Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sicayes schreef:Ik ben bijna jarigen nu zit ik al een hele tijd te loeren naar die mooie Canon EF 70-200 f2.8 dus ik denk dat ik die na de verjaardags-inzamel-actie ga aanschaffen. Twijfel alleen (zoals velen?) over het nut van IS. Klopt het dat ik de IS niet per sé nodig heb bij het fotograferen van (voornamelijk) bewegende paarden/dieren? Mijn sluitertijd gaat dan toch omhoog dus dan komt IS niet tot zijn recht toch?
Zag de non IS versie voor 1150 euro en de IS versie voor meer dan 2000, dat vind ik dan toch wel een fors verschil
Sicayes schreef:@Bagheera
Ja ik zag het van de weathersealing. Op zich fijn, maar mijn 600D is ook niet weather sealed dus haal die ook sowieso niet zo snel zonder bescherming tevoorschijn. Van die andere coatig wist ik niet af.. maar inderdaad om dan inderdaad bijna 1000 euro extra te betalen..
@ Zwitsal : oh echt? Ik ga even neuzen. Ik ben een beetje voorzichtig/bangig met de aankoop van 2ehands artikelen maar als het zichtbaar in goede staat is dan is daar natuurlijk geen reden voor.zag hem ook als demomodel bij cameraland maar vond 995 tov 1149 euro voor een nieuwe nou ook niet zo bijzonder veel. Dan koop ik liever een hele nieuwe.
@K_m bedankt voor je pbtje! Is inderdaad een mooie prijs, maar door de afstand naar BE en de twijfelachtige werking van de IS weet ik niet of ik het aandurf
Leverage schreef:Heeft er hier iemand eigenlijk een Canon EOS 6D?Ben van plan om komend jaar 'n nieuwe body te kopen. Wil toch eigenlijk wel graag een FF. Echter is de 6D niet zo geschikt qua sport, ben benieuwd of iemand ervaring heeft met de 6D en toch sport fotografeert.
Marit schreef:Ik zit ook sterk aan de 6D te denken! Heb verschillende vergelijkingen bekeken en de 6D komt er toch wel goed uit. Nu ik me meer richt op landschappen, fashion, en wat dromerige paarden shoots maak ik eigenlijk zelden nog actie foto's, op wat rennende honden en paarden na.
Marit schreef:Je hebt toch ook wel eens van die BTW-actie bij MediaMarkt? Al ben ik wat huiverig met garantie etc daar..