[VER] de val

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Debbyy

Re: [VER] de val

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 19:44

A_lette schreef:
Debbyy schreef:
Alette ik heb even vraagje dat verhaal zon zoen en vakantie hadj egzegt dat Stefan en aniek nog in het volgende verhaal komen nou dis volgende verhaal maar komen hun nog in dit verhaal Schijnheilig

Nou, ik was daarna nog weer met een ander verhaal begonnen... Alleen die kon ik na een paar hoofdstukken niet meer verder krijgen.. Misschien dat ik binnenkort ZZ&V eens ga herschrijven en nog verder uitbreiden maar dat is echt een hele kleine kans Verdrietig

Leuk dat er nog steeds mensen benieuwd zijn hoe het met hun is afgelopen Haha!

hhaha oke.. Schijnheilig.. Ben verhaal weer opnieuw aan lezen en daarom dacht ik daar opeens aan. ik hoop wel dat je nog gaat uit breiden =)

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 20:16

In het stuk dacht ik ineens: He het is Mark Lachen maar zag dat er al meer waren die die gedachten met mij delen Haha!

essieJgirL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 20:32

ik denk ook dat het marc is Ja maar dat denken er idd meer Tong uitsteken
wel weer een super spannend stuk .

TheaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:13

ik zou echt niet weten wie dr vermoord heeft je schrijft ontzettend leuk ben erg benieuwd hoe het afloopt

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:18

hmm spannend het is laurens niet denk ik!
maar ga zo door met schrijven!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:17

Zo wel jammer zijn als het marc is vind ik, want dan is het wel erg voorspelbaar..

Over het stuk vóór het vorige stuk (beetje laat, ik weet het Haha! ):
Tot zoverre ik weet ben ik niet verliefd = Voor zover ik weet...

En nu wil ik eens goed de mening van iedereen horen.
Welke naam staat er op het papier? Een van de meisjes denk ik
Wie is volgens jullie de moordenaar?
Wat moet er volgens jullie gebeuren? (als in liefde, woede, verwarring ect) NIet marc de moordenaar, maar voor de rest vben ik hie rniet goed in Tong uitsteken

marit_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:33

leuk stuk weer Haha! ik denk dat het laurens is aangezien het nu teveel na mark gaat.. mark zei op een gegevenmoment van wat ik er allemaal voor heb moeten doen.. ze heeft eerst met laurens gehad. nu denk ik dat laurens het heeft gedaan en mark veel moeite heeft moete doen om haar bij laurens weg te krijgen.. Cool ma spannend verhaal hoor Tong uitsteken

Sabinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 10:48

En? Ben je geslaagd Haha! ?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 13:00

Ja ik ben geslaagd! Gelukkig maar!
Ik heb nog niet weer geschreven of wat dan ook, dus het duurt nog eventjes. *zit ook nog steeds te bedenken hoe ik nou verder moet.. Nagelbijten / Gniffelen *

marit_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 16:29

gefeliciteerd met je diploma Haha! *gooit inspi na jou toe*

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:52

leuk verhaal heb het in een keer gelezen ben echt benieuwd hoe het verder gaat en wie de dader is.

litteltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 12:53

En al inspiratie? Haha!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 20:59

nu je geslaagd bent moet je tijd zat hebben om lekker verder te schrijven toch Knipoog

litteltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 23:00

En te denken Tong uitsteken

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 13:22

Nee, t schiet voor geen meter op!
Heb savonds als ik moet gaan slapen opeens geniale ideeën... Die sochtends weer verdwenen zijn... Dus ligt er nu een kladblok naast mn bed... (sinds vandaag) Wie weet helpt het Clown

essieJgirL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:48

ik hoop het Lachen ben zo benieuwd wie nou de dader is ..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 23:04

Goed, lekkere tijd van posten weer, maargoed... Had opeens een ideetje.... Schijnheilig

