Wie maken er hier ook scrapbooken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

inka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 21:46

Ilse1979 schreef:
Heee dat van die oude diskettes is een megatip!!

Inka ja, tot op heden print ik mijn foto's zelf ja... Ik doe het natuurlijk nog niet lang genoeg om te zien of er kwaliteitsverlies is... Had er ook nog niet over gehoord moet ik zeggen! Zal toch eens de Hema uit gaan proberen. Helaas kan ik dan niet meer kleinere foto's doen... Hmmmzzz dilemma

Zou het niet mogelijk zijn dat je ze zo bewerkt dat je zegmaar 2 foto's op 1 foto hebt? Dat je ze dan zelf later doormidden snijdt en zo toch 2 kleine foto's hebt?
O ja je hebt een pb ( ben niet ongeduldig hoor )

Farouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 21:52

inka: de eerste, hoe jong wasje moeder toen ze jouw kreeg, jullie lijken namelijk eerder zusjes :| sorrym verder mooie creatie

inka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 22:15

Farouche schreef:
inka: de eerste, hoe jong wasje moeder toen ze jouw kreeg, jullie lijken namelijk eerder zusjes :| sorrym verder mooie creatie

Hier was mijn moeder ongeveer 25. Je ziet mij hier niet helemaal goed, maar in het echt zie je het verschil wel

Ilse1979

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 23:23

inka schreef:
Zou het niet mogelijk zijn dat je ze zo bewerkt dat je zegmaar 2 foto's op 1 foto hebt? Dat je ze dan zelf later doormidden snijdt en zo toch 2 kleine foto's hebt?

Dat heb ik inderdaad eerder gehoord, nu je het zegt, dus daar zal ik dan zeker mee gaan spelen. Bedankt voor de tip

Citaat:
O ja je hebt een pb ( ben niet ongeduldig hoor )

Pbtje terug
Ook Mistral en Jacqueline hebben een pb

Selena87

Re: Wie maken er hier ook scrapbooken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 00:55

Hoi jacc!!
Wijhebben nu (holland handels huis waar ik werk) Ook allemaal nieuwe paketten.
Ook van 1 euro allemaal velletjes!!
Als je ze even aanwijst welke je wil hebben koop ik ze voor je met mijn kortingspas kosten ze nog maar 85 cent!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 02:16

Jeetje, wat is er weer veel bijgekomen. Ik had nooit gehad dat er zoveel scrappers op bokt zaten!

@Mariellexxx --> Ik snap je uitleg (over de papiervormer) niet helemaal. Heb je er een foto van?

@eydis ---> Kan inderdaad met gewone foto's. Ik bewerk ze vaak wel (crop, kleur, etc) en vaak doe ik er een rand omheen zodat ze niet zo groot zijn.

Citaat:
Zou het niet mogelijk zijn dat je ze zo bewerkt dat je zegmaar 2 foto's op 1 foto hebt?
Ja, dat is helemaal niet moeilijk. Je plakt gewoon twee foto's samen in bijv. paint. Zoals bijvoorbeeld deze:
Afbeelding

@inka --> Wat een geweldige layouts! Die van het trouwalbum heeft net als de kaft rood, en die uit het andere album zijn allemaal in dezelfde stijl en kleuren gedaan. Erg mooi hoe alles bij elkaar past!

Laat je ons weten hoe de workshop was als je geweest bent?

@jacqueline --> Haha, nou ik blijf het knap vinden. Juist die bretels (ik dacht dat het lead lines waren ) maken het af!

@Yellowfish --> Je kan best A4tjes gebruiken voor de kleine albums. Als je ze voor een groter album wil gebruiken kan je twee of meer A4tjes aan elkaar plakken en een lint over de plakrand plakken ... dan zie je er niks van! Pas wel op dat je een soort verf gebruikt die niet uitloopt bij het soort lijm dat je gebruikt.

Nog even een vraagje .. waarom mag je eigenlijk geen ringband boeken gebruiken?

