Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
S_en_Z schreef:sdvfoto schreef:Ik heb dit probleem ook. Ik ben 2 jaar terug overgestapt van macbook pro naar een windows laptop omdat ik gek werd van de apple software maar mijn windows laptop kan gewoon niet tegen de goeie beeldschermen op van apple (ondanks dat jij hier problemen mee hebt). Ik heb wel speciaal kalibreer apparaatje er voor en software maar nog krijg ik me beeld scherm niet goed.. Foto's komen totaal andere over op de laptop in vergelijking van de camera.. Als ik foto's op me site of facebook zet check ik ze op me iphone en ipad en telkens is alles totaal anders qua belichting een kleur.. Wordt er niet goed van.. Ik heb de neiging weer terug te gaan op een macbook omdat ik me zo erg erger hier aan..
Ik heb mijn windows laptop op een computer beeldscherm aangesloten staanen ik heb een Spyder om te kalibreren.
maar Iphone gaf ook wel wat afwijkende kleur vergeleken met beeldscherm.
wel komen de kleuren van mn scherm aardig overeen met mn camera.
Wat mij opvalt is ondanks je kalibreert,dat geprinte fotos toh vaak iets valer uitvalt en iets donkerder dan je bewerkt. Volgens mij is dan nog de enige optie een printer kopen, die ook kalibreren en zelf printen.. maar das me te duur. Dus probeer daar rekening mee te houden.
aan de andere kant.. je kunt je rot frustreren dat t niet perfect is.. maar vergeet niet dat kopers op niet gekalibreerde schermen fotos ook weer heel anders zien. Als hun wit te fel ingesteld staat lijkt alles overbelicht