[verhaal] De nieuwkomer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Unfaithful

Re: [verhaal] De nieuwkomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 10:24

Ik heb het net ook allemaal gelezen en ik vind het echt een súpergoed verhaal! Ik zou echt keihard gaan gillen als het mij overkwam. Je schrijft het ook heel boeiend, je moet het eens opsturen naar een uitgever! Ja

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:51

Supper weer mir!! Haha!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 19:11

ja zeker, nou ik zou niet durven te gillen hoor ik denk dat ik er niet eens wat uit kan krijgen Clown

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 19:46

*Kan bijna niet wachten op een nieuw stukje Haha!*

_Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 20:33

Wauw echt goed verhaal joh Haha!
Ik kan ook niet wachten op een nieuw stuk Lachen

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 20:22

Hoop dat het weer in de smaak valt!

“Rick” hoort Rick zeggen. Rick kijkt Anna strak aan en beseft dat ze totaal niet boos klinkt.
“Je weet nu al zoveel van me, help me.” Zegt Anna en verdwijnt in het niets. Ze is niet boos meer, denkt Rick. Gelijk voelt Rick zich een stuk veiliger nu hij weet dat Anna hem geen kwaad zal doen. Ferdi heeft al een tijdje geen tekens meer gegeven. Alles op zijn tijd denkt Rick en draait zich om in zijn bed. Dan hoort hij een tik tegen zijn raam. Dit klonk wel erg echt en Rick loopt naar het raam om te kijken. Rick doet zijn gordijn opzij en ziet Crissie op de stoep staan. Ze gebaart Rick dat hij naar beneden moet komen. Even aarzelt Rick, maar Crissie zal niet voor niks gekomen zijn. Snel kleed hij zich aan en loopt naar beneden.

“Hey Rickie” zegt Crissie een beetje verlegen. “Hey Cris, wat brengt jou hier zo laat?” zegt Rick. “Ik wilde je zien” zegt Crissie zacht. Rick schrikt van Crissies bekentenis. “Aangezien je morgen niet op school bent kon ik het niet laten om langs te komen” Zegt Crissie. “M-meen je dat?” zegt Rick een beetje versuft. “Ik heb het geprobeerd voor me te houden, maar elke keer als ik aan je denk slaat mijn hart een keer over, ik vind je helemaal geweldig, en vind het super dat je me zo helpt en er zelfs een dag school voor wil missen. ik ben verliefd op je.” zegt Crissie. “Wauw, dat is geweldig!” zegt Rick. Hij tilt Crissie op en met Crissie in zijn armen draait Rick een paar keer rond. Voorzichtig zet hij haar weer neer. Ze kijken elkaar diep in de ogen en dan raken ze elkaars lippen. Na een korte zoen, omhelst hij haar nog eens flink. “Je bent geweldig Rick.” Zegt Crissie. “Ik zal snel meer tijd voor je maken.” Belooft Rick aan Crissie “Ik moet nu weer naar binnen” zegt hij. Rick geeft Crissie nog een vlugtige kus op haar mond en gaat weer naar binnen. Hij laat zich weer op zijn bed vallen en is totaal in de wolken. Rick bedenkt zich dat hij Bas al een tijdje niet gesproken heeft en besluit hem een SMS te sturen met het goede nieuws. “Hey Bassie! Ze vind me leuk! Wie had dat kunnen denken! Dit voelt super en moest dat natuurlijk even met je delen! Greetz Rick” Al snel hoort Rick zijn radio storen zoals deze dat altijd doet als zijn telefoon verbinding zoekt. Dan gaat zijn telefoon over. “Bas belt” staat er in het scherm. “Hoi, met Rick.” Neemt Rick op. “Hey Rick!” roept Bas aan de andere kant. “Mijn beltegoed is bijna op, maar wilde even zeggen dat ik super blij voor je ben!!” “Haha, dank je Bas! Ik zie je snel weer! “ roept Rick. “Is goed!! Doei!” zegt Bas “doei! “ zegt Rick. Met een lach legt Rick zijn telefoon weer naast zich neer en ligt weer met een glimlach op zijn gezicht voor zich uit te staren. Als snel valt Rick in slaap en heeft een rustige nacht.

