[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 07:40

Gaat er nu serieus een megapixel monster komen van Canon? Veel megapixels is in studio erg fijn, maar er buiten wss iets minder praktisch.

Wat vinden de Nikon D800/D800E/D810 in de praktijk van de 36 MP? Trekken je kaartjes en PC dat nog een beetje? :=

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 07:51

Bagheera_206 schreef:
Gaat er nu serieus een megapixel monster komen van Canon? Veel megapixels is in studio erg fijn, maar er buiten wss iets minder praktisch.

Wat vinden de Nikon D800/D800E/D810 in de praktijk van de 36 MP? Trekken je kaartjes en PC dat nog een beetje? :=

:?

Hhhmm, waar komt deze opmerking opeens vandaan? Heb je daar ook wat achtergrondinfo bij?

Iets algemener: volgens mij hebben we intussen aardig dezelfde resolutie als een chemische film, als we dat intussen al niet voorbij gestreefd zijn. Het nut van nog hogere resoluties wordt daarmee ook minder.

Gezien het feit dat Hasselblad al enige tijd 50M sensoren heeft (OK, middenformaat, maar toch) zou ik me niet meteen druk maken of kaartjes en PC dat trekken, tenzij capaciteit een aandachtspunt wordt omdat grotere snelle kaarten op dit moment nog relatief duur zijn.

Bagheera_206

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 07:59

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 08:20

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 08:22

Altijd leuk die geruchten. :') Tja, Nikon heeft nu al 4 lijnen voelvreempjes en mss gaat Canon ook wel een 4e lijn toevoegen... Het klinkt iig ook als een hoop maandsalarissen. _O-

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:36

Hoi, sorry dat ik zo kom binnenvallen, maar ik heb een vraagje.

Ik ben nog niet zo heel bekend in het fotografie wereldje maar daar wil ik verandering in maken. Ik wil namelijk een spiegelreflexcamera aanschaffen.

Nu is mijn oog gevallen op een aantal verschillende camera's, maar ik blij steeds uitkomen bij de Nikon D5100. Ik heb gelezen dat een paar mensen op Bokt hem hebben, maar zouden jullie hem aanraden? Dit zijn een beetje mijn eisen/doelen ermee:
-Hij moet sowieso in Full HD kunnen filmen, dat is echt een must, daarom is dat schermpje ook zo handig!
-Ik wil er leuke, scherpe foto's van maken van paarden en honden, en misschien mensen
-Het is puur hobbymatig
-Ik wil er graag een workshop mee volgen.

Als jullie mij zouden kunnen helpen zou ik dat fijn vinden.

dabbo19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:39

ik ben ook heel erg benieuwd naar de d5100 ga binnen kort in de media markt bewonderen

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 20:00

dabbo19 schreef:
ik ben ook heel erg benieuwd naar de d5100 ga binnen kort in de media markt bewonderen

Ik ga ook binnekort naar de Mediamarkt, maar eerst wil ik zeker weten welke ik wil.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 11:02

Waarom de D5100? Er zijn momenteel nieuwere modellen beschikbaar zoals de D5200 en zelfs de D5300 al volgens mij?
De D5100 is een prima camera hoor, ik heb m ook, maar de nieuwere modellen komen niet zomaar :)

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 16:19

Lara schreef:
Waarom de D5100? Er zijn momenteel nieuwere modellen beschikbaar zoals de D5200 en zelfs de D5300 al volgens mij?
De D5100 is een prima camera hoor, ik heb m ook, maar de nieuwere modellen komen niet zomaar :)

Eerlijk gezegd zijn de nieuwere modellen voor mij echt te duur. Ik vind €399,- een mooie prijs voor een camera waarmee ik begin, ik weet niet zeker of ik het over 2 maanden nog net zo leuk vind als na de aankoop. Dan hel ik liever een iets goedkopere dan dat ik gelijk (voor mijn gevoel) een hele dure gekocht heb.
Ik heb de nieuwe modellen uiteraard wel bekeken, en deze spraken mij ook zeer aan, alleen vind ik deze echt te duur. Vooral voor een camera waarmee ik wil gaan beginnen met fotograferen.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 10:37

