[FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Re: [FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:54

Marjoow, dank je voor je feedback. De sensor van mijn camera (350D) is stuk en ik vrees dat daar het gebrek aan scherpte ook aan te wijten is. Ik heb dat probleem op dit moment bijna met al mijn foto's. Ook heb ik regelmatig horizontale strepen op mijn foto's. Ik heb mijn oog laten vallen op een betaalbare 500D en hoop dat dit doorgaat.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:10

Marjoow, ik ben het niet met je eens. De draf moment is goed want dat heb ik geleerd van Sjoert. En denk dat Sjoert echt wel goed weet wat het perfecte moment is.

Dat hij niet scherp is, komt door bokt uploaden want hij is gewoon scherp. Heb ook een linkje naar mn website gedaan en daar is hij gewoon goed. Ik sla op 1600x1067 formaat, en hier kan ik dat formaat niet tonen

Mijn logo heeft/hebt een reden!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:27

Bedankt voor het compliment, Marjoow en Deetjeeuh!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:37

Bedankt voor de feedback Marjoow!! Ik snap ook niet zo goed waarom die niet helemaal scherp lijkt hier. In Lightroom doet hij dat wel. Heb dat toch wat vaker in het exporteren. Toch eens naar kijken.

Dshots: Ik ben het met je eens dat het draf moment best mooi is. Helemaal gestrekt voor is ook mooi, maar vind dit mooi in balans. Wat ik wel een beetje storend vind is de scheve horizon. Probeer daarop te letten of anders in de nabewerking te corrigeren :)
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 14-01-16 11:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:50

DShots schreef:
Marjoow, ik ben het niet met je eens. De draf moment is goed want dat heb ik geleerd van Sjoert. En denk dat Sjoert echt wel goed weet wat het perfecte moment is.

Dat hij niet scherp is, komt door bokt uploaden want hij is gewoon scherp. Heb ook een linkje naar mn website gedaan en daar is hij gewoon goed. Ik sla op 1600x1067 formaat, en hier kan ik dat formaat niet tonen

Mijn logo heeft/hebt een reden!

In fotografie is niets goed, alles is relatief. Een perfect moment bestaat niet omdat alles afgaat van meningen en verschillende visies :)

Overigens, vind ik de foto op je website ook niet 100% scherp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:23

Hier weer mijn feedback vanaf mijn vorige post :)

Gracezella --> interessante foto, inderdaad niet helemaal scherp. In plaats van een statief kan je je camera ook op een tafel oid zetten :) Zo kun je ook je sluitertijd langer hebben.

Dshot --> ik vind het juist weer wel een goed moment. Verder vind ik de foto wel wat donker. Zou hem wat lichter maken.

Joysieee --> Mooi levendige foto. Wel erg verscherpt.

Paard_Aap --> Leuke foto!

eefsel2109 --> Gave foto! Goed gelukt :)

Marriett --> Mooie winterse foto. Vind het alleen bij de bomen lijken of die veel contrast/verscherpt is daar.

Rosslover --> Lieve foto! Om via bokt te uploaden moet je je foto opslaan in 72 dpi. Dan krijg je het goede formaat en kan er als het goed is niet heel veel verandert worden aan je foto :)

Shiloh -- > foto 1 : Mooie lucht, mis alleen iets meer kleur/contrast.
foto 2: ik vind de foto nog wat te donker lijken. Houd je je histogram goed in de gaten?

Marjoow
--> Leuke foto, mis wel wat scherpte

Oke hier mijn week 2

Afbeelding

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:44

Ik wou hem ook niet te licht maken. Want het paard was vrij lichtbruin haha. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:46

DShots schreef:
Ik wou hem ook niet te licht maken. Want het paard was vrij lichtbruin haha. :+

Je kan de achtergrond eventueel lichter maken en paard zelf dan niet. Maar dat is ieder eigen keuze :)

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:51

Marjoow schreef:

Dan mag je wel eens kijken naar je beeldscherm. Want al mijn foto's zijn altijd scherm anders zou het aan mijn perfecte apparatuur liggen en daar ligt het niet aan want laat hem elke half jaar controleren.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:59

DShots schreef:
Marjoow schreef:

Dan mag je wel eens kijken naar je beeldscherm. Want al mijn foto's zijn altijd scherm anders zou het aan mijn perfecte apparatuur liggen en daar ligt het niet aan want laat hem elke half jaar controleren.

