[FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 22:13

Oeh ik moet ook nog!
Mijn week 22:
Afbeelding

Agossie

Re: [FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 22:22

Sorry! Deze week heel druk geweest met andere dingen. En dit weekend was het toppunt daarvan... Daarom een foto van vorige week.

Afbeelding

Ingvild

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 22:52

Week 22:
Ze staat niet helemaal in de zon, als ze dat wel stond had ze de hele tijd haar oogjes dicht geknepen.
Afbeelding

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 22:59

Op de valreep

Week 22

Afbeelding

Edit: crap, zie nu dat mijn horizon niet recht is... In de haast van het inleveren over het hoofd gezien.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 05-06-16 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 23:07

De samenvatting van week 22 - 2016:

Agossie verzamelt hier
Appelstroop verzamelt hier
Athelas verzamelt hier
Bellatrix verzamelt hier
Biebz verzamelt hier
Bumblehorse
caaramel
Calice
Deetjeeuh
Eefsel2109
Fem verzamelt hier
FristiLover
GerdjeHoran verzamelt hier
Gub
horserider22
Ingvild verzamelt hier
IsaCalixa verzamelt hier
ismy
Jespri verzamelt hier
JewEmm verzamelt hier
joeluna verzamelt hier
Joysieee
kirsten4 verzamelt hier
Lindatjuhhh
Lisaguus verzamelt hier
LoveSenna
Luckyy80
Lynn85 verzamelt hier
magda_90 verzamelt hier
Mariett verzamelt hier
MarijeR verzamelt hier
Marjoow verzamelt hier
Moirin
Murosh verzamelt hier
Neverland
Niobe verzamelt hier
pradadaan
Quir
Revanches
Sanne_com
Shiloh verzamelt hier
S_imonee
Tigress hier
Tivara
xMaxxiee verzamelt hier

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 23:24

Yes, dankjewel!
Ik post alvast mijn week 23
Afbeelding
Vandaag geschoten!

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 23:48

De lijst wordt steeds korter...! Tijd voor een rondje commentaar (week 22). Vaak gaat het echt over details. Dus trek het je niet te veel aan als ik te kritisch ben! Ben net zo kritisch voor mezelf...

