[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 21:01

Ik ben aan het sparen voor een mooie carmera om goeie foto's mee te maken en met wat meer mogelijk heden. Welke camera raden jullie mij aan? Foto's maken doe ik nu met een gewone digitale camera en ik vind het erg leuk om te doen.

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 09:39

ik hen een canon powershot SX200IS maar vraag me af hoe ik een foto maak, zodat de achtergrond wat wazig is.
zoiets als dit [***] @ [FK] [FOTO] Voorbeeldfoto's Canon Powershot SX200 IS
en dan de 2e foto..
bij een object wat ik heel erg inzoom lukt het me wel, maar niet bij een paard..
wie weet wat ik fout doe, of kan je dat niet instellen?

Apostrof

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:32

dat lukt je alleen als de achtergrond heeeeeeel ver weg is bij een heel paard. Moet je zelf ook nog dichtbij staan.

wil je één van die twee dingen niet? Dan wordt het een stukje duurder, want dan heb je een andere camera nodig..

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:39

hmm.. wat ik net schreef klopt niet. heb eens even zitten rekenen voor je, maar op je uiterste groothoek stand heb je op 2m afstand al oneindig scherp.
Wat je eens zou kunnen proberen is zo ver mogelijk inzoomen, dan zal je ws. op ~50 of 60 meter het paard neer kunnen zetten.

Als je het paard dan scherp hebt eindigt je scherpe gebied tussen de 100 en 150 meter, dus met ~500 meter zicht heb je een mooie onscherpe achtergrond.. het is nogal een opgave, I know :)

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:24

hey thanks, ik denk dat ik het snap.. ik heb net ook al even foto,s gemaakt, alleen ik snap nog niet op hoeveel ik het dan in moet stellen, maar ik denk dat het gewoon iefenen word ben ik bang..
alleen als ik de diafragment ingesteld heb, word het soms veel te donker? dan moet ik ook weer iets anders instellen?

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:36

ik bedoel dus eigenlijk, haha. heb me camera erbij gepakt.. ophoeveel moet ik de diafragma instellen? en de sluitertijd?
ik kan er zelf niet echt wijsuit, en als ik het probeer krijg ik of een heel donker beeld of een veel te licht beeld ;)

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:40

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:20

Ik heb iemand die geïnteresseerd is in mijn Fujifilm finepix S5700, mijn camera is 2 jaar oud en is nog inorde. Hoeveel zou ik nog mogen vragen daarvoor? Ik heb 2 jaar geleden nog 275 euro betaald ervoor.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:28

Dan heb je zelf wel een miskoop gedaan :) ik had em twee jaar geleden voor 200 euro ongeveer incl hoesje ...
Maar je kunt denk ik het beste kijken naar de dagwaarde...voor wat hij nu verkocht wordt..en daar de helft afhalen...

Het feit dat hij bijna niet meer verkocht wordt omdat hij vervangen is door nieuwere modellen maakt het lastiger..maar de laatste prijs waar ik hem nieuw voor zag was €150 euro...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:33

Stephtj schreef:
Ik heb iemand die geïnteresseerd is in mijn Fujifilm finepix S5700, mijn camera is 2 jaar oud en is nog inorde. Hoeveel zou ik nog mogen vragen daarvoor? Ik heb 2 jaar geleden nog 275 euro betaald ervoor.

100 euro?

Mijn vader heeft de anderhalf jaar ouder Canon 450D voor 250 verkocht, nieuw was die 450 toendertijd dacht ik ;)

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:40

Fantabulouss schreef:
Dan heb je zelf wel een miskoop gedaan :) ik had em twee jaar geleden voor 200 euro ongeveer incl hoesje ...
Maar je kunt denk ik het beste kijken naar de dagwaarde...voor wat hij nu verkocht wordt..en daar de helft afhalen...

Het feit dat hij bijna niet meer verkocht wordt omdat hij vervangen is door nieuwere modellen maakt het lastiger..maar de laatste prijs waar ik hem nieuw voor zag was €150 euro...

Ik zie net dat het 272,50 euro was, nuja dat maakt niet veel uit... Zou dit kunnen verschillen in prijs omdat ik van België ben?
Ik heb net mijn garantiekaartje en ticket gevonden, heb mijn camera gekocht op 6 juli 2007.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 17:04

bijna 3 jaar is die camera... daar zal je niet veel voor terug krijgen hoor, heb je hem intensuef gebruikt? Hoeveel foto's heb je ermee gemaakt?

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 17:25

lifaya schreef:
bijna 3 jaar is die camera... daar zal je niet veel voor terug krijgen hoor, heb je hem intensuef gebruikt? Hoeveel foto's heb je ermee gemaakt?

