[GAME] Ieders gedicht bij dezelfde foto. Deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nujaro

Re: Ieders gedicht bij dezelfde foto. Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 19:35

nee zoveel Bloos, maar probeer uitleg te geven voor mijn commentaar en ook tips Tong uitsteken

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 19:39

Dat is alleeen maar goed. OK dan!

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 19:42

whaha ja, nu kan het, want het zijn toch niet zoveel gedichten Tong uitsteken maar heb tot nu toe haast een half A-4'tje nodig om al het commentaar en dingen per persoon neer te zetten Nagelbijten / Gniffelen

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 20:23

Halleluja. Vork
Dat wordt een leerzaam rondje. Haha!

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 20:24

whaha, wie weet Tong uitsteken
of ik klets gewoon teveel onzin Schijnheilig

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 20:27

Haha dat kan ook nog. Haha!

Maarre schiet maar op dan, ben benieuwd. *LOL*

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 20:27

oke oke hier is ie al Vork AL??? doe haast een uur over 5 personen Clown

Zo en hier dan de uitslag Knipoog vind het jammer dat het zo weinig gedichtjes, waren, maar dat maakt verder niet uit Knipoog Ieder gedichtje dat ik heb gelezen was lekker origineel en goed bedacht, daar wil ik sowieso even mijn complimenten even over kwijt Knipoog verder kunne jullie alles lezen in het commentaar.
Deze heb ik opgebouwd in twee dingen: commentaar/tips en goede punten Knipoog ik heb overal zoveel mogelijk geprobeert neer te zetten waar je voor de volgende keer wat aan hebt. elk stukje commentaar/tips eindigt met min. 1 regel waarin ik een punt zeg waar je de volgende keer beter op moet proberen te letten. Let niet op de hoeveelheid, want het is niet verkeerd bedoel.

*= slecht
**= matig
***= matig/goed
****= goed
*****= uitmuntend

Devica***: commentaar/tips=als eerste wil ik even zeggen dat ik een titel mis, waardoor je geen idee hebt waar het over zal gaan. Nu is dat natuurlijk altijd iets bij de foto, maar toch mis ik hem. Ik vind hem een beetje simpel, voor mijn gevoel is meer een uitleg tegen iemand van dit houd kerst in. Dus meer een soort van verhaaltje. Verder vind ik het jammer dat je in de eerste strofe dubbel eindigt met maand, dat leest raar en komt ook raar tot mij over. Bij de twee strofe steekt de laatste zin af, omdat hij niet helemaal lekker loopt met de rest. Vind de eerste twee regels een beetje ver gezocht. Ik bedoel, voor de meeste mensen is kerst wel meer dan alleen een diner. Natuurlijk bedoel je dat waarschijnlijk ook niet echt zo, maar ik vind hem te simpel. Verder heb ik het idee dat eigenlijk alles over kerst gaat, maar dan komt ineens bij de laatste regel oud en nieuw erbij. Dat lijkt er in verhouding daardoor niet echt bij te kloppen. Ik denk dat je de volgende keer beter wat minder informatie moet proberen in een klein gedichtje als deze Knipoog waardoor de punten wat dieper uitgewerkt zijn en het niet zo simpel iets is Haha!
Goede punten= Ik vind het leuk dat je kerst en oud en nieuw hebt geprobeerd samen te voegen. Verder vind ik dat het einde op zich heel mooi afsluit. Het loopt lekker en je denkt ook echt van, ja dit is het eind en ik mis verder niets meer Lachen Heel leuk gedichtje verder.

