Ik ben bezig me foto online aan het zetten.. Mijn laptop werkt niet helemaal mee -.-
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Iejoorr schreef:Je hebt helemaal gelijk agossieHad er ook bij gezet dat het geen hoogstaande foto was, maar ik had verder deze week niet gefotografeerd. Bedankt voor je feedback!
Agossie schreef:Commentaar Week 12
Als er geen commentaar op je foto staat, vind ik de foto mooi en heb ik er niets op aan te merken.
Annabel
Schattig hondje, maar inderdaad iets te krap gecropt. Licht had ook wat “frisser” gemogen en persoonlijk had ik het mooier gevonden als het hondje alert in de lens had gekeken.
brandylove
Wow, wat ga jij vooruit!! Je zag bij je eerste inzending van week 12 wat er niet helemaal goed is gegaan en hebt een betere foto ingestuurd! Het licht is heel moeilijk bij een zwart onderwerp met witte achtergrond, òf de achtergrond is overbelicht, of je onderwerp is zwaar onderbelicht (zoals te zien is bij de eerste). Mooi hoe je de glans van je konijntje hebt kunnen vastleggen. Wat je volgende keer kunt doen is het volgende: op de foto is duidelijk dat het licht van de rechterkant komt. Als je een wit papier (A4 of zo) aan de linkerkant houdt, dan weerkaatst het licht een beetje en heb je ook de linkerkant van je konijn wat beter belicht. Ook kun je de doek (achtergrond) even niet tussen de kussens stoppen, zodat je een wat egalere achtergrond krijgt. Ga zo door!
calice
Mooie foto, mooi scherp en mooi licht. Persoonlijk zou ik iets meer ruimte gelaten hebben rondom het hoofd en de foto met uitsnijden iets naar rechts hebben gedraaid. (met de klok mee)
cesara
Leuke pose en prachtige hond. Ik zou persoonlijk de belichting wat “frisser” zien. Dus lichter en meer contrast in de foto. Ook zou ik het anders hebben uitgesneden, dus niet de hond precies in het midden.
_Charlotte_
Het enige dat ik zou kunnen zeggen van deze foto is dat ik de pose van het model niet zo geslaagd vind. Verder echt helemaal niets op aan te merken.
deviltjh
Wat je zelf al zegt, de foto is niet scherp. Dat haalt ook meteen alle charme uit de foto. De kleuren zijn mooi, de compositie is mooi, maar die scherpte maakt het een kiekje. Ook zou ik die witte strepen wegshoppen.
Faatxhorse
Mooie compositie, maar ik vind de foto iets te donker met iets te hoog contrast. Hij komt een beetje grauw over.
Iejoorr
Je hebt een leuk moment gepakt, maar de foto zelf vind ik niet mooi. Ik kan wel wat gaan opnoemen, maar ik denk dat dit meer een leuk kiekje is dan een fotografische foto. Als je begrijpt wat ik bedoel.
ismy
Wat een leuke foto!! Idee voor de volgende keer: als je het meisje aan de andere kant had laten hangen, was zij ook goed belicht geweest.![]()
Jolijnn
Jammer dat je PC niet wilde meewerken… De foto vind ik op zich niet bijzonder. Het is een grappig kiekje. Als je iets meer naar rechts was gaan staan, was het scherpstellen gemakkelijker geweest, denk ik en had je ook minder last gehad van de overbelichting aan de rechterkant.
__Lauraa
Jammer dat je de foto zo schuin hebt gezet, ik zou hem liever recht gezien hebben. Verder vind ik de compositie mooi, maar zou ik er misschien iets (echt ietsje) meer contrast in gedaan hebben.
Lindee
Eigenlijk weinig op aan te merken. Let volgende keer op los zittende riempjes (nu steekt het riempje van de neusriem af onder de kin) en waarschuw de eigenaar van het paar dat het niet kort voor de shoot geschoren moet worden. Jammer dat je ziet dat het paard geschoren is. Verder compositie heel mooi! Mooie scherpte diepte. Volgende keer misschien nèt de ogen van het paard òf erop, òf eraf en de foto iets lichter maken.
LuffB
Op zich een hele mooie black foto, maar ik zou volgende keer wachten tot er meer licht (zon) is. Dan wordt het paard meer opgelicht en de glans van de vacht wordt benadrukt. Ook misschien de ring van het halster wegwerken. Nu zie je aan de stand van de ring dat je het touw hebt weggewerkt (erg goed gedaan trouwens!) en let op het riempje van de neusriem van het halster.
_nvds
Grappige foto. Is hij ’s avonds genomen met een flits? Wel leuk dat de neus scherp is en de ogen niet, maar de belichting vind ik niet zo heel mooi.
Tinky12
Mooi contrast zo met dat tegenlicht! Ondergaande zon achter die manen, lichten de manen goed uit. Het enige dat ik zou doen is de foto recht zetten. Verder geen punten.
wienkecarlo
Leuk kiekje. Fototechnisch zou ik een paar dingen veranderen of anders doen. Die drie koppies naast elkaar zijn prachtig. De achtergrond is niet mooi, die is te druk en met name achter het hoofd/kin van het nieuwe paard is die bak of emmer wat storend. Als je de foto iets krapper uitsnijdt, ben je al een stukje verder. Ook is de foto niet helemaal horizontaal, dat is ook mooier als die recht is. Allemaal dingen om volgende keer op te letten!
wienkecarlo schreef:Mijn week 13, mijn eerste blackfoto, ben er zelf eigenlijk niet helemaal tevreden over...
http://i47.tinypic.com/3133qs5.jpg
tip:het zwart is om het paard heen heel lelijk, maar het is wel mijn eerste black foto.(rekening bij commentaar)