[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suuszels

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 21:42

Bedankt voor de feedback :) altijd leuk om terug te horen. En de tips zijn bruikbaar.
Leuk ook dat zoveel mensen dit willen doen!

Mij lukt het komende 3 weken sowieso nog niet ivm toetsen en veel werken maar ben het zeker van plan meerdere keren dit jaar te doen.

Succes agossie met de lange lijst!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 21:42

Superliesje , Marjoow, WiancaR, Bellatrix, Verography, Fellow, Sanne_com, Monbyou, Showteam, Rianne_ [b], [b]it_is_me, Glenstorm, Taarss, _Elke, Nefertarie, Femmelz, Deetjeeuh, Racheel, Suuszels, Gub, Robin_Rikkie, Calice, Murthul, Irene96, Joeluna, Babel, ismy, Ash_, Marijepagter, Crazyiris, Quartel, XiiaaooNaa, Asselruiter, TeSzZz, JewEmm, Sodeletuut, _Patriciaa, crazy_horses, Mooie foto’s, niks op aan te merken of aan toe te voegen.

Magda_90 Foto Leuk dat je analoog fotografeert, mooie foto ook.

Rosslover Foto Leuk dat je mee doet. Persoonlijk had ik iets meer door mijn knieën gezakt, zodat je wat meer op ooghoogte zit.

Leonyr Foto Wauw! Prachtige foto, kijkt heel fijn.

Eskegirl Foto Lieve foto. Persoonlijk had ik het oog van het paard erbij gehouden.

MarBri Foto Lieve foto. Stoor mij persoonlijk wel iets aan de schaduw op het hoofd, net onder het oor. Jammer dat hij zijn oog dicht heeft. Voor de rest een mooie foto.

Marit Foto Mooie foto. Mag ik vragen hoe jij hem zo scherp krijgt? Ik heb met zelfportretten dat mijn scherptepunt vaak niet klopt.

MyHu Foto Zoals je zelf ook al aangeeft, mis ik scherpte in je foto. De bladeren voor de hond lijken scherper dan de hond zelf, zonde. Heb je zelf een idee waar het aan ligt?

Heavenslove Foto Prachtige foto, erg fijn beeld.

Crazymel Foto
Hoe komt het zwarte boven en onder je foto? Gemaakt met een telefoon? Leuk moment en wat een sneeuw! Jammer dat hij niet scherp is.

Mb_fotoFoto Mooie foto. Jammer dat de rechter oog alleen wat wegvalt in de schaduw.

IejoorrFoto De foto lijkt heel erg ingezoomd en gecropt klopt dat? Persoonlijk had ik wat meer ruime gehouden om het vuurwerk.

Nescafe Foto Mooi gedaan met de ruwere achtergrond. Het roept bij mij een beetje een canvas look op, leuk! Vind de kat alleen niet heel leuk kijken, misschien voortaan iets meer de aandacht trekken?

Manonfleur FotoVind dat er teveel schaduw op het paard zit. Persoonlijk zou ik het paard ook naar je toe laten springen voor de foto. Vind de foto nu niet zo fijn kijken.

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 21:52

Jespri schreef:
Manonfleur FotoVind dat er teveel schaduw op het paard zit. Persoonlijk zou ik het paard ook naar je toe laten springen voor de foto. Vind de foto nu niet zo fijn kijken.

Bedankt voor de feedback. Ik zat ook al naar die schaduw te kijken, geen idee waar die vandaan kwam.
Ja, ik had de posities (zegmaar) afgewisseld, maar deze was wel het scherpst en het best gelukt.
Nogmaals bedankt!

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 21:55

Dank voor het commentaar van iedereen!
Als ik het volgende week niet te druk heb met school zal ik kijken of het mij ook lukt om commentaar te geven!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 21:57

manonfleur schreef:
Jespri schreef:

Bedankt voor de feedback. Ik zat ook al naar die schaduw te kijken, geen idee waar die vandaan kwam.
Ja, ik had de posities (zegmaar) afgewisseld, maar deze was wel het scherpst en het best gelukt.
Nogmaals bedankt!

Stond de zon links van je?

Sodeletuut en Marlies bedankt voor jullie feedback!

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 22:02

Jespri schreef:
Stond de zon links van je?

Sodeletuut en Marlies bedankt voor jullie feedback!