Eve_lien*****: commentaar/tips= ik wil als eerste ff zeggen dat mijn engels niet te goed is Knipoog oke nou het echt commentaar. Ten eerste vind ik het jammer dat je de titel eindigt met een punt. Want met een punt zeg je eigenlijk einde het gaat niet verder, terwijl het gedichtje nog moet gaan beginnen Lachen je zou er beter een komma achter zetten, maar in dit geval helemaal niets, omdat je nergens in het gedichtje verder leestekens gebruikt Haha! Verder over de tekst zelf, vind ik het jammer dat je lights en light combineert in een zin. Klinkt een beetje raar, ook al bedoel je er twee keer wat anders mee Knipoog Bij strofe 3, bij de opsomming ‘joy and love and peace’ zou het mooier zijn geweest als je gebruik had gemaakt van een komma. Dit leest namelijk een beetje vreemd en het verstoort het ritme van het gedicht. Waarschijnlijk heb je het gedaan om de strofe’s een beetje gelijk te houden, maar ik zie liever een beetje ongelijke strofe’s dan dat het ritme van het gedicht verdwijnt. Verder heb ik geen verstand van Engelse grammatica of wat dan ook, dus daar wil ik niets over zegge Lachen probeer er de volgende keer op de letten dat je niet in een regel twee woorden drukt die zo op elkaar lijken Knipoog
Goede punten= Ik vind het leuk zo’n begrijpelijk engels gedicht te schrijven. Je schrijft het namelijk zo dat het makkelijk te begrijpen is. Geen moeilijke engelse woorden nodig om de zinnen kloppend te maken ofzo. Dat vind ik een heel belangrijk punt. Verder vind ik het onderwerp erg origineel, zou er zelf niet opgekomen zijn, maar het is wel iets dat in de realiteit echt gebeurt. Vind dat je dat mooi op papier hebt weten te zetten.

Jaduuh***: commentaar/tips= als eerste zou ik graag zien dat je na de titel een enter zou zetten. Nou heb je een beetje het idee dat er of geen titel is of dat er een hele lang titel is. Je weet het alleen omdat het zo dik gedrukt is. Vind het jammer dat je ongelijke strofe’s gebruikt. Nu heb je namelijk: 2-4-2-4-4-2. op zich niet zo erg maar ik had tussen die dubbel 4 eigenlijk nog wel een regeltje van twee gewild, zodat het meer een geheel wordt. Nu staat het een beetje los van elkaar. Alle strofe’s van twee zinnen gedaan zoals je dat hebt gedaan met de laatste strofe. Bij strofe 5 hadden ‘vooral’ en ‘wanneer’ geen hoofdletter nodig, want bij de eerste alinea’s doe je ook geen hoofdletter wanneer de zin gewoon doorloopt. En wanneer hij niet doorloopt zet je een punt. Ook bij deze strofe ook al is hij anders opgebouwd moet je dat dan doen en niet ineens mee stoppen. Let er voor de volgende keer op dat de strofe’s wel ongelijk mogen zijn, maar er wel een regelmaat in zit, wat ik bij dit gedichtje dus mis. En als laatste twijfel ik af en toe of hij wel helemaal lekker door wil lopen. Probeer de volgende keer wel regelmaat in je strofe’s te hebben.
Goede punten= Als eerste wil ik zeggen, dat ik de gedachten in dit gedicht erg mooi vind. De opbouw van je alinea’s is ook origineel (alleen jammer dan dat je een keertje niet aan houd). Ik denk dat het goed is gelukt om op papier te krijgen wat je wilt vertellen. Mijn complimenten

Miss_Monet***: commentaar/tips= jij wou commentaar??? Tong uitsteken Dan krijg je die Vork Als eerste zou ik het mooi hebben gevonden als je de titel ook was begonnen met een hoofdletter omdat je iedere strofe ook begint met een hoofdletter. Bij strofe 2 en3 had je de hoofdletter bij de tweede regel eigenlijk moeten laten zitten, omdat het nu eigenlijk niet zo goed klopt, bij de rest van de opbouw van je gedicht. Verder vind ik het jammer dat je gebruik maakt van een cijfer, die kun je beter ook gewoon uitschrijven, omdat hij nu namelijk extra opvalt in de tekst als je begrijpt wat ik bedoel Knipoog ook vind ik het jammer dat er twee regels in de tekst zo’n eind uisteken in verhouding met de rest. Je zou het natuurlijk wel kunnen doen, maar dan moet er een regelmaat in zitten. Bijv. bij ieder eind van de strofe een lange zin Knipoog Af en toe kap je de zinnen een beetje af en dat vind ik zonde. Probeer de volgende keer meer regelmaat te vinden in de opbouw van je gedichtje.
Goede punten= Vind het leuk dat je meer in de foto hebt gezien dan alleen kerst en oud en nieuw. Hierdoor krijg je vanzelf een origineel gedicht Ja dat vind ik wel een heel belangrijk pluspunt. Verder de bedoeling van het gedicht vind ik er mooi en goed gepast bij de foto.

