_Marjon_ schreef:Het vakantiegeld is weer binnen en dat betekent dat ik weer aan het snuffelen ben voor een nieuw lensje voor mijn camera. (Nikon D50).
De lenzen die ik nu heb:
- Nikkor 18-55mm F3.5-5.6
- Nikkor 50mm F1.8
- Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG macro
Voor de volgende lenzen heb ik zitten kijken:
- Nikkor 18-200mm F3.5-5.6 (deze is helaas alleen te verkrijgen in de VR (beeldstabilisator) versie. Tenminste op de site waar ik wil bestellen, dit ivm het bestellen van andere artikelen die ik alleen via die site kan vinden)
- Nikkor 55-200mm F4.0-5.6 (een grote twijfel, als ik wil zoomen kan ik dan denk ik beter van m'n 18-55 overstappen naar mijn 70-300, in plaats van voor een paar mm een hele nieuwe lens te kopen)
- Nikkor 28-200mm F3.5-5.6 (deze komt het dichtst bij de 18-200mm zonder VR)
- Sigma 18-200mm F3.5-6.3 (een lens die gewoon fijn is, hoef ik niet constant te wisselen, maar bij Sigma is het altijd afvragen welke lens wel en niet goed is)
- Sigma 24-135mm F2.8-4.5 (flinke lichtsterkte, op 24mm groothoek, geeft dus een apart beeld. Echter maak ik veel foto's in attractieparken en 24mm F2.8 werkt niet echt in donkere attracties. Voor buiten lijkt het me een erg leuk dingetje om erbij te hebben. Maar ook hier geld dat het een sigma is. )
Is er een bokker die 1 van deze lenzen heeft (met name die van Sigma ben ik benieuwd naar), of weet er iemand toevallig een goede review site?
Welke lens zouden jullie in mijn geval wel en niet kopen en waarom?
Alvast bedankt.
Je hebt met de objectieven die je hebt een aardig bereik. Als je de 300mm te weinig vindt kun je voor een grotere tele gaan. Als je groothoek tekort komt, zoek het dan daar. En als je bereik op zich goed is, ga dan de kwaliteti en ook de lichtsterkte verbeteren door bv een 70-200 met diafragma 2,8 tenemen ipv je 70-300. Daarmee gaat je kwaliteit en je mogelijkheden in slechtlicht omstandigheden een stuk omhoog. Als je een koopt met een groter zoombereik gaat je kwaliteit achteruit of je moet al een allround objectief zoeken om in de vakantie niet met al dat glas op pad te willen.