Ja, dat klopt.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 22:10

Jespri schreef:
Marit Foto Mooie foto. Mag ik vragen hoe jij hem zo scherp krijgt? Ik heb met zelfportretten dat mijn scherptepunt vaak niet klopt.

Ja, mijn probleem dus ook en hij is dus ook niet scherp :') Hij is scherp bij mijn armen, niet bij mijn gezicht. Ik heb dus flink verscherpt in Photoshop om het wel goed te krijgen. Want het is inderdaad slecht te doen.. Beste werkt om een scherpstelpunt te selecteren en dan met een afstandsbediening die nog met AF werkt een foto te maken!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 22:14

Dat was mij dus helemaal nog niet opgevallen. :+ Als ik een zelfportret probeer is die 9 van de 10 keer gewoon echt wazig. Lastig! Oefening baart kunst zeggen ze, dus blijven we dat maar doen. Bedankt voor je reactie. :)

Manonfleur, Dan zal dat de oorzaak zijn van je schaduw. Het beste kan je proberen de zon in je rug te houden. :)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 22:19

Ik begrijp niet wat je bedoeld met je afbeelding en dan ook je commentaar niet. Maar ik ben erg happy met de foto zoals die nu is qua compositie.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 22:22

Wat begrijp je niet? Of bedoel je mij niet?
Laatst bijgewerkt door Jespri op 02-01-15 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 22:24

Week 1

Afbeelding

Leliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 22:41

Foto week 1

Kwaliteit is best achteruit gegaan

Afbeelding

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 22:59

Afbeelding

Hierbij mijn eerste foto van dit jaar. China Light in Utrecht. Was nog best lastig, gezien het zo ontzettend druk was dat ik niet echt lekker kon gaan staan naar mijn zin. Maar toch vind ik deze zelf wel erg leuk :)

Ik ga het hier bijhouden.

De instellingen:
F: 4.0. T:1/30. Iso 200. Brandpunt op 50.
Ik fotografeer met een canon 70 D en een sigma 50-200 lens.

Ik ga een klein lijstje doen met commentaar, maar ik zeg er wel bij dat ik dat ook lastig vind omdat ik zelf nog niet zo lang echt meer ermee bezig ben en zoveel mooie foto's zie!

LauraBloem: Ik vind het een hele mooie foto, zeker zo in het zwart wit. Het contrast erin vind ik ook erg mooi. Ik vind alleen de uitsnede zelf niet zo mooi, maar dat is denk ik meer persoonlijk.

Tesseke: Een leuke foto, mooi scherp en helder. Misschien ietsje overbelicht op de ogen, maar kan ook aan mijn beeldscherm liggen.

Crazy_horses: Een leuke foto om naar te kijken. Ik heb er eigenlijk niet heel veel op aan te merken :)

Manonfleur: Een leuke foto, vooral omdat het eens van een andere kant is. Wel zou ik de volgende keer iets meer proberen het paard meer in beeld te krijgen. Dus minder andere elementen op de foto erbij. Of de foto wat meer bijsnijden. Dat geeft denk ik al een heel ander effect..

_Patriciaa: Ik vind het een aansprekende foto. De zwaan straalt "iets" uit. Vooral door de takjes naast de zwaan is het net wat anders dan anders. Ook omdat het onderwerp net niet in het midden van de foto staat vind ik het een leuke foto!

Sodeletuut: Ik vind het jammer dat je net niet het paard zelf ziet. Ik vind de rand zon eromheen heel mooi. Maar dan zie ik zelf liever of geen contrast in het paard, of wat meer. Snapje wat ik bedoel. Weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen, haha.

JewEmm: Ook een leuke vuurwerk foto! Ook net wat anders als anders doordat het net niet in het midden zit.

TeSzZz: Ik heb er eigenlijk niet zoveel op aan te merken, leuke foto!

Asselruiter: Ik heb wel 3 minuten zitten kijken naar deze foto. Omdat hij zo anders is en er veel verschillende structuren op te zien zijn. Ik vind het een mooie foto!

XiiaaooNaa: Een mooie foto, maar misschien iets overbelicht? Vooral op de kont vind ik dit opvallen.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:14

Wauw iedereen bedankt voor het commentaar! Kwaliteit van de foto is door uploaden wel achteruit gegaan. Zal de volgende keer rechtstreeks van de computer uploaden. Heb nu foto van Facebook afgehaald en toen weer ge-upload.

Ik ga vanaf volgende week ook proberen feedback te geven, wel lastig omdat ik geen Internet in huis heb en alles via mobiel moet doen maar ga t proberen!

