HLPhoto schreef:Een lichtsterke lens versnelt je sluitertijden en/of verlaagt je ISO (mits correct gebruikt), maar verandert je foto's verder ook behoorlijk.
Ik denk dat ik eens zou kijken of dat wel écht is wat je wil of - als je toch veel binnen bezig bent - je niet met kunstlicht aan de gang wil. Tijd om je nog veel meer te gaan verdiepen in fotografie, misschien ook tijd voor een cursus of een gericht fotoforum...?
Ik werk al met kunst licht, en ik weet zeker dat ik zo'n lens wil, en nodig zal hebben (heeft mijn lerares ook al aangeraden).
Een cursus volgen ga ik niet doen, zit op de kunstacademie en heb 2 jaar fotografie lessen gehad, ik zou extra dingen bij kunnen leren via mijn leraren of onze werkplaats medewerker, daarbij fotografeer ik het liefste met zo min mogelijk poespas (vandaar dat ik lang met mijn standaardlens kan/kon werken).
Merk alleen met wat ik nu doe dat ik niet alles met mijn standaard lens kan doen.
Ik weet alleen niet veel van verschillende objectieven, vandaar dat ik vraag welke geschikt zou zijn voor mij.
Als iemand voorbeelden heeft van goede lenzen die voor mij geschikt zijn, hoor ik het graag 
Ik doe uiteraard ook na vraag op school enzo, maar hoe meer info hoe beter.