Citaat:
Vervolgens bekijk ik de brief nog een keer. Tot zoverre ik mij kan herinneren, komt het niet overeen. Betekend dit dat hij afvalt? Snel schut ik de gedachte van mij af. Wie weet heeft iemand anders het wel voor hem geschreven. Hij is toch de enige persoon die ik kan bedenken die het gedaan heeft, ook als ik de reactie op zijn naam bedenk die Gert en Anna gaven. Even sluit ik mijn ogen, één ding zit mij dwars. Laurens zijn naam, komt niet overeen met de naam die op het papier staat. En de eigenaar van de naam, zie ik niet als verdachte. Ook omdat ik hem nog maar net ken. Waarom zou hij het dan gedaan hebben? Of zou ik toch een verleden met hem delen?

Citaat:
Woest schud ik mijn hoofd. Ophouden nu! Wie zegt dat hij écht de dader is? Waarom zou hij?
Een kreet ontsnapt uit mijn mond. Weer schud ik mijn hoofd. Wat wil je nou? Wil je perse de moordenaar vinden? Wil je écht weten wat er gebeurd is? Wil ik het echt wel weten? Durf ik dat aan? Even word ik bang van de vragen die ik mijzelf stel. Simpelweg omdat ik het zelf niet meer weet. Is het wel goed om het verleden uit te pluizen? Er is vast een reden dat ik mijn geheugen ben verloren. Toch? Moedeloos laat ik mijn hoofd in mijn handen zakken. Wat wil ik nou. Het eerste antwoord wat in mij opkomt is Rose leren kennen. Rose, mijn moeder, die ik niet ken. De band die is verdwenen bij mijn val. Een band die waarschijnlijk niet meer goed komt. Hoe kun je nou iemand leren kennen, als ze een geest is? Niet, concludeer ik. Ik kan haar toch niet meenemen naar de stad? Om te gaan shoppen? Ik kan haar niet aanraken als ik een knuffel wil. Ik kan haar niet echt voelen, als zij mij aan zou raken. Alleen maar, omdat ze een verschijning is. Een geest, die waarschijnlijk nog maar een doel hier heeft voordat ze rust kan hebben. Dat de persoon die haar heeft vermoord wordt gevonden. En zijn straf krijgt. Terwijl ze niet mag meehelpen in de zoektocht naar hem. Ik ligt mijn hoofd op en schudt hem weer. Het is gewoon hopeloos. Een koel briesje waait mijn kamer in. Een briesje wat de geur van rozen door mijn kamer blaast. Even glimlach ik, vervolgens bedenk ik mij dat het wel toeval zou zijn.

