[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:19

IS heb je niet nodig bij sportfotografie. Daarnaast zijn de f/4.0L IS en f/2.8L IS II weathersealed en hebben ze andere coatings waardoor ze net tikkie scherper zijn dan de non-IS, maar om daar nou de prijsverdubbelaar voor in te zetten... :=

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:45

Sicayes schreef:
Ik ben bijna jarig *\o/* en nu zit ik al een hele tijd te loeren naar die mooie Canon EF 70-200 f2.8 dus ik denk dat ik die na de verjaardags-inzamel-actie ga aanschaffen. Twijfel alleen (zoals velen?) over het nut van IS. Klopt het dat ik de IS niet per sé nodig heb bij het fotograferen van (voornamelijk) bewegende paarden/dieren? Mijn sluitertijd gaat dan toch omhoog dus dan komt IS niet tot zijn recht toch?

Zag de non IS versie voor 1150 euro en de IS versie voor meer dan 2000, dat vind ik dan toch wel een fors verschil :=

Ik zag de 2.8 versie zonder IS gisteren op een fb groep staan voor tweedehands apparatuur voor 750 geloof ik.
Ik zit nu even voor je te kijken maar zie het bericht niet meer staan.
Maar misschien de moeite waard om dat soort pagina's in de gaten te houden!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:01

@Sicayes, ik zag net iets op kapaza.. stuur je de link in pb :)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:12

@Bagheera

Ja ik zag het van de weathersealing. Op zich fijn, maar mijn 600D is ook niet weather sealed dus haal die ook sowieso niet zo snel zonder bescherming tevoorschijn. Van die andere coatig wist ik niet af.. maar inderdaad om dan inderdaad bijna 1000 euro extra te betalen..

@ Zwitsal : oh echt? Ik ga even neuzen. Ik ben een beetje voorzichtig/bangig met de aankoop van 2ehands artikelen maar als het zichtbaar in goede staat is dan is daar natuurlijk geen reden voor. :) zag hem ook als demomodel bij cameraland maar vond 995 tov 1149 euro voor een nieuwe nou ook niet zo bijzonder veel. Dan koop ik liever een hele nieuwe. :+

@K_m bedankt voor je pbtje! Is inderdaad een mooie prijs, maar door de afstand naar BE en de twijfelachtige werking van de IS weet ik niet of ik het aandurf :=

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:26

Snap ik! Weet niet of ik het zelf zou doen!

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:54

Ik zie nu trouwens pas dat ik in het hele verkeerde topic zit met m'n objectief vraag. :+ Zou toch zweeeren dat ik op 'objectief' klikte in plaats van 'spiegelreflex' :') excuses!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:10

Sicayes schreef:
@Bagheera

Ja ik zag het van de weathersealing. Op zich fijn, maar mijn 600D is ook niet weather sealed dus haal die ook sowieso niet zo snel zonder bescherming tevoorschijn. Van die andere coatig wist ik niet af.. maar inderdaad om dan inderdaad bijna 1000 euro extra te betalen..

@ Zwitsal : oh echt? Ik ga even neuzen. Ik ben een beetje voorzichtig/bangig met de aankoop van 2ehands artikelen maar als het zichtbaar in goede staat is dan is daar natuurlijk geen reden voor. :) zag hem ook als demomodel bij cameraland maar vond 995 tov 1149 euro voor een nieuwe nou ook niet zo bijzonder veel. Dan koop ik liever een hele nieuwe. :+

@K_m bedankt voor je pbtje! Is inderdaad een mooie prijs, maar door de afstand naar BE en de twijfelachtige werking van de IS weet ik niet of ik het aandurf :=

Met enig zoekwerk en geduld wordt ie ook tweedehands aangeboden voor acceptabele prijzen en garantie. Kwestie van de fotozaken in het oog houden want ze zijn vaak wel even vlug weer verkocht.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:13

Ik zit een beetje in dubio. Misschien heeft een van de kenners hier goede tips? :D

Ik sta op het punt om de Nikon 1 AW1 systeemcamera te kopen. Toch twijfel of ik hier wel goede kwaliteit uit kan halen.
De camera is bedoelt om mee op reis te nemen. Vandaar dat de grote body's van een spiegelreflex mij een beetje tegen staan en ik kies voor een systeemcamera. Wel duik graag in de handmatige instellingen. Ik ben bang dat dit bij een systeemcamera wat beperkt is.

