Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 18:11

xJolijn schreef:
Ik vind hem zeker niet te licht! Het kijkt prettig juist :j alleen de vervaging vind ik niet netjes gedaan, ik zie duidelijk een randje rond de neus bijvoorbeeld. Daar zou ik nog een naar kijken, zonde!

k_m schreef:
Mooi gedaan! Enkel het gras vind ik iets te fluo geworden, over het algemeen zou ik de saturatie iets zachter doen! Maar hij is wel mooi van licht geworden zo! En ook het onscherpe valt niet op dat het in nabewerking gebeurd is op het eerste gezicht, maar aan de randjes van de buik zie je wel een beetje vervaging, daar mag het denk ik net iets netjeser, maar over het algemeen en in een eerste opslag is het echt veel prettiger kijken zo!

Dank jullie wel! De vervaging ga ik morgen nog even aanpassen, na een tijdje zie ik het zelf niet meer haha :)

Mariett
Blogger

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 18:17

Als je de achtergrond vervaagt is het handig om het paard in de achtergrond weg te knippen. Daarna kan je hem vervagen :) ik zal zo even een filmpje opzoeken voor je (van PHLEARN, zou ik zeker aanraden om eens te kijken op YouTube, echt een held met Photoshop).

Leviosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 19:14

@quintenvo Leuk gedaan!
Ik heb zelf ook nog wat geprobeerd.

Afbeelding

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 19:44

Mariett schreef:
Als je de achtergrond vervaagt is het handig om het paard in de achtergrond weg te knippen. Daarna kan je hem vervagen :) ik zal zo even een filmpje opzoeken voor je (van PHLEARN, zou ik zeker aanraden om eens te kijken op YouTube, echt een held met Photoshop).

Dat zou fijn zijn! :)

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 19:58

Ik heb een vraag :) Ik wil photoshop aanschaffen alleen kan ik alleen met creditcard/paypal betalen maar dat heb ik helemaal niet :') Weten jullie hoe ik dit het beste kan doen ?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 20:01

Ik heb daar Paypal voor aangemaakt. Ideaal, gebruik Paypal nu bijna overal voor. :')

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 20:02

Ja maar daar vraagt die ook voor creditcard nummer ? :')

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 20:07

horses_m schreef:
Ja maar daar vraagt die ook voor creditcard nummer ? :')
paypal kan je ook gewoon koppelen aan je bankrekening :j

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 20:15

paypal account is gelukt alleen nu krijg ik deze melding van adobe:

U moet een creditcard toevoegen om de aankoop te voltooien. Dit komt waarschijnlijk omdat de verkoper geen uitgestelde bankbetalingen accepteert. Voor sommige betalingen, zoals directe betalingen, is een creditcard vereist.

Ik probeer hem aan te schaffen via de officiele adobe site..

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 20:15

quintenvo schreef:
Mariett schreef:

Dat zou fijn zijn! :)

https://www.youtube.com/watch?v=VI2uUpwWSw4
Gaat over motion blur, maar het komt op sommige stukken wel op hetzelfde neer :) Voor vage stukken gebruik ikzeld meestal 'vage lens' (uit mijn hoofd) en voeg dan soms nog een beetje ruis toe om het een geheel te maken.

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:49

Mariett schreef:
Gaat over motion blur, maar het komt op sommige stukken wel op hetzelfde neer :) Voor vage stukken gebruik ikzeld meestal 'vage lens' (uit mijn hoofd) en voeg dan soms nog een beetje ruis toe om het een geheel te maken.

Dankjewel! :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 10:59

Ik ben niet zo fan meer van Paypal met creditcard ivm de kosten die ze rekenen voor hun diensten. Maak er dan ook bijna geen gebruik meer van. Had aantal betalingen gedaan en op gegeven moment ineens nog even €35 ofzo eraf naar hen...

Verder vind ik zowel de haf als kat stuk beter zo opgelicht!

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:00

Mariett schreef:

Weet je misschien ook hoe ik de manen netjes kan krijgen? Dat wilt bij mij namelijk echt niet lukken :(

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 19:54

quintenvo schreef:
Mariett schreef:

Weet je misschien ook hoe ik de manen netjes kan krijgen? Dat wilt bij mij namelijk echt niet lukken :(

Hoo sorry! Ja, er omheen tekenen, en als dat niet goed lukt de manen bijtekenen. Alleen als het echt te veel werk wordt kan je het beter gewoon laten gaan denk ik, anders ziet het er toch een beetje neppig uit.