‘Hey Lise!’ Vrolijk word ik de volgende dag begroet door Sjon. Ik glimlach even voordat ik hem ook begroet. Bijna automatisch loop ik naar achter om mij daar om te kleden. Sjaak glimlacht even en wijst dan naar de kast.
‘Weet je nog welke bloes je moest hebben?’ Vraagt hij dan. Even kijk ik bedenkelijk naar de kast. Welke was het ook alweer?
‘Laat mij maar even.’ Klinkt een vrouwenstem achter mij. Verbaasd kijk ik om. Daar staat een jonge vrouw mij vrolijk aan te kijken. Vervolgens steekt ze haar hand uit.
‘Omdat je mij aankijkt alsof je niet meer weet wie ik ben, Ina, hoi!’ Zegt ze lachend. Ik schud haar de hand en stel mij automatisch ook voor. Ze kijkt mij even aan en schiet dan in de lach.
‘Sorry, maar dat wist ik al,’ Zegt ze terwijl ze mij een knipoog geeft. Plotseling begin ik te blozen. Natuurlijk weet zij dat. Zij is haar geheugen niet kwijt. Dan houdt ze mij een bloes voor.
‘Ik dacht dat jij altijd een maatje M droeg hier. En een schort, alsjeblieft.’ Ze geeft mij de kleren en wijst mij waar ik mij om kan kleden. Snel bedank ik haar en kleed mij om.
De uren daarna vliegen om, Sjaak Sjon en Ina geven mij meteen het gevoel dat ik hier welkom ben. Ook vliegen de opmerkingen ook al snel in het rond. Niet alleen omdat ik mij meteen thuis voel, ook omdat de meeste handelingen automatisch gaan. Het is net alsof mijn werk niet is gewist uit mijn geheugen. Opnemen, de snacks uit de vitrine pakken, in de frituur doen, patat doorgeven, het is net alsof ik mijn geheugen niet kwijt ben. Tot mijn opluchting reageren de mensen ook verrast dat ik weer terug ben. Zo nu en dan kijken ze mij even verbaasd aan, vervolgens lachen ze en vertellen ze mij dat ze het leuk vinden dat ik er weer ben. En het leukste vind ik, dat ze dat meisje- die- zo- leuk- tegen- Sjon –in –ging best wel gemist hebben.
Mijn vrolijkheid verdwijnt in twijfel over vertrouwen als Marc de cafetaria binnenkomt. Is hij wel te vertrouwen? Even denk ik aan de lijst. De lijst waar zijn naam ook op stond. Een lijst die mij deed twijfelen over zijn betrouwbaarheid en de dingen die hij tegen mij zei.
‘Hey, gaat het?’ Hij kijkt mij bezorgd aan. Ik knik. Bang dat de zenuwen mij verraden als ik ga praten.
‘Mooi, ik heb hier een briefje. Het is een lijst deze keer.’ Hij kijkt mij nog steeds bezorgd aan. ‘Weet je zeker dat het wel met je gaat.’
‘Ja, het gaat best hoor.’ Eindelijk heb ik het lef weer gevonden om te praten. Een briefje. Met zijn handschrift misschien wel.
‘Zelf geschreven?’ De blik van Marc veranderd van bezorgd naar verbaasd.
‘Ja, hoezo?’
‘Gewoon, interesse. Mooi handschrift heb je.’ Geef ik hem een gemaakt compliment. Dat briefje dat verdwijnt straks wel als de bestelling klaar is, besluit ik dan.
‘Dank je. Ben je vanavond nog even in de stad? Gewoon wat drinken?’ Stelt hij opeens voor.
‘Geen idee, ik zie nog wel even. Ik weet niet hoeveel energie ik vanavond heb.’ Reageer ik zo neutraal mogelijk.
‘Gaan we nog weer even bezig?’ Vraagt Sjon mij op plagerige toon. Ik begin te lachen.
‘Alsof jij al zoveel hebt gedaan vandaag!’ Zeg ik op dezelfde toon terug. Marc begint te lachen.
‘Ik merk het al, je moet weer bezig. Laat het maar even weten of je gaat of niet. Goed?’ Ik glimlach even en knik dan. Vervolgens draai ik mij om en ga verder met de routine.

