie verbetering!

@mignonne2403, ik vind hem niet extreem. Prachtig, heldere foto zo!

@ Captain, wow.. ik sta versteld soms wat jij kan met foto's
1 en 3 vind ik het mooiste

Vandaag mijn camera uit het stof gehaald en de paarden voor de appelboom gezet in de tuin.
Ik heb de tutorial gebruikt van Mhilariustutorials, bedankt!
De voor foto's zijn RAW foto's, screenshot van het scherm.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 23:22

Wat leuk!! Mooi gedaan :D

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 23:59

Even op een stel foto's reageren hoor, want wauw, wat een bewerkingen

@Captain ik kan echt genieten van je bewerkingen, vind ze supervet! De zwartwitte oogt voor mij het meest realistisch

@Marit jouw foto's , elke keer weer. Vind het gaaf hoe jij altijd in wat grauwige foto's een hele mooie vrolijke, zomerse maar toch zachte sfeer kan leggen. Vind dat je ook goed speelt met bepaalde dingen ietwat lichter (net niet overbelicht naar mijn idee) te laten wat ervoor zorgt dat de foto echt superlicht en enthousiast word!

@mignonne2403 leuk opgeknapt! Vind de kleuren alleen iets te flets nu, en de tulpen té overbelicht. Als je de tulpen wat donkerder maakt, evt een vignetje toevoegt dan springt de hond er een stuk meer uit denk ik!

@WildDreams Vind hem prachtig verbeterd. Netjes gekaderd, kleurtjes zijn mooi, oogjes springen er lekker uit!

@S_en_Z tof gedaan, de gehele bewerking! Je ziet niet dat het veulen eerst in een andere omgeving zat, supernetjes. Indd zonde dat de bles wegvalt, dat stoort mij eigenlijk het meeste. Het hek vind ik niet eens zo vervelend, die kan je best laten staan. Waar ik me wel een beetje aan stoor is de lensflare die naderhand op het veulentje geplaatst is, het oogt voor mij niet realistisch. Misschien is dat op te lossen door de flare iets te vervagen?

@lovelance heel mooi, vind voornamelijk de middelste erg goed. De eerste vind ik net iets te roze qua kleur en "waasje" zegmaar (waasjes zijn niet erg, I love waasjes hehe) maar zelf vind ik de roze gloed net iets te veel naar voren komen. Maar! Dat is natuurlijk ook een kwestie van smaak.

Ook nog een paar van mij, portret zoals beloofd. Vooral de laatste erg lang mee bezig geweest ivm de kleuren en omdat het bijna donker werd. Overigens een van de laatste foto's die mijn camera geschoten heeft, een paar foto's na deze ging de sluiter POEF kapot en nu ligt ie bij de reparatie :') rip canon 1ds mark iii 2k17

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 07:38

Bedankt voor je reactie! :D heel lief *\o/*

Die eerste foto vind ik gaaf zeg! Heel cool met die flare erdoorheen.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 08:42

Ik heb gezien dat ik per ongeluk een dun lijntje wat nog hoofd was (stukje oogkas en een miniscuul dun zwart lijntje) heb weggegumd. Dus ik denk dat het heel makkelijk opgelost kan worden.

Plaats m later nog een keertje als t is aangepast!

(Heb m bewerkt nav een tutorial van Marit hihi. Mijn PS is wat anders en ik ben nog niet super handig met lagen dus het was best even zoeken hoe en wat _O- )

Wbt die lensflare ja.. mee eens. Hij is niet realistisch. Het was ook een probeerseltje. Behalve dat die flare stoort vind ik t ook raar wegkijken dat de lucht zo wit is (door de dichte lichte bewolking). Wil eigenlijk van die effecten downloaden maar heb momenteel geen functionerende virusscanner dus ben een beetje huiverig (heb nu een zonnetje vanuit PS zelf gebruikt).

Die laatste foto heb je erg mooi gekregen YentlShots! Zulke foto's gaan bij mij meestal verloren. Leuk om te zien wat er nog allemaal mee mogelijk is!

Captain, heb t eerder gezegd maar vind t super knap wat jij allemaal kan haha. Ik vind Versie 1 t mooist.

Lovelance, je fotos zijn mooi opgeknapt! En van Marit ja.. daar heb ik nooit zinnig commentaar op kunnen geven. Super bewerkingen :D (en tips hahah)

creabea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 09:34

Waarschijnlijk niet de goede plaats, maar wie kan mij helpen met twee foto's bewerken? Ik heb ze snel nodig en mijn collega op de zaak die het kan, moest helaas weg.
Het gaat om een touwtje en de vasthouder wegwerken en een huis op de achtergrond.
Ik zou er enorm mee geholpen zijn. Ik hoor het graag per pb met je emailadres, dan mail ik de foto's.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:01

creabea schreef:
Waarschijnlijk niet de goede plaats, maar wie kan mij helpen met twee foto's bewerken? Ik heb ze snel nodig en mijn collega op de zaak die het kan, moest helaas weg.
Het gaat om een touwtje en de vasthouder wegwerken en een huis op de achtergrond.
Ik zou er enorm mee geholpen zijn. Ik hoor het graag per pb met je emailadres, dan mail ik de foto's.

Daar is inderdaad dit topic voor:
[FK] [CENTRAAL] Aanvraag topic beeldbewerking #5

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 11:39

Mooie foto van het veulen! Lekker zomers.
@lovelance erg verbeterd! alleen jammer dat het tweede paard zo donker nog is in vergelijking met de lichte achtergrond. De schimmel komt er mooier voor uit. Maar idd kwestie van smaak :+

Portretfoto's vind ik erg gaaf! Mooi gelukt.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 12:00

Sam: je kan ook zelf een zonnetje maken in PS. Heeft marit volgens mij ook een tuturial van. Heb ik ook al eens zelf gedaan. Dan heb je minder flare maar wel zonnetje.

Komen erg gave bewerkingen voorbij! Ik zal aankomend weekend ook eens voor en na van mijn kant laten zien!!

Captain: ik verbaas me er elke keer over wat jij allemaal kan zeg. Echt super gaaf!