Jaduuh****: commentaar/tips= Net zoals bij het eerste gedicht vind ik het jammer dat je na de titel geen extra enter doet, zodat het goed duidelijk is dat het gedicht begint en dat de titel is. Ik vind het woord vluchten in de tweede alinea een beetje ver gezocht. Het lijkt er niet echt lekker tussen te passen. Ook zie ik dat belletjes er niet echt in, want wat hebben die belletjes met dit geheel te maken. Het is meer een verplichte zin die er toevallig mooi tussen past, zou ik maar zeggen. Verder klopt tranen niet qua zinsopbouw in de laatste strofe. Want alles is een (weet niet hoe je zo’n ding noemt) en eindigt op starend, denkend rillend, kijkend Knipoog snap je wat ik bedoel???? Verder kloppen de laatste twee regels niet echt aan elkaar. Want je bent aan het huilen om het zo maar te zeggen. En dan begin je er met het woordje ‘en’ over dat er altijd ruzie. Het klopt gewoon niet helemaal in het geheel. Probeer het gedicht echt als een geheel te houden de volgende keer. Niet dat je woorden ertussendoor doet omdat het anders niet zo mooi uitkomt. Het moet ook lekker kloppen in de tekst zelf. Het moet passen bij het geheel.
Goede punten: Vind het leuk dat je ook eens schrijft over een niet leuke kerst, daardoor maak je je gedicht erg origineel. Verder vind ik de opbouw van je gedicht wel heel mooi. Steeds twee regels, waarvan de eerste begint met een hoofdletter en dan strofe’s van 4 regels. Dat vind ik sowieso een mooie regelmatige opbouw. Voor de rest vind ik het gewoon een leuk gedichtje.

Ik doe deze keer maar 1 winnaar omdat er maar zo weinig waren die meedoen.

En die winnaar is:

Go jij! Go jij! Eve_lien Go jij! Go jij!

oh dit valt niet echt op

Go jij! Go jij! Eve_lien Go jij! Go jij!

gefeliciteerd en mijn complimenten Ja veel plezier met het kiezen van de volgende foto en ik ben benieuwd

ZO hoop dat jullie wat aan mijn commmentaar hebben gehad Vork nouja er moet toch iets zinvols tussen hebben gezeten Clown

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 20:34

Zo heel wat commentaar. Nagelbijten / Gniffelen

Gefeliciteerd Evelien!

En bedankt voor je commentaar, alleen 1 dingetje: zie ik dat belletjes er niet echt in, want wat hebben die belletjes met dit geheel te maken.
Bij Kerst denk ik aan vrolijk gerinkel, belletjes (jingle bells) enz. Daar kwam het dus vandaan.

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 01:59

Kijk.
Ik heb wat aan je commentaar.
Ondanks dat engels niet je sterkte punt is misschien.
( T mijne ook niet, daar niet van.. hihi)
Dankjewel!
Foto komt eraan Lachen

O een edit: Lights / light waren bewust zo geplaatst Lachen

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 02:12

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 08:57

Gefeliciteer Evelijn!
Nu weer nadenken over de volgende foto

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 11:31

Bloos!
Wat een onwijs gave foto is dat..

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 11:35

wauw mooie foto, goed uitgezocht!