Nou, ik heb me tot nu toe stil gehouden.
Maar ik vind je sowieso erg defensief.
Maar ook ik zie dat de foto niet scherp is, op mijn pc, maar ook op mijn macbook die recentelijk nog gekalibreerd is.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:00

Als ik hem op je site bij portfolio bekijk lijkt hij ook niet helemaal scherp. Maar als je dan op de foto klikt dat hij hem vergroot is hij (op mijn telefoon) toch wel aardig helder/scherp.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:04

DShots schreef:
Marjoow schreef:

Okee :) .

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:14

@ Peca, bedankt voor je feedback. Ik vind de foto zelf ook wat donker nog, maar kreeg de kleuren en licht er nog niet beter uit op een manier die naar mijn zin was. Wat betreft de tweede foto. Ik heb hem zelfs nog een keer vervangen na ingeleverd te hebben omdat ik hem nog iets opgelicht had, haha. Maar nu ik weer kijk vind ik hem ook iets te donker idnerdaad. Histogram moet ik inderdaad beter op letten. Ik laat lightroom altijd eerst automatisch bepalen wat hij optimaal vind, maar die vind ik vaak zo veel te licht. Zal met beide foto's nog eens gaan stoeien of ik er nog een beter resultaat uit kan halen. Dankjewel!

DShots schreef:
Marjoow schreef:

Het is echt hartstikke leuk dat je mee komt doen en je bent natuurlijk van harte welkom, maar probeer er aan te wennen dat je feedback gaat krijgen. Mensen proberen hier heel kritisch te kijken naar foto's en ook verbeter punten aan te leveren. Ook bij de allermooiste en beste foto's waar eigenlijk weinig op aan te merken is. Dat is de enige manier om te leren en beter te worden. Probeer daar open voor te staan. Natuurlijk krijg je wel eens feedback waar je het niet mee eens bent. Maar fotografie is nou eenmaal erg onderheven aan persoonlijke smaak. Wat de ene mooi vind, vind de ander weer minder. Feedback wordt gegeven om je te helpen, niet om je af te kraken. Het doel hier is leren en vooruitgaan. Het doel is niet stunten met je mooiste foto's waar niks op aan te merken is. Ik vind je ook best defensief over komen en zelfs een tikje arrogant. Neem in je achterhoofd dat mensen je proberen te helpen ipv af te kraken, dan is het voor jezelf en voor alle anderen in het topic een stuk gezelliger en leuker :)

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:56

Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:57

Zo, die is gaaf zeg!! Mooi hoor :)

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:47

Maaaarije schreef:
Als ik hem op je site bij portfolio bekijk lijkt hij ook niet helemaal scherp. Maar als je dan op de foto klikt dat hij hem vergroot is hij (op mijn telefoon) toch wel aardig helder/scherp.

Daarom heb ik er ook bij gezet dat bokt upload poedersuiker is. En dat is de enige mogelijkheid om upteloaden aangezien ik alles opsla op 1600x1067 formaat. Het was ook niet aanvallend bedoeld. Maar al waren mijn foto's niet scherp had degene van Kamera express vorige week ook niet gezegt dat hij nog in orde is en ik weer over een half jaar kan komen. Ik werk met een set wat 1500,- euro is bij elkaar dus verwacht dan wel dat er scherpte in mijn foto's zit.