Agossie - Technisch prima. Leuke foto ook, maar niet heel bijzonder. Je hebt ze wel eens leuker gemaakt!
Appelstroop - Grappige foto! Ik hou wel van abstract.
Athelas - Mooie foto, maar de scherpste druppel is niet de druppel die het meest op valt.
Bellatrix - Gaaf!
Biebz - Prima foto. Ik vind het jammer dat de ogen van de ruiter niet te zien zijn.
Bumblehorse - Oe, beetje overbelicht. Als ik dan verder kijk is de foto prima. Al is dit ook niet het meest fotogenieke moment van de gang van het paard. Je ziet liever een volledig gestrekt of een duidelijk gebogen voorbeen. Niet zo half als nu.
caaramel - Ik neem aan dat ik naar een lange sluitertijd zit te kijken, met regen. Prima foto, alleen duurt het dus even voor ik doorhad waar ik precies naar kijk.
Calice - Lieve foto. Technisch ook prima.
Deetjeeuh - Leuke foto! Het enige is dat omdat links iets ervoor staat het net lijkt alsof je paard een beetje afgehakt is :P
Eefsel2109 - Prima foto. Schattig ook wel. Let wel even op je logo. Zoals hij nu staat is het niet heel prettig kijken. Ik zou hem in deze foto links onder geplaatst hebben.
Fem - Mooi idee. Ik denk dat de uitvoering nog sterker had gekund door het model groter in de foto te hebben (zonder bank) en scherp, nu is de muur wel scherp, maar het model lijkt dat net niet.
FristiLover - Mooie foto.
GerdjeHoran - Leuke foto. Mooie diagonaal lijn. Ik zou zelf de bovenkant eraf gehaald hebben (en links en rechts dan ook een klein stukje), omdat die horizontale strepen een beetje afleiden.
Gub - Gaaf! Misschien een tikkeltje te blauw.
horserider22 - Leuke foto. Wel jammer dat er net een grassprietje bijna over z'n oog valt.
Ingvild - Mooie foto. Goede keuze om hem niet helemaal in de zon te zetten.
IsaCalixa - Mooie foto.
ismy - Mooie foto, maar ik vind hem boven, maar zeker onder te krap geframed.
Jespri - Leuke foto. Jammer dat niet alle spetters aan de rechterkant er op staan.
joeluna - Leuke foto. Ik vind de kleurbalans alleen net niet helemaal fijn. Kan niet precies zeggen waarom.
Joysieee - Prima foto. Niet helemaal het perfecte drafmoment. Maar wat ik meer vind afleiden is de drukke achtergrond. Kan je vrij weinig aan doen, maar bijvoorbeeld de vlaggen er helemaal of helemaal niet op zetten in plaats van half.
kirsten4 - Prima foto. Persoonlijk vind ik er iets te veel contrast in zitten.
Lindatjuhh - Mooie foto. Al had van mij het meer gecentreerd mogen worden. Nu ligt de focus vooral op haar, in plaats van de connectie tussen haar en het paard. Laat ik het anders verwoorden. Zij heeft meer plaats op de foto dan het paard, alsof zij boven het paard staat.
Lisaguus - Leuke foto, maar hij lijkt niet scherp?
LoveSenna - Mooie reportage, maar bijvoorbeeld de linker foto lijkt niet scherp. De koe erachter lijkt wel scherp.
Luckyy80 - Leuke foto. Al ben ik toch meer van het 2:3 formaat. Detail: er lijken 2 haren los rond te vliegen onderaan op de foto. Daar is volgens mij iets niet goed gegaan met het photoshoppen. Als ik nu verder kijk zie ik ook een zeer duidelijke wegwerking van het halstertouw op de borst van de pony.
Lynn85 - Mooie foto.
magda_90 - Prima foto. Misschien net jammer dat de buitenboord motor er net niet helemaal op staat.
Mariett - Prima foto. Klein detail: jammer dat de staartharen er niet helemaal op staan.
MarijeR - Leuke foto.
Marjoow - Prima foto.
Moirin - Mooi moment, maar de bomen lijken niet helemaal scherp.
Murosh - Mooie foto.
Neverland - Prima foto.
Niobe - Technisch prima foto. Maar ik vind de compositie niet helemaal lekker. Ik zou zelf meer ruimte boven en rechts willen zien.
pradadaan - Leuke foto. Toch heb ik het idee dat het zand net voor het paard iets scherper is dan het paard zelf.
Quir - Mooie rustgevende foto.
Revanches - Goede poging, maar kan beter. De neus is scherp, maar de ogen (van zowel paard als model) niet. Daar zou ik liever de focus op zien. Daarbij vallen bij mij de oren echt weg in het zwart. En zou ik ze zelf in het geheel gecentreerd hebben. Niet enkel het paard. Je hebt betere foto's gemaakt ;)
Sanne_com - Toffe foto!
Shiloh - Aardige foto, alleen de horizon is toch wel echt scheef.
S_imonee - Mooie foto. Kleurnabewerking is niet helemaal mijn smaak.
Tigress - Lieve foto. Al zou ie boven echt net iets meer ruimte genomen hebben.
Tivara - Heerlijk hollandse foto, maar toch een tikkeltje anders. Leuk! Details: links komt er boven de horizon net een puntje gras in beeld. die zou ik weg gehaald hebben. Daarbij is het jammer dat het gras rechtsboven net wordt afgesneden.
xMaxxiee - Goed moment, maar ik zou echt dichterbij zijn gaan staan. Nu heb je vooral veel omgeving erop staan, terwijl je meer het onderwerk wilt zien. Als je ze mooi zo van voren hebt is het ook leuker om ze helemaal te centreren.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 23:50

Thanks JewEmm! Ik zie precies wat je bedoelt en daar twijfelde ik zelf ook over. Fijn om bevestiging te krijgen daarvan! :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 23:51