Bagheera_206 schreef:
Ik denk dat ik toch ook maar ga upgraden van 7D naar 7D2. :+ De specs bevallen mij prima. Een bijna identiek AF systeem als 5D3/1DX met 65 kruisgevoelige puntjes waarbij de middelste dubbel kruisgevoelig is, f/8.0 trekt en ook nog eens -3EV is. De 5D3/1DX hebben er "maar" 61 waarvan er "maar" 41 kruisgevoelig zijn, maar die hebben wel de middelste 5 die dubbel kruisgevoelig zijn. De 7D2 krijgt ook een feature van de 1DX waardoor je spotmeting met je scherpstelpunt mee kan verhuizen. De 7D/70D/5D3 hebben die feature niet. Daarnaast heeft de 7D2 net als de 70D Dual Pixel CMOS AF voor Live View en is 1 stopje beter qua ruis/detail. :)

[ Video ]
[ Video ]

Waarschijnlijk pas in november/december in de winkels voor 1700 euro. Ik wacht dan wel even tot de zomer en hopelijk is hij dan onder de 1500 euro gezakt.

Canon 7D2 vs Nikon D7100 vs Sony A77 II:
http://www.cameraegg.org/canon-7d-mark- ... omparison/

Ik zit hier op school naar de 7d mark 2 te kijken! Enige model in België het is een proef versie!

Maar het is algemene uitleg niet echt over de camera zelf maar hij is er bij,haha!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:26

Daaahaaaag! :wave:

Ik kom hier even grofweg binnen vallen. Ik heb een aantal weken geleden geprobeerd of mijn Nikon met dure lens bleef drijf, deed ie niet, zonk als een baksteen. Gevolg, waterschade, al vrij snel contact gehad met de verzekering voor het schaderapport. De expert bleek al vrij snel klaar te zijn met zijn rapport, zowel body als lens waren al aan het schimmelen toen hij hem open maakt. Oeps. :+

Maar nu, ben ik stiekem al naar een nieuwe aan het uitkijken en toch maar weer opnieuw lezen, recensies, vergelijken etc etc. Ik had dus een Nikon maar lees steeds meer over Canon en twijfel nu toch om te switchen. :=

Wie helpt mij? :')

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:07

Ik kan niets anders zeggen dan doen. :P

Nee, ondanks dat ik zelf met Canon werk was het als grap bedoeld. Waarom zou je willen switchen als je alles al van Nikon hebt en Nikon gewend bent?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:09

Canon blijft ook niet drijven :=

xxsifra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:16

Ook ik heb een vraagje!

Ik fotografeer nou al zo'n 2/3 jaar met mijn Canon EOS 1100D, en onderhand ben ik toch écht opzoek naar
een nieuwe uitdaging... :Y) Ik zit zelf te denken aan de 700D, heeft iemand hier ervaringen mee?

Eerst zat ik te denken aan een nieuwe lens (maar dan kom ik uit op bedragen +1000,- wat ik als 16-jarige dus nog maar even laat), dus ik heb toch besloten om een nieuwe body te gaan kopen.

Kan iemand mij dus vertellen over eventuele ervaringen van de 700D, of een andere (canon!!) aanraden?

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:18

xxsifra; ik heb sinds vorige week vrijdag een 700D, en had voorheen ook een 1100D en ik ben er erg tevreden over! :D

Had mijn vraag hier ook in dit topic gesteld een aantal maanden geleden, en nog geen enkele moment spijt gehad van mijn aankoop :D

xxsifra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:22

LOLLYYwood schreef:
xxsifra; ik heb sinds vorige week vrijdag een 700D, en had voorheen ook een 1100D en ik ben er erg tevreden over! :D

Had mijn vraag hier ook in dit topic gesteld een aantal maanden geleden, en nog geen enkele moment spijt gehad van mijn aankoop :D

Ah wat leuk! Ja ik wil hem echt super graag, ik twijfel op één of andere manier zo..
Er is dus duidelijk vooruitgang? :D

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:26

Ja, ik vind van wel. :j

Camera ligt ook zeer fijn in de hand en is zeer handig door het touch-draai-scherm vind ik! :)
Qua foto's merk ik ook een duidelijk verschil :j

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:55

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:07

Misschien niet helemaal on-topic, maar ik had een vraagje over statieven.

