[INFO] Welk objectief moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patsur

Re: [INFO] Welk objectief moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:28

Toch wel een DSLR?

Meid, ga eerst eens goed nadenken over wat je wil, ga dan naar een speciaalzaak en leg daar uit wat je ermee wilt en wat je budget is.

Kom dan pas terug om te vertellen waar je keus op is gevallen.

Mijn geduld is niet eeuwig hoor.

En over die flitser, ik heb er 2 bij, maar het hangt volledig af van wat je ermee wil. Ik gebruik ze zelden.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:33

Ik ben het eens met patsur. Snap best dat je je goed wilt laten informeren, maar wij typen nu steeds al die antwoorden voor niks eigenlijk Lachen Dus ga je eerst verdiepen in wat je wilt.

Ik heb nog geen externe flitser, heb ook nog niet het idee dat ik hem nu al echt nodig heb, omdat ik voornamelijk buiten fotografeer en overdag. Binnen heb ik tot nu toe genoeg gehad aan mijn interne flits.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:43

Ik gebruik mijn externe flitser dus vanwege de lelijke slagschaduwen die je dus krijgt als je recht van voren fotografeert. Als je via plafond (muur of zelfs achteruit) flitst heb je dat dus niet of veel minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:47

Boterkoekje schreef:
Hoi!
Iemand die weet wat ik ongeveer voor m'n lens kan vragen?
Het is een canon 28-105 lens, en niet veel gebruikt + goed onderhouden Ja.

Schijnheilig

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:48

Geen verstand van, sorry. Tong uitsteken Had hem wel gelezen. Heb je zowieso F getal, datum van aankoop en kun je de lens vinden op de website van Canon zelf met NP?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:48

patsur schreef:
Ik gebruik mijn externe flitser dus vanwege de lelijke slagschaduwen die je dus krijgt als je recht van voren fotografeert. Als je via plafond (muur of zelfs achteruit) flitst heb je dat dus niet of veel minder.

Klopt ja, ik houd meestal een stukje karton/papier voor de flitser, maar dan is een externe flitser wel makkelijk.

Ik heb geen ervaring met canonlenzen, maar mss kun je op marktplaats kijken wat ze er voor vragen. Als je hem echt niet kwijt raakt kun je altijd je prijs nog omlaag doen.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:51

Op de SB800 zit een uittrekbaar stukje wit plastic waar je je flitslicht een beetje mee kunt regelen, op mijn 600 pak ik gewoon een wit A4tje wat ik erop plak Huilen van het lachen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:52

En je hebt ook van die opzetdingen, lijken me best handig. Maar volgens mij dwalen we af Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:52

patsur schreef:
Geen verstand van, sorry. Tong uitsteken Had hem wel gelezen. Heb je zowieso F getal, datum van aankoop en kun je de lens vinden op de website van Canon zelf met NP?

Zal ik vanavond even opzoeken!

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:26

patsur schreef:
Toch wel een DSLR?

Meid, ga eerst eens goed nadenken over wat je wil, ga dan naar een speciaalzaak en leg daar uit wat je ermee wilt en wat je budget is.

En over die flitser, ik heb er 2 bij, maar het hangt volledig af van wat je ermee wil. Ik gebruik ze zelden.

Snap ik, maar als ik dus zou kiezen voor een DSLR, en ik zou ook nog een externe flitser moeten kopen, zou dat gewoonweg niet gaan. Ik ga morgenochten naar een speciaalzaak.... Maargoed, ik zal wel niks meer vragen, want jullie willen mij toch niet helpen: alleen maar in de zeik zetten.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 21:30

Je kan prima beginnen hoor met een spiegelreflex met interne flitser.
Als je wat verder komt en je gebruikt de flitser veel, dan ga je je vanzelf
wat storen aan de rode ogen die je met een opzetflitser niet hebt.
Ook heb je met een losse flitser de mogelijkheid om het licht meer
te sturen en is het wat makkelijker om het licht te filteren.

De meeste mensen gebruiken de flitser heel weinig.
Je kan dus altijd later nog beslissen of je een losse flitser
echt nodig hebt.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 22:06

lieke4quike schreef:
patsur schreef:
Toch wel een DSLR?

Snap ik, maar als ik dus zou kiezen voor een DSLR, en ik zou ook nog een externe flitser moeten kopen, zou dat gewoonweg niet gaan. Ik ga morgenochten naar een speciaalzaak.... Maargoed, ik zal wel niks meer vragen, want jullie willen mij toch niet helpen: alleen maar in de zeik zetten.

Ik wil je met alle liefde helpen, maar als je zo verschrikkelijk eigenwijs bent, houdt het gewoon op.
Een extra flitser heb je voorlopig niet nodig, zeker niet als je overdag en buiten gaat fotograferen.

Succes morgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 00:04

Lieke;

Als je GEBRUIK maakt van de flitser in meerdere mate dan in een enkele gelegenheid "bijlichten", is een externe flitser eigenlijk wel een vereiste. Het is de enige (ok, plus studioflitsers) manier om mooi/niet lelijk te flitsen.