Bedankt JewEmm, je hebt gelijk. Had het er zelf ook al in een edit bijgezet, maar dat kun je vanuit de lijst niet zien. In mijn haast van op de valreep inleveren over het hoofd gezien. Kan nu niet meer aanpassen want dan kloptmde lijst niet meer helaas.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 02:49

Dankjewel JewEmm....
Het is een zelfportret...
En het was de bedoeling dat ik zelf klein en niet helemaal scherp in beeld was..
Klein is wat ik mij voel op zulke momenten... en ik zou onzichtbaar willen zijn... maar dat kan niet...
Bewuste keuzes dus, maar ik snap dat dat zonder uitleg misschien niet helemaal duidelijk is..

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 06:10

Dankjewel!
Echt, vind je dat erg? Ik had hem zo gecropt, ik vond het niet erg en anders werd het paardje veel te klein.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:05

Heel erg bedankt weer voor de feedback afgelopen weken!!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:29

Bedankt voor de feedback!

Straks maak ik m'n lijstje met feedback voor jullie af en zal m dan hier posten! Nu eerst met de camera naar stal foto's van mijn paardjes maken (want ik zie zonnn *\o/* ).

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:06

Mee eens :j Had graag meer ruimte over gehad, er was helaas geen plek om fatsoenlijk op mijn buik te gaan liggen voor de foto. Het was tijdens een hondentraining, en ik was nogal een leuke afleiding voor de pup _O- Voor een volgende neem ik het zeker mee, kijken of ik mij er omheen kan werken :D

LoveSenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:07

Hierbij nog de feedback van week 21.
Ik heb er nog niet erg veel verstand van, dus sorry als ik iets zeg dat niet klopt of kan.

Magda_90
Week 21: Leuke foto, vrolijk moment!

xMaxxiee
Week 20: Mooie foto, mooie kleuren op de achtergrond.

Ismy
Week 21: Leuke foto

Lynn85
Week 21: Mooi sfeerplaatje!

Jespri
Week 21: Mooie foto, jammer van de boomstam/tak? In het midden. Het leidt af van het kikkertje.

Athelas
Week 21: Mooi sfeerplaatje, alleen een beetje standaard.

Pradadaan
Week 21: Gave foto, op een mooi moment genomen!

Bellatrix
Week 21: Mooie collage, leuk om al die verschillende geconcentreerde koppies naast elkaar te zien.

Kirsten4
Week 21: Jammer dat de hoofden niet scherp zijn, het ziet er een beetje geknutseld uit.

Luckyy80
Week 21: Origineel verzonnen, alleen het was mij alleen niet gelijk duidelijk wat het precies is.

MarijeR
Week 21: Mooie foto, erg fijn om naar te kijken!

Eefsel2109
Week 21: Grappige foto, door die tong en oor. Die lichtval op het water en waterdruppels maakt het een sfeervolle foto!

LoveSenna
Week 21: Helaas de kop niet helemaal scherp, en jammer van de koe op de achtergrond.

Nescafe
Week 21: Mooie sfeertje!

Marjoow
Week 21: Gave foto! Mooie lichtval.

Deetjeeuh
Week 21: Mooi sfeerplaatje, jammer dat de flamingo’s beetje wegvallen tegen de achtergrond.

Sanne_com
Week 21: Mooie foto

FristiLover
Week 21: Hele grappige foto! Moest er spontaan om lachen, alleen jammer van de schaduw van het oor op het hoofd.

Murosch
Week 21: Mooie sfeerfoto!

Neverland
Week 21: Gaaf idee! Niets op aan te merken.

IsaCalixa
Week 21: Mooie foto! Niets aan toe te voegen.

Gub
Week 21: Gave foto met dat licht en weerspiegeling!

Revanches
Week 21: Mooie foto, jammer dat bij de achterkant van het paard weinig ruimte over is.

Fem
Week 21: Erg mooie foto.

Horserider22
Week 21: Een mooie, scherpe en heldere foto. Leuk moment. Daarom is hij niet zo standaard

Moirin
Week 21: Leuk idee alleen jammer dat de boten zo erg wegvallen achter het gras, het gras is iets te overheersend.