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:23

Jeey vandaag eindelijk aan toe gekomen om mijn foto voor week 1 te maken, was vanaf kerst al ziek dus eerder niet aan toe gekomen :(. Wat feedback betreft, ik wacht ook tot de lijst tenzij ik ergens anders nog tijd vind. Maar met lijst lijkt me overzichtelijker!

Nog even wat info, ik fotografeer met een canon 1100D en bezit de 18-55 MM lens en sinds een maandje de 50 MM lens. Ben daar helemaal blij mee maar soms gebruik ik hem wat te vaak, waarna ik achteraf denk dat ik toch beter de 18-55 kon gebruiken :+ . Wat ik graag wil bereiken met dit project is natuurlijk om mijn camera beter te leren kennen maar vooral ook oefenen met het maken van creatievere foto's met name qua compositie, wat ik soms nog erg lastig vind en dan verval in oude gewoontes. Uiteindelijk wil ik gewoon een mooie eigen stijl ontwikkelen :). Anyway, genoeg gekletst. Hier mijn plaat voor week 1.

Foto van week 1

1/250
F2.5
ISO 320

Afbeelding
POTW1 a byhiltsjew, on Flickr

Ik verzamel dus op flickr
Laatst bijgewerkt door hilly200 op 02-01-15 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:25

Wow wat een reacties!! Moest drie bladzijdes bijlezen haha

Bedankt voor de feedback, klopt inderdaad dat de pup niet meer scherp was helaas. Daar ga ik volgende week op letten!

Ik ga deze week goed alle feedback lezen en alle foto's bekijken en proberen ook iets terug te geven op de foto's. Ik vind dat wel nog lastig want ik vind alle foto's mooi ;)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:31

Jespri schreef:

Nee hoor ik doelde niet op jou. Bij je post boven mij sta ik er volgens mij niet tussen :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 23:32

_Elke... kun je nagaan wat voor werk ik er aan heb... -O-

:D

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:45

Agossie schreef:
_Elke... kun je nagaan wat voor werk ik er aan heb... -O-

:D

Pfff :(:) misschien volgend jaar een maximum ;)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:55

verography schreef:
Jespri schreef:

Nee hoor ik doelde niet op jou. Bij je post boven mij sta ik er volgens mij niet tussen :)

Aha dan snap ik je reactie. :)

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 00:14

wendy1987 schreef:
Manonfleur: Een leuke foto, vooral omdat het eens van een andere kant is. Wel zou ik de volgende keer iets meer proberen het paard meer in beeld te krijgen. Dus minder andere elementen op de foto erbij. Of de foto wat meer bijsnijden. Dat geeft denk ik al een heel ander effect..

Bedankt, ik ben het met je eens. In IPhoto had ik hem wat meer bijgesneden, maar ik heb dus de verkeerde geüpload. Daar kom ik ook nu pas achter. De staanders en achtergrond zijn inderdaad afleidend. Bedankt!

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 00:29

Ik zou ook heel graag weer mee willen doen en het dan echt 1jaar volhouden.

Morgen post ik mijn foto

cathyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 00:35

Afbeelding
Hier mijn foto voor week 1!

Mijn eerste vuurwerkfoto's, en ik fotografeer eigenlijk nu 2 maanden dus ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik heb van alles nog heel weinig verstand :') en ik probeer een beetje uit dit topic te leren. Vind de scherpte helaas niet goed gelukt

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 00:36

Topic gaat erg snel! Iedereen bedankt voor de feedback, hier kan ik wel wat mee.

Ik zou zelf ook graag feedback willen gaan geven, kan hier helaas nu even niet de tijd voor vinden (ivm met een onderzoeksdeadline en aankomende examens), vanaf eind januari heb ik weer tijd en ga ik dat ook zeker doen.

Sfeer hier is in ieder geval erg top! En ik heb al een boel hele gave plaatjes voorbij zien komen!

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 01:37

Jespri schreef:
Dat was mij dus helemaal nog niet opgevallen. :+ Als ik een zelfportret probeer is die 9 van de 10 keer gewoon echt wazig. Lastig! Oefening baart kunst zeggen ze, dus blijven we dat maar doen. Bedankt voor je reactie. :)

Ik ben benieuwd of het mij gaat lukken ... Ik wil dit jaar zelfportretten maken, heb er nog nooit 1tje gemaakt ^^ ik heb wel een afstandsbediening :)