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 02:33

Citaat:
Misschien heb je wat voorbeelden van jezelf wat er allemaal verkrijgbaar is?
Zoveel heb ik nog niet, maar hier de foto's:

Afbeelding
Lint, inkpads, stempels (rubber & foam), ponsjes, scharen, kwasten, gereedschapjes, brads.

Afbeelding
Fiskars 12" papiersnijder, scrappack (0,5kg effen papier), letterblok, papierblokken, lijmpistool, gelpennen.

Ik heb evt ook foto's van stickers, verf en papier (12"x12" en 8"x11.5"). Verder de scharenset uit het begin van het topic, een Fiskars ScrapBoss en een aantal albums, maar die zijn zo groot dat die het kwa verzendkosten denk ik niet waard zijn.

Na Kerst en mijn verjaardag heb ik waarschijnlijk nog een paar andere dingen waar ik een foto van kan maken.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 02:45

AfbeeldingAfbeelding
Ik vind dit zo'n leuk lettertype.

Ik heb trouwens nog een tip voor mensen die online lettertypes downloaden, namelijk The Font Thing. Het is een klein programma dat op je PC naar lettertypes zoekt (hoeven niet geïnstalleerd te zijn!) en overal voorbeelden van laat zien. Zo hoef je niet alles te installeren zodat Word vol staat met lettertypes die je toch nooit gebruikt. Je kan het gratis downloaden op download.com.

Ilse1979

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 08:51

Guinevere, goeie tip, van die lettertypes!

Mooie bruilofslayout gezien. Mooi met dat rood!!

*gaat nu pb's lezen en daarna werken*

Eydis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 09:27

Niemand op mijn bericht?

Eydis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 09:29

Tanya schreef:
Ik ben ook newbie, maar zal wat uitleg geven

Scrappen is eigenlijk een fotoalbum maken, maar dan net iets meer... Je versiert het met vanalles, linten, stickers, verzin maar...
Je hebt ringband albums, maar ook albums met gewone vellen er al in...
Achtergronden kan je op internet, of in hobbywinkels ofzo kopen... Waarschijnlijk ook wel bij de Zeeman etc...
Ja, kan met gewone foto's

Leuk dankjewel:) Maar hoe kan je beginnen?

spidergirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 09:57

ik heb gisteren een scrapboekje gekocht , voor 4 euro , zelf inrichten behalve voorkant enzo , bij die hobbywinkel kost zo'n boekje 7.75 terwijl er in die wat ik nu heb 50 blaadjes inzitten en in die andere maar 30
maar , hoe begin je nou , moet je die achtergronden gewoon op het papier plakken met plaksel ?

inka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 10:55

eydis schreef:
Leuk dankjewel:) Maar hoe kan je beginnen?

Scrappen is niks meer als het opleuken van je foto album doormiddel van allerlei technieken en materialen.
Om te beginnen moet je er gewoon voor gaan. Niet bang zijn dat het fout kan gaan ofzo.
Het makkelijkste is als je een aantal foto's uit een zelfde serie neemt.
Dus bv 4 foto's van je paard in de wei. Hier zoek je papier en andere dingetjes bij die je wil gebruiken. Neem de foto's mee naar de winkel dan kan je kijken wat er wel en niet bij die foto's past.
Als je alles in huis hebt dan ga je gewoon de foto's op het papier verschuiven net zo lang tot jij denkt dat het goed is. Dan ga je kijken wat je er eventueel nog meer aan embelisments bij wil hebben.
Begin niet meteen met alles vast plakken, maar leg het eerst neer zoals jij denkt dat het mooi is. Als je het dan niks vind kan je het altijd weer veranderen en als het al vast zit word dit wat lastiger.
Er zijn verder niet echt "regels"of zo.Je moet durven en het zo maken als je het zelf mooi vind. Mocht je nog meer vragen hebben kan je ook altijd pb'en.
Laat je je eerste creatie wel aan ons zien?

inka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 10:57

@Guinevere wat kosten bij jullie die inkt kussens en papier?

cecieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 15:56

[quote="Guinevere"]

@cecieltje --> Hoe maak jij die mooie glimmende puzzelstukjes? Die zijn echt geweldig! quote]

Die puzzelstukjes zijn stickers. Ik heb het gekocht bij de hobbywinkel. Je moet de puzzelstukjes op de foto plakken en dan uitknippen.