Als ik binnenkort mijn camera ga kopen (Wordt een Nikon d5100) wil ik er eigenlijk gelijk een mini-statief bij kopen, dat lijkt mij gewoon heel handig, ook omdat mijn handen behoorlijk erg trillen, vooral met het maken van foto's.
Nu heb ik bij de mediamarkt (daar ga ik mijn camera kopen namelijk) op de site een aantal mini statieven gezien van hama, maar kan je hier alle soorten camera's opzetten? Ik ben geïnteresseerd in deze:

http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/HA ... langId=-11
of deze:
http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/JO ... langId=-11

Welke zouden jullie mij aanraden? En zou mijn (toekomstige :D ) Nikon D5100 hier op kunnen?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:08

MarijeR schreef:
Canon blijft ook niet drijven :=

-kijkt naar d'r 5D in het bad-

.......... Niet? -O-

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:13

Keep on swimming, keep on swimming...

Nee, je hebt helaas alleen weathersealed bodies die wat regen/stof kunnen hebben en bodies die daar niet tegen kunnen. Alleen voor duiken ed. heb je onderwaterbehuizingen. Dan kan je body wel zwemmen. :)

Sommige compactcamera's kunnen wel zwemmen. :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:17

manonfleur schreef:
Misschien niet helemaal on-topic, maar ik had een vraagje over statieven.

Als ik binnenkort mijn camera ga kopen (Wordt een Nikon d5100) wil ik er eigenlijk gelijk een mini-statief bij kopen, dat lijkt mij gewoon heel handig, ook omdat mijn handen behoorlijk erg trillen, vooral met het maken van foto's.
Nu heb ik bij de mediamarkt (daar ga ik mijn camera kopen namelijk) op de site een aantal mini statieven gezien van hama, maar kan je hier alle soorten camera's opzetten? Ik ben geïnteresseerd in deze:

http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/HA ... langId=-11
of deze:
http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/JO ... langId=-11

Welke zouden jullie mij aanraden? En zou mijn (toekomstige :D ) Nikon D5100 hier op kunnen?

Waarom wil je een mini-statief en geen gewoon statief? De meeste mini-statieven kunnen maximaal 1kg hebben. Zonder BG en met kitlensje of 50mm kom je daar nog wel mee weg, maar niet met een 70-200mm bijvoorbeeld.

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 12:25

Ik vroeg mij af wat jullie ervaring is met een tweedehands body?
Bij lenzen durf ik dat wel aan, want daar kan je nog heel lang plezier van hebben mits het glas goed is.

Ik wil over een tijdje heel graag een andere body of lens aanschaffen. Nu twijfel ik welke van de twee ik het beste eerst kan vervangen. Wil overstappen op een fullframe, maar dat betekend ook dat ik gelijk aan hele andere lenzen vast zit.
Ik zat zelf te kijken naar een Canon 6D of 7D. Helaas niet rijk genoeg voor de 5D Mark III :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 12:40

Naoom_ schreef:
Ik vroeg mij af wat jullie ervaring is met een tweedehands body?
Bij lenzen durf ik dat wel aan, want daar kan je nog heel lang plezier van hebben mits het glas goed is.

Ik wil over een tijdje heel graag een andere body of lens aanschaffen. Nu twijfel ik welke van de twee ik het beste eerst kan vervangen. Wil overstappen op een fullframe, maar dat betekend ook dat ik gelijk aan hele andere lenzen vast zit.
Ik zat zelf te kijken naar een Canon 6D of 7D. Helaas niet rijk genoeg voor de 5D Mark III :')

Ehm, 7D is geen FF!

Als je de body via een winkel koopt, zit er bijna altijd garantie op. Dat zou ik gerust doen (heb een oogje op de 1Dx......).

Als ik occasionlenzen koop, ga ik voor EF-lenzen, zodat ik bij eventuele aanschaf van een FF daar alvast geen probleem meer heb.