Door veel in te zomen en te zorgen dat de achtergrond ver weg is lukt dat? Ik ben zonet weer wat aan het oefenen geweest. Maar heb je ook goedkopere 2,8 lenzen? Want ik heb niet de behoefte een lens van 1000 euro te kopen als ik net begin met wat hobby foto's maken..
Anoniem
Geplaatst: 12-11-09 17:07
Heeft wel echt heel veel te maken met de positie van je onderwerp ten opzichte van jouzelf en je achtergrond. Bijvoorbeeld:
Gemaakt met een F2.8-lens, maar afgestopt tot F5.6 wegens winst op scherptediepte. Achtergrond is wel flink onscherp.
Zelfde geldt voor:
Zelfde lens (70-200 F2.8L USM IS), maar weer gebruikt op F5.6.
Ik denk dat ik dit opzich wel mooi gelukt vindt. De foto is origineel. Heb de foto alleen uitgeknipt. De boom geeft juist sfeer denk ik. Anders wordt het geheel te saai
De enige reden waarom je hier nog een boom in herkent, is omdat de rest van de achtergrond zo leeg is. Met een rustigere/meer gevulde achtergrond zou het al veel minder herkenbaar zijn (misschien alleen nog aan de kleur/structuur).
Ik sta op het punt om een externe flitser voor mijn Canon 450D te kopen, hebben jullie ervaringen met externe flitser voor de Canon en kunnen jullie me aanbevelingen doen?
Tenshi
Geplaatst: 17-11-09 20:52
Ik heb zelf de Metz 48 AF-1 voor Canon gekocht pas. Ben zeker niet ontevreden! Heb hem alleen voor modellen nog niet gebruikt, doe ik niet zo vaak. Volgens meneer in de camerazaak en een paar reviews die ik heb gelezen is Metz kwalitatief evenwaardig aan de Canon flitsers..
Voor modellenfotografie wordt ook veelal een ringflitser gebruikt, geeft vaak een mooier effect..
Anoniem
Geplaatst: 18-11-09 14:22
Externe flitsers worden over het algemeen gebruikt bij reportagewerk. Je kunt dan natuurlijk geen hele flitsset opbouwen dus dan is "portable" op je camera wel zo handig. Voor modelfotogragie wordt eigenlijk altijd een flitsset gebruikt.