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 12:01

Jaduuh: ik snap wat je bedoeld, maar het leek voor mijn gevoel gewon niet echt tussen de rest te passen Knipoog net of je kerst in delen opdeelt zeg maar en jij een deel hebt gekozen en dan zomaar een punt pakt uit een ander deel Knipoog hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel Lachen

Eve_lien: ben blij dat je wat aan mijn commentaar hebt gehad Ja heb ik er niet voor niets mijn best op gedaan Lachen
leuke foto, echt mooi, maar weet nog niet precies wat het bij mij oproept Lachen

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 12:04

Nevony schreef:
Gefeliciteer Evelijn!
Nu weer nadenken over de volgende foto

Clown Ik voel me zeer gevleid, maar de winnaar is Evelien. Tong uitsteken

Dat is een gave foto, ik ga nadenken! Ja

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 12:07

nujaro schreef:
Jaduuh: ik snap wat je bedoeld, maar het leek voor mijn gevoel gewon niet echt tussen de rest te passen Knipoog net of je kerst in delen opdeelt zeg maar en jij een deel hebt gekozen en dan zomaar een punt pakt uit een ander deel Knipoog hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel Lachen

Eve_lien: ben blij dat je wat aan mijn commentaar hebt gehad Ja heb ik er niet voor niets mijn best op gedaan Lachen
leuke foto, echt mooi, maar weet nog niet precies wat het bij mij oproept Lachen

Ja oké ik snap jou punt ook wel, al blijf ik bij mijn mening dat ik het er wel bij vind passen. Lachen * koppig

Maar, smaken verschillen nou eenmaal. Gelukkig.

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 12:42

Jaduuh schreef:
nujaro schreef:

Ja oké ik snap jou punt ook wel, al blijf ik bij mijn mening dat ik het er wel bij vind passen. Lachen * koppig

Maar, smaken verschillen nou eenmaal. Gelukkig.

daarom het is ook smaak Knipoog koppig zijn is goed je moet voor je mening kunnen staan Kusje

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 12:45

Natasja91 schreef:
Bloos!

Moet je eens op die site kijken Lovers

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 12:49

Erg gave foto Eef. Ik ben momenteel inspiratieloos maar hier kan ik geloof ik wel wat mee! Haha!

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 12:50

Eve_lien schreef:
Natasja91 schreef:
Bloos!

Moet je eens op die site kijken Lovers

Heb ik gedaan ja, erg mooie foto's... kun je veel inspiratie uit halen!
Hoe kom je bij die site?

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 22:32

Hee, ben ik de eerste? Vork

--

Mijn masker

Starend naar het licht
Schitterend op mij neer

Zal ik ooit nog gelukkig worden
Mijn hart kunnen laten lachen

Starend naar de wolken
Drijvend over mij heen

Zal alles ooit nog goed komen
Mijn lichaam kunnen accepteren

Starend naar de touwen
Bindend rond mijn leven

Zal ik ooit mezelf gaan bevrijden
Mijn gedachten kunnen geloven

Starend naar die betere tijden
Vertrouwend op mijn masker

--

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 23:37

mickey1989 schreef:

Heb ik gedaan ja, erg mooie foto's... kun je veel inspiratie uit halen!
Hoe kom je bij die site?

Was hem al eens tegen gekomen Lachen

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 12:49

Oei, hier ben ik lang niet geweest, ik ga weer aan de gang! Lachen

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 19:13

Ik sla deze ronde toch over, ben van morgen tot donderdag op vakantie en kan dus niet up-to-date blijven dan. Lachen

victorielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 22:13

eindelijk heb ik weer eens tijd voor een gedicht!
Hier komt die, hij is niet geweldig,, maarjaa

Onstopbaar

Ze kunnen mij niets maken,
Ik ben sterker dan hun macht,
Verstandiger dan hun woorden,
En onopsluitbaar.

Toe maar, dicht de put,
Dicht de put van mijn gevoelens,
Ik zal blijven vechten,
Jij zult de winnaar niet zijn.

Mijn ogen zullen blijven glunderen,
Mijn lippen blijven lachen,