Daarom heb ik ook op de link bij gezet waar hij op goed kwaliteit en wel scherpte te zien is bij gezet. Zodat je makkelijk kan oordelen en tips kan geven :)
Laatst bijgewerkt door DShots op 14-01-16 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:49

Is het misschien ook leuk om erbij te vermelden waarmee iedereen fotografeert (wat voor toestel en welke lens)? Dat is voor iemand zoals mij wel heel leerzaam. Ik weet niet hoe anderen dat zien?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:50

Murosch schreef:
Is het misschien ook leuk om erbij te vermelden waarmee iedereen fotografeert (wat voor toestel en welke lens)? Dat is voor iemand zoals mij wel heel leerzaam. Ik weet niet hoe anderen dat zien?

Maakt mij vrij weinig uit. Fotograaf schiet de foto, niet de camera.
En ik post ook wel eens foto's gemaakt met telefoon (ik haal mijn PotW van Instagram :) )

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:51

Murosch schreef:

Ik vind het wel leuk, misschien eventueel zelfs instellingen. Zo kan je ook beter tips geven :)

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:54

Ook een camera set van bij elkaar van 1500 euro hoeft niet altijd scherpe foto's te leveren dus dat zegt niks :)

Instellingen is misschien wel leuk om bij de foto te vermelden. Camera apparatuur zegt inderdaad niet zoveel zoals Marjow al zei.

Zal vanavond ook even wat feedback geven als ik thuis ben!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:55

DShots schreef:
Maaaarije schreef:

Daarom heb ik er ook bij gezet dat bokt upload poedersuiker is. En dat is de enige mogelijkheid om upteloaden aangezien ik alles opsla op 1600x1067 formaat. Het was ook niet aanvallend bedoeld. Maar al waren mijn foto's niet scherp had degene van Kamera express vorige week ook niet gezegt dat hij nog in orde is en ik weer over een half jaar kan komen. Ik werk met een set wat 1500,- euro is bij elkaar dus verwacht dan wel dat er scherpte in mijn foto's zit.

Daarom heb ik ook op de link bij gezet waar hij op goed kwaliteit en wel scherpte te zien is bij gezet. Zodat je makkelijk kan oordelen en tips kan geven :)

Ik werk met een set van €3000,- ... Maakt geen fluit uit...
De fotograaf maakt de foto, niet de prijshoogte van een set...

Maar laten we wel wezen, in dit topic geven we elkaar feedback, tips en opbouwend kritiek.
Als je daar niet tegen kan, dan is het misschien handiger om hier niet aan mee te doen.

Murosch schreef:

Voor mij maakt dat echt geen bal uit, hierboven was alleen om een statement te maken..
De camera en het objectief maken iemand nog geen fotograaf.
Als iemand echt wil weten waar ik mee geschoten heb en hoe, dan kunnen ze dat prima vinden (door specifieks van de foto te bekijken)...

En er zijn hier mensen bij die het wel opschrijven, dus dat staat vrij om te doen als je dat wil.. :)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:55

Ik vind het altijd wel interessant om de exif info erbij te zien en probeer deze ook altijd bij de upload erbij te houden. Met een exif viewer kan je die dan gewoon zien.
Ligt wel aan de manier van foto's opslaan en uploaden of die info beschikbaar is.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:57

Naja als je zo'n set heb die zo duur is? Verwacht je denk wel wat van je set denk ik? Maar ik zal me wel niet melden. Was vorige keer ook niet welkom :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:57

MarijeR schreef:
Ik vind het altijd wel interessant om de exif info erbij te zien en probeer deze ook altijd bij de upload erbij te houden. Met een exif viewer kan je die dan gewoon zien.
Ligt wel aan de manier van foto's opslaan en uploaden of die info beschikbaar is.

Ik denk dus niet dat het voor mij mogelijk is omdat ik ze van instagram heb? Ahja als iemand er nieuwsgierig naar is wil ik ze altijd geven, alleen weet ik nu al dat ik dat ga vergeten :P

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:58

DShots schreef:
Naja als je zo'n set heb die zo duur is? Verwacht je denk wel wat van je set denk ik? Maar ik zal me wel niet melden. Was vorige keer ook niet welkom :')

Heeft niks te maken met wel of niet welkom zijn, heeft enkel te maken met het incasseren van feedback.
Laatst bijgewerkt door Marjo op 14-01-16 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt