[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:40

Naar de winkel gaan en vast houden. Kijk wat het lekkerst in de hand ligt en het logischt voor je is. Nikon D3100 en canon 1100D zijn zeer gelijkwaardig

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:42

Naar de winkel gaan om wat camera's vast te houden en de knoppen en menu's te bekijken. Ik snap bijvoorbeeld niks van het menu van Nikon maar Sony en canon vind ik wel weer erg fijn.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 00:07

Okee, goede tip.

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 00:13

650D Is inmiddels wel flink in prijs gedaald :=
Begint nu toch wel te kriebelen als ik al die positieve verhalen hoor...

En Kelly denk ook goed na over wat je er verder mee wilt, ik heb namelijk de 1100D maar achteraf gezien heb ik toch wel een beetje spijt dat ik niet wat langer heb gewacht en uiteinden 600/650D heb gekocht, die is net even iets uitgebreider... met 600D scheelt het niet heel veel, maar 650 is toch al een stuk geavanceerder qua techniek die er in zit (Corrigeer me als ik het fout heb)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 00:16

Ik wil ook wel een uitgebreidde camera, dan maar iets langer sparen. Wil er eigenlijk vanalles mee fotograferen namelijk. :+

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 00:18

Peer_hvj schreef:
650D Is inmiddels wel flink in prijs gedaald :=
Begint nu toch wel te kriebelen als ik al die positieve verhalen hoor...

En Kelly denk ook goed na over wat je er verder mee wilt, ik heb namelijk de 1100D maar achteraf gezien heb ik toch wel een beetje spijt dat ik niet wat langer heb gewacht en uiteinden 600/650D heb gekocht, die is net even iets uitgebreider... met 600D scheelt het niet heel veel, maar 650 is toch al een stuk geavanceerder qua techniek die er in zit (Corrigeer me als ik het fout heb)

Same story :o

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 00:21

Wil ook goede actiefoto's kunnen maken (verschillende sporten - ook paarden), zal eens een keer de MediaMarkt inlopen, daar zullen ze er wel veel hebben.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 00:27

Je kan beter naar een goede fotozaak gaan, kunnen ze je ook beter adviseren en er zijn er die ook flink goedkoper dan mediamarkt zijn.

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 00:27

Kelly,
de foto's liggen voor het grootste deel aan jou en aan de lens, de camera is maar een oplsag plaats.
Wat voor type fotografie je wilt doen heeft niets met de camera te maken, maar met de lenzen die je erbij koopt.
En alsjeblief ga niet naar de MM :') Daar wordt je zoveel aangesmeert..
Ga lekker zoeken op internet, informeer je goed en pas als je zeker van je zaak en kennis bent ga je naar de MM, zo kan je voelen, vasthouden etc en laat je alle info je ene oor en je andere uit gaan.
Bij MM probeerde ze me namelijk een geheugenkaart aan te smeren voor €60 die ik ergens anders voor €16 gekocht heb (nee geen typfout)
En dit proberen ze niet alleen met een geheugenkaart, maar met alles wat ze er voor kopen.
houd ook gewoon goed alle acties op internet in de gaten

@Flowq balen is dat he.. Maar als arme student kan €560 er helaas niet vanaf :( 1100 zal ook niet meer dan €250 tweedehands opleveren... dusja helaas pindakaas, snel studie afronden dan maar! ( of een erfenis inpikken waarvan ik t bestaan nog niet weet }:) )

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 00:29

Nee ik ga niks in de MM kopen hoor! Bah wat een slechte service heb ik daar toen gehad met iets anders. :n

Bagheera_206Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 01:31

Marit schreef:
Naar de winkel gaan om wat camera's vast te houden en de knoppen en menu's te bekijken. Ik snap bijvoorbeeld niks van het menu van Nikon maar Sony en canon vind ik wel weer erg fijn.

Lekker middagje bodies voelen! :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 02:10

Courses schreef:
lifaya schreef:
Ik ben trouwens voorzien van de Canon EOS 7D inmiddels :)) Ik ga hem vandaag voor het eerst gebruiken :j

Overgestapt van de 50D toch? :)

japjap :P

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 11:15

Weet iemand hoeveel kou een camera kan hebben?
Wilde foto's gaan maken maar niet dat mn camera ineens kapot gaat ofzo.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 11:26

Camera's kunnen best wat hebben hoor, als je ze even laat acclimatiseren. Let wel op de batterijen, die houden er door de kou gauw mee op. Als je ze er even uithaalt en even in je zak oid opwarmt kunnen ze meestal nog wel even :)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 11:29

Ik heb besloten om even met een nieuwe camera te wachten. Ik heb eens even op internet gekeken omdat de 7D nu in de cashback actie zit en jawel er komt heel binnenkort naar alle waarschijnlijkheid een nieuw model. 7D mark II. Sneller en met meer Megapixels.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:04

Aangezien hier de 100 pagina's zijn bereikt, wil ik jullie graag uitnodigen verder te praten, ideeën, tips en adviezen uit te wisselen in het 4e deel alweer: [FK] [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4
Allen hartelijk bedankt voor jullie fijne bijdrage hier, helemaal top! Succes en veel plezier in het nieuwe deel. Bij deze hier het slotje. :)