Nou dan, toevallig had ik laatst een shoot met een eenhoorn, voor een bedrijfje die onder andere eenhoorn-hoorns verkoopt. Als zo genoemde 'ambassadeur' maak ik foto's van de spullen die naar mij toe worden gestuurd.
Nou kon Runa, de Schwarzwalder Fuchs van een vriendin van mij, toevallig steigeren op commando!

Ik besloot om de bewerking over de top te maken bij deze. Normaal ben ik niet zo van de vage achtergronden, paarden worden er vaak (helemaal als het heftig is) als een soort kleine 'poppetjes' op komen te staan. Alleen we hadden echt geen perfecte locatie, en ik wilde toch een beetje een apart effect, dus heb ik het wel gedaan.
Zoals je ziet zijn sommige randjes niet helemaal 100%. Dit omdat ik om heel eerlijk te zijn een beetje lui was :+ Als Lisa of hipsterhorses deze foto op groot formaat zou willen zou ik wel alles gewoon netjes langs gaan.
Afbeelding
Afbeelding

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 19:06

Mariett schreef:
Hoo sorry! Ja, er omheen tekenen, en als dat niet goed lukt de manen bijtekenen. Alleen als het echt te veel werk wordt kan je het beter gewoon laten gaan denk ik, anders ziet het er toch een beetje neppig uit.

Nou dan, toevallig had ik laatst een shoot met een eenhoorn, voor een bedrijfje die onder andere eenhoorn-hoorns verkoopt. Als zo genoemde 'ambassadeur' maak ik foto's van de spullen die naar mij toe worden gestuurd.
Nou kon Runa, de Schwarzwalder Fuchs van een vriendin van mij, toevallig steigeren op commando!

Ik besloot om de bewerking over de top te maken bij deze. Normaal ben ik niet zo van de vage achtergronden, paarden worden er vaak (helemaal als het heftig is) als een soort kleine 'poppetjes' op komen te staan. Alleen we hadden echt geen perfecte locatie, en ik wilde toch een beetje een apart effect, dus heb ik het wel gedaan.
Zoals je ziet zijn sommige randjes niet helemaal 100%. Dit omdat ik om heel eerlijk te zijn een beetje lui was :+ Als Lisa of hipsterhorses deze foto op groot formaat zou willen zou ik wel alles gewoon netjes langs gaan.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Oke, bedankt! Ik ga het is proberen :)

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 23:45

Er zitten mooie bewerkingen tussen hier! Sommige wat extremer dan andere maar hetgeen wat ik tot nu toe heb gezien voegt het eigenlijk overal wel wat toe aan de foto!

Hier dan ook maar een voor en na foto van mij!

Afbeelding
Eigenlijk niet heel veel aan gedaan, behalve wat rechter gezet, een beetje opgelicht op de wat donkerdere plekken, en wat verscherpt. :)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 00:02

Afbeelding
Afbeelding

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 07:41

Mooi Sani! Goede oorspronkelijke foto en lekker fris resultaat met een mooie kleurbalans :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:52

Hier nog weer eentje van mij. Wat een hel, een zwarte pony voor de lichte bloesems :')

Afbeelding

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 18:41

Wauw mooi opgeknapt!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 18:48

Wat zijn leuke tutorials op YouTube om foto's te verbeteren? Dus niet echt heel extreme bewerkingen. Heb tijdje lopen zoeken, maar vind niet echt iets.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 18:50

Kijk anders even op Marit haar site, zij heeft daar veel fijne tutorials op staan :j

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 19:39

Tijdelijke uitlaathondje even voor de camera gezet <3

Afbeelding

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 21:28

Leuk om al die bewerkingen te zien!

Vandaag weer wat black photos gemaakt, ik heb snel dat 'nep'achtige in mijn foto`s.
Iemand tips hoe ik dat kan voorkomen, bij de oren bv?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MillyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 22:04

Waarom maak je het niet helemaal zwart, maar kies je ervoor de achtergrond nog te laten zien?