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 16:03

je kunt dit allemaal toch ook gewoon in plakboeken maken ? Ik ben net nl voor school naar de hobby winkel geweest, en daar zag ik dus ook een paar dingetjes liggen, waaronder een scrapbook. Vond het best wel duur eigenlijk... omdat ik veel foto's toch in lijstjes doe, wil ik er niet zoveel geld aan uit geven... Plakboeken kunnen dus ook ?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 16:58

heey

ik denk dat een plakboek ook wel kan.Zelf gebruik ik een gewoon fotoalbum met ringbanden..

Zaterdag ga ik samen met een vriendin aan de slag.

tip.. voor diegene die smeltkralen hebben.Als je bijv een rondje hebt kan je bij 2/3 randen met smeltkralen en dan laten smelten.En daar achter een foto plakken

hoop dat jullie het snappen.
Anders komt er zaterdag of zondag wel een foto van op.. Want zaterdag ga ik aan de slag met scrappen.

Eerst me autorijles.Daarna me vriendin op halen om naar winkelcentrum te gaan.En daarna me paard rijden.En daarna gai ik met hara aan de slag.Ze komt namelijk bij mij logeren.

inka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:10

Rupsje schreef:
je kunt dit allemaal toch ook gewoon in plakboeken maken ? Ik ben net nl voor school naar de hobby winkel geweest, en daar zag ik dus ook een paar dingetjes liggen, waaronder een scrapbook. Vond het best wel duur eigenlijk... omdat ik veel foto's toch in lijstjes doe, wil ik er niet zoveel geld aan uit geven... Plakboeken kunnen dus ook ?

Je kunt het in elk plakboek maken wat je wil.
Er zijn geen vaste regels. Je moet doen wat je zelf leuk vind.
Ik koop zelf wel het meeste in de hobbywinkel omdat ik die kwaliteit
beter vind, maar dat moet ieder voor zich weten.
Ik maak ook zelf wel eens mini boekjes gewoon van karton en zo. Dit kan ook prima.

Farouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:33

Strijk kralen bedoel je met smeltkralen?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:48

ja ik bedoel strijkkralen

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:49

@ Willeke16 en Inka: Hahah.. oke.. Succes jullie met je scrappen !

Farouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 19:07

Ik heb nog een heel blik vol met strijk kralen van vroeger, dus die ga ik mooi eens scrap-strijken

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 19:10

ja had toevallig ook een doos staan met oude smeltkralen.Was opzoek naar scrap dingen. (scheelt weer inkopen zaterdag) En toen kwam ik ze tegen.En toen dacht hey daar mee kan je ook iets leuks mee doen.

Ilse1979

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 19:11

Zijn die strijkkralen niet te dik??

Voor de pb'ers: ik ga later vanavond verzenden

Guinevere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 19:35

inka schreef:
@Guinevere wat kosten bij jullie die inkt kussens en papier?
Wat de gewone kosten weet ik zo niet, maar de metallic/glitter inktkussen zijn $7.99. Ze zijn vrij regelmatig in de aanbieding voor 30% korting.

Wat voor papier bedoel je precies? Losse vellen? Welk formaat? Papierblokken? 8"x11.5" is trouwens NIET even groot als A4! (A4 is langer en minder breed).

Deze week in de aanbieding; punch out scrapbooking letters value set (zie foto bovenaan pagina) voor $10.88. De rest was niet zo interessant .... behalve de twee 50% korting coupons, maar daar kan ik zelf wel iets voor verzinnen.