Als ik tegen een uur of acht thuis kom vlieg ik al snel naar boven om het briefje te vergelijken met de brief die er op de zolder ligt. Zou het kloppen? Zou hij het gedaan hebben? Maar waarom dan? Goed, kom op Lise, bekijk en vergelijk de handschriften. Kijk of het klopt. Of dat het juist niet klopt. Met trillende handen haal ik de trap naar beneden. Boven aangekomen steek ik eerst een kaarsje aan. De verleiding om Rose op te roepen komt in mij op. Maar ik besluit dat ik haar even laat waar ze dan ook zijn mag. Eerst maar kijken of het klopt, als ik meer weet kan ik haar altijd nog vragen, bedenk ik mij dan. Voorzichtig pak ik het boek op, even streel ik met mijn vingers over de kaft, over het reliëf van het boek. Een kleine glimlach speelt over mijn lippen. Ergens weet ik dat Rose, waar ze ook is en op dit moment echt niet nodig, stiekem met mij mee kijkt. Dan vind ik het echt tijd om het boek open te slaan en de brief eruit te halen. Als ik het de kaft omsla haal ik even mijn adem in. Wil ik het wel weten? Toch wint mijn nieuwsgierigheid het en ik sla het boek nu echt open. Nu de brief nog. Voorzichtig haal ik deze uit het boek en leg hem er bovenop. Vervolgens leg ik het briefje van Marc ernaast. Even sluit ik mijn ogen, als ik ze open kijk ik verbaasd naar de papieren op mijn schoot en concludeer ik dat ik te weinig ligt heb. Mopperend klik ik het lampje naast de bank aan en ga op de bank zitten. Waarom blijven staan als je iets wat schokkend kan zijn beter zittend mee kan maken? Even vergelijk ik alle lettertjes die op de blaadjes staan. Alle A’s en alle E’s om mee te beginnen. Vervolgens de letters met lussen en zo werk ik het hele briefje af. Halverwege kom ik tot de conclusie dat het handschrift niet helemaal op het briefje niet hetzelfde is als de dreigbrief. Een aantal letters zijn verschillend geschreven. Maar veranderd een handschrift niet? Of blijft dat hetzelfde? Met een zucht laat ik de papieren in het boek zakken en sla hem dicht. Hier moet ik even goed over nadenken, besluit ik dan.

‘S nachts lig ik te woelen in mijn bed. Had ik toch wel naar de stad moeten gaan om met Marc te praten? Of dan ook maar iets te ontdekken? Misschien heb ik wel meer vriendjes gehad dan dat ik weet. Het kan toch ook zijn dat er nog meer verdachten zijn? Ik moet morgen maar met Janice, Anita en Myrthe afspreken, dan kom ik vast wel meer over mijn leven te weten. In het speciaal mijn liefdesleven. Opeens komt er een idee in mij op. Kereltje pesten. Een oud spelletje waarmee Myrthe een jaartje geleden mee is begonnen, toen het net aanging met haar vriend Richard. Alleen hoe ik vandaag kereltje ga pesten is nog de vraag. Even denk ik na, welke kerel wil ik eigenlijk in de val lokken? Marc? Laurens? Of zou ik nog andere mensen in mijn telefoonlijst hebben staan? Even bekijk ik de lijst in mijn telefoon. Het blijkt een behoorlijke lijst te zijn en veel namen die er in staan ken ik niet. Wie zijn bijvoorbeeld Herman, Martijn, Patrick en Rene? Dan klik ik even terug. Ik zie de naam Peter staan. Zou Peter misschien een leuk slachtoffer zijn? Toch schrap ik hem al snel uit mijn gedachten. Ik neem niet aan dat Anita het goed zal vinden als ik hem zal gaan pesten. Aan de andere kant, Janice wel dan bij Laurens? Even twijfel ik, dan besluit ik dat ik Janice en Laurens toch niet zo goed bij elkaar vind passen. Dat Laurens het ideale slachtoffer is bedenk ik al snel. Hij was diegene die mij nog even tussendoor nam, dus waarom hem niet even misbruiken? Bovendien vertrouw ik hem wel en weet dat hij de dader in ieder geval niet is. Zijn handschrift komt niet overeen en zijn naam stond niet op de lijst. Ik besluit onschuldig te beginnen, als hij toehapt, kan het alleen maar leuker worden.
‘Hey, weetje, ik ben helemaal alleen en ik ben bang. Help?’ Met een grote grijns op mijn gezicht klik ik op ‘verzenden.’ En nu is het maar afwachten of ik een antwoord krijg!

Schijnheilig Arme Janice Sigaar En ja, ik heb ook geen idee meer wie de dader kan zijn. Maar geef nou toe... Er komt wel wat te voorschijn uit de telefoonlijst... Een potentiële dader misschien? Tong uitsteken

litteltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 23:35

Whoej spannend stuk!
Nu weet ik écht niet meer wie de moordenaar is Tong uitsteken

Oja had nog wel een aantal foutjes gezien, je 2 x ligt zei en dat moest licht zijn. Weet niet meer precies waar het was..
En nog: ‘Ik merk het al, je moet weer bezig.'
Je moet weer aan de gang.