Als ik dat zo kan inschatten, heb jij inmiddels nodig:

* Camera
* standaardlens
* telezoomlens
* macrolens of -tussenring
* externe flitser

...Meer budget dus, vrees ik, om aan al jouw wensen te voldoen.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 01:27

Voor 400euro kom je net aan een body met standaard lens vrees ik Huilen van het lachen

Ik denk dat het allemaal een beetje een opwelling is en dat ze uiteindelijk gewoon een fijne compact koopt..
Ik wil ook wel eens iets in een opwelling (studioflitsers, fisheye lens, 400mm lens enzo.. Huilen van het lachen )maar dan zie ik er ook vanaf omdat ik het nu niet de moeite waard vind.

Eerst eens fatsoenlijk leren fotograferen Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 10:11

patsur schreef:
Voor 400euro kom je net aan een body met standaard lens vrees ik Huilen van het lachen

Ik denk dat het allemaal een beetje een opwelling is en dat ze uiteindelijk gewoon een fijne compact koopt..
Ik wil ook wel eens iets in een opwelling (studioflitsers, fisheye lens, 400mm lens enzo.. Huilen van het lachen )maar dan zie ik er ook vanaf omdat ik het nu niet de moeite waard vind.

Ssst, straks breng je mensen op ideeën Knipoog

lieke4quike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 13:10

Nouks schreef:
Lieke;

Als je GEBRUIK maakt van de flitser in meerdere mate dan in een enkele gelegenheid "bijlichten", is een externe flitser eigenlijk wel een vereiste. Het is de enige (ok, plus studioflitsers) manier om mooi/niet lelijk te flitsen.

Als ik dat zo kan inschatten, heb jij inmiddels nodig:

* Camera
* standaardlens
* telezoomlens
* macrolens of -tussenring
* externe flitser

...Meer budget dus, vrees ik, om aan al jouw wensen te voldoen.

Nee, als ik er een zou hebben gekocht, was dat de Sony A200 met 18-70mm en 70-300mm lens geweest. That's all...... als ik hier ergens iets over vraag, betekend dat meteen dat ik het perse wil en moet hebbenn..... TUURLIJK

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:23

Nouks schreef:
patsur schreef:

Ssst, straks breng je mensen op ideeën Knipoog

Schijnheilig Clown

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 19:41

Wil nog even updaten dat ik gegaan ben voor een Canon 55-200 USM II. Had hem zaterdag geleend van een stalgenootje en was eigenlijk zo tevreden dat ik hem meteen zelf besteld heb.
In het begin topic staat een link naar het voorbeeldtopic wat ik maar meteen gemaakt heb.
Nu nog een tasje waar alles in past en dan ben ik voorlopig even voorzien. (Canon 350D, Canon 18-55, Canon 55-200 USM, 3,5 gig geheugen, 2 accu's, UV filter)

Ga nog wel zoetjes aan een beetje rond kijken naar een externe flitser voor als ik toch perse wat binnenbak foto's wil maken.
Iemand tips aan welke flitser ik het beste kan denken?

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 19:55

Flitsen zou ik niet doen in een binnenbak, had je beter een lichtsterkere lens kunnen kopen..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 20:04

Met flitser krijg je niet echt mooie foto's, zeker niet met paarden (denk aan gekleurde ogen enz) Verder ben ik niet zo thuis in de canonflitsers

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 20:21

Externe flitser valt wel mee hoor capopjekop.. Bij die van Nikon met omnibounce iig wel..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 20:27

Dan ligt het vast weer aan de persoon erachter enz, want ik heb foto's van een wedstrijd en daar heeft mijn pony blauwe ogen. Maar zal wel aan de instellingen en de hoek enz liggen en hoe je je flitser richt enz.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 22:48

Het zal ook maar voor heel af en toe zijn, echte mooie foto's krijg je binnen toch niet, al zijn ze perfect dan stralen ze imo niets uit. Maar dadelijk in de winter wil ik toch zo nu en dan wat fotootjes voor hoe het vorderd Knipoog

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 23:35

capopjekop schreef:
Dan ligt het vast weer aan de persoon erachter enz, want ik heb foto's van een wedstrijd en daar heeft mijn pony blauwe ogen. Maar zal wel aan de instellingen en de hoek enz liggen en hoe je je flitser richt enz.

Hoe flits je dan? Recht eropaf? Of schuin naar voren?

Zowieso in zulke grote ruimtes flits ik niet, heb het eerder wel gedaan bij kleinere ruimtes, en dan flits ik via plafond of naar achteren.. Dus nooit recht ertegenaan..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 23:41

Ik weet niet hoe die persoon flitste, was mijn eerste westernwedstrijd dus was te druk bezig om daar op te letten Tong uitsteken

Heb zelf nog geen externe flitster. Heb ik ook nog niet nodig Lachen