Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

(dat meen ik serieus hoor).

sommige hier vragen echt heel weinig voor hun werk. Maar er zitten hier ook heel wat jongeren. tussen de 12-16 jaar, die mogen/willen vaak niet zoveel geld uitgeven aan een tekening van hun ouders, jullie verdienen het echt hoor, dat geld voor de tekeningen! maar voor veel mensen(de jongeren) is het te duur. Jullie (dan bedoel ik echt de profs tekenaars) zijn al een stuk ouder en zijn ook erg goed met tekenen geworden. Dus als mensen heel veel geld gaan vragen krijg je vaak (vooral op bokt.) minder aanvragen voor tekeningen. Toen ik gratis tekende kreeg ik behoorlijk veel opdrachten, nu ik er 5 euro voor vraag bijna niets meer, nog wel wat hoor
maar niet zoveel als toen ik gratis tekende. Misschien vinden ze dat ik er teveel voor vraag, maar dat vind ik zelf niet, ik ben behoorlijk vooruit gegaan. Vind ik zelf.
Sall schreef:Met wat voor doel is dit taxatie topic? Het lijkt mij idd dat er een groot verschil is of je hier je brood me moet verdienen of omdat je het leuk vind om een tekening voor iemand te maken.
En wat is de waarde van iets.
Dat is net wat iemand ervoor over heeft'/het waard vind
Nu maak ik er wel een heel raar woord van.)...
. Ik vind ook dat je best meer voor tekeningen mag vragen. Een tekening/schilderij is iets unieks dat jij met je eigen talenten hebt gemaakt en dat voor jou doen prachtig is. Dat vind ik ook dat dit beloond mag worden, ookal is het 'maar' een hobby. Als je kijkt naar de 'profs' dan zie je inderdaad prijzen tussen 1000 en 10.000 euro. Maar dan is dat soms puur omdat zij al een naam hebben opgebouwd en iedereen hun kent. Want de kunst van die profs vind ik soms helemaal niet zo veel waard dan sommige tekeningen die op bokt verschijnen. Maar de profs verdienen nu eenmaal meer aan hun werk omdat iedereen hun kent en dan worden ze feitelijk betaald voor hun naam. de meer 'amateuristische' tekenaars (sorry vreselijk woord) worden betaald voor de tekening die dan vaak veel te laag ingeschat wordt. Mede omdat ze worden ingeschat door 'amateurischtische' tekenaars (sorry hoor
) die ondervonden dat hun werk dezelfde prijzen hadden. Als onze werken (onze=bokkers) zouden getaxeerd worden door prafs dan zouden ze veel hoger geschat worden. Omdat profs nu eenmaal meer betaald worden.
. sorry zal me gedragen
. Ik begin net pas met portretten te tekenen, heb in het verleden de tekeningen altijd voor mezelf gehouden omdat het bij mij meestal maar een bepaalde periode was dat de tekeningen lukten. Dan kwam er daarna meestal een hele tijd niets meer...

)
)

jij kunt met dat aquarell echt prachtig!!

Nog een fijne 2de kerst allemaal!!