Ooh deze licht: Ik ligt mijn hoofd op en schudt hem weer.
Teminste ik denk dat het licht is Knipoog
Even sluit ik mijn ogen, als ik ze open kijk ik verbaasd naar de papieren op mijn schoot en concludeer ik dat ik te weinig ligt heb. --> Licht

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:28

ik kwam nog een foutje tegen :

Halverwege kom ik tot de conclusie dat het handschrift niet helemaal op het briefje niet hetzelfde is als de dreigbrief.

Zin klopt neit helemaal.

Wel een goed stuk, kan me voorstellen dat het lastig is om verder te schrijven als je het verhaal nog niet (helemaal) in je hoofd heb!

Horsy_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:30

A_lette schreef:
... ‘Hey Lise!’ Vrolijk word ik de volgende dag begroet door Sjon. Ik glimlach even voordat ik hem ook begroet. Bijna automatisch loop ik naar achter om mij daar om te kleden. Sjaak glimlacht even en wijst dan naar de kast. ...
... snel naar boven om het briefje te vergelijken met de brief die er op de zolder ligt. Zou het kloppen? Zou hij het gedaan hebben? Maar waarom dan? Goed, kom op Lise, bekijk en vergelijk de handschriften. Kijk of het klopt. Of dat het juist niet klopt. Met trillende handen haal ik de trap naar beneden. ...

Het was toch Lisa ?
Dit heb ik niet nagezocht maar Sjaak en Sjon's winkel was toch een ijszaak of zit ik nu helemaal verkeerd?

Vind het een leuk stuk, goed de spanning erin gehouden. Misschien is het leuk om binnenkort iets meer informatie over de moordenaar vrij te geven. Oja, en nog gefeliciteerd met je diploma, of hoe je het ook zegt Clown

Edit;
25-04-07 schreef:
‘Ja, softijs met aardbeiensaus! Op naar Sjaak en Sjon!’ voordat ik het doorheb haakt Irma haar arm in de mijne en word ik meegesleept naar een cafetaria op de hoek.
Sorry Knipoog

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:39

Jaa intressant stuk hoor..
Ben benieuwd hoe laurens gaat reageren Knipoog
Spannend..
Verder heb ik niet echt nuttig commentaar deze keer Lachen

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:00

A_lette schreef:
Schijnheilig Arme Janice Sigaar En ja, ik heb ook geen idee meer wie de dader kan zijn. Maar geef nou toe... Er komt wel wat te voorschijn uit de telefoonlijst... Een potentiële dader misschien? Tong uitsteken

Laat me raden: Rene *LOL* ?? hahaha
goed stuk weer hoor Haha! Zitten alleen wel meerdere fouten in... (bijv. met dat bezig in die snackbar, dat is geen goed nederlands)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 18:54

Ik zal de foutjes er even uithalen... Schijnheilig
Was alweer laat... Maar bedankt iig!

@ shannie? Rene? Die heeft al een alterego in het verhaal Bloos Maar wie weet hahah Knipoog

marit_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 12:37

leuk stukje weer...kzou nu alleen niet meer weten wie de dader is..er zijn zoveel mogelijkheden :S Tong uitsteken maar blijft hierdoor wel spannnen Haha!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 22:48

vandaag ben ik pas begonnen aan je verhaal, het is spannend! ik heb het al bijna afgelezen.. maar het valt mij op dat je soms de naam van rose verwisseld met de naam van anna.
pagina 10:
"wat als hij anna nou écht vermoord heeft" en ik ben dit wel vaker tegen gekomen.
maar ik vind het echt een goed verhaal!!