GerdjeHoran
Week 21: Leuke en spontane foto.

Mariett
Week 21: Fijne foto om naar te kijken mooi licht.

Jesicaaaa
Week 21: Mooie sfeerfoto, alleen jammer van de lichte vlekken naast het paard.

Biebz
Week 21: Erg leuk sfeerplaatje.

Tivara
Week 21: Leuk bloemetje, alleen de achtergrond stoort een beetje.

Calice
Week 21: Leuke foto van het straatje, alleen ik vind de waas die er over heen ligt een beetje storend.

Appelstroop
Week 21: Mooi moment, alleen inderdaad jammer van de storende achtergrond.

Kimmie1995
Week 21: Leuke foto van de hond, alleen jammer van het blauwe voorwerp op de achtergrond.

Caaramel:
Week 21: Erg mooi sfeerplaatje, ik kreeg direct zin in pizza.

Niobe
Week 21: Gave foto, mooie compositie

Joysieee:
Week 21: Mooie foto, mooi paard.

Agossie
Week 21: Mooie foto, leuke kat.

Ingvild
Week 21: Leuke foto, mooie compositie

Shiloh
Week 21: Mooi foto, alleen jammer de voorste bloemetjes niet scherp zijn.

hamsterfan
Week 21: Mooie foto, leuk met die bloemetjes op de achtergrond

S_imonee
Week 21: leuke foto

Tigress
Week 21: Grappige foto, alleen hij lijkt niet helemaal scherp.

Pagina-einde

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 11:02

@JewEmm: dankjewel voor je feedback!! Ik kan begrijpen dat je het teveel contrast vindt, zelf hou ik daar wel erg van maar kan ook goed begrijpen dat anderen het minder mooi vinden :j

@LoveSenna: wat bedoel je precies met geknutseld? :)

Dan maar gelijk mijn volgende foto:

Week 23
Afbeelding

LoveSenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:34

@kirsten4 Ik bedoelde dat de foto er een beetje uitzag alsof het in scene gezet is en niet spontaan. Is het nu wel duidelijk? :)

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 13:03

LoveSenna schreef:
@kirsten4 Ik bedoelde dat de foto er een beetje uitzag alsof het in scene gezet is en niet spontaan. Is het nu wel duidelijk? :)

Ik snap wat je bedoelt :j Al is het niet zo, want ik heb geen aanwijzingen gegeven hier haha. Ze stonden echt zelf "poses aan te nemen", dus eigenlijk wel een spontane foto :j Maar ik snap ook wel dat het er niet echt spontaan uit ziet hoor! Vond hem zelf toch wel wat hebben :)

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 13:56

JewEmm schreef:
pradadaan - Leuke foto. Toch heb ik het idee dat het zand net voor het paard iets scherper is dan het paard zelf.

Dankjewel!
Je hebt helemaal gelijk, dat heeft een reden :=

De zonsondergang viel wat tegen dus ik heb er een extra kleurenlaag overheen gegooid die de foto automatisch ook iets waziger maakt. Het zand werd daardoor paars en dat vond ik totaal niet mooi, ik heb dus een masker over de laag gedaan en de kleuren op het zand uitgegumd, waardoor dus ook dat kleine wazige laagje. Het klopt dus inderdaad wat je ziet, maar dit komt door die laag en niet door de foto :D

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:33

Week 23
Er zijn weer hommeltjes in mijn tuin :D
Afbeelding

Die dingen zijn wel lastig te fotograferen met een 1.8 lens :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 16:34

Ik vind hem anders prachtig! :+: Mooie kleuren, helder en scherp. :D

Mijn week 23.
Afbeelding

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 17:58

Week 23. Janneke Boonzaaijer & Campbelle WS zaterdag tijdens de cross. Zij zijn Nederlands Kampioen Young Riders *\o/*

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 18:48

Dankjewel voor de feedback! :D

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:48

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 20:06

Week #23 alvast

Afbeelding

Bedankt voor de feedback.