Ik ben erg bang dat ik een verkeerde keuze maak om voor deze camera te kiezen. :=

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:38

Met een systeem camera kan je ook prima foto's maken hoor! Ik heb zelf een Sony nex 6 en vind de foto's prima voldoen. Ik heb hem inderdaad vanwege de compactheid gekocht :)
Ik fotografeer meestal in dr M stand en stel dan zelf alles in.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:40

Ik heb ook een systeemcamera voor erbij. Ideaal voor als je niet wilt zeulen. :)

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 10:53

Heeft er hier iemand eigenlijk een Canon EOS 6D? :) Ben van plan om komend jaar 'n nieuwe body te kopen. Wil toch eigenlijk wel graag een FF. Echter is de 6D niet zo geschikt qua sport, ben benieuwd of iemand ervaring heeft met de 6D en toch sport fotografeert.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:04

Leverage schreef:
Heeft er hier iemand eigenlijk een Canon EOS 6D? :) Ben van plan om komend jaar 'n nieuwe body te kopen. Wil toch eigenlijk wel graag een FF. Echter is de 6D niet zo geschikt qua sport, ben benieuwd of iemand ervaring heeft met de 6D en toch sport fotografeert.

Voor sport is de AF van 7D2/5D3/1DX beter geschikt dan de 6D. Alleen is de 7D2 geen voelvreempje. :=

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:22

Ja, da's echt het enige wat ik mis in die 7D2 :( Verder voldoet 'ie precies aan m'n eisen. En qua prijs zijn de 6D en 7D2 hetzelfde, dus neem die 6D toch in overweging bij aanschaf voor een nieuwe body. En de 6D heeft nu ook nog eens een mooie actie bij KA :')

(Waarschijnlijk word het toch de 7D2, maar een ander overwegen is nooit weg natuurlijk)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:30

De 6D met betere AF en FF is eigenlijk de 5D3. :=

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 12:45

Ik zit ook sterk aan de 6D te denken! Heb verschillende vergelijkingen bekeken en de 6D komt er toch wel goed uit. Nu ik me meer richt op landschappen, fashion, en wat dromerige paarden shoots maak ik eigenlijk zelden nog actie foto's, op wat rennende honden en paarden na.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:29

Marit schreef:
Ik zit ook sterk aan de 6D te denken! Heb verschillende vergelijkingen bekeken en de 6D komt er toch wel goed uit. Nu ik me meer richt op landschappen, fashion, en wat dromerige paarden shoots maak ik eigenlijk zelden nog actie foto's, op wat rennende honden en paarden na.

Dan is de 6D helemaal perfect! :) En nu ook prima geprijsd. :)

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:43

Waarom heeft de 7D2 nou geen FF censor gekregen _O-

Iemand 'n idee wanneer die cashback acties altijd zijn van Canon? Tegen het eind van het jaar altijd he?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:51

Leverage schreef:
Waarom heeft de 7D2 nou geen FF censor gekregen _O-

Iemand 'n idee wanneer die cashback acties altijd zijn van Canon? Tegen het eind van het jaar altijd he?

Omdat ze anders natuurlijk de 5D3 in de weg zitten. :') Vorig jaar was het idd aan het vh jaar. :+

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:58

Je hebt toch ook wel eens van die BTW-actie bij MediaMarkt? Al ben ik wat huiverig met garantie etc daar..

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:59

Ik ben ook aan het sparen voor de 6D. Ik vind het een stuk leuker om mooie portretfoto's te maken van paarden en honden ipv actiefoto's. :j
En later wil ik meer met mensen gaan werken.

Edit; Die btw actie is volgens mij enkele maanden terug geweest.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:06

Marit schreef:
Je hebt toch ook wel eens van die BTW-actie bij MediaMarkt? Al ben ik wat huiverig met garantie etc daar..

De Mediamarkt is zo ontzettend duur, daar zou je alsnog duurder uit zijn zonder de BTW als dat je 'm via internet koopt. Kan me herinneren dat de 70-200 F4.0 net zo duur is bij de Mediamarkt als de 70-200 F2.8 online :P En daarbij is het dan zo idioot druk bij de Mediamarkt, da's gewoon niet eens meer leuk :')

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:19

Oh, zo erg? :') Dat wist ik niet, haha.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:23

De Canon EOS 6D is iig onder de 1600 euro. :)
Afbeelding

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:30

Ja de 6D is goed te doen voor mij, dat moet voor IJsland nog kunnen, technisch gezien, haha.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:31

Marit schreef:
Ja de 6D is goed te doen voor mij, dat moet voor IJsland nog kunnen, technisch gezien, haha.

Dat zou echt super zijn! *\o/*