Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DaniqueHorse schreef:Conrex, wat bevalt jou meer?
canon of nikon?
Stephtj schreef:Wie kan er mij nog eens helpen.
Heb dus beslist om een digitale spiegelreflexcamera te kopen. Het is om vooral paarden te fotograferen. Ik doe dit zeer graag! Zelf heb ik de Fujifilm S5700 maar die is niet goed genoeg om de paarden op beeld vast te leggen. Heb ook iets te weinig zoom. (10 x optische zoom en 7.1 megapixels heb ik). Het moet geen superdure camera zijn maar toch wel een goede. Wie kan mij suggesties geven? En de prijs natuurlijk. Ik woon wel in België maar de prijs zal wel niet (of toch niet veel) verschillen zeker?
Heb dus beslist om een digitale spiegelreflexcamera te kopen. Het is om vooral paarden te fotograferen. Ik doe dit zeer graag! Zelf heb ik de Fujifilm S5700 maar die is niet goed genoeg om de paarden op beeld vast te leggen. Heb ook iets te weinig zoom. (10 x optische zoom en 7.1 megapixels heb ik). Het moet geen superdure camera zijn maar toch wel een goede. Wie kan mij suggesties geven? En de prijs natuurlijk. Ik woon wel in België maar de prijs zal wel niet (of toch niet veel) verschillen zeker?
Conrex schreef:DaniqueHorse schreef:Conrex, wat bevalt jou meer?
canon of nikon?
Wat bevalt me meer.... tja goede vraag!
Ik vond mijn Nikon D60 echt een heerlijke camera, maar vind nikon duur vergeleken met canon en omdat er bijna geen verschil zit tussen deze 2 merken ben ik overgestapt naar canon 500d en hier ben ik ook DIK tevreden mee en het werkt perfect! ( kan ook komen door de vele opties die ik op de D60 niet had- nee grapje )
Antwoord op je vraag: Vind het allebei even fijn... het enige wat vervelend is als je overstapt is dat een heleboel dingen andersom werken!![]()
![]()
dus eigenlijk geen antwoord op je vraag... - sorry -
Ik weet niet hoe hoog je budget ligt, maar misschien moet je eens kijken op foka.nl daar koop ik vaak mijn spullen en deze zijn vaak goedkoop!
Misschien 2 voorstellen
Canon EOS 1000D + Canon EF-S 18-55 mm F/3.5-5.6 NL voor € 363,00
Nikon D3000 + Nikon AF-S DX 18-55mm F/3.5-5.6 G VR voor € 354,00
MysticTinker schreef:Volgens mij bedoelt Stephtj vooral dat ie verder moet kunnen inzoomen dan de Fuji, ipv dat het zoombereik groter moet zijn, toch? Of heb ik het verkeerd gelezen?![]()
Als het klopt dat de Fuji max 380mm zoom heeft, dan heb je dus een los objectief nodig dat verder gaat dan 380mm.
MysticTinker schreef:Als het klopt dat de Fuji max 380mm zoom heeft, dan heb je dus een los objectief nodig dat verder gaat dan 380mm.
MysticTinker schreef:Ja dat weet ik, ik had t over de lengte omgerekend naar kleinbeeld om het even makkelijk te houdencropfactor stond al in jouw vorige post
![]()
fuji heeft voor zover ik weet net zoals nikon een cropfactor van 1,5x (of geldt dat alleen voor de spiegelreflexen?) dus de lengte van t objectief voor nikon moet gewoon groter zijn dan de lengte van de fuji, toch?
MysticTinker schreef:fuji heeft voor zover ik weet net zoals nikon een cropfactor van 1,5x (of geldt dat alleen voor de spiegelreflexen?) dus de lengte van t objectief voor nikon moet gewoon groter zijn dan de lengte van de fuji, toch?