, maar probeer uitleg te geven voor mijn commentaar en ook tips
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

, maar probeer uitleg te geven voor mijn commentaar en ook tips

maar heb tot nu toe haast een half A-4'tje nodig om al het commentaar en dingen per persoon neer te zetten

AL??? doe haast een uur over 5 personen
vind het jammer dat het zo weinig gedichtjes, waren, maar dat maakt verder niet uit
Ieder gedichtje dat ik heb gelezen was lekker origineel en goed bedacht, daar wil ik sowieso even mijn complimenten even over kwijt
verder kunne jullie alles lezen in het commentaar.
ik heb overal zoveel mogelijk geprobeert neer te zetten waar je voor de volgende keer wat aan hebt. elk stukje commentaar/tips eindigt met min. 1 regel waarin ik een punt zeg waar je de volgende keer beter op moet proberen te letten. Let niet op de hoeveelheid, want het is niet verkeerd bedoel.
waardoor de punten wat dieper uitgewerkt zijn en het niet zo simpel iets is 
Heel leuk gedichtje verder.
oke nou het echt commentaar. Ten eerste vind ik het jammer dat je de titel eindigt met een punt. Want met een punt zeg je eigenlijk einde het gaat niet verder, terwijl het gedichtje nog moet gaan beginnen
je zou er beter een komma achter zetten, maar in dit geval helemaal niets, omdat je nergens in het gedichtje verder leestekens gebruikt
Verder over de tekst zelf, vind ik het jammer dat je lights en light combineert in een zin. Klinkt een beetje raar, ook al bedoel je er twee keer wat anders mee
Bij strofe 3, bij de opsomming ‘joy and love and peace’ zou het mooier zijn geweest als je gebruik had gemaakt van een komma. Dit leest namelijk een beetje vreemd en het verstoort het ritme van het gedicht. Waarschijnlijk heb je het gedaan om de strofe’s een beetje gelijk te houden, maar ik zie liever een beetje ongelijke strofe’s dan dat het ritme van het gedicht verdwijnt. Verder heb ik geen verstand van Engelse grammatica of wat dan ook, dus daar wil ik niets over zegge
probeer er de volgende keer op de letten dat je niet in een regel twee woorden drukt die zo op elkaar lijken 
Dan krijg je die
Als eerste zou ik het mooi hebben gevonden als je de titel ook was begonnen met een hoofdletter omdat je iedere strofe ook begint met een hoofdletter. Bij strofe 2 en3 had je de hoofdletter bij de tweede regel eigenlijk moeten laten zitten, omdat het nu eigenlijk niet zo goed klopt, bij de rest van de opbouw van je gedicht. Verder vind ik het jammer dat je gebruik maakt van een cijfer, die kun je beter ook gewoon uitschrijven, omdat hij nu namelijk extra opvalt in de tekst als je begrijpt wat ik bedoel
ook vind ik het jammer dat er twee regels in de tekst zo’n eind uisteken in verhouding met de rest. Je zou het natuurlijk wel kunnen doen, maar dan moet er een regelmaat in zitten. Bijv. bij ieder eind van de strofe een lange zin
Af en toe kap je de zinnen een beetje af en dat vind ik zonde. Probeer de volgende keer meer regelmaat te vinden in de opbouw van je gedichtje.
dat vind ik wel een heel belangrijk pluspunt. Verder de bedoeling van het gedicht vind ik er mooi en goed gepast bij de foto.
snap je wat ik bedoel???? Verder kloppen de laatste twee regels niet echt aan elkaar. Want je bent aan het huilen om het zo maar te zeggen. En dan begin je er met het woordje ‘en’ over dat er altijd ruzie. Het klopt gewoon niet helemaal in het geheel. Probeer het gedicht echt als een geheel te houden de volgende keer. Niet dat je woorden ertussendoor doet omdat het anders niet zo mooi uitkomt. Het moet ook lekker kloppen in de tekst zelf. Het moet passen bij het geheel.
Eve_lien
Eve_lien
veel plezier met het kiezen van de volgende foto en ik ben benieuwd
nouja er moet toch iets zinvols tussen hebben gezeten

net of je kerst in delen opdeelt zeg maar en jij een deel hebt gekozen en dan zomaar een punt pakt uit een ander deel
hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel 
heb ik er niet voor niets mijn best op gedaan
Nevony schreef:Gefeliciteer Evelijn!
Nu weer nadenken over de volgende foto
Ik voel me zeer gevleid, maar de winnaar is Evelien. 
nujaro schreef:Jaduuh: ik snap wat je bedoeld, maar het leek voor mijn gevoel gewon niet echt tussen de rest te passennet of je kerst in delen opdeelt zeg maar en jij een deel hebt gekozen en dan zomaar een punt pakt uit een ander deel
Eve_lien: ben blij dat je wat aan mijn commentaar hebt gehadheb ik er niet voor niets mijn best op gedaan
![]()
leuke foto, echt mooi, maar weet nog niet precies wat het bij mij oproept
* koppig
Jaduuh schreef:nujaro schreef:Jaduuh: ik snap wat je bedoeld, maar het leek voor mijn gevoel gewon niet echt tussen de rest te passennet of je kerst in delen opdeelt zeg maar en jij een deel hebt gekozen en dan zomaar een punt pakt uit een ander deel
Eve_lien: ben blij dat je wat aan mijn commentaar hebt gehadheb ik er niet voor niets mijn best op gedaan
![]()
leuke foto, echt mooi, maar weet nog niet precies wat het bij mij oproept
Ja oké ik snap jou punt ook wel, al blijf ik bij mijn mening dat ik het er wel bij vind passen.* koppig
Maar, smaken verschillen nou eenmaal. Gelukkig.
koppig zijn is goed je moet voor je mening kunnen staan
Natasja91 schreef:
Wat een onwijs gave foto is dat..
Eve_lien schreef:Natasja91 schreef:
Wat een onwijs gave foto is dat..
Moet je eens op die site kijken

mickey1989 schreef:
Heb ik gedaan ja, erg mooie foto's... kun je veel inspiratie uit halen!
Hoe kom je bij die site?