Als Rick wakker wordt voelt hij zich somber, hij denkt aan de meoilijke dag die hem vandaag te wachten staat. Simon zal komen om in contact te treden met de geesten die in zijn huis dwalen, in de hoop dat Rick en zijn ouders hierna volledig over het huis mogen bezitten. Dan denkt Rick aan Crissie en de spontane actie van haar van gisteren. Hij voelt de vlinders in zijn buik hevig heen en weer vliegen. Wat is het toch heerlijk om verliefd te zijn. Rick hoort zijn ouders beneden al in de weer om naar hun werk te gaan. Hij besluit te gaan douchen zodat zijn ouders niks vermoeden.Als Rick uit de douche komt is het negen uur. Over een uur staat Simon voor de deur. Rick gaat naar beneden en smeert een boterham die hij voor de tv opeet. Hij zapt wat langs de kanalen, er is niks op tv. Rick is nog een beetje in gedachten verzonken als de bel gaat. Kwart voor tien. Zou dat Simon al zijn? Gisteren was hij ook eerder als de afgesproken tijd. Rick staat op en voelt de zenuwen in zijn keel. Hij doet de deur open en is opgelucht als hij ziet dat Simon inderdaad te vroeg is. “Kom binnen” zegt Rick. Simon kijkt om zich heen als ze naar binnen lopen. “Het is hier wel erg opgeknapt.” Zegt Simon. “de kelder is dichtgemaakt?” Rick knikt. “Ik denk het wel, het lijken gipsplaten, mijn ouders weten nog van niks dus wilde het doen als ze naar hun werk zijn en zijn pas net weg. Help je me?” Simon knikt. Als snel blijken het inderdaad gipsplaten te zijn en halen Rick en Simon deze behendig weg zonder iets kapot te maken. Rick is verbaasd als er de deur zit die hij in zijn visioenen gezien heeft.

“Ik denk dat ik beneden het beste contact kan maken.” Zegt Simon. Rick knikt en opent voorzichtig de deur. Er komt een muffe geur uit de kelder. “Zal ik voorgaan?” vraagt Simon. “Graag.” Zegt Rick. Simon zet de eerste stappen op de trap en Rick volgt vlak na hem. In de kelder staat weer de koude wind die Rick ook gisterenavond weer gevoeld heeft bij de aanwezigheid van Anna. Als ze beneden zijn aangekomen staat Rick versteld van de ruimte die er onder het huis is. Dit is de grootste kelder die hij ooit gezien heeft. Net als in de visioenen is de kelder betegeld met witte tegels. Echt wit zijn ze echter niet meer, er is natuurlijk al jaren geen stofzuiger of dweil in de buurt geweest. Rick staat nog om zich heen te praten als hij Simon hoort praten.

