Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
imd schreef:Met of zonder VR?Iemand ervaring met de Nikkor 55-200?
LETS schreef:Kalibreren moet vrijwel altijd bij een servicecenter, heb nog een adres gekregen van iemand (http://www.ncrreflex.nl) maar daar heb ik (nog!) geen ervaring mee.HLPhoto; uit jou posts krijg ik de indruk dat kalibreren echt veel kan schelen qua scherpte. Waar laat je dit doen en wat kost het ongeveer als ik vragen mag?
Courses schreef:Een zoomlens? De 18-55 is ook een zoomlens hoor...Ik heb zelf een 17-85mm als kit en die gebruik ik momenteel ook vrij weinig gezien ik nu een zoomlens heb.
Courses schreef:Portretten zou ik dan wel op 55mm schieten. Een klein beetje het telebereik in levert vaak de mooiste portretten op. Bij een modelshoot zit ik (omgerekend op een cropbody) zelf telkens tussen de 50 en 65mm, afhankelijk van de locatie/eisen.18-55 kan ik bijv aanraden voor beetje macro en portretten denk ik.
Courses schreef:Een lens met USM lijkt sneller. Als je er één wil kopen, ga dan altijd even na of ie ook inderdaad snel ís als het je om de snelle scherpstelmotor gaat. Een Nikkor AF-D 80-200mm f/2.8 heeft een slotted-drive focussysteem (focust dus met de in de duurdere Nikon-bodies ingebouwde motor) en is door de "herrie" op een D3 gevoelsmatig trager dan een Canon 70-300 IS USM, maar in werkelijkheid is ie nog rapper ook. Een 200L f/2.0 IS USM die eigenlijk niet echt sneller lijkt dan de 70-300IS USM blijkt - als je ze eens naast elkaar zet - gehakt te maken van zowel een D3 + 80-200 2.8 als van z'n zwarte broertje zonder LEen lens met USM is stiller en sneller [?] in scherpstellen etc. Niet echt een must dus, wel handig.
Texas1 schreef:Ik ben er nog steeds niet uit.. ik wil een goede portret lens met beetje groothoek denk aan bereik tussen 17-70 ongeveer... Ik twijfel nog of ik wel of niet 2.8 wil (en dan over gehele bereik) en waarom ik dit wel of niet zou nemen... Ik denk namelijk dat ik het beter niet kan doen.. Aangezien bij party fotografie je toch niet op 2.8 schiet bij meerdere mensen ennn in de studio idem dito... Hebben jullie leuke suggesties??
askazita schreef:hey,
Ik ben op zoek naar een nieuwe lens voor bij mijn nikon
Ik heb al de lenzen : nikon AF-S DX 18-55 en nikon AF-S DX VR 55-200MM en een zonnekapje.
ik zoek een lens die tot 300 of 400 gaat
Welke lens zouden jullie nemen ?
en waar kopen ?
en evt nog andere dingen.
vast bedankt !