Wat vinden de Nikon D800/D800E/D810 in de praktijk van de 36 MP? Trekken je kaartjes en PC dat nog een beetje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bagheera_206 schreef:Gaat er nu serieus een megapixel monster komen van Canon? Veel megapixels is in studio erg fijn, maar er buiten wss iets minder praktisch.
Wat vinden de Nikon D800/D800E/D810 in de praktijk van de 36 MP? Trekken je kaartjes en PC dat nog een beetje?
Lara schreef:Waarom de D5100? Er zijn momenteel nieuwere modellen beschikbaar zoals de D5200 en zelfs de D5300 al volgens mij?
De D5100 is een prima camera hoor, ik heb m ook, maar de nieuwere modellen komen niet zomaar
Bagheera_206 schreef:Ik denk dat ik toch ook maar ga upgraden van 7D naar 7D2.De specs bevallen mij prima. Een bijna identiek AF systeem als 5D3/1DX met 65 kruisgevoelige puntjes waarbij de middelste dubbel kruisgevoelig is, f/8.0 trekt en ook nog eens -3EV is. De 5D3/1DX hebben er "maar" 61 waarvan er "maar" 41 kruisgevoelig zijn, maar die hebben wel de middelste 5 die dubbel kruisgevoelig zijn. De 7D2 krijgt ook een feature van de 1DX waardoor je spotmeting met je scherpstelpunt mee kan verhuizen. De 7D/70D/5D3 hebben die feature niet. Daarnaast heeft de 7D2 net als de 70D Dual Pixel CMOS AF voor Live View en is 1 stopje beter qua ruis/detail.
[ Video ]
[ Video ]
Waarschijnlijk pas in november/december in de winkels voor 1700 euro. Ik wacht dan wel even tot de zomer en hopelijk is hij dan onder de 1500 euro gezakt.
Canon 7D2 vs Nikon D7100 vs Sony A77 II:
http://www.cameraegg.org/canon-7d-mark- ... omparison/
LOLLYYwood schreef:xxsifra; ik heb sinds vorige week vrijdag een 700D, en had voorheen ook een 1100D en ik ben er erg tevreden over!
Had mijn vraag hier ook in dit topic gesteld een aantal maanden geleden, en nog geen enkele moment spijt gehad van mijn aankoop
manonfleur schreef:Misschien niet helemaal on-topic, maar ik had een vraagje over statieven.
Als ik binnenkort mijn camera ga kopen (Wordt een Nikon d5100) wil ik er eigenlijk gelijk een mini-statief bij kopen, dat lijkt mij gewoon heel handig, ook omdat mijn handen behoorlijk erg trillen, vooral met het maken van foto's.
Nu heb ik bij de mediamarkt (daar ga ik mijn camera kopen namelijk) op de site een aantal mini statieven gezien van hama, maar kan je hier alle soorten camera's opzetten? Ik ben geïnteresseerd in deze:
http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/HA ... langId=-11
of deze:
http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/JO ... langId=-11
Welke zouden jullie mij aanraden? En zou mijn (toekomstige) Nikon D5100 hier op kunnen?
Naoom_ schreef:Ik vroeg mij af wat jullie ervaring is met een tweedehands body?
Bij lenzen durf ik dat wel aan, want daar kan je nog heel lang plezier van hebben mits het glas goed is.
Ik wil over een tijdje heel graag een andere body of lens aanschaffen. Nu twijfel ik welke van de twee ik het beste eerst kan vervangen. Wil overstappen op een fullframe, maar dat betekend ook dat ik gelijk aan hele andere lenzen vast zit.
Ik zat zelf te kijken naar een Canon 6D of 7D. Helaas niet rijk genoeg voor de 5D Mark III