Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Boterkoekje schreef:Hoi!
Iemand die weet wat ik ongeveer voor m'n lens kan vragen?
Het is een canon 28-105 lens, en niet veel gebruikt + goed onderhouden.
patsur schreef:Ik gebruik mijn externe flitser dus vanwege de lelijke slagschaduwen die je dus krijgt als je recht van voren fotografeert. Als je via plafond (muur of zelfs achteruit) flitst heb je dat dus niet of veel minder.
patsur schreef:Geen verstand van, sorry.Had hem wel gelezen. Heb je zowieso F getal, datum van aankoop en kun je de lens vinden op de website van Canon zelf met NP?
patsur schreef:Toch wel een DSLR?
Meid, ga eerst eens goed nadenken over wat je wil, ga dan naar een speciaalzaak en leg daar uit wat je ermee wilt en wat je budget is.
Kom dan pas terug om te vertellen waar je keus op is gevallen.
Mijn geduld is niet eeuwig hoor.
En over die flitser, ik heb er 2 bij, maar het hangt volledig af van wat je ermee wil. Ik gebruik ze zelden.
lieke4quike schreef:patsur schreef:Toch wel een DSLR?
Meid, ga eerst eens goed nadenken over wat je wil, ga dan naar een speciaalzaak en leg daar uit wat je ermee wilt en wat je budget is.
Kom dan pas terug om te vertellen waar je keus op is gevallen.
Mijn geduld is niet eeuwig hoor.
En over die flitser, ik heb er 2 bij, maar het hangt volledig af van wat je ermee wil. Ik gebruik ze zelden.
Snap ik, maar als ik dus zou kiezen voor een DSLR, en ik zou ook nog een externe flitser moeten kopen, zou dat gewoonweg niet gaan. Ik ga morgenochten naar een speciaalzaak.... Maargoed, ik zal wel niks meer vragen, want jullie willen mij toch niet helpen: alleen maar in de zeik zetten.
patsur schreef:Voor 400euro kom je net aan een body met standaard lens vrees ik
Ik denk dat het allemaal een beetje een opwelling is en dat ze uiteindelijk gewoon een fijne compact koopt..
Ik wil ook wel eens iets in een opwelling (studioflitsers, fisheye lens, 400mm lens enzo..)maar dan zie ik er ook vanaf omdat ik het nu niet de moeite waard vind.
Eerst eens fatsoenlijk leren fotograferen
Nouks schreef:Lieke;
Als je GEBRUIK maakt van de flitser in meerdere mate dan in een enkele gelegenheid "bijlichten", is een externe flitser eigenlijk wel een vereiste. Het is de enige (ok, plus studioflitsers) manier om mooi/niet lelijk te flitsen.
Als ik dat zo kan inschatten, heb jij inmiddels nodig:
* Camera
* standaardlens
* telezoomlens
* macrolens of -tussenring
* externe flitser
...Meer budget dus, vrees ik, om aan al jouw wensen te voldoen.
Nouks schreef:patsur schreef:Voor 400euro kom je net aan een body met standaard lens vrees ik
Ik denk dat het allemaal een beetje een opwelling is en dat ze uiteindelijk gewoon een fijne compact koopt..
Ik wil ook wel eens iets in een opwelling (studioflitsers, fisheye lens, 400mm lens enzo..)maar dan zie ik er ook vanaf omdat ik het nu niet de moeite waard vind.
Eerst eens fatsoenlijk leren fotograferen
Ssst, straks breng je mensen op ideeën
capopjekop schreef:Dan ligt het vast weer aan de persoon erachter enz, want ik heb foto's van een wedstrijd en daar heeft mijn pony blauwe ogen. Maar zal wel aan de instellingen en de hoek enz liggen en hoe je je flitser richt enz.