HLPhoto schreef:Wat mij altijd opvalt is dat iedereen op z'n site vermeldt met wat voor apparatuur hij/zij werkt? Ik vind zoiets helemaal niet relevant.. of ligt dat aan mij?
niet iedereen heeft met alle merken en alle soorten bodys ervaring

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fantabulouss schreef:@MarrieLeen: ik zat net je website te bekijkenziet er leuk uit...maar ik had een vraagje : hoe kan je van 1 shoot 300 fotos aan een klant leveren? dat is toch bijna niet mogelijk...? of doe je alle minder goed gelukte foto's er ook bij ? ....
En krijgen ze dan de orginelen of verkleinde foto's?
HLPhoto schreef:Wat mij altijd opvalt is dat iedereen op z'n site vermeldt met wat voor apparatuur hij/zij werkt? Ik vind zoiets helemaal niet relevant.. of ligt dat aan mij?
Nouks schreef:Of juist niet? Ondanks de wijzigingen bij de SIDN is een adres nog steeds al gauw achterhaald... buiten dat een eventuele leuke opdracht aan je voorbij zou kunnen gaan omdat de potentiële klant "mmm, beginnersapparatuur, laat maar" denkt..HLPhoto schreef:Is inderdaad meestal niet relevant. Hoewel 't bij hobbyisten die af en toe eens een shootje doen wel in hun voordeel kan werken om het te vermelden, mensen die er geen verstand van hebben vragen doorgaans liever iemand die met een spiegelreflexcamera fotografeert dan iemand met een compactje.Wat mij altijd opvalt is dat iedereen op z'n site vermeldt met wat voor apparatuur hij/zij werkt? Ik vind zoiets helemaal niet relevant.. of ligt dat aan mij?
Nouks schreef:...of het gebrek daaraan in mijn gevalDe echte pro's zetten 't er überhaupt niet op. Die lopen niet zo te koop met de hoeveelheid centen die ze in hun cameratas meesjouwen.
Romyv schreef:ervaring betekent niet eigendom... helaas! heb dit weekend heel even apparatuur vast mogen houden t.w.v. m'n huisniet iedereen heeft met alle merken en alle soorten bodys ervaring
Fantabulouss schreef:Ik zou het zelf als klant wel fijner vinden als ik 20-30 super fotos krijg ..dan 100 a 200 die iets minder zijn...
Myra schreef:@ HLPhoto: mag ik vragen welke instellingen je hebt gebruikt bij die foto?
Joycebunny schreef:Hallo.
Ik zou graag een nieuwe digitale camera kopen, maar dan heeeeel erg goedkoop. Ik wil graag al oefenen voor ik begin aan een professionele camera maar ik moet alles zelf betalen. Nou ben ik niet het rijke type dus wil ik graag een camera van onder de 200 (tussen 200 en 300 mag evt ook nog) waar ik al mee kan oefenen. Geen prutsding van 5MP dus maar echt iets waar ik al redelijke foto's mee kan maken (wazige achtergrond, dat soort dingen). Wie heeft de gouden tip?
HLPhoto schreef:Een vervelende eigenschap van spiegelreflexcamera's/fotografie is dat het bedrag áltijd oploopt.
Bereid je voor op water en brood als je op jezelf woont, of geen geld meer om te stappen, want het is érg verslavend.
Een 450D kit voor 444,- klinkt verder niet gek, ik zeg doen als je 'm graag wil hebben![]()
Wat voor lens zou je er overigens bij willen hebben?
HLPhoto schreef:WAARSCHUWING: Even opletten met nieuwe Nikon-spullen die via marktplaats e.d. verkocht worden. Werd er gisteren zelf op geattendeerd dat er momenteel wat meer gestolen spul op de markt is dan gebruikelijk. (Oh ja, het is gepost op 1 april, maar het is géén 1 april grap).