“Ja Anna, ik ben het.” Hoort hij Simon zeggen en er hangt een grote waas boven hem. “Ik weet wat voor vreselijke dingen je overkomen zijn. Ik mis je nog elke dag. Deze lieve jongen woont nu in dit huis. Geloof alsjeblieft weer in mensen en laat deze onschuldige mensen met rust.” Langzaam kleurt de waas van zwart naar grijs. Als de waas wit is legt Simon uit zal ze zich eerder neer kunnen leggen bij het feit dat ze niet langer op deze wereld hoort. Rick knikt en is verbluft door de snelheid waarmee de waas van zwart naar grijs veranderd is. Simon loopt een stuk verder weg en de waas volgt hem. Rick kijkt toe maar kan nu niet meer horen wat Simon zegt. Rick staat zenuwachtig van de ene voet op de andere te springen. “Rick, kun je even stilstaan?” Roept Simon op een nogal dringende manier. Als hij opkijkt ziet hij dat de waas weer iets donkerder geworden is. Rick schrikt en staat ineens stil. Hij durft niks te zeggen en niet te bewegen. Hij kijkt op zijn horloge en ziet dat ze al bijna een uur beneden zijn. Hoe kan dat nou? Denkt Rick. Hij heeft het gevoel dat hij net een paar minuten geleden van de trap af is komen lopen. “Rick! Naar boven snel!!” hoort hij Simon roepen. Tegelijkertijd merkt Rick dta hij weer heen en weer staat te springen. Rick draait zich terug naar Simon en ziet de wederom zwarte waas recht op hem af komen. Rick schrikt enorm en voor hij kans krijgt om de kelder uit te vluchten voelt hij dat hij met een harde klap op de grond beland. Vanaf dat moment ziet Rick zich weer boven zichzelf uit stijgen. Hij ziet de zwarte waas boven zijn lichaam. Ook ziet hij dat Simon op de zwarte waas aan het inpraten is. Na een tijdje wordt de waas weer iets lichter en dan vrij snel wordt de waas wit. Dan ziet hij Simon met Anna in zijn armen staan. “Ga meisje, ga rusten, geniet ervan.” Hoort hij Simon zeggen. Dan ziet hij Anna en de waas oplossen. Langzaam zakt hij terug zijn lichaam in. “Rick! Rick!” hoort hij roepen. Langzaam opent hij zij ogen. “We hebben twee uur vanmiddag om Ferdi bij haar te krijgen.” Zegt Simon. Rick kijkt versuft om zich heen. “Is ze weg nu?” vraagt hij. “voorlopig wel” zegt Simon “maar als Ferdi om twee uur niet bij haar is komt ze terug en zal dan niet vrolijk zijn.” Rick kijkt om zich heen en ziet dat er middenin de kelder een soort schoosteen staat die er in zijn visioenen niet stond. “De schoorsteen” zegt Rick “daar moet het lichaam van Ferdi in verstopt zitten!” Simon kijkt hem verbaasd aan. Hij staat op en probeert contact te krijgen met ferdi. “Wat heeft Ferdi je verteld?” vraagt Simon aan Rick. “Ik moest erachter zien te komen wie hem vermoord heeft en waarom. Pas dan zou hij rust kunnen vinden.” Zegt Rick. Simon knikt. “ik voel hem” zegt Simon. “Hij is hier in de ruimte en is klaar om me zijn verhaal te laten voelen.” Dan ziet Rick Simon hevig schudden. Het lijkt wel of hij onder stroom staat! “Simon!” roept Rick “wat gebeurt er?” Simon kan niks zeggen en wordt door de hele kelder gesmeten. Nog harder de ene hoek in als de andere. Rick kan de botten bijna horen kraken. Na een paar minuten wordt Simon met een smak op de grond gegsmeten en blijft daar levenloos liggen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 20:26

aah spannend!!!
hoop snel op een nieuw stukje!

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 20:39

Superstuk! Kan echt niet wachten op een nieuw stukje.... Nagelbijten / Gniffelen

_Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 20:40

Ooh wat spannend Haha! Ben benieuwd hoe het met die Simon is Scheve mond

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 07:17

Argh, jij kan echt goed eindigen.
Super stuk!! Haha!

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 08:55

heel goed stuk Haha!

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:02

Oef... zou hij nog leven...?

MarRic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:09

ben benieuwd!
Hartstikke goed stuk, zeg!

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:13

wow, wat een stuk zeg...
ik ben op vakantie geweest dus had lekker wat te lezen Lachen
leuk verhaal!!!

Kim_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:41

oooh spannend:O!! Ga gauw verder Haha! Goed stuk hoor Haha! !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 15:51

Wát een stuk Haha!
Next please? Schijnheilig
Grapje Knipoog

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 16:23

mooi stuk weer.. ik blijf het volgen!!

TinkyPinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 16:34

Lijkt me erg pijnlijk.. Verder!! En snel, ik beveel het je Tong uitsteken [Sorry..Tong uitsteken] Ik heb net het hele verhaal gelezen en het is.. het is.. FANTASTISCH:D

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 20:00

Echt weer een geweldig stuk!

Haha!

We want more!

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 11:17

goed stuk:D spannend

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 09:10

spaannnnnnnnneeend Haha!

marthine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:09

woow supr stuk *nieuw stukje ,,nieuw stukje !!!* Haha!

Frieda_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 12:25

Ooh dit is echt spannend..

Sirkatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 21:50

verhaal in 1 keer geleze Bloos vind het geweldig ! Haha!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 20:03

weer een mooi stuk!!