Ja 3 jaar in juli. Hij ziet er echt wel nog nieuw uit. Niet echt intensief gebruikt. Geen krasjes op scherm en lens... Hoh ik weet niet echt hoeveel foto's ik ermee gemaakt heb. Misschien 1000 foto's (geschat). ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 17:27

1000 foto's? :+ dat is echt onwijs weinig, kan ik me niet voorstellen :') ik heb met mijn camera van bijna half jaar al over de 10.000 foto's geschoten :+ In elk geval blijf ik er wel bij, je kan er nu helaas niet veel meer voor vragen, ookal ziet hij er nog goed uit, hij is 3 jaar oud, zit geen garantie meer bij en hij is nu ook goedkoper

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 17:34

lifaya schreef:
1000 foto's? :+ dat is echt onwijs weinig, kan ik me niet voorstellen :') ik heb met mijn camera van bijna half jaar al over de 10.000 foto's geschoten :+ In elk geval blijf ik er wel bij, je kan er nu helaas niet veel meer voor vragen, ookal ziet hij er nog goed uit, hij is 3 jaar oud, zit geen garantie meer bij en hij is nu ook goedkoper

Hmm ja klopt niet, ben paar 0 vergeten, laat maar zeggen: 100 000 ;) Nuja denk iets van 130 te vragen met tas en kaart erbij. Is dit teveel of?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 17:36

kijk eens op marktplaats anders rond wat er nu voor word gevraagt ? :P dan kun je zien hoe en wat en wat zij voor de prijs leveren :D

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 17:37

lifaya schreef:
kijk eens op marktplaats anders rond wat er nu voor word gevraagt ? :P dan kun je zien hoe en wat en wat zij voor de prijs leveren :D

Ok zal ik doen :D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 21:08

Het is echt maar net wat de gek d'r voor geeft. Ik heb toentertijd voor mijn Fuji S6500 nog 250 euro gekregen geloof ik, terwijl hij in de winkel ook zoiets kostte, misschien paar tientjes meer.. (mijn was wel incl. kaartje en batterijen dan)..

Conrex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 09:32

Ja dat klopt wel, maar toch denk ik dat ze deze camera niet voor heel veel geld meer weg krijgt hoor ;)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 11:04

Nee, dat ben ik ook met je eens. Maar daarom zeg ik: soms tref je het en zul je iemand tegenkomen die er toevallig meer voor geeft, dan heb je mazzel. Maar over het algemeen krijg je er inderdaad niet veel geld meer voor..

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 12:04

imd schreef:
Nee, dat ben ik ook met je eens. Maar daarom zeg ik: soms tref je het en zul je iemand tegenkomen die er toevallig meer voor geeft, dan heb je mazzel. Maar over het algemeen krijg je er inderdaad niet veel geld meer voor..

Die persoon die geïnteresseerd is wilt nog 150 euro geven met zakje en kaart inclussief.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 09:49

Een gegeven paard mag je niet in de bek kijken….

Maar nu geef ik de hoop op!

Als kerstcadeau kreeg ik van mijn ouders een nieuwe digitale (hobbymatige )camera. Zo blij als een klein kind met mijn nieuwe Samsung 10.-nog-wat megapixels.
Maar…ik heb werkelijk alle standjes en functies en manieren van fotograferen geprobeerd…een paard in beweging in een daglicht binnenbak, krijg ik gewoonweg niet goed op de foto. Van de 20 foto’s lukken er misschien 2, de rest is wazig.
Ik baal als een stekker natuurlijk en heb nu besloten: de maat is vol, mijn Samsung gaat op internet, maakt werkelijk prachtige foto’s als het onderwerp van foto maar stilstaat of heel langzaam beweegt. Mijn oude Kodak camera van 3.6 deed het dan zelfs nog beter (wel wat korrelig, maar het ging).

Dus: er moet gespaard worden voor een nieuwe camera…

En hierbij de standaard vraag: Ik wil hobbymatig fotograferen, dus foto’s puur voor mezelf en het ding moet mijn paard in de binnenbak (daglicht) normaal op een foto kunnen krijgen. Ook zou het fijn zijn als het zo simpel in gebruik is dat mijn moeder, zijnde een absolute digibeet (weet net aan de in- en uitzoomknop te vinden), een foto van mij, rijdend op mijn paard, in een binnenbak, op de foto kan krijgen.

Ik weet dat ze moeten bestaan, die camera’s. Maahaaar…ik zie door de bomen (het aanbod) het bos niet meer.

Ook zou ik graag de prijsklassen erbij willen weten.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 18:10

Uitgaande van dat je een spiegelreflex wil zou ik zeggen Canon EOS 1000D met EF 50mm 1.8 objectief, en misschien de 18-55IS erbij als "allround"-lens, of het equivalent van Nikon (de D3000 met Nikkor 50 1.8, en evt. een 18-55VR erbij).

Kost je met beide lenzen denk ik rond de 400,-, daarnaast heb je wat tijd nodig (leren en oefenen) voor je er lekker mee kan schieten, maar als je het eenmaal werkend hebt.. krijg je hele strakke plaatjes en als je pech hebt is het nog verslavend ook :D

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 18:38

Ik heb mijn spiegelreflexcamera gekocht! De Nikon D3000 Double VR Zoom Kit;) Morgen zal ik wat oefenen, nu maar de batterij opladen!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 19:22

Ik wil binnenkort ook een nieuwe camera aanschaffen *\o/* . Ik zit te denken aan een compacte superzoom camera, maar ik kan door de bomen het bos niet meer zien. Momenteel zit ik te denken aan een panasonic tz7 of tz8 of een canon sx210 IS.

Wie heeft er al enige ervaring met deze camera's? Van vorige versies kan ik wel veel info vinden trouwens maar vooral van de TZ8 en canon powershot 210 kan ik totaal geen gebruikers reviews oid vinden. Van de Tz8 snap ik ook niet echt wat er zo verschillend is met de tz7 maar